Connect with us

Societate

Bogdan Huțucă: ”Susținerea antreprenorilor este esențială pentru relansarea economiei”

Adrian Cârlescu

Publicat

la

”Susținerea antreprenorilor grav afectați de pandemia de coronavirus este esențială pentru relansarea economiei după ieșirea din această criză sanitară globală. Este important să găsim soluții adaptate pentru fiecare comunitate în parte. Structura de piloni de dezvoltare antreprenorială în Constanța a fost tributară turismului, industriei HoReCa și zonei de servicii pentru port. Această pandemie a venit să demonstreze, încă o dată, că este nevoie de strategii pentru diversificarea ofertei de business la nivel local și de strategii de atragere de investiții. Pornind de la acest aspect, una dintre direcțiile de acțiune pentru platforma de suport comunitar, Împreună, Constanța va răsări este sprijinirea antreprenorilor. Concret, avem un think-tank cu antreprenori locali pentru a dezbate propuneri și soluții adaptate specificului din Constanța. Pe lângă acest dialog, oferim, tot prin intermediul platformei Împreună, Constanța va răsări și consultanță pe marginea celor mai recente pachete legislative adoptate, astfel încât antreprenorii să poată să înțeleagă toate instrumentele pe care statul le pune la dispoziție pentru a sprijini economia” a declarat Bogdan Huțucă, unul dintre inițiatorii acestei acțiuni comunitare.

Multe ramuri de activitate, cum ar fi industria ospitalității, retail-ul, transporturile sau diverse servicii și-au încetat activitatea sau au redus-o dramatic ca urmare a declarării stării de urgență. În aceste condiții, guvernanții au luat o serie de măsuri pentru sprijinirea antreprenorilor, dar mulți dintre aceștia nu prea știu cum să facă să beneficieze rapid de aceste facilități. Așa că, ne-am gândit să le punem la dispoziție specialiști care s-au oferit să-i consilieze, voluntar, în acest sens. Sunt multe măsuri, iar rolul platformei Împreună, Constanța va răsări este de a facilita atragerea de fonduri, astfel încât injecțiile financiare oferite de stat să însănătoșească rapid economia.


În ultimele săptămâni, au fost emise ordonanțe de urgență care reglementează mai multe facilități. Astfel, în această perioadă, nu se calculează și nu se datorează dobânzi și penalități de întârziere pentru obligațiile fiscale scadente începând cu data intrării în vigoare a actului normativ și neachitate până la 30 de zile după încetarea stării de urgență, iar aceste obligații fiscale nu sunt considerate restante.

De asemenea, au fost suspendate măsurile de executare silită prin poprire a creanțelor bugetare, cu excepția executărilor silite care se aplică pentru recuperarea creanțelor bugetare stabilite prin hotărâri judecătorești pronunțate în materie penală.

Guvernul a mai dispus rambursarea cât mai urgentă a TVA pentru a asigura firmelor fluxul de capital.

Totodată, a fost amânată plata creditelor pentru debitorii PFA, întreprinderi individuale și întreprinderi familiale, dar și pentru cei care au profesii liberale sau își exercită activitatea în baza unor legi speciale, indiferent de forma de exercitare a profesiei, pe fondul restrângerii pieței de desfacere, a numărului de angajați, a scăderii numărului de furnizori, etc.

În această perioadă, băncile trebuie să aprobe amânarea la plată pentru societățile care dețin certificat de situații de urgență prin care se constată diminuarea veniturilor sau a încasărilor cu minimum 25% în luna martie 2020 față de media lunilor precedente. Solicitările vor fi aprobate și dacă activitatea firmelor a fost întreruptă parțial sau total ca efect al deciziilor autorităților publice pe perioada stării de urgență.

Mai mult, microîntreprinderile și firmele mici și mijlocii vor putea accesa credite bancare cu plafoane maxime cuprinse între 500.000 de lei și 800.000 de euro fiecare, cu dobânzi zero și cu garanții de stat.

Din cauza pandemiei, multe firme au fost nevoite să își trimită oamenii acasă. În județul Constanța, peste o mie de firme, cu peste 11.000 de angajați, au depus la AJOFM cereri de șomaj tehnic. Lor li s-au adăugat deja sute de persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale, profesioniști care obțin venituri din drepturi și persoane care își desfășoară activitatea în baza unui contract de activitate sportivă. Aceștia s-au adresat Agenției Județene de Plăți și Inspecție Socială pentru a putea supraviețui. Toți vor primi, de la stat, 75% din salariul brut, dar nu mai mult de 75% din salariul mediu brut pe economie, a explicat Bogdan Huțucă.

“Important este să diminuăm, pe cât putem, pagubele produse de pandemie, iar oamenii de afaceri constănțeni să beneficieze cât mai repede, cu ajutorul consultanților noștri, de aceste facilități. Această criză ne va face, cred, să ne stabilim altfel prioritățile economice, astfel încât să dezvoltăm ramuri economice pe care nu le mai avem, iar acum se vede cât de mult contează modelele economice sustenabile cu structuri orizontale, în care diversitatea oportunităților devine factor de stabilitate.”, a declarat Bogdan Huțucă.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

CT BUS primește cereri pentru permisele de călătorie valabile în anul 2021

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

CT BUS anunță că, începând de astăzi, 25.09.2020, se pot depune cererile pentru permisele de călătorie gratuite valabile pentru anul 2021.

Categoriile de beneficiari pentru care Primăria Municipiului Constanța acordă facilități la transportul public de călători sunt următoarele:

1.Pensionari cu pensii până la 2.100 lei (inclusiv). În ultima şedinţă din actualul mandat, Consiliul Local Constanța a aprobat corelarea plafonului pentru care se acordă facilităţi cu creşterea punctului de pensie, astfel că valoarea acestuia a fost majorată până la 2.100 lei.

2.Persoane în vârstă de peste 60 de ani, care nu realizează venituri.
3.Persoane în vârstă de peste 70 de ani, indiferent de venituri.

Actele necesare în baza cărora vor fi eliberate permisele de călătorie gratuită sunt:

a) cerere tip

b) act de identitate (copie și original );

c) cupon de pensie (copie xerox) pentru persoanele menționate la punctul 1).

Cererile se pot procura gratuit de la orice chioșc de bilete al CT BUS S.A. Cererile și documentele aferente se pot depune zilnic a toate chioșcurile de bilete din oraș.

Următoarele categorii de beneficiari NU vor depune cerere, dar vor ridica abonamentul / permisul de călătorie de la orice chioșc de bilete al CT BUS:

• ELEVII DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
• STUDENȚII ORFANI
• PERSOANELE CU DIZABILITĂȚI (cu handicap grav, accentuat), și asistenții personali ai persoanelor cu handicap grav sau însoțitorii acestora, nevăzătorii cu handicap grav și accentuat precum și însoțitorii nevăzătorilor cu handicap – pot obține permisul de călătorie de la D.G.A.S. Constanța – B-dul Ferdinand nr. 97 (Blocul Turn – Gară);
• PERSOANELE CU DIZABILITĂȚI, cu grad de handicap mediu și ușor – pot obține permisul de călătorie de la toate tonetele CT BUS;
• DEȚINUȚII POLITICI (Decret – Lege Nr.118 / 1990) și PERSOANELE STRĂMUTATE (Legea Nr. 189 / 2000) – pot obține permisul de călătorie de la tonetele CT BUS – Gară / la sediul CT BUS;
• ȘOMERII – pot obține permisul de călătorie de la tonetele CT BUS – Delfinariu, KM 4;
• Beneficiarii Legii 416 – pot obține permisul de călătorie de la toneta CT BUS – City Park Mall.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Agenția SPIT din City Park Mall, deschisă și în week-end

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Pentru a veni în sprijinul constănțenilor și al Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Constanţa, conducerea Serviciului Public de Impozite şi Taxe Constanţa a dispus prelungirea programului de lucru cu publicul în cadrul Agenţiei fiscale nr. 5, situată pe Bd. Alexandru Lăpușneanu nr. 116C, în incinta City Park Mall.

Prin urmare, sâmbătă, 26 septembrie 2020 şi duminică, 27 septembrie 2020, în locaţia menționată mai sus, va fi asigurat un ghişeu pentru încasarea taxelor necesare eliberării actelor de identitate.

Programul de lucru cu publicul va fi următorul:

-sâmbătă, 26.09.2020, între orele 0800-1600;

-duminică, 27.09.2020, între orele 0730-2100.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Azi e Ziua Mondială Maritimă. Vezi ce a transmis ambasadorul maritim Ovidiu Cupșa

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

 24 Septembrie reprezintă în acest an Ziua Mondială Maritimă. Scopul zilei este de a atrage atenţia asupra importanţei siguranţei transportului şi securităţii maritime, protejarea mediului marin şi pentru a sublinia caracterul special al activităţii Organizaţiei Maritime Internaţionale.

Tema selectată pentru anul 2020 se concentrează asupra “Transportului durabil pentru o planetă durabilă” şi oferă o ocazie excelentă de a creşte gradul de conştientizare cu privire la obiectivele dezvoltării durabile ale Organizaţiei Naţiunilor Unite şi de a prezenta acţiunile desfăşurate de Organizaţia Maritimă Internaţională (OMI) şi de statele membre în atingerea obiectivelor

În acest an, datorită măsurilor luate în contextul pandemiei COVID 19, evenimentul s-a desfășurat online.

Cu acest prilej, Ovidiu Sorin Cupșa, ambasador maritim a transmis secretarului general I.M.O,  Lim Kitack, un mesaj prin care îi mulțumește pentru activitatea depusă în această perioadă de pandemie. Totodată a atras atenția asupra faptului că prelungirea certificatelor marinarilor este doar o măsură provizorie și propune ca în soluționarea problemelor marinarilor și a schimburilor de echipaj să fie implicate mai activ organismele mondiale: Organizația Națiunilor Unite, Organizația Mondială a Sănătății, Organizația Internațională a Muncii, Federația Internațională a Muncitorilor din Transporturi, guvernele și armatorii.

În propunere se arată că numai prin adoptarea unei rezoluții ONU privind o practică mondială unitară a tuturor statelor memebre poate fi rezolvată problema schimburilor de echipaj.

“Marinarii sunt lucrătorii esențiali la nivel mondial și de modul în care își desfășoară activitatea depinde întreaga economie mondială. De transportul maritim, care asigură aprovizionarea cu medicamente, alimente și echipamente, depinde însuși capacitatea civilizației umane de a lupta cu pandemia COVID 19. La mulți ani navigatori, oriunde v-ați afla!” a spus Ovidiu Sorin Cupșa, director general CERONAV, ambasador maritim IMO.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: