Connect with us

Societate

CNAS: Noutăţi prevăzute în proiectul Contractului-cadru pe anul 2018

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Varianta actualizată a proiectului Contractului-cadru ce va reglementa condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor și a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2018, ca urmare a negocierilor şi consultărilor cu organismele profesionale şi reprezentanţii furnizorilor de servicii medicale, a fost postată pe site-ul CNAS (www.cnas.ro). Faţă de Contractul-cadru pe anul 2017 (a cărui aplicabilitate a fost prelungită şi pentru trimestrul I al anului 2018), proiectul menţionat cuprinde o serie de noutăţi care vizează creşterea accesului persoanelor asigurate la medicamente şi servicii medicale, debirocratizarea şi transparentizarea activităţii furnizorilor de servicii medicale, dar şi disciplina contractuală a acestora. Astfel, proiectul prevede că începând cu data de 1 iulie 2018 asiguraţii vor putea obţine medicamentele cu şi fără contribuţie personală de la oricare farmacie din ţară aflată în contract cu sistemul asigurărilor sociale de sănătate. Actuala reglementare, conform căreia farmacia trebuie să fie în contract cu aceeaşi casă de asigurări de sănătate ca şi medicul prescriptor, va mai fi aplicată doar pentru medicamentele care fac obiectul contractelor cost-volum-rezultat. Similar, şi investigaţiile paraclinice recomandate de medicii aflaţi în contract cu sistemul asigurărilor sociale de sănătate vor putea fi efectuate de la 1 iulie a.c. la oricare furnizor de profil din ţară, indiferent cu ce casă de asigurări de sănătate se află acesta în relaţii contractuale. În pachetul de servicii medicale de bază pentru asiguraţi se introduc noi servicii ce vor fi oferite de medicul de familie, cum ar fi măsurarea continuă a tensiunii arteriale pentru 24 de ore (Holter-TA), eliberarea adeverinţei pentru încadrarea în muncă a persoanelor aflate în şomaj şi eliberarea fişei sintetice pentru copilul încadrat în grad de handicap. În ambulatoriul de specialitate pentru specialităţile clinice, medicii care au obținut competență/atestat de studii complementare pentru îngrijiri paliative, certificați de Ministerul Sănătății, vor putea acorda până la patru consultaţii/trimestru/asigurat pentru acest tip de îngrijiri. Totodată, se vor putea acorda servicii de îngrijire paliativă la domiciliu asigurate de echipe multidisciplinare, formate din medic, asistent, psiholog şi kinetoterapeut. Pentru accesul asiguraţilor la servicii medicale în cadrul cabinetului medical din asistența medicală primară și la cabinetul din ambulatoriu pentru specialitățile clinice s-a precizat că programul de activitate de 35 de ore pe săptămână se asigură în minim 5 zile pe săptămână.

Medicii de familie nou-veniți într-o localitate vor fi susținuți suplimentar

Pacienții cu diagnostic oncologic confirmat, aflați în Programul național de  oncologie, se vor putea prezenta fără bilet de internare pentru spitalizarea continuă. Asiguraţii vor putea transmite casei de asigurări de sănătate și prin poștă documentele necesare pentru aprobarea unui dispozitiv medical. Pentru debirocratizarea activităţii furnizorilor de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, în proiectul noului Contract-cadru unele obligații contractuale sunt eliminate sau revizuite, iar procesul de contractare este simplificat prin eliminarea unora din documentele solicitate în prezent şi trecerea la transmiterea documentelor numai în format electronic. Totodată, se prevede obligația existenței semnăturii electronice pentru toți medicii care furnizează servicii în relație contractuală cu casa de asigurări de sănătate. Medicii prescriptori vor avea obligaţia generală să respecte protocoale terapeutice de prescriere a medicamentelor, respectiv rezumatul caracteristicilor produsului (RCP), pentru medicamente care nu au protocoale terapeutice. Începând cu 1 iulie 2018, medicii prescriptori vor trebui să respecte avertizările Sistemului Informatic al Prescripției Electronice (SIPE), precum și  informațiile puse la dispoziție pe pagina web a CNAS referitoare la faptul că medicamentul respectiv se prescrie cu respectarea protocoalelor terapeutice sau, după caz, că este un produs biologic. Spitalul care nu eliberează prescripţia medicală necesară la externarea asiguratului va fi sancţionat cu reţinerea sumei de 200 de lei pentru fiecare caz externat la care s-a constatat nerespectarea obligației. O sancţiune similară se aplică şi în cazul furnizorilor din asistența medicală ambulatorie pentru specialități clinice, inclusiv celor de medicină fizică și de reabilitare. Pentru medicii de familie nou-veniţi într-o localitate, va fi dublată perioada de susţinere din partea casei de asigurări de sănătate, până la constituirea listei minime de pacienţi, respectiv de la 6 la 12 luni. Pentru furnizorii de medicamente, s-a precizat că farmacistul îşi va putea desfăşura activitatea la cel mult trei farmacii aflate în relaţie contractuală cu sistemul asigurărilor sociale de sănătate, dintre care la o farmacie va putea asigura doar continuitatea pe timpul nopţii şi în zilele libere legale. În scopul transparentizării activităţii, furnizorii de îngrijiri medicale şi/sau paliative la domiciliu vor avea obligația de a transmite zilnic caselor de asigurări de sănătate contravaloarea serviciilor de îngrijiri efectuate în relație contractuală cu acestea. Totodată, pentru furnizorii de dispozitive medicale, casele de asigurări de sănătate vor avea obligația de a publica pe pagina web proprie sumele decontate lunar, pe categorii și

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

ALERTĂ alimentară: mai multe tipuri de brânzeturi și cașcaval, găsite în neregulă

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Ministerul Agriculturii a transmis o alertă alimentară. În urma unor controale, aproape 40% din firmele verificate au fost prinse că aveau în brânzeturi sau cașcaval grăsimi hidrogenate, ceea ce a dus la aplicarea de amenzi în valoare de 855.000 de lei pentru 110 operatori economici.

Echipe mixte formate din inspectori cu atribuții de control din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și Autorității Naționale Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) continuă seria controalelor inițiate în data de 21 ianuarie 2019, ce au ca scop verificarea conformității produselor de la patiserii, cofetării, pizzerii, restaurante/ catering, fast-food-uri, în raport cu materiile prime utilizate și informațiile oferite consumatorilor, conform unui comunicat de presă al MADR.

De la data declanșării acestor acțiuni, respectiv 21 ianuarie și până la data de 8 februarie, au fost verificate 284 de unități din 18 județe și din municipiul București, fiind constatate fraude alimentare la 110 agenți economici (reprezentând 39%) prin substituirea produselor obținute din lapte cu specialități obținute din grăsimi hidrogenate, concomitent cu dezinformarea consumatorilor. Celor 110 operatori le-au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare de 855.000 de lei.

În săptămâna 4–8 februarie, 104 de operatori economici au fost verificați în județele Argeș, Teleorman, Olt, Dolj, Gorj, Mehedinți și municipiul București, din care 34 de patiserii, 38 de laboratoare cofetărie sau patiserie, 19 pizzerii, șapte fast-food-uri, patru restaurante sau catering și două magazine alimentare.

Din cele 104 unități verificate, 47 unități (45%) utilizau ca ingredient principal în produsele oferite consumatorilor specialități obținute din grăsimi hidrogenate și informau că preparatele conțin diferite categorii de brânzeturi sau cașcaval. Pentru aceste nereguli majore, dar și pentru alte abateri de la legislația sanitar-veterinară au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare totală de 194.000 de lei.

„Prin verificările efectuate se confirmă persistența fenomenului substituirii produselor sănătoase obținute din procesarea laptelui autohton de calitate cu specialități obținute din grăsimi de altă origine și al dezinformării consumatorilor, inspectorii MADR continuând eforturile de eradicare a acestora”, au subliniat reprezentanții MADR.

sursa: stiripesurse.ro

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Primarul Constanței, despre soarta Cazinoului: “Cu documentația completă și actualizată se va purcede la cea de-a patra licitație”

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Soarta Cazinoului din Constanța depinde de o nouă licitație publică. Cea de-a patra!

Chemați în ședință de îndată, consilierii locali municipali din Constanța au votat, cu unanimitate de voturi, proiectul de hotărâre privind modificarea şi completarea HCL nr. 277/2014 privind predarea către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice prin Compania Naţională de Investiţii „CNI” SA a imobilului – teren şi construcţie „Cazino Constanţa” în vederea consolidării şi restaurării acestuia.

“Dupa 3 ani, în care au fost organizate și anulate 3 licitații, după sondajul făcut de Primăria Constanța și întelegerea cu CNI, administrația publică locală a demarat lucrări de punere în siguranțăa a Cazinoului. Între timp CNI a lansat o licitație de actualizare a DALI și am primit deja noul deviz al lucrărilor. Primăria Constanța va trebui să suporte unele cheltuieli adiacente reabilitării. Cazinoul a captat atenția și a pus presiune pe autorități ca să grăbească procedurile de reabilitare”, le-a transmis primarul consilierilor locali, dar și constănțenilor și tuturor celor interesați de soarta clădirii simbol a litoralului românesc.

La scurt timp după vot, edilul a ținut să explice cum a ajuns clădirea Cazinoul în stadiul avansat de degradare pe care îl putem observa cu toții și a declarat următoarele:

“După 3 ani în care am asistat la 3 licitații anulate, procesul de actualizare a documentației trebuie reluat. Conform sondajului de opinie și conform CNI, continuă colaborarea cu CNI. Am separat lucrurile. Timpul e necruțător, starea Cazinoului se schimbă de la o zi la alta. De aceea am decis punerea în siguranță a Cazinoului. M-am bucurat să văd că o companie a venit și a făcut oferta de realizare a lucrărilor pe propria cheltuială. Lucrările s-au sistat în 20 decembrie. Mai avem demontarea a două candelabre, mai sunt 34 candelabre pe care trebuie să le luăm și să le conservăm și mai avem curățarea jgheaburilor. Am preferat să facem această operațiune după ce trece sezonul rece. Între timp, CNI a cerut actualizarea documentațiilor. În aceste condiții, cu documentația completă și actualizată se va purcede la cea de-a patra licitație de începere a lucrărilor. Sper să fie cu noroc! Astfel, am propus să aprobăm structura devizului așa cum ne-a fost prezentată de cei de la CNI. Vă precizez că municipiul va sistematiza terenul, va cosolida taluzul și se va ocupa de utilități. Evident, că odată cu CNI, și Primăria va demara o licitație. Mă bucur că specialiști, artiști și voluntari au participat la punerea în siguranță a cazinoului. Mulțumesc celor care cu eforturi proprii au pus umărul la realizarea lucrărilor de consolidare a cazinoului.”

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Primăria Constanța ÎNCHIDE circulația pe mai multe străzi din centrul orașului. Vezi când și dacă ești afectat

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Sala Sporturilor din Constanța va găzdui sâmbătă, 16 februarie, de la ora 14:45 meciul internațional de handbal masculin dintre H.C. Dobrogea Sud Constanța și F.C. Porto Sofarma Portugalia din cadrul Cupei E.H.F.

Pentru ca evenimentul să se desfășoare în condiții optime, circulația autovehiculelor va fi restricționată după cum urmează:

– sâmbătă, 16 februarie, în intervalul orar 06:30 – 18:00, va fi restricționat accesul autovehiculelor în parcarea Sălii Sporturilor din Constanța, dinspre strada Mircea cel Bătrân și bulevardul Tomis, iar traficul auto va fi interzis pe strada Decebal la intersecțiile cu strada Mircea cel Bătrân, bulevardul Tomis și strada Ion Bănescu.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: