Connect with us

Actual

Bate vântu’n Gara Constanța! Călători puțini, magazine goale… pierderi colosale!

Maria Ionescu

Publicat

la

Astăzi, preț de câteva ore am fost purtată de la companie la companie în cadrul Regionalei CFR Constanța. Foarte puțină lume cunoaște dedesubturile privatizării CFR, numele companiilor existente, numele și numerele de telefon ale directorilor acestora și modalitatea de a lua legătura cu ei. Pentru ei există numere de telefon CFR și mai puține aparținând companiilor de telefonie de stat sau privată, fixă sau mobilă. Nu ne doream să aflăm cine știe ce secrete, doream doar să știm ce se întâmplă în spațiile comerciale existente în incinta Gării CFR Constanța pentru că cele mai multe sunt neocupate, iar cele în care există marfă, semn că cineva a deschis totuși un magazin, erau închise. La câteva telefoane, mi-au răspuns oameni amabili, care mi-au spus că ei sunt chiriași în gară și că aceasta aparține de CFR Infrastructură. În aceste condiții, mi s-a dat de înțeles că singura persoană oficială cu care puteam să stau de vorbă și care mi-ar fi putut oferi informații pertinente este directorul Dorin Maer. Pe care l-am sunat și l-am tot sunat dar la secretariat nu răspundea nimeni. Între timp am avut posibilitatea să mă informez asupra acestor spații despre care doream să aflu amănunte.gara-constantabun În urmă cu șase ani, adică prin anul 2010, erau finalizate lucrările la noile spații din gară. Lumea se agita și credea că lucrurile vor merge bine, că doar pe acolo se perindă foarte multă lume și că fiecare călător este nevoit să-și cumpere o sticlă de apă și ceva de mâncare pentru călătoria cu trenul. Unii s-au gândit că ar fi benefic să existe tot felul de magazine,  cu articole inclusiv de pescuit  pentru turiștii care vin la mare dar nu și-au luat undița cu ei! De gândit au gândit bine, doar că socoteala din târg nu se potrivește cu cea de a casă! Deci, în partea stângă  a Gării există un spațiu foarte mare în care s-au amenajat zeci de încăperi care ar fi trebuit să însemne fiecare câte un magazin. Există uși masive la intrarea prin față, dar nu credem că au fost folosite vreodată. Iar dacă au fost, acum sunt închise. Doar ei știu de ce! Aceste spații ar fi trebuit să fie închiriate. Pe de-o parte pentru a reprezenta o sursă de venit către CFR, pe de altă parte pentru a exista o gară frumoasă, atractivă, plină de viață, așa cum sunt cele din străinătate. Ordinea o alegeți d-voastră! Numai că nu a fost să fie așa!

De ce e pustie gara?

Cu numai câteva zile în urmă am văzut trenuri pline de călători. Erau studenți care beneficiau de transport gratuit către casă și înapoi, special pentru a-și putea manifesta dreptul de vot. Câți dintre ei au votat este foarte greu de spus, dar nu ăsta e subiectul articolului. Ideea este că trenurile au fost pline, la fel ca și gările. Astăzi însă, cu toate că era în jurul orei 10.00, oră la care gara ar fi trebuit să fie plină, era aproape goală. Ici-colo câte un călător. Alături, în locul de unde pleacă autocarele spre București era plin de lume. Semn că lumea continuă să călătorească doar că a fost alegerea ei să plece cu mașina sau cu autocarul. De ce nu au ales trenul? Pentru că este scump și condițiile de transport nu sunt foarte bune. Iarna nu-i ca vara, spunea un politician român! Este adevărat că vara atmosfera de aici este total diferită de felul în care arată iarna. Dar, pentru numele lui Dumnezeu, în județul Constanța trăiesc sute de mii de oameni. Iar mulți dintre ei sunt nevoiți să facă deplasări zilnice către București sau către alte localități din țară. Către ei ar fi trebuit să se îndrepte atenția celor de la CFR. Pe ai ar fi trebuit să-i servească! Pentru ei ar trebui și ca gara Constanța să arate bine, să fie agitată, să fie dotată cu tot ceea ce este necesar! Dar nu poate fi. De ce? În momentul finalizării proiectului de refacere a gării acesta era spectaculos. Avea în componență restaurant, sală de cinematograf, farmacie și spații pentru închiriat. De funcționat nu funcționeză aproape nimic. Cauza o reprezintă prețul mult prea ridicat al chiriilor!

Licitații fără număr…

dorin-maer-bunNu este nici o exagerare, dar CFR Infrastructură pare preocupat de această situație. Altfel de ce ar organiza lună de lună licitații pentru a închiria aceste spații? Când, în sfârșit, ne-a răspuns la telefon, amabil și extrem de pertinent, directorul general al CFR Infrastructură, Dorin Maer, ne-a spus că spațiul foarte mare este închiriat într-un procent foarte mic: ”În fiecare lună se scot la licitație aceste spații și, la ora actuală avem ocupate între 33 și 35% dintre ele.” Cu alte cuvinte, peste 60% din aceste spații nu au fost închiriate. Și nu se știe când și dacă vor fi vreodată. Prețurile percepute pentru închirierea unui spațiu comercial  nu sunt exagerat de mari. ”La început prețul era de 100 de lei/mp. Între timp am ajuns la 80 lei/mp. Vara este un preț, iar iarna este un alt preț. Cu toate acestea, nu se înghesuie lumea să închirieze spații”, a precizat directorul general, Dorin Maer. După cum ne-a spus directorul, prețurile au fost stabilite în urmă cu mai multă vreme de către Compania Națională. Și, pe atunci, erau mai mici decât chiriile din marile centre comerciale. Doar că, între timp, se pare că aceste tarife au rămas la un nivel ridicat și lumea preferă să închirieze în mall-urile arhipline de lume. Este adevărat că CFR este o companie de stat și aici lucrurile se desfășoară cu încetinitorul și cu multe semnături. Ceea ce nu este cazul la un privat care centrează, dă cu capul și înscrie sau ratează. Nu cu multă vreme în urmă, conducerea companiei a cerut tuturor directorilor regionali să ia în calcul posibilitatea de a încheia un contract cu o societate care să se ocupe de aceste spații. Și precizăm că situația spațiilor goale în gările CFR este universal valabilă. Este aproape la fel și la Cluj Napoca, și la Timișoara sau la Iași.

Ce-i de făcut?

palmieri-la-gara-constanta-3În perioada următoare vor fi sărbătorile de iarnă. Conducerea CFR Constanța se gândește să monteze un brad în gară, poate așa mai atrage ceva lume. Dar magazinele nu se știe când, de către cine și cum vor fi deschise. A… și să nu uit. La CFR au rămas puțini angajați. O tanti care ne-a răspuns la telefon a fost nevoită să întrerupă brusc discuția cu noi pentru a răspunde la un alt telefon. Ulterior și-a cerut scuze și a spus că a rămas singură în birou, cu toate că pe vremuri mai avea câteva colege, iar acum este nevoită să facă treaba tuturor. Nici nu vreau să mă gândesc cât costă întreținerea acestor spații pentru că și aici se plătește curentul, gazul, apa, măturatul etc. Sunt sute de mii de lei pe lună, bani cheltuiți aproape inutil. Dar, la un capitol stăm bine: dacă tot nu sunt cumpărători în aceste spații, o mare parte dintre el a devenit loc de iernat pentru palmieri! Nu au foarte multă lumină și căldură, așa cum le place, dar va trece și iarna aceasta!

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Teodosie insistă: „Pelerinajul de la Sf. Andrei se ține, am vorbit cu autoritățile“

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Deși instanța i-a respins de două ori apelul, ÎPS Teodosie, arhiepiscopul Tomisului, a anunțat, vineri seara, că pelerinajul de Sfântul Apostol Andrei, de pe 30 noiembrie, care se ține anual în zona Mănăstirii Peştera Sfântului Apostol se va ține, în cele din urmă.

”Am vorbit cu Jandarmeria, cu Poliția, au fost deja acolo. Va fi distanțare fizică, avem dezinfectant, se vor purta măști, am marcat deja locurile. Acolo încap câteva mii de oameni. Îi chem pe toți românii la sărbătoarea Sfântului Andrei. Am discutat cu autoritățile, sper ca oamenii să nu fie bruscați. Pelerinii nu vin cu gânduri rele. Sfântul Andrei nu este un sfânt local, e un sfânt al tuturor românilor. Credincioșii nu trebuie amendați.”, a spus ÎPS Teodosie la România TV, citat de stiripesurse.ro.

„IPS Teodosie invită Statul român la sărbătoarea națională religioasă Sf. Andrei. Luni, 30 noiembrie, este zi de sărbătoare națională legală, în care ortodocșii și catolicii români îl cinstesc pe Sf. Apostol Andrei, Ocrotitorul României și cel dintâi chemat dintre apostoli, care a adus cuvântul Evangheliei pe pământul Dobrogei de astăzi. Arhiepiscopia Tomisului și Înaltpreasfințitul Teodosie, personal, invită autoritățile de Stat centrale și locale (Președinte, Premier, membri ai Guvernului, parlamentari, Prefect, Președinte al Consiliului Județean, primari, consilieri județeni și locali etc.) să ia parte la sărbătoarea națională religioasă a tuturor românilor, Sfântul Apostol Andrei.

Sâmbătă, 28 noiembrie, de la ora 22.00, Arhiepiscopul Tomisului va oficia Acatistul Învierii Domnului și Acatistul Sfântul Apostol Andrei la Catedrala arhiepiscopală „Sfinții Apostoli Petru și Pavel” din Constanța

Duminică, 29 noiembrie, și luni, 30 noiembrie, de la ora 8.45, ierarhul Tomisului va săvârși Sfânta Liturghie la mănăstirea „Peștera Sfântului Apostol Andrei” din localitatea Ion Corvin, județul Constanța.“, se arată într-un comunicat al Arhiepiscopiei.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

A murit antrenorul de haltere Angheluș Beșleagă. Sala de sport din Nisipari va purta numele reputatului tehnician

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Antrenorul de haltere Angheluș Beșleagă, de la secția de haltere a Liceului cu Program Sportiv Constanța a murit în această dimineață la numai 44 de ani. El a fost internat la spitalul din Medgidia, infectat fiind cu SARS-CoV-2. Autoritățile din Nisipari, satul unde Angheluș Beșleagă antrena cu succes copiii din zonă, spun că antrenorului i s-a făcut rău în urmă cu câteva zile și a fost transportat la spital, el având și afecțiuni pulmonare.

Angheluș Beșleagă era unul dintre cei mai apreciați antrenori din țară cu rezultate deosebite. În satul Nisipari, comuna Castelu, profesorul avea o adevărată pepinieră de halterofili, care au uimit prin rezultatele obținute în diverse competiții. Printre cei mai reprezentativi sportivi ai săi se numără și Bianca-Daniela Dumitrescu, multiplă  campioană națională și europeană.

În memoria reputatului antrenor de haltere, autoritățile din Castelu au hotărât ca sala de sport din localitatea Nisipari să poarte numele de „Angheluș Beșleagă“.

„A murit o certitudine a sportului din comuna Castelu. Pe Angheluș Beșleagă l-au recomandat rezultatele sportive la haltere, fiind campion național. A practicat din tinerețe acest sport, iar acum experiența acumulată de el în calitate de sportiv o împărtășea copiilor atât la Liceul sportiv Constanța, cât și în satul în care locuiește – Nisipari. A construit în Nisipari o sala de antrenament din fonduri proprii atrăgând copiii pasionați de acest sport, văzând în ei viitori sportivi, lucru concretizat prin rezultate excelente în concursurile sportive naționale și europene. Regretăm dispariția prematură a profesorului antrenor ANGHELUȘ BEȘLEAGĂ! În memoria a ceea ce a reprezentat la nivel județean, și în primul rând local, în prima ședință de Consiliu local vom propune domnilor consilieri ca Sala de Sport Nisipari să poarte numele “ANGHELUȘ BEȘLEAGĂ”!“, este mesajul primarului din Castelu, Nicolae Anghel.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

În aceste zile, mii de polițiști de frontieră sunt la datorie

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Având în vedere că ne aflăm în perioada zilelor libere cu prilejul celebrării Zilei Naţionale a României, precum şi într-o situaţie specială în contextul prevenirii răspândirii infecţiei cu Sars-Cov-2, la nivelul Poliției de Frontieră Române au fost dispuse măsuri pentru întărirea dispozitivului de supraveghere şi control la frontiera de stat.

Polițiștii de frontieră acționează alături de celelalte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne, în vederea asigurării unui climat de ordine şi siguranţa publică în zona de competenţă.

În acest sens, atât în punctele de trecere a frontierei, cât şi în zona de frontieră – 30 km interior de la linia de frontieră, au fost dispuse următoarele măsuri:

– asigurarea unei supravegheri sporite a frontierei de stat, prin aplicarea măsurilor legale pentru prevenirea şi combaterea infracţionalităţii transfrontaliere;

– peste 3.800 de poliţişti de frontieră desfăşoară, zilnic, la nivelul întregii ţări, activităţi de supraveghere şi control la frontiera de stat.

– suplimentarea personalului care-şi desfăşoară activitatea la controlul documentelor, respectiv creşterea numărului arterelor de control din punctele de frontieră, pe sensul de intrare sau ieşire din ţară, dacă situaţia o impune, până la capacitatea permisă de infrastructura fiecărui punct;

În vederea fluidizării traficului la granițele României, reprezentanţii Poliției de Frontieră Română menţin permanent legătura cu autorităţile de frontieră din statele vecine alături de care se efectuează controlul de frontieră, în vederea dispunerii unor masuri comune.

Poliţia de Frontieră recomandă participanţilor la trafic tranzitarea tuturor punctelor de trecere a frontierei deschise traficului internaţional, care sunt operaţionale şi funcţionează în regim permanent, astfel încât să evităm apariţia suprasolicitărilor doar a unora dintre acestea, din cauza unui număr mare de călători, într-un timp foarte scurt.

Informaţii privind situaţia punctelor de frontieră deschise traficului internaţional se regăsesc pe aplicaţia Trafic on-line care poate fi accesată la adresa http://www.politiadefrontiera.ro/traficonline/.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: