Connect with us

Politica

Ce salariu încasează Liviu Dragnea din funcţia de preşedinte al Camerei Deputaţilor. Vezi și ce valoare are indemnizația unui deputat

Mihaela Tîrpan

Publicat

la

Camera Deputaţilor a făcut publice indemnizaţiile pentru funcţiile de demnitate publică alese, precum şi salariile celor care ocupă funcţii în Serviciile instituţiei şi în birourile parlamentare, în plată la 30 septembrie, respectând astfel o prevedere din recent adoptata Lege a salarizării, transmite Mediafax.

Indemnizaţiile (brute) pentru funcţiile de demnitate publică alese, în plată la 30 septembrie 2017, sunt următoarele:

Preşedintele Camerei Deputaţilor – 16.675 lei

Vicepreşedinţi – 15.515 lei

Secretari şi chestori – 15.225 lei

Liderii grupurilor parlamentare – 14.500 lei

Preşedinţii comisiilor permanente – 14.065 lei

Vicepreşedinţii comisiilor permanente – 13.630 lei

Secretarii comisiilor permanente – 13.340 lei

Deputaţi – 13.050 lei

Totodată, Camera Deputaţilor a publicat şi lista funcţiilor din Serviciile Camerei Deputaţilor la data de 30 septembrie 2017, menţionând atât salariul de bază minim, cât şi salariul de bază maxim. Redăm salariul de bază maxim (brut) al unora dintre funcţii:

Secretar general – 17.900 lei

Secretar general adjunct – 17.677 lei

Şef departament/ director general – 12.400 lei

Şef serviciu – 10.285 lei

Şef birou – 9.145 lei

Expert parlamentar – 7.289 lei

Consilier parlamentar – 8.859 lei

Şofer – 3.703 lei

Comments

comments

Politica

Guvernul a aprobat documentul care va duce la desființarea Secției speciale de investigare a infracțiunilor din Justiție

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

În ședința de astăzi, 20 ianuarie, Guvernul a aprobat Memorandumul cu tema „Demersuri prioritare necesare pentru finalizarea Mecanismului de Cooperare și Verificare (MCV) – legislația în domeniul justiției”. Documentul prevede calendarul pentru adoptarea de către Executiv a proiectelor de interes pentru sistemul judiciar. Astfel, în document se prevede aprobarea, cu prioritate, în Guvern, până la sfârșitul lunii februarie 2021, a proiectului de lege de desființare a Secției de Investigare a Infracțiunilor din Justiție şi transmiterea acestuia spre adoptare, în procedură de urgență, de către Parlament. Proiectele legilor justiției vor fi, de asemenea, aprobate de către Guvern până la sfârșitul lunii aprilie 2021 și transmise spre adoptare, în procedură de urgență, de către Parlament. Aceste demersuri sunt necesare pentru îndeplinirea recomandărilor cuprinse în ultimul Raport MCV, publicat de Comisia Europeană la 22 octombrie 2019.

Stelian Ion, Ministrul Justiției, a declarat: „Astăzi, Guvernul a adoptat Memorandumul pentru finalizarea MCV. Ne-am asumat, în programul de guvernare, îndeplinirea acestor criterii esențiale pentru statul de drept din România. Ulterior, finalizarea MCV va veni ca o consecință a eforturilor noastre concretizate. A sosit acum momentul de a repara tot ceea ce s-a stricat în ultimii ani, de a pune Justiția pe drumul cel bun și de a consolida statul de drept și democrația din România.”

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Proiect. Recompense generoase pentru personalul din instanțe: 35 de zile de concediu, locuință de serviciu, medicamente gratuite…

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Ministerul Justiției a pus în dezbatere publică o Lege privind statutul personalului de specialitate judiciară și al altor categorii de personal din cadrul instanţelor judecătoreşti, al parchetelor de pe lângă acestea și al Institutului Naţional de Expertize Criminalistice.

Potrivit proiectului, clasificarea categoriilor profesionale din cadrul instanţelor şi al parchetelor va fi: personal de specialitate judiciară: grefieri judiciari, grefieri documentarişti, grefieri de şedinţă şi grefieri principali; personal de asistenţă: grefieri şi agenţi procedurali; personal tehnic: specialişti IT, specialiști criminaliști și tehnicieni criminalişti; personal administrativ: șoferi. Personalul de specialitate criminalistică este format din experţi criminalişti şi asistenţi criminalişti. Personalul care ocupă funcţii auxiliare de specialitate criminalistică este format din tehnicieni criminalişti şi secretari-dactilografi laborator expertize criminalistice.

Pentru aceste catogorii, beneficiile vor fi:

– Durata normală a programului de lucru este de 8 ore pe zi și 40 de ore pe săptămână. Orele prestate peste durata normală a timpului de lucru se compensează cu timp liber corespunzător. În cazul în care compensarea muncii suplimentare cu timp liber corespunzător nu a fost posibilă în următoarele 60 de zile după efectuarea acesteia, orele suplimentare se vor plăti, în luna următoare, cu un spor din salariul de bază, după cum urmează : a) 75% din salariul de bază pentru primele două ore de depăşire a duratei normale a zilei de lucru ; b) 100% din salariul de bază pentru orele următoare. Cu un spor de 100% se plătesc şi orele lucrate în zilele de repaus săptămânal sau în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează.

– Concediu anual de odihnă, plătit, de 35 de zile lucrătoare.

– Trei călătorii în ţară dus-întors, gratuite, la transportul pe calea ferată clasa I, auto, naval şi aerian sau de decontarea a 7,5 litri combustibil la suta de kilometri pentru o călătorie în ţară dus-întors, în cazul în care deplasarea se efectuează cu autoturismul.

– Concedii plătite, pentru studii de specialitate, pentru participarea la cursuri sau alte forme de specializare organizate în ţară sau în străinătate, pentru pregătirea şi susţinerea examenelor sau concursurilor de promovare.

– Personalul în activitate sau pensionari, precum şi soţul/soţia beneficiază în mod gratuit de asistenţă medicală, medicamente şi proteze și dispozitive medicale destinate recuperării unor deficiențe organice sau funcționale, în condiţiile respectării dispoziţiilor legale privind plata contribuţiei la asigurările sociale de sănătate. Aceste drepturi nu au caracter salarial și nu se impozitează. Se aplică în mod corespunzător și copiilor aflați în întreținerea personalului de specialitate, în activitate sau pensionari.

– Dreptul la atribuirea unei locuinţe de serviciu dacă, în localitatea unde îşi desfăşoară activitatea, acesta, soţul/soţia sau copiii aflaţi în întreţinerea lui nu beneficiază de locuinţă proprietate personală ori nu i s-a atribuit o locuinţă de către autorităţile administraţiei publice locale.

– Personalul de specialitate judiciară, în funcţie sau pensionat, are dreptul de a i se asigura măsuri speciale de protecţie împotriva ameninţărilor, violenţelor sau a oricăror fapte care pot pune în pericol viața, integritatea corporală, sănătatea sau bunurile sale sau ale membrilor de familie, ca urmare a exercitării atribuțiilor de serviciu sau în legătură cu acestea. Măsurile speciale de protecţie, condiţiile şi modul de realizare a acestora se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Justiţiei şi a Ministerului Afacerilor Interne.

– Personalul de specialitate judiciară beneficiază de despăgubiri acordate din fondurile bugetare ale înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, ale Ministerului Justiţiei, Ministerului Public în cazul în care viaţa, sănătatea ori bunurile îi sunt afectate în exercitarea atribuţiilor de serviciu sau în legătură cu acestea. Despăgubirile se acordă în condiţiile stabilite prin hotărâre a Guvernului.

Sursa: stiripesurse.ro

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

(DOCUMENT) Guvernul modifică Strategia de vaccinare împotriva COVID-19

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Executivul se reuneşte miercuri în şedinţă, de la ora 13.00, iar pe ordinea de zi figurează un proiect de hotărâre pentru modificarea Strategiei de vaccinare împotriva COVID-19.

În etapa a doua de vaccinare sunt introduse persoanele cu handicap, persoane imobilizate, cele imunodeprimate, însoţitorii acestora şi persoanele care locuiesc la acelaşi domiciliu cu bolnavii. De asemenea, sunt incluse în etapa a doua persoanele fără adăpost. Totodată, centrele de vaccinare sunt coordonate metodologic de Ministerul Sănătăţii, prin Institutul Naţional de Sănătate Publică şi direcţiile de sanătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti.

Iată documentul:

HG 5

 

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: