Connect with us

Administratie

Bugetul Constanței pentru acest an, ADOPTAT. Vezi pe ce dă banii Chițac

Publicat

la

Consilierii localii din Constanța au votat, în urmă cu câteva momente, bugetul de venituri și cheltuieli pentru acest an. Astfel, veniturile în acest an sunt în cuantum de 994.046.000 de lei, iar cheltuielile sunt de 1.102.785 de lei. Potrivit proiectului, banii pentru dezvoltare în acest an vor reprezenta 23% din totalul cheltuielilor, adică 312.636.000 de lei.

În cadrul dezbaterilor, consilierii PNL și USR-PLUS au votat mai multe amendamente. Printre acestea se numără și două amendamente ale consilierilor social-democrați, care au solicitat prin consilierul local Costin Răsăuțeanu acordarea a 170.000 de lei Centrului Terapeutic „Marea Neagră“ de sprijin pentru copiii cu autism. Răsăuțeanu a cerut ca cei 170.000 de lei să fie luați de la bugetul pentru achiziționarea de mașini. Banii ar fi fost necesari pentru 78 de copii, din care 56 suferă de autism, 10 de retard mintal și 3 de sindromul down. Din păcate, majoritatea din Consiliul Local, compusă din PNL și USR-PLUS, a respins amendamentul la buget. Viceprimarul Ionuț Rusu a motivat că acordarea banilor pentru Centrul Terapeutic nu este legală, pentru că sunt copii care nu sunt din municipiul Constanța. În replică, Costin Răsăuțeanu a spus că este vorba de 3 copii din cei 78 care nu sunt din Constanța.

În ceea ce privește bugetul pentru acest an al Constanței, Costin Răsăuțeanu a spus că acesta este construit pe statura și pe rezultatele muncii administrației PSD.

„Este un buget care în proporție de 99%  reprezintă viziunea administrației social-democrate“, a declarat Răsăuțeanu.

Un alt amendament propus de consilierii PSD și respins la vot a fost includerea Școlii gimnaziale nr. 37 în planul pentru reabilitare.

La rândul ei, Federația Tinerilor din Constanța (FTC) i-a solicitat primarului municipiului Constanța, Vergil Chițac, precum și consilierilor locali, suplimentarea sumelor propuse pentru bugetul municipiului, sectorul de tineret, în vederea creării și întreținerii unui centru de tineret. Și acest amendament a fost respins la vot de majoritatea din Consiliu.

În atașament, puteți vizualiza “Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2021” și anexele  acestuia:

http://www.primaria-constanta.ro/docs/default-source/librarie-consiliu-local/proiecte-de-hotarari/proiecte-hotarari—sedinta-23.04.2021/2-buget-local.pdf?sfvrsn=2

 

Comments

comments

Administratie

Transportul public județean de persoane, dezbătut la CJC. Vezi ce s-a hotărât

Publicat

la data de

Scris de

Președintele Consiliului Județean Constanța, Mihai Lupu, a prezidat, astăzi, o ședință de lucru cu reprezentanții grupurilor consilierilor județeni. Tema principală a discuției a fost lămurirea tuturor aspectelor tehnice privind transportul public județean de persoane. La întâlnire au mai luat parte, reprezentantul Inspectoratului Școlar Județean Constanța și cel al firmei care a elaborat documentația privind delegarea de gestiune a transportului județean public de persoane.

„M-am implicat de la bun început în proiectul privind transportul public județean de persoane și consider că transparența este cea mai importantă componentă în ducerea la îndeplinire a acestuia, dar și în identificarea celor mai bune soluții pentru a rezolva problemele de transport ale elevilor și ale persoanelor cu dizabilități. Acest serviciu trebuie să fie unul corespunzător și să întrunească toate condițiile necesare unui transport civilizat în tot județul Constanța. Am ținut cont de toate amendamentele și propunerile transmise, atât de la grupurile de consilieri județeni, cât și cele venite de la Asociația Elevilor și de la transportatori. Condițiile oferite călătorilor, cât și frecvența curselor trebuie să corespundă necesităților și să asigure cetățenilor un transport public la nivel european. Nu vom mai tolera aglomerarea mijloacelor de transport sau conducătorii auto care nu respectă graficele stabilite sau capacitatea de transport a autovehiculului pe care îl operează. Pentru a lămuri toate aceste aspecte, am avut astăzi o întâlnire cu reprezentanții tuturor partidelor politice care fac parte din CJC, convenind cu aceștia convocarea unei ședințe extraordinare, pentru a supune dezbaterii plenului CJC, proiectul de hotărâre privind transportul public județean” , a declarat Mihai Lupu.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Constanța. Se reabilitează trama stradală de pe mai multe străzi

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Constanța informează că, în această săptămână, se asfaltează carosabilul pe străzile Dunării, Frigului, Aurora și pe aleea Portul Nou din cartierul Abator. Lucrări de modernizare a carosabilului se execută și în zona Casa de Cultură. Pe strada I.G. Duca, se decapează zona carosabilă pe tronsonul delimitat de strada Țepeș Vodă și strada Maior Gheorghe Murea iar la finalul săptămânii lucrările se vor extinde și pe strada Artileriei. Pe străzile din cartierele Palazu Mare și Baba Novac se îmbunătățesc condițiile de trafic rutier. Echipele administratorului drumului public intervin cu utilaje pentru amenajarea suprafețelor pe străzile Tache Ionescu, Pallady, Putna și pe aleile Morilor și Sânzienelor.

Lucrările de modernizare a infrastructurii pietonale avansează pe bulevardul Mamaia. Pe tronsonul delimitat de strada Mircea cel Bătrân și strada Renașterii, se decopertează suprafața pietonală, iar în paralel se montează borduri noi și se amplasează pavele moderne. Pe bulevardul Tomis, se refac trotuarele în zona de acces către blocurile TS2, TS3 și TS4. Infrastructura trotuarelor este consolidată cu borduri noi și se asfaltează suprafața decopertată. Noi locuri de parcare sunt în curs de amenajare pe aleea Berzei, în zona blocului IV20, pe strada Oleg Danovski și pe aleea Magnoliei. Se refac suprafețele în vederea asfaltării. În pasajul subteran de la Gară continuă lucrările de recondiționare a finisajelor exterioare de tencuieli, mai arată sursa citată.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Primăria Constanța vrea să extindă sistemul de alarmare din municipiu

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Constanța a publicat un anunț de publicitate privind studiu de audibilitate privind organizarea și asigurarea activității de înștiințare, avertizare, pre-alarmare și alarmare. Prestatorul va trebui sa  dovedească o formă de înregistrare în condițiile legii din țara de rezidență, din care să reiasă că este legal constituit, că nu se află în niciuna din situațiile de anulare a constituirii precum și faptul că are capacitatea profesională de a realiza activitățile care fac obiectul contractului de achiziție publică, prin prezentarea certificatului constatator (copie) emis de Registrul Național al Registrului Comerțului sau, pentru persoanele juridice străine, documente echivalente, emise in conformitate cu legislația aplicabilă în țara de rezidență, prin care se dovedește forma de înregistrare ca persoană fizică/juridică.

„Alarmarea populației reprezintă activitatea de transmitere a semnalelor acustice

și/sau mesajelor vocale despre iminența producerii unor dezastre sau a unui atac

aerian și se realizează de către autoritățile administrației publice centrale ori locale,

după caz, prin mijloace specifice. În contextul realizării sistemului de avertizare și alarmare a populației, întocmirea studiului de audibilitate constituie prima etapă în ceea ce privește implementarea sistemului. Avertizarea și alarmarea populației în municipiului Constanța se executa printr-un sistem format din 39 sirene electrice, 15 sirene electronice și un dispecerat de alarmare. Datorită faptului că municipiul Constanța se află într-o continuă dezvoltare, actualul sistem de avertizare de înștiințare – alarmare nu acoperă toate zonele din municipiu.

Situația propusă

Se dorește efectuarea unui studiu de audibilitate cu scopul:

– de a identifica zonele aflate în aria de alarmare care nu dispun de sisteme proprii de alarmare și stabilirea caracteristicilor tehnice ale instalației de alarmare necesar a fi instalate;

– stabilirea locurilor în care trebuie instalate noi sirene;

– de a verifica amplasamentele echipamentelor existente (inclusiv distanța față de sol și clădirile învecinate), caracteristicile instalațiilor de alarmare publică existente și îmbunătățirea lor în caz de neconformitate cu normele specifice actuale;

– de a stabili soluția optimă pentru amplasamentele de instalare, a numărului și caracteristicilor tehnice a echipamentelor de avertizare-alarmare acustică necesar a fi instalate și/sau înlocuirii echipamentelor de alarmare depășite fizic.  Numărul, tipul mijloacelor de alarmare și locurile de instalare ale acestora pentru asigurarea-alarmării populației și agenților economici se stabilesc în baza unor studii de audibilitate, fezabilitate și proiecte tehnice în concordanță cu Ordinul 1.259/2006 pentru aprobarea normelor privind organizarea și asigurarea activității de înștiințare, avertizare, pre alarmare și alarmare în situații de protecție civilă.“, se arată în caietul de sarcini.

Valoare estimată a contractului este de 70.000 lei fără TVA, 83.300 de lei cu TVA. Atribuirea se va face pe baza criteriului “prețul cel mai scăzut”. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 6 august 2021, ora 23:59.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: