Connect with us

Actual

Bulgaria blochează accesul navelor Cargo în şi din Europa! România este direct afectată

Maria Ionescu

Publicat

la data de

 

În cursul zilei de ieri, europarlamentarii români au transmis o scrisoare deschisă  către președintele Comisiei, Jean-Claude Junker, comisarul pentru Transport, Violeta Bulc, și președintele Comisiei pentru Transport și Turism din Parlamentul European, Karima Delli pentru ca aceştia să vină în sprijinul stakeholderilor români din sectorul de navigaţie maritim şi fluvial.

“Prin această scrisoare ne exprimăm îngrijorarea cu privire la neefectuarea operațiunilor de dragaj de-a lungul părții navigabile a Dunării dintre România și Bulgaria. Lipsa disponibilității de colaborare manifestate de partea bulgară în vederea remedierii acestei situații are consecințe grave asupra înregului sistem de transport european și asupra economiilor statelor membre.”

Potrivit europarlamentarilor români, conform numeroaselor documente ale Comisiei, inclusiv a Cărții albe – foaie de parcurs pentru un spațiu european unic al transporturilor, din anul 2011, există două obiective cheie pentru sectorul de transporturi: 1) asigurarea unei infrastructuri competitive și 2) eliminarea blocajelor fizice și administrative. În acest sens dragarea, adică operațiunea de îndepărtare a sedimentelor și depunerilor subacvatice în vederea curățării segmentelor navigabile pentru a permite efectuarea transportului fluvial, reprezintă o activitate esențială în atingerea acestor obiective.

Deși și-au luat în repetate rânduri angajamentul să asigure o întreținere corespunzătoare a Dunării, autoritățile bulgare au eșuat lamentabil în atingerea acestui scop, blocând indirect accesul Cargo în și din Europa. Din acest motiv, industria românească a înregistrat pierderi semnificative care au rezultat din creșterea prețurilor operațiunilor de transport pentru produse agricole și materii prime, contribuind în aceleași timp și la reducerea activităților turistice în Delta Dunării. Nu în ultimul rând, lipsa predictibilității navigației interne a condus la redirecționarea transportului materiilor și mărfurilor ce puteau fi transporatate pe Dunăre către alte porturi europene, lărgind decalajul de dezvoltare dintre vest și est.

“În calitatea noastră de reprezentanți ai României în Parlamentul European, considerăm că această situație nu este doar îngrijorătoare, ci și inacceptabilă. Vrem să subliniem faptul că lipsa dragajului nu este o problemă regională românească, ci în primul rând una europeană care afectează piața unică. Dunărea este unul dintre cele mai mari fluvii din Europa, din lungimea căruia jumătate, adică 1100 km, străbate România. Trebuie subliniat faptul că Dunărea reprezintă atât un punct de intrare în inima Europei, cât și un punct de referință de-a lungul mai multor axe strategice. De asemenea, în contextul discuțiilor care au loc pentru dezvoltarea unui sistem de transport modern și sustenabil, navigația internă reprezintă una din cele mai curate alternative și este crucială în implementarea țelurilor noastre multimodale.”

Europarlamentarii români au precizat că autoritățile române au făcut numeroase încercări de a rezolva aceste probleme prin negocieri bilaterale. Acestea au încercat să-și abordeze omologii bulgari în mai multe ocazii, inclusiv la nivel european, printre altele pe parcursul zilelor TEN-T din Rotterdam în anul 2016 și la întâlnirea miniștrilor de transport din Luxembourg în anul 2012. În final, autoritățile române au efectuat din proprie inițiativă și pe cheltuiala lor operațiuni de dragaj. Aceste încercări nu au condus însă nicăieri, iar dialogul a fost suspendat. De asemenea, nu am primit încă nicio rezoluție concretă privind notificările formale și informale pe care noi, în calitate de membrii ai Parlamentului European, le-am transmis în repetate rânduri Comisiei.

“Prin urmare considerăm că aceasta nu mai reprezintă o problemă bilaterală. Ca atare, intenția noastră este să ridicăm din nou această problemă la nivel european și să solicităm o intervenție promptă a instituțiilor europene în rezolvarea acestei chestiuni de mare importanță pentru sectoarele de transport și turism. Autoritățile române și stakeholderii sunt dispuși să inițieze dialogul și să susțină partea bulgară în îndeplinirea obligațiilor lor privind dragarea sectoarelor navigabile ale Dunării. Ne bazăm pe sprijinul dumneavoastră.”, au precizat europarlamentarii români.

Această scrisoare a fost semnată de către europarlamentarii: Ana-Claudia Țapardel, Dan Nica, Ioan Mircea Pașcu, Doru-Claudian Frunzulică, Maria Grapini, Emilian Pavel, Răzvan Popa, Daciana Sârbu, Claudiu Ciprian Tănăsescu, Damian Drăghici, Gabriela Zoană, Andi Cristea, Victor Boștinaru,  Ramona Mănescu, Norica Nicolai.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Istria: Un bărbat și-a pierdut viața! S-a răsturnat cu tractorul

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, serviciul de urgență 112 a fost sunat pentru a fi solicitate forțe de intervenție la Istria. Acolo, un bărbat în vârstă de 44 de ani, care efectua lucrări agricole cu tractorul s-a răsturnat și părea a fi în stare foarte gravă.

Omul a rămas prins sub tractor și a fost scos de fratele lui, până la sosirea echipelor de salvare.

La fața locului au fost trimise de urgență elicopterul și un echipaj Saj B2 pentru a acorda o mână de ajutor.

Echipajele de salvare au încercat să îl resusciteze pe bărbat dar, din nefericire nu a răspuns manevrelor. În aceste condiții, au fost nevoiți să declare decesul tractoristului.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Doi constănțeni, prinși cu 100 kg de pește în zona lacului Sinoe

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

 

Poliţiştii de frontieră din cadrul Grupului de Nave Constanța au depistat în zona de competență doi cetăţeni români care transportau cu un autoturism, aproximativ 100 kilograme de pește și 11  plase monofilament, fără documente legale.

În data de 19.10.2018, poliţiștii de frontieră din cadrul Grupului de Nave Constanța,  în cadrul unor activităţi informativ-operative desfăşurate în zona de competenţă, au oprit în zona Lacului Sinoe, județul Constanța, un autoturism înmatriculat în România, în care se aflau doi cetățeni români, C.R. și L.B., în vârstă de 47, respectiv 31 de ani, domiciliați pe raza judeţului Constanta.

În urma controlului efectuat asupra autoturismului, polițiștii de frontieră au descoperit în portbagajul acestuia, 11 plase de tip monofilament în care se aflau  99.80 kilograme de peşte din specia caras, în stare proaspătă, pentru care persoanele în cauză nu deţineau documente legale.

Întreaga cantitate de pește a fost predată unei societăţi comerciale de profil, conform procedurilor legale, iar plasele monofilament, în lungime de aproximativ 1.000 metri au fost ridicate în vederea confiscării.

În cauză, poliţiştii de frontieră fac cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de “deţinerea, transportul sau comercializarea fără documente legale a peştelui şi altor vieţuitoare acvatice obţinute din pescuit ori produselor din peşte”, “producerea, importul, comercializarea, deţinerea sau utilizarea uneltelor de plasă de tip monofilament” și „pescuit comercial sau sportiv fără licență sau autorizație de pescuit”, la finalizare fiind dispuse măsurile legale care se impun.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Acțiune de control în zona aeroporturilor din țară! A fost și la Kogălniceanu

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

La data de 18 octombrie a.c., sub coordonarea de specialitate a Direcţiei de Poliţie Transporturi și a Direcției Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, poliţiştii au acţionat, în zona aeroporturilor internaţionale Henri Coandă Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Craiova, Suceava, Constanța, Bacău şi Iaşi, pentru verificarea autovehiculelor care efectuează transport în regim de taxi.

Activitatea a vizat depistarea persoanelor care practică ilegal taximetria, a celor care acostează persoane pentru a le oferi ilegal astfel de servicii, precum şi a celor care, deşi sunt autorizaţi, nu respectă regulile de tarifare sau standardul de calitate a serviciilor oferite.

De asemenea, polițiștii au verificat funcționarea corectă a aparatelor de taxat, precum și starea tehnică a autovehiculelor care efectuau activități de taximetrie.

În doar două ore, în funcție de traficul de pasageri din fiecare aeroport, poliţiştii au verificat 273 de autoturisme, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate 117 sancţiuni contravenţionale, în valoare de aproape 30.000 de lei.

Dintre sancţiunile aplicate, 98 au fost pentru încălcarea normelor privind circulaţia pe drumurile publice, 18 pentru încălcarea prevederilor Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, iar o sancțiune a fost aplicată pentru alte abateri.

Pentru defecţiuni tehnice sau dotări suplimentare nepermise de lege, au fost retrase 13 certificate de înmatriculare. Totodată, au fost reținute 3 permise de conducere.

În acțiune au fost angrenați și lucrători ai Registrului Auto Român și jandarmi. Astfel de controale, pentru siguranța transportului public de persoane, continuă şi în perioada următoare.

Foto: Adevărul

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: