Connect with us

Actual

Clădiri în care lucrau angajați ai Primăriei, restituite foștilor proprietari!

Maria Ionescu

Publicat

la

Comunicat de presă din partea SPIT: Cu siguranță majoritatea dintre dumneavoastră care aveți bunuri pe raza municipiului Constanța ați observat în ultimii 15 ani o creștere continuă a calității serviciilor publice oferite de către instituția noastră. Dacă în urmă cu 15 ani impozitele se plăteau așteptând la cozi de aproape jumătate de kilometru, pe cinci rânduri, contribuabilii fiind flancați de garduri și de jandarmi, în prezent plata impozitelor și prestarea serviciilor fiscale se realizează în condiții similare celor din instituțiile publice din țările europene. Contribuabilii constănțeni beneficiază acum de săli de așteptare aerisite, cu acces la Internet, organizate cu bonuri de ordine și dotate cu mobilier specific, iar media timpului de așteptare la ghișee a fost mult redusă, 15 minute pentru serviciile fiscale și 10 minute pentru plata impozitelor și a taxelor locale. Urmare a afirmațiilor tendențioase vehiculate în spațiul public în legătură cu imobilul închiriat pe bulevardul Tomis nr. 112 și pentru ca persoanele interesate să își poată formula în cunoștință de cauză o opinie asupra necesității, oportunității și eficienței mutării unei importante părți a activității instituției în acest imobil, conducerea SPIT face următoarele precizări: Necesitatea mutării unei părți a activității instituției într-un nou sediu a venit în contextul în care două dintre imobilele în care instituția își desfășura activitatea încă de la momentul înființării sale, respectiv cel de pe str. Atelierelor și cel de pe str. Griviței, au fost restituite foștilor proprietari prin hotărâri judecătorești definitive. În ceea ce privește sediul instituției din str. Sulmona nr. 22, pentru perioada de valabilitate rămasă din contractul de închiriere (2018), acesta găzduiește Agenția Fiscală nr. 3. De asemenea, instituția are în vedere că în zona peninsulară, în viitorul apropiat, vor fi instituite restricții de circulație. În plus, de la momentul înființării instituției până în prezent, în special în ultima perioadă datorită numeroaselor modificări legislative, volumul documentelor depuse de către contribuiabili a crescut semnificativ, fapt ce solicită în mod constant alocarea unor spații suplimentare de arhivare. Potrivit dispozițiilor legale arhiva instituției nu poate fi distrusă sau depozitată în alte spații decât cele în care ne desfășurăm activitatea, fiind aferentă rolurilor fiscale pe care se lucrează zilnic, unele documente datând încă din perioada interbelică. În acest context corelat cu necesitatea continuării activității într-o zonă centrală a orașului la care toți contribuabilii, inclusiv cei care nu dispun de mijloace de transport personale, au acces precum și cu faptul că sediul se află în proximitatea celorlalte instituții cu care SPIT conlucrează (Primăria, Prefectură, instanțele de judecată, Casa Județeană de Pensii, I.P.J., O.C.P.I., etc.) s-a decis mutarea unor servicii în imobilul din bulevardul Tomis. Agenția fiscală nr. 6 mutată în noul sediu din bulevardul Tomis nr. 112 a fost organizată după un concept care răspunde cerințelor impuse de standardele de calitate – mediu – sănătate și securitate în muncă recunoscute la nivel european, respectiv ISO 9001, ISO 14001 și OHSAS 18001. Chiria plătită de instituție pentru acest imobil este de 9 EUR/mp fară TVA, în condițiile în care construcția este nouă, iar compartimentările necesare specificului activității noastre au fost realizate de către proprietar. În ceea ce privește nivelul chiriei, în urma studierii ofertelor primite, precum și a anunțurilor referitoare la imobilele care prezintă aceleași caracteristici și care ar fi fost disponibile pentru închiriere, s-a concluzionat că o chirie de 9 EUR/mp fără TVA se află sub nivelul pieței pentru clădiri similare acesteia. Amintim de asemenea că, prealabil alegerii acestui imobil, instituția și-a manifestat public în mod repetat, inclusiv prin presă, intenția de închiriere a unui nou sediu. Precizăm că închirierea imobilelor de către autoritățile publice este exceptată de la procedurile de achiziție publică prevăzute de Legea nr. 98/2016, după cum era exceptată și în reglementările legale anterioare, respectiv O.G. nr.  34/2006. În perioada următoare, va fi organizată și anunțată în timp util  o zi a porților deschise, cel mai probabil după prima scadență de plată a impozitelor și taxelor locale, respectiv după data de 31 martie 2017.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Accident rutier în stațiunea Mamaia

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul acestei seri, în jurul orei 22.30, în stațiunea Mamaia a avut loc un accident rutier. Două autoturisme au intrat în coliziune frontală.

Un agent de poliție – George Priemschi, din cadrul Biroului Rutier Constanța – se afla în patrulare împreună cu un coleg al său.  În momentul în care au auzit o bubuitură puternică, și-au dat seama că este vorba despre un accident rutier, care se petrecuse la câteva sute de metri de locul în care se aflau. Polițiștii au ajuns la fața locului în cel mai scurt timp.

În timp ce colegul său a sunat pentru a anunța evenimentul și a solicita echipaje medicale, George Priemschi a alergat către autoturisme pentru a vedea dacă sunt victime.

Apropiindu-se, a văzut că de sub capota unuia dintre vehicule iese fum, așa că a scos toate victimele din autoturisme și le-a îndepărtat de locul coliziunii.

Potrivit Biroului de presă al IPJ Constanța, una dintre victime era în stare de inconștiență, însă ulterior și-a revenit.

”În timp ce le acorda primul ajutor, așteptând venirea colegilor săi și a cadrelor medicale, unuia dintre bărbații răniți i s-a făcut frig, iar colegul i-a dat geaca de la uniformă.”, a precizat Andreea Iliescu, purtător de duvânt al IPJ Constanța.

Victimele au fost transportate la spital, fiind conștiente, iar în cauză a fost întocmit un dosar de cercetare penală.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

(VIDEO) Doi polițiști de la Biroul Rutier au intervenit primii la incendiul din Tomis III. Vezi cine sunt

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, în jurul orei 16.30, doi polițiști din cadrul Biroului Rutier Constanța, aflându-se în exercitarea atribuțiilor de serviciu pe strada Soveja din municipiul Constanța, au constatat faptul că la un apartament situat la etajul 1 al unui bloc a izbucnit un incendiu.

Cei doi – agent șef principal Boiangiu Cătălin și agent principal Popescu Bogdan, ambii angajați în cadrul Biroului Rutier Constanța al IPJ Constanța – nu au stat pe gânduri, ci au mers imediat în imobilul respectiv, au evacuat persoanele prezente în locuință, printre care și un minor, în vârstă de 9 ani.

Ulterior, persoanele în cauză au fost preluate de echipajele medicale.

Potrivit Biroului de presă al IPJ Constanța, cei doi polițiști rutieri au pătruns în apartament, oprind siguranțele de la curent și încercând să stingă focul, care părea să fi izbucnit din sufrageria imobilului.

În același timp, au observat faptul că în apartament se aflau 2 butelii, pe care le-au scos rapid, pentru a evita producerea unei explozii.

”Pe această cale, îi felicităm pe polițiștii care au dat dovadă de curaj și devotament față de meserie și, ca de obicei, au pus pe primul loc siguranța cetățenilor. Pentru noi, voi sunteți eroii zilei!”, au precizat reprezentanții Biroului de presă al IPJ Constanța.

Precizăm că agentul șef principal Boiangiu Cătălin lucrează de 20 de ani în cadrul IPJ Constanța, este căsătorir și are 3 copii, în vreme ce agentul principal Popescu Bogdan este necăsătorit și este de 4 ani angajat la Poliție.

Urmăriți declarațiile celor doi polițiști:

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Este benefică introducerea unor pașapoarte de vaccinare? Cum va fi afectată libertatea de circulație

Claudiu Vuță

Publicat

la data de

Scris de

Într-o mișcare binevenită de multe dintre destinațiile turistice din Europa, conducerea Uniunii Europene a anunțat că are în vedere introducerea unui pașaport de vaccinare digital care va permite deplasarea în interiorul UE pentru cetățenii care au primit un vaccin COVID-19.

Ursula von der Leyen, președintele Comisiei Europene, a scris pe Twitter că obiectivul unui astfel de „Digital Green Pass” este să ofere dovada că o persoană a fost vaccinată; rezultatele testelor pentru cei care încă nu au putut primi un vaccin și informații despre recuperarea COVID-19 care să permită locuitorilor să se deplaseze în siguranță în UE și în străinătate.

Israel, care a vaccinat cu succes 39% din populația sa, a implementat deja un program similar, numit „green pass”, care permite accesul persoanelor vaccinate în săli de sport, concerte și restaurante, în timp ce Danemarca a anunțat deja propriile planuri în vederea introducerii unui pașaport digital de sănătate.
Ideea ntroducerii unui pașaport digital de sănătate nu este lipsită de controverse, în special în rândul activiștilor pentru drepturile omului, susținătorilor protecției datelor și țărilor cu acces limitat la vaccinuri. Cu toate acestea, dacă pașapoartele de vaccin vor fi introduse, vor oferi o modalitate de control a coronavirusului.

Unde ar fi utilizate pașapoartele pentru vaccin?

Industria turismului este cea mai dornică să le pună în practică. Companii aeriene precum Qantas (Australia) cer deja dovezi de vaccinare sau recuperare în urma infecției cu Covid-19, pentru zborurile internaționale. Țări precum Spania și Grecia, ale căror economii sunt dependente de turism, au nevoie disperată de creșterea numărului de turiști, luând în calcul deschiderea coridoarelor de călătorie cu Marea Britanie Israel, pentru cetățenii care pot dovedi că s-au vaccinat.

Există un grad de utilitate înalt și în alte domenii, în afară de cel turistic. Universitățile ar pute aorganiza cursurile în format fizic, știind că studenții lor sunt vaccinați. Cinematografele și sălile de concert ar putea să-și deschidă din nou porțile.
Cum ar funcționa pașapoartele de vaccin?

De obicei, acestea vor include o aplicație prin care utilizatorii le vor putea arăta oficialilor dovada vaccinării. De exemplu, aplicația CommonPass notifică utilizatorii cu privire la regulile de intrare într-o țară, cum ar fi efectuarea vaccinului sau prezentarea unui test negativ COVID-19. Apoi ajută la verificarea faptului că au aceștia au îndeplinit cerințele, prin conectarea cu clinica sau autoritatea sanitară care a furnizat serviciul, fie solicitând utilizatorului să descarce pe telefon rezultatele testelor sau informații despre vaccinare. Datele în sine nu sunt stocate pe telefonul utilizatorului; în schimb, aplicația generează un cod QR care poate fi scanat, confirmând că clientul a îndeplinit cerințele. Clienții fără telefoane inteligente pot imprima în schimb codurile de confirmare.

Dețin o hârtie care certifică vaccinarea. Nu ar trebui să fie suficientă dovadă?

Este adevărat că țările din Africa și Asia au cerut de mult timp dovezi ale vaccinării împotriva febrei galbene și a altor boli de la vizitatori. Dar „cartonașul galben” dar un certificat în format tipărit este ușor de falsificat.
A avea astfel de carduri de vaccin pentru COVID-19 ar fi și mai complicat. Având o cerere mare și oferte limitate de vaccinuri, potențialul de fraudă este mare. La fel și posibilitatea confuziei: există mai multe vaccinuri utilizate în prezent la nivel global.
Dacă cetățenii vor deține astfel de certificate, în format tipărit, în diferite limbi, acestea vor fi dificil de gestionat de către autoritățile din țări diferite. Un certificat digital, universal, ce va fi utilizat de toate țările, va rezolva această problemă.

Cât timp va dura până când pașapoartele vaccinale vor fi adoptate pe scară șargă?
Răspunsul este “Cel puțin câteva luni”. Națiunile europene precum Spania și Grecia speră să aibă sisteme instalate la timp pentru sezonul estival, dar va fi nevoie de timp pentru a pune în aplicare toate reglementările.

Problema cea mai mare din UE este accesul la vaccinuri. Statele Unite declară că va avea suficiente vaccinuri pentru întreaga sa populație până la sfârșitul lunii mai, iar Marea Britanie anticipează că toți cei cu vărsta peste 50 de ani vor fi vaccinați până în luna iunie. În Uniunea Europeană, din cauza accesului anevoios la vaccinurilor, abia în septembrie se va ajunge la un rezultat similar, mult după vărful sezonului estival. Există, astfel posibilitatea, ca cetățenii americani și britanici vor putea circula în țările din sudul Europei sudul Europei, în timp ce localnicii vor fi obligați să rămână acasă.

Nu este nedrept să se solicite pașapoarte de vaccin atunci când nu toți cetășenii vor avea access la vaccin sau nu vor dori să se vaccineze?

Acesta este argumentul unor țări precum Franța și Germania și a unor organizații precum Organizația Mondială a Sănătății, că această ipoteză va duce la creșterea inegalităților, până când toată lumea va avea ocazia să se vaccineze. Comisia pentru Egalitate și Drepturile Omului din Marea Britanie declară că cerințele privind vaccinurile pentru călătorii sau accesul la diverse locații ar putea duce la „discriminare ilegală”. Ministrul de externe al Belgiei, Sophie Wilmès, a scris pe Twitter că, deși ideea unui sistem european standardizat de verificare a vaccinului a fost una bună, nu ar trebui să existe „nicio problemă de a lega vaccinarea de libertatea de mișcare în Europa. Respectarea principiului nediscriminării este mai fundamentală ca niciodată, deoarece vaccinarea nu este obligatorie și accesul la vaccin nu este încă generalizat.”

Certificatele de sănătate propuse vor crește probabil inegalitatea, spune Anthony Dworkin, Senior Policy Fellow la Consiliul European pentru Relații Externe, dar acestea vor fi în continuare vitale pentru economiile care se blochează din cauza restricțiilor de călătorie: „Un element al nedreptății este prețul pe care îl vom plăti pentru un fel de redeschidere parțială.”

Ok, sunt complet vaccinat, am descărcat aplicația și mi-am rezervat biletele. Pot să-mi arunc masca?

Nu. Chiar și cu pașapoartele de sănătate în mână, măsurile de distanțare socială vor trebui să rămână încă mult timp în vigoare. Nu toți vor avea access la vaccin, iar riscul apariției unor noi variante ale coronavirusului este ridicat.

„Existența unui pașaport de vaccinare nu ne va readuce la normal. Este doar un mic pas pentru recuperarea pierderilor din sectorul turistic. Un pașaport sau un test negativ nu ar trebui să fie o scuză pentru a face tot ce vrem. Odată ce vom ajunge într-un loc, va trebui să respectăm regulile. Pentru că dacă nu o vom face, este foarte posibil ca în toamnă să ne confruntăm cu un nou val.”, afirmă Femenia-Serra, profesor la Universitatea din Alicante (Spania).

Sursa: Project-E

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: