Conecteaza-te cu noi

Societate

Cereri online pentru buletine, pașapoarte și permise de conducere

Published

on

Ministrul Afacerilor Interne, Carmen Dan, a anunţat că, la nivelul MAI, va fi creat, printr-un proiect european, un centru de furnizare de servicii electronice cu scopul debirocratizării activităţii şi pentru simplificarea accesului cetăţenilor, care vor putea depune online cereri inclusiv pentru obţinerea cărţii de identitate, a paşaportului sau a carnetului de şofer. Potrivit oficialului guvernamental, românilor le va fi mai uşor să interacţioneze cu autorităţile statului, iar acest proiect trebuie să reprezinte un exemplu pentru alte structuri ale administraţiei centrale sau locale, reprezentând o soluţie fiabilă de accesare a fondurilor europene în vederea eficientizării activităţi proprii şi a relaţiei dintre cetăţean şi stat.

“Ceea ce s-a întâmplat astăzi aici este de fapt felul în care marcăm începutul unor proiecte importante şi frumoase, iar ele nu pot fi decât rezultatul muncii în echipă. (…) Cetăţenii sunt cei mai îndreptăţiţi să aibă aşteptări de la noi. Acest proiect, prin care realizăm un hub de servicii la nivelul MAI, înseamnă de fapt realizarea unui centru de furnizare de servicii electronice. Obiectivul asumat de noi este acela de a asigura siguranţa cetăţeanului. (…) Finalitatea acestui proiect va conduce la o simplificare a accesului la serviciile electronice oferite de către MAI şi completează demersurile în sensul debirocratizării activităţii noastre, demersuri care au fost începute anul trecut prin lansarea sistemului informatic integrat de emitere a actelor de stare civilă, proiect care se află deja în implementare. Urmărim prin acest proiect să reducem timpii de soluţionare a cererilor cetăţenilor şi să îmbunătăţim comunicarea dintre MAI şi cetăţeni, acestea fiind aspecte pe care le considerăm absolut necesare pentru evoluţia instituţiilor noastre şi pentru modernizarea statului român”, a declarat Carmen Dan, la ceremonia de semnare a proiectului.

Ministrul de Interne a explicat că, pentru cetăţenii români, implementarea proiectului, în valoare de 90 de milioane de lei, va aduce beneficii directe, între acestea fiind obţinerea cazierului judiciar sau a istoricului sancţiunilor rutiere.

“Mai exact, numărul punctelor de penalizare se vor putea obţine online imediat, fără a fi nevoie de un drum până la poliţie. Tot online se pot depune documentele necesare înscrierii la şcolile MAI sau la Academia de Poliţie. Documentele pentru obţinerea anumitor avize de la MAI pentru documentaţiile de urbanism şi amenajarea teritoriului, precum şi pentru autorizarea unor construcţii vor putea fi transmise în format electronic. De asemenea, în ceea ce priveşte obţinerea cărţii de identitate, a paşaportului, a permisului de conducere sau pentru înmatricularea autovehiculului, cetăţenii vor putea depune online cererea şi documentele necesare. Tot online vor putea să plătească taxele aferente şi să descarce diferite formulare. În plus, pentru că vorbim de o platformă informatică, vom crea posibilitatea verificării online a stadiului diferitelor cereri depuse de cetăţeni pentru instituţie. Asta înseamnă că vom reuşi să obţinem o reducere a costurilor generate de consumabile sau de prestarea unor activităţi fizice de manipulare, înregistrare, transport şi arhivare a documentelor. Trebuie menţionat că proiectul pe care îl lansăm astăzi are o valoare de 90 de milioane de lei, este finanţat în proporţie de 80% din fonduri europene nerambursabile, iar restul reprezintă contribuţie de la bugetul de stat”, a precizat ministrul Carmen Dan citat de jurnaliștii de la Agerpres.

Advertisement

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Activitatea mea profesională nu este una complicată. Am descoperit frumusețea textului jurnalistic în 2002 în redacția cotidianului “Replica de Constanța”, unde am fost redactor timp de 5 ani și jumătate, după care am ales ca întrebările incomode pe departamentul Politică / Administrație să le adresez din redacția unui alt important cotidian constănțean. “Observator de Constanța” a fost pentru 8 ani locul unde m-am dezvoltat profesional, am cunoscut oameni din toate categoriile sociale și am primit aprecieri pentru fiecare efort depus. În 2015, am ales întreruperea activității pentru a mă alătura unei echipe de campanie electorală pentru alegerile locale din vara lui 2016. Experiența a fost interesantă, însă dorul de tastele laptopului unde-mi scriam materialele de presă nu m-au lăsat să-mi doresc o carieră în administrație. Așa am ales “Ordinea.ro”!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions