Connect with us

Administratie

Chițac le declară război celor de la POMACOST: „Vor să căpușeze Primăria așa cum au făcut-o timp de 20 de ani“

Tatian Iorga

Publicat

la

Primarul Constanței, Vergil Chițac, a postat în această seară un mesaj extrem de dur în care acuză firma POMACOST, care s-a ocupat de spațiile verzi din municipiu în ultimii 20 de ani, de anumite practici prin care societatea ar intenționa să obțină mai mulți bani de la administrația locală.

„Nu am suportat niciodată minciuna și obrăznicia. Din păcate, în ultima perioadă, mă tot lovesc de asta. Altfel cum aș putea cataloga ce fac cei de la POMACOST? După ce nu am fost de acord cu rezilierea de comun acord a contractului pe care-l avem cu domniile lor pentru întreținerea spațiilor verzi, m-am pomenit cu o hârtie prin care mi se comunică faptul că se retrag unilateral din contract. Au luat această decizie, după ce noi nu am mai vrut să majorăm valoarea contractului, așa cum au solicitat la negocierile inițiate de primărie. Adică nu am mai fost de acord să căpușeze primăria așa cum au făcut-o timp de 20 de ani.

Nu e de ajuns, oare, că, numai în ultimii 5 ani, au primit 17.389.452, 35 lei de la noi? Nu e de ajuns că, din 2001 de când primăria a încheiat contractul de întreținere a spațiilor verzi cu ei, și-au bătut joc de tot ce înseamnă spațiu verde? Nu e de ajuns că au primit sute, mii de reclamații pentru lucrările de mântuială executate? Știți ce mai făceau? Primeau bani pentru întreținerea unor spații verzi care nu mai existau, care fuseseră distruse, dar care, în actele lor, apăreau ca fiind îngrijite de ei. Iar în 2019 , ca și când nu ar fi fost de ajuns, POMACOST a mai încheiat încă un contract cu Primăria Constanța, de data aceasta pentru tăiere, toaletare și corecție arbori.

Vă asigur, dragii mei, că spațiile verzi din oraș, atâtea câte au mai rămas, vor avea parte de o îngrijire corectă. Prin servicii proprii, vom asigura lucrări eficiente și de calitate. Și vă mai promit un lucru: Constanța va înverzi! Vom avea în fiecare an noi hectare de parc! Aveți răbdare și încredere!“, a scris Chițac.

 

Comments

comments

Administratie

Primăria Constanța vrea să plătească peste 150.000 de lei pentru documentele de modernizare a adăpostului de câini fără stăpân

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Constanța achiziționează serviciu de elaborare a documentației tehnico – economică aferentă obiectivului de investiții “Reamenajarea adăpostului pentru câini fără stăpân”. Asta înseamnă că administrația municipală va cumpăra studii de teren – studiu topografic, studiu geotehnic, DALI, deviz estimativ PAC, PT, DDE, CS, documentații pentru obținerea avizelor/acordurilor)”.

Conform documentului, achiziția este una directă.

Obiectul serviciului îl constituie achiziționarea de către Primăria municipiului Constanța a Serviciului de elaborare documentație tehnico-economică pentru Reabilitare și modernizare ”Bază de supraveghere a animalelor fără stăpân” ( studii de teren – studiu topografic, studiu geotehnic, SF de obiectiv mixt, PAC, PT, DDE, CS, documentații pentru obținerea avizelor/acordurilor)”.

Serviciul constă în elaborarea documentațiilor în 3 etape:

Etapa 1

– documentații pentru obținere avize solicitate prin certificatul de urbanism,

– Studii topografice,

– Studii geotehnice,

Etapa 2 – Elaborarea documentației privind studiul de fezabilitate (SF de obiectiv mixt),

Etapa 3 – elaborare PAC, PT, DDE, CS, documentații pentru obținerea avizelor/acordurilor.

Valoarea estimată fără TVA: 127.150 Lei fără TVA, 151.308.50 cu TVA. Criteriul de atribuire: cel mai bun raport calitate – preț, conform documentului atașat prezentului anunț “Anexa factori”

Durata contractului va fi de maximum 90 de zile calendaristice.

Prestarea serviciului va avea următoarea structură:

Etapa 1 – 20 zile la data emiterii primului ordin de începere

– documentații pentru obținerea avizelor solicitate prin certificatul de urbanism,

– Studii topografice,

– Studii geotehnice,

Etapa 2 – 15 zile de la data emiterii ordinului de începere pentru această etapă –

Elaborarea documentației privind studiul de fezabilitate (SF de obiectiv mixt)

Etapa 3 – 15 zile de la data emiterii ordinului de începere pentru această etapă –

elaborare PAC, PT, DDE, CS, documentații pentru obținerea avizelor/acordurilor.

Termen limită primire oferte: 15.03.2021

Amintim că Primaria Constanța intenționează să reabiliteze și să modernizeze adăpostul pentru animale fără stăpân, astfel încât capacitatea acestuia să ajungă de la 243 de locuri, cât are acum, la 400 de locuri“.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

(document) Chițac taie un pic din taxa de parcare ca să își spele imaginea

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

În urma presiunilor populației și a mass-media, primarul Constanței, Vergil Chițac, a anunțat că vine în fața cetățenilor cu un nou regulament  și cu noi grile de taxare a parcărilor și noi zone. Trebuie să spunem dă, deși tarifele au fost micșorate un pic, ele sunt în continuare mari față de cele practicate de vechea administrație, când tariful pentru parcare era de 2,5 lei/oră. Mai mult, Primăria a refăcut zonele de parcare, dar în loc să le simplifice le-a complicat și mai mult, împărțindu-le în zona 1A, 1B, zona 2 și zona 3.

„Dragi constănțeni, am luat cunoștință de opiniile pe care vi le-ați exprimat referitor la subiectul parcărilor. Țin să vă mulțumesc pentru implicare și pentru că ați înțeles importanța unei discuții pe marginea unei teme pe cât de sensibile, pe atât de importante pentru viitorul orașului nostru.

Am înțeles argumentele acelora dintre dumneavoastră care reclamă că o astfel de măsură poate produce efecte neplăcute pentru unii dintre constănțeni. De aceea, am decis să vin în fața dumneavoastră și a consilierilor locali cu o nouă propunere de zone tarifare. Am concentrat mai bine zona centrală și i-am redus tariful. Am creat o nouă zona intermediară cu tarif mai mic, și am redus proporțional restul prețurilor.

Regulamentul rămâne în consultare publică, vom opera modificările necesare în text, conform cu noua propunere de zone tarifare. Consilierii au acum la dispoziție o variantă de regulament care împacă necesitățile viitorului cu nevoile actuale ale dumneavoastră. Ultimul cuvânt le aparține.

Dar vă provoc să facem împreună un mic exercițiu de imaginație:

Mare parte din rețeaua stradală a Constanței (care înseamnă doar 4% din suprafața orașului) a fost realizată înainte de 1989, iar spațiul pe care îl mai avem la dispoziție, nu ne permite să o îmbunătățim semnificativ. Așadar, arterele pe care circulă autoturismele, autobuzele, bicicletele și pietonii sunt limitate.

Pe de altă parte, ce nu este limitat și crește cu cel puțin 2.000 pe an, este numărul autovehiculelor. Acum 10 ani, acestea erau cu 20.000 mai puține pe aceleași străzi! Și vin și vă întreb: oare care va fi numărul lor peste încă 10 ani? Oare cum vor arăta atunci străzile Constanței?

Vreau să se înțeleagă foarte clar că prima propunere a fost pe măsura gravității situației, nu pentru că mi-ar face plăcere să împovărez oamenii.

Dragi constănțeni, rezolvarea acestei probleme urgente va genera beneficii pentru mobilitatea urbană, calitatea aerului și sănătatea noastră, a tuturor. Am încredere că, împreună, vom reuși să găsim cele mai bune soluții pentru orașul nostru și viitorul lui. Aveți și dumneavoastră!“, a scris Chițac pe Facebook.

Chiar dacă primarul Chițac vine în fața constănțenilor cu un nou regulament, noul plan al parcărilor stârnește în continuare nemulțumirea consilierilor locali.

Iată noile propuneri ale lui Chițac:

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Noua conducere a Prefecturii Constanța a depus jurământul

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

În sala  de ședințe a Instituției Prefectului – Județul Constanța, a avut loc, astăzi, în sistem de videoconferință, ceremonia de depunere a jurământului de către Silviu-Iulian Coșa în funcția publică de prefect al județului Constanța. Astfel, Coșa este reconfirmat în funcție și poate să se înscrie în PNL, formațiune căreia i-a revenit postul de prefect în negocierile din coaliție. Tot astăzi, au depus jurământul și Secyl Suliman (UDTTMR) în funcția publică de subprefect și Mihai Vîlcu (USR-PLUS) în funcția publică de subprefect.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: