Connect with us

Actual

Bulgaria blochează accesul navelor Cargo în şi din Europa! România este direct afectată

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Featured Image

 

În cursul zilei de ieri, europarlamentarii români au transmis o scrisoare deschisă  către președintele Comisiei, Jean-Claude Junker, comisarul pentru Transport, Violeta Bulc, și președintele Comisiei pentru Transport și Turism din Parlamentul European, Karima Delli pentru ca aceştia să vină în sprijinul stakeholderilor români din sectorul de navigaţie maritim şi fluvial.

“Prin această scrisoare ne exprimăm îngrijorarea cu privire la neefectuarea operațiunilor de dragaj de-a lungul părții navigabile a Dunării dintre România și Bulgaria. Lipsa disponibilității de colaborare manifestate de partea bulgară în vederea remedierii acestei situații are consecințe grave asupra înregului sistem de transport european și asupra economiilor statelor membre.”

Potrivit europarlamentarilor români, conform numeroaselor documente ale Comisiei, inclusiv a Cărții albe – foaie de parcurs pentru un spațiu european unic al transporturilor, din anul 2011, există două obiective cheie pentru sectorul de transporturi: 1) asigurarea unei infrastructuri competitive și 2) eliminarea blocajelor fizice și administrative. În acest sens dragarea, adică operațiunea de îndepărtare a sedimentelor și depunerilor subacvatice în vederea curățării segmentelor navigabile pentru a permite efectuarea transportului fluvial, reprezintă o activitate esențială în atingerea acestor obiective.

Deși și-au luat în repetate rânduri angajamentul să asigure o întreținere corespunzătoare a Dunării, autoritățile bulgare au eșuat lamentabil în atingerea acestui scop, blocând indirect accesul Cargo în și din Europa. Din acest motiv, industria românească a înregistrat pierderi semnificative care au rezultat din creșterea prețurilor operațiunilor de transport pentru produse agricole și materii prime, contribuind în aceleași timp și la reducerea activităților turistice în Delta Dunării. Nu în ultimul rând, lipsa predictibilității navigației interne a condus la redirecționarea transportului materiilor și mărfurilor ce puteau fi transporatate pe Dunăre către alte porturi europene, lărgind decalajul de dezvoltare dintre vest și est.

“În calitatea noastră de reprezentanți ai României în Parlamentul European, considerăm că această situație nu este doar îngrijorătoare, ci și inacceptabilă. Vrem să subliniem faptul că lipsa dragajului nu este o problemă regională românească, ci în primul rând una europeană care afectează piața unică. Dunărea este unul dintre cele mai mari fluvii din Europa, din lungimea căruia jumătate, adică 1100 km, străbate România. Trebuie subliniat faptul că Dunărea reprezintă atât un punct de intrare în inima Europei, cât și un punct de referință de-a lungul mai multor axe strategice. De asemenea, în contextul discuțiilor care au loc pentru dezvoltarea unui sistem de transport modern și sustenabil, navigația internă reprezintă una din cele mai curate alternative și este crucială în implementarea țelurilor noastre multimodale.”

Europarlamentarii români au precizat că autoritățile române au făcut numeroase încercări de a rezolva aceste probleme prin negocieri bilaterale. Acestea au încercat să-și abordeze omologii bulgari în mai multe ocazii, inclusiv la nivel european, printre altele pe parcursul zilelor TEN-T din Rotterdam în anul 2016 și la întâlnirea miniștrilor de transport din Luxembourg în anul 2012. În final, autoritățile române au efectuat din proprie inițiativă și pe cheltuiala lor operațiuni de dragaj. Aceste încercări nu au condus însă nicăieri, iar dialogul a fost suspendat. De asemenea, nu am primit încă nicio rezoluție concretă privind notificările formale și informale pe care noi, în calitate de membrii ai Parlamentului European, le-am transmis în repetate rânduri Comisiei.

“Prin urmare considerăm că aceasta nu mai reprezintă o problemă bilaterală. Ca atare, intenția noastră este să ridicăm din nou această problemă la nivel european și să solicităm o intervenție promptă a instituțiilor europene în rezolvarea acestei chestiuni de mare importanță pentru sectoarele de transport și turism. Autoritățile române și stakeholderii sunt dispuși să inițieze dialogul și să susțină partea bulgară în îndeplinirea obligațiilor lor privind dragarea sectoarelor navigabile ale Dunării. Ne bazăm pe sprijinul dumneavoastră.”, au precizat europarlamentarii români.

Această scrisoare a fost semnată de către europarlamentarii: Ana-Claudia Țapardel, Dan Nica, Ioan Mircea Pașcu, Doru-Claudian Frunzulică, Maria Grapini, Emilian Pavel, Răzvan Popa, Daciana Sârbu, Claudiu Ciprian Tănăsescu, Damian Drăghici, Gabriela Zoană, Andi Cristea, Victor Boștinaru,  Ramona Mănescu, Norica Nicolai.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Constanța: O femeie de 89 de ani, agresată de propriul fiu

Elisabeta Buric

Publicat

la data de

Scris de

Featured Image

O femeie în vârstă de 89 de ani din municipiul Constanța a sesizat polițiștii din cadrul Secției 2 de Poliție, la data de 17 ianuarie a.c., despre faptul că fiul ei, de 66 de ani, i-ar fi adresat injurii și amenințări pe baza unor neînțelegeri în familie.
Polițiștii au emis un ordin de protecție provizoriu pe numele bărbatului conform procedurilor legale, acesta fiind evacuat din locuință și obligat să păstreze o distanță minimă de 200 de metri. În cauză, se efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de violență în familie, potrivit polițiștilor.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Tragedie în județul Constanța: Și-a omorât fiica, iar apoi a încercat să se sinucidă

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Featured Image

În cursul zilei de azi, în localitatea Săcele din județul Constanța a avut loc o dramă. Un bărbat și-a omorât fiica, iar apoi a încercat să se sinucidă.

În jurul orei 14.20, polițiștii constănțeni au fost sesizați cu privire la un eveniment petrecut pe raza comunei Săcele. Din primele informații se pare că un bărbat, de 47 ani, ar fi agresat-o pe fiica sa, de 14 ani, căreia, conform primei declarații, i-a injectat, posibil cu o seringă, o substanță, fapt ce a condus la decesul minorei.

Ulterior se pare ca a încercat să se sinucidă, tot prin injectare cu o substanță necunoscută.

Bărbatul a fost transportat la spital în stare gravă.

Se continuă cercetările sub coordonarea Parchetului de pe lângă Tribunalul Constanța.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Un constănțean cu un cazier bogat a fost prins foarte beat la volan și fără permis de conducere

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Featured Image

În cursul zilei de ieri, 17 ianuarie, polițiștii din cadrul Serviciului Rutier au identificat un bărbat, în vârstă de 52 de ani, din Constanța, care a condus un autoturism pe strada I.L. Caragiale din municipiu, având o alcoolemie de 0.76 mg/l alcool în aer pur expirat și fără a poseda permis de conducere pentru nici o categorie de vehicule.

La data de 18 ianuarie, conducătorul auto a fost reținut pe bază de ordonanță pe o perioadă de 24 de ore, iar în cursul acestei după-amieze va fi prezentat Judecătoriei Constanța cu propunere de arestare preventivă. Nu este dificil de crezut că va fi arestat dat fiind cazierul pe care îl are bărbatul.

Furt, furt calificat, ultraj, abuz de încredere prin fraudarea creditorilor, efectuarea de operațiuni financiare în mod fraudulos, tentativa de omor, trafic de minori și infracțiuni rutiere sunt infracțiunile pentru care, începând cu anul 1989, bărbatul a fost de mai multe ori la închisoare. În urmă cu câteva zile, de-abia ieșise din spatele gratiilor.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: