Connect with us

Administratie

Bugetul Consiliului Județean Constanța, supus consultării publice!

Tatian Iorga

Publicat

la

Consiliul Județean Constanța a publicat pe site-ul său proiectul de buget pentru acest an. Potrivit datelor, bugetul propriu al judeţului pentru 2019 însumează la venituri totale 532.599.490 lei, iar la cheltuieli totale 650.236.331 lei, deficitul de 117.636.841 lei având ca sursă de finanţare excedentele anilor precedenţi. De precizat este că în proiectul de buget, la capitolul venituri, CJC are trecă că va atrage de la Uniunea Europeană suma de 177.816.018 de lei, adică 37.833.195 de euro.

„Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, a listei obiectivelor de investiţii ale Judeţului Constanţa pe anul 2019, întocmit în baza prevederilor Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare şi a Legii nr.50/2019 a bugetului de stat pe anul 2019, cuprinde resursele financiare mobilizate la dispoziţia administraţiei judeţene şi repartizarea acestora pentru realizarea în condiţii corespunzătoare a acţiunilor privind autoritatea publică judeţeană, alte servicii generale, tranzacţii privind datoria publică şi împrumuturi, transferuri cu caracter general, apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, învăţământ, sănătate, cultură şi religie, asistenţă socială, locuinţe şi servicii de dezvoltare publică, agricultură, transporturi şi alte acţiuni economice. Fundamentarea veniturilor proprii a avut la baza constatarea, evaluarea şi inventarierea materiei impozabile, evaluarea serviciilor prestate şi a veniturilor obţinute din acestea în scopul evaluării corecte a veniturilor. De asemenea s-a avut în vedere gradul de realizare a veniturilor proprii în 2017 şi 2018 precum şi cadrul legislativ în vigoare“, se arată în nota de fundamentare.

Conducerea CJC punctează că la întocmirea proiectului de buget s-a avut în vedere dimensionarea cheltuielilor bugetare la resursele financiare.

„Bugetul este structurat astfel: a) Secţiunea de funcţionare, care reprezintă partea de bază obligatorie a bugetului şi care cuprinde veniturile necesare finanţării cheltuielilor curente pentru realizarea competenţelor stabilite prin lege, precum şi cheltuielile curente respective. b) Secţiunea de dezvoltare, care reprezintă partea complementară a bugetului şi care cuprinde veniturile şi cheltuielile de capital aferente implementării politicilor de dezvoltare la nivel judeţean.

Resursele financiare ale secţiunii de funcţionare ale bugetului propriu al Judeţului Constanţa pe anul 2019 sunt: impozite şi taxe locale, cote şi sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru finanţarea cheltuielilor curente, subvenţii de la alte administraţii pentru finanţarea cheltuielilor curente, vărsăminte din secţiunea de funcţionare pentru finanţarea secţiunii de dezvoltare, care se prezintă cu valoare negativă. Încasarea veniturilor se face conform reglementărilor în vigoare, precum şi cu prevederile Legii nr. 50/2019 a bugetului de stat pe anul 2019.

Veniturile secţiunii de funcţionare ale bugetului propriu al Judeţului Constanţa pe anul 2019 sunt în sumă de 210.679.220 lei, în timp ce veniturile corespunzătoare secţiunii de dezvoltare din bugetul de venituri şi cheltuieli al Judeţului Constanţa pentru anul 2019 sunt în sumă de 321.920.270 lei“, se mai arată în nota de fundamentare.

Potrivit raportului, totalul de cheltuieli de 650.236.331 lei se împarte, astfel:

Capitolul 51 Autorităţi executive 101.733.664 lei

Capitolul 54 Alte servicii 5.189.100 lei

Capitolul 55 Tranzacţii privind datoria publică 1.114.950 lei

Capitolul 60 Apărare 1.000.000 lei

Capitolul 61 Ordine publică 2.050.000 lei

Capitolul 65 Învăţământ 19.429.595 lei

Capitolul 66 Sănătate 49.994.784 lei

Capitolul 67 Cultură, religie şi acţiuni privind activitatea sportivă şi de tineret 93.021.578 lei

Capitolul 68 Asigurări şi asistenţă socială 125.330.647 lei

Capitolul 70 Servicii şi dezvoltare publică şi locuinţe 6.860.357 lei

Capitolul 74 Protecţia mediului 14.001.404 lei

Capitolul 83 Agricultură, silvicultură, piscicultură şi vânătoare 9.548 lei

Capitolul 84 Transporturi 230.500.704 lei

 

Proiectul de buget poate fi consultat aici: http://www.cjc.ro/sectiune.php?s=40

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Administratie

Huțucă îl atacă dur pe Făgădău: „Un primar ZERO care blufează și merge la cacialma“

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Președintele Organizației Județene Constanța a PNL, deputatul Bogdan Huțucă, dă de pământ cu primarul Decebal Făgădău pe seama parcărilor din oraș. Huțucă notează într-o postare pe Facebook că Făgădău este primar ZERO și a construit ZERO centimetri de piste pentru bicicliști și ZERO parcări. Huțucă mai spune că Făgădău să blufează și să meargă la o mare cacialma în ceea ce privește proiectul parcărilor etajate. În plus, liberalul îi transmite că a trasa linii cu vopsea pe asfalt nu înseamnă a construi locuri de parcare.

„Constanța este un oraș sufocat de mașini. Se circulă cumplit pe majoritatea arterelor rutiere, intersecțiile sunt blocate la orele de vârf, iar primarul Decebal Făgădău găsește ca explicație principală faptul că s-a înmulțit numărul de mașini. Așa o fi, dar câte investiții o fi făcut Primăria în a dezvolta soluții alternative în traficul rutier din Constanța? Câți kilometri de piste de biciclete a construit, câte parcări au răsărit în oraș în acești trei ani? Fiindcă, dacă ați uitat, în campania electorală primarul Decebal Făgădău promitea că va construi patru parcări supraetajate și o parcare subterană. Dacă nu știți, vă spun eu: ZERO! Domnul primar ZERO a construit ZERO centimetri de piste pentru bicicliști, ZERO parcări. În schimb, paralizează traficul în jumătate din oraș cu reabilitarea unui pod care nu se mai termină sau cu sensuri giratorii impuse de Banca Mondială. Realitatea nu îl împiedică însă pe domnul Făgădău să blufeze, să meargă la o mare cacialma, așa cum a fost întregul său mandat de primar. Așa că se laudă că a construit, doar în ultimul an, în Constanța, 56 de parcări cu 1.700 de locuri. Nu e glumă! Asta spune edilul șef! Că a construit 1.700 de noi locuri de parcare. Ceea ce trebuie să înțeleagă însă distinsul primar este că a trasa linii cu vopsea pe asfalt nu înseamnă a construi locuri de parcare. Doar cu pixul sau cu pensula nu se pot construi lucruri, domnule Făgădău. Pe același principiu, mâine ne veți arăta macheta cu Sala Polivalentă și ne veți spune că ați construit-o și pe aceasta, ne veți arăta proiectul tehnic cu reabilitarea Cazinoului și va trebui să ne bucurăm că e gata monumentul…Constanța a rămas captivă în mâna impostorilor, care de 3 ani de zile nu știu de unde să înceapă, însă le pot spune eu unde se termină: la anul, în primăvară! Constanța are nevoie de o #AdministrațieLiberală!“, a scris Huțucă.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Constanța: 6 buncăre intră în reparații. Primăria plătește peste 200.000 de lei

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Conducerea Primăriei municipiului Constanța achiziționează firmă care să se ocupe de efectuarea de lucrări de reparații și igienizare la 6 (șase) adăposturi de protecție civilă situate în municipiu.

Conform documentului, achiziția va fi una directă și vor fi executate următoarele lucrări: reparații generale și renovare, tencuire, revopsire, cablare electrică și lucrări sanitare.

Valoarea estimată fără TVA a lucrărilor se ridică la peste 200.000 de lei. Mai exact, 220.179,45 lei fără TVA.

Conform anunțului, durata de finalizare a lucrărilor: 90 de zile (3 luni) de la transmiterea Ordinului de începere a lucrărilor pentru cele 6 (șase) adăposturi publice din municipiul Constanța.

Detalii tehnice și care sunt condițiile de participare găsiți aici :

http://www.primaria-constanta.ro/docs/default-source/documente-pwpmc/Achizitii-publice/achizitii-publice-publicate-2019/96.-reparatii-6-adaposturi-protectie-civila/adresa-anunt-achizitie-adaposturi.pdf?sfvrsn=2

Criterii de adjudecare: atribuirea se va face pe baza criteriului “prețul cel mai scăzut”.

Data limită primire oferte: 25.10.2019, ora 23:59

Orice persoană interesată are posibilitatea de a transmite oferte conform prezentului anunț pe adresa de e-mail: achizitiipublice@primaria-constanta.ro.

NOTĂ! Conform ultimelor date apărute în presa locală, sunt 72 de buncăre în municipiul Constanța, care aparțin de Serviciul Inspectoratului Municipal de Protecție Civilă, aflat sub incidența Primăriei Constanța. Cel mai mare este cel de sub Sala Sporturilor, dar este inundat și nu mai este funcțional de 50 de ani. De dimensiune aproximativă este buncărul de pe Tomis, la Biserica Albă, care este punct de comandă, dar și adăpost. Sunt 10 adăposturi pe bulevardul Tomis, de la Dacia până în Tomis Nord, 4 adăposturi se află pe bulevardul I.G. Duca, un adăpost este pe strada București, 4 adăposturi pe strada Griviței, 2 pe strada Baba Novac, unul pe strada Ștefan cel Mare, unul pe Aleea Hortensiei, două pe Aleea Orhideelor, alte două pe strada Tulcei, unul pe strada Dobrilă Eugeniu, unul pe strada Dragoslavele, patru pe strada Pajurei, unul pe strada Dionisie cel Mic, două pe strada Eliberării, două pe strada Solidarității, cinci pe strada Arcului, două pe strada Badea Cârțan, patru pe aleea Egretei, unul pe șoseaua Mangaliei, două pe strada Traian, două pe strada Pescarilor, două pe strada Unirii, unul pe strada Grădiniței, șapte pe strada Brizei, două pe strada Lirei, și restul pe strada Zefirului. În cazul unor dezastre, constănțenii pot merge la acestea, care sunt publice, dar pot opta și pentru adăposturile construite în blocurile și clădirile private de după Revoluție, unde numărul total aproape se dublează, ajungând la aproximativ 120 de buncăre.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

RAEDPP a luat la verificat apartamentele ANL din muncipiul Constanța. Lista lungă a încălcărilor legislative ajunge în instanță

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Regia Autonomă „Exploatarea Domeniului Public și Privat” (RAEDPP) Constanța împreună cu Poliția Locală au efectuat verificări repetate, începând cu luna mai, la spațiile locative din blocurile ANL situate pe str. Brizei, str. Zefirului, str. Lirei, str. Horia Agarici, str. Traian și str. Pescarilor.

În urma verificărilor, s-au constatat anumite situații care pot duce la concluzia că locatarii nu folosesc imobilul conform prevederilor contractuale. Mai precis, este vorba despre neuzul, părăsirea definitivă a locuinței sau subînchirierea spațiului locativ. Au existat 22 de astfel de situații: în unele apartamente locuiau alte persoane decât cele cărora le-au fost atribuite locuințele, iar la altele nu a fost înregistrat consum de apă rece și energie electrică. Chiriașilor în cauză le-au fost transmise notificări de reziliere a contractelor.

În cazul în care cei care au primit o astfel de notificare nu eliberează spațiile deținute abuziv, RAEDPP Constanța va proceda la întocmirea documentațiilor în vederea formulării de acțiuni în instanțele de judecată, având ca obiect evacuarea din imobile. Totodată, RAEDPP va publica lista persoanelor vizate de acest demers.

În Municipiul Constanța există 23 de blocuri construite prin programul ANL.

„Pe lista de așteptare sunt peste 100 de tineri cu dosare complete, printre care tineri proveniți din centrele de plasament, care au împlinit vârsta de 18 ani, deci urmează să părăsească sistemul de protecție a copilului și îndeplinesc criteriile de acces în programul ANL. Prin acest demers dorim să punem capăt unor practici care nu mai trebuie tolerate și să dăm o șansă și altor tineri care se află în prezent pe lista de așteptare” – Directorul General al RAEDPP Constanța, Florin Gheorghe.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: