Connect with us

Politica

Consilierii județeni Bola și Gima (PNL) îi chestionează pe primarii din județul Constanța

Mihaela Tîrpan

Publicat

la

Consilierii județeni ai Partidului Național Liberal Bogdan Bola și Stelian Gima au transmis, ieri, către toate administrațiile publice locale din județ o adresă oficială prin care li se solicită informații cu privire la capacitatea de funcționare a rețelelor de electrificare în vederea preîntâmpinărilor situațiilor de urgență din perioada sezonului rece, informează Biroul de presă al PNL Constanța prin intermediul unui comunicat.

Potrivit declarațiilor consilierului județean liberal Bogdan Bola (foto), „succesul acestei inițiative depinde și de răspunsul rapid al primarilor. Această inițiativă, care nu are culoare politică, este menită să ne dea o viziune globală în ceea ce privește problemele pe care le au comunitățile locale cu rețelele electrice, astfel încât să putem acționa coerent în rezolvarea acestora, împreună cu ENEL și Consiliul Județean Constanța”.

Adresa trimisă tuturor primarilor din județul Constanța o puteți citi integral mai jos:

Domnule Primar,

Domnilor Consilieri Locali,

În calitate de consilieri județeni în Comisia Juridică, Ordine Publică și Situații de Urgență din cadrul Consiliului Județean Constanța, dorim să vă sprijinim în preîntâmpinarea unor situații de urgență care pot apărea în iarna aceasta și în cele care vor urma.

În ultimii ani, în județul nostru am avut parte în timpul anotimpului rece de fenomene meteorologice extreme: viscole, ninsori abundente pe perioade mai lungi de timp, episoade de ger năprasnic. Având în vedere și declarațiile directorului executiv al Agenției Naționale de Meteorologie, se pare că nici în acest an nu vom avea o iarnă ușoară sau lipsită de astfel de fenomene meteo extreme, fapt ce va duce la apariția codurilor portocalii și roșii de vreme rea. Aceste evenimente au condus, de multe ori, la blocarea localităților, la izolarea cetățenilor și la căderea rețelelor de electricitate. Unele dintre aceste rețele au o durată de funcționare îndelungată, puține dintre acestea fiind reabilitate sau modernizate.

De asemenea, din discuțiile purtate până în acest moment, rezultă că majoritatea intervențiilor echipelor de la ENEL la rețelele de tensiune medie și joasă (iluminat stradal și iluminatul locuințelor) au fost făcute la solicitările cetățenilor și nu a administrațiilor locale. Acest fapt a condus, în majoritatea cazurilor, la efectuarea de lucrări de reparații și nu la schimbarea/modernizarea echipamentelor de distribuire a energiei electrice.

Potrivit Agenției Naționale de Reglementare în domeniul Energiei, întreruperile de curent în rețeaua administrată de E-Distribuție Dobrogea în anul 2016 au însumat 217 minute per consumator. De asemenea, tot anul trecut, potrivit aceleiași agenții, numărul de întreruperi a serviciului de alimentare cu energie electrică per consumator a fost de 5,13 în rețeaua administrată de E-Distribuție Dobrogea.

Având în vedere aceste date statistice, previziunile meteo pentru această iarnă dar și istoricul fenomenelor meteo extreme din ultimii ani, domnule Primar, domnilor consilieri locali, dorim să facem tot posibilul să vă sprijinim în prevenirea situațiilor grave cu care s-ar putea confrunta localitățile dumneavoastră și cetățenii săi. De aceea, vă rugăm ca în termen de șapte zile să ne comunicați dacă:

– există în comunitatea pe care o conduceți probleme cu tensiunea mică a rețelelor electrice, fluctuații sau întreruperi dese ale curentului electric?

– sunt necesare posturi de transformare electrică noi? Aici ne referim la înlocuirea celor foarte vechi sau la posturi de transformare adiționale.

– rețelele de curent electric sunt modernizate și izolate?

– în anii anteriori (cel puțin trei ani) au existat probleme ale rețelelor de curent electric medii sau joase?

Menționăm că orice detaliere a locației unde au apărut problemele va ajuta mult (ex. satul unde a apărut problema, cartierul sau strada/străzile).

După ce toate datele vor fi comunicate și centralizate, vom înainta o adresă către conducerea Consiliului Județean Constanța pentru a lua act de problemele semnalate de dumneavoastră. Ulterior vom solicita conducerii ENEL Dobrogea o audiență în care să prezentăm această situație și vom depune toate diligențele necesare rezolvării eventualelor probleme înainte ca acestea să apară. De asemenea, răspunsul dumneavoastră este foarte important atât pentru noi cât și pentru conducerea ENEL pentru ca lucrările de mai mare anvergură să fie cuprinse în planul lor de investiții pentru anul viitor, o situație cât mai clară transmisă direct din teren putând face diferența într-o astfel de previziune.

Domnule Primar, domnilor Consilieri Locali, vă asigurăm de întreaga noastră susținere în proiectele dumneavoastră, indiferent de culoarea politică. Considerăm că doar prin acțiuni comune putem schimba în bine viața locuitorilor județului nostru și îi putem scuti de evenimente neplăcute în iarna care vine și în cele viitoare.

sursa foto: Cuget Liber

Comments

comments

Politica

2021, anul CONCEDIERILOR la stat. Se cere evaluarea ajutoarelor sociale și restructurări printre bugetari

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Temerile se adeveresc. Guvernul Cîțu se pregătește să taie în carne vie: concedieri masive și mai puține ajutoare sociale. Pe de o parte, ministrul Muncii, Raluca Turcan, anunță că vor primi în continuare ajutoare sociale doar persoanele care sunt cu adevărat vulnerabile. Ministrul Muncii a scris pe o rețea socială că vor fi controale și reevaluări ale dosarelor pentru ajutoarele socială, astfel încât să poată să fie identificați românii care iau bani de la stat, deși pot să muncească în continuare.

„Suntem în etapa de pregătire a campaniei naționale de evaluare a ajutoarelor sociale, care va demara în curând în toată țara cu echipe mixte ale Agențiilor județene pentru plăți și inspecție socială, Inspectoratelor teritoriale de muncă și Agențiilor județene pentru ocuparea forței de muncă. Împreună cu reprezentanții Asociațiilor Orașelor, Municipiilor și Comunelor din România, am discutat astăzi despre obiectivele acestei campanii și despre modul de lucru. Vom identifica, în primul rând, beneficiarii de ajutoare sociale care se află în situații cu adevărat vulnerabile, fiind inapți de muncă, persoane cu vârstă de pensionare sau care au în întreținere copii mici. Pentru această categorie de beneficiari, vom identifica măsuri integrate de sprijin pentru a reduce gradul de vulnerabilitate. În al doilea rând, vom găsi soluții pentru creșterea gradului de ocupare în rândul beneficiarilor de ajutor social care pot munci. Ca un exemplu, în acest moment, 30% din totalul locurilor de muncă neocupate sunt adresate muncitorilor necalificați. Piața muncii ar putea absorbi o parte din persoanele apte de muncă din cele aproximativ 170 000 care primesc venit minim garantat, în România. Apreciez foarte mult deschiderea și interesul pe care le-au arătat autoritățile locale față de demersul Ministerului Muncii, care este calibrat în acord cu politicile europene în domeniu: sprijin integrat și mai bine țintit pentru categoriile vulnerabile, precum și sprijinirea reinserției în cazul persoanele apte de muncă. Campania națională de evaluare va fi eficientă doar în măsura în care va exista o colaborare strânsă cu reprezentanții primăriilor pentru a pune la dispoziție instituțiilor implicate informațiile despre beneficiari și pentru a facilita relația acestora cu potențialii angajatori din comunitate.“, a scris Turcan pe Facebook.

Pe de altă parte, Executivul Cîțu pregătește concedieri în companiile de stat, conform Antena 3. Ministrul Finanțelor Publice, Alexandru Nazare, are deja în vedere restructurări în companiile mari care au pierderi uriașe. Pe listă se află Metrorex, CFR și TAROM, ale căror conduceri au salarii substanțiale, în ciuda dificultăților financiare. Acestora li se cere, printre altele, să întocmească liste cu angajaţii care vor fi disponibilzaţi, pentru reducerea cheltuielilor. Vor fi afectaţi angajaţii de la CFR, METROREX, CNAIR, RAR, angajaţii aeroporturilor din Constanţa, Timişoara sau Bucureşti, angajaţii Regiilor Autonome Administraţia Fluvială a Dunării de Jos şi Administraţia Canalului Navigabil Bega, angajaţii din porturi, Radionav, TAROM şi ROMATSA. Documentul a fost trimis companiilor respective luni 19 ianuarie.

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Guvernul a aprobat documentul care va duce la desființarea Secției speciale de investigare a infracțiunilor din Justiție

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

În ședința de astăzi, 20 ianuarie, Guvernul a aprobat Memorandumul cu tema „Demersuri prioritare necesare pentru finalizarea Mecanismului de Cooperare și Verificare (MCV) – legislația în domeniul justiției”. Documentul prevede calendarul pentru adoptarea de către Executiv a proiectelor de interes pentru sistemul judiciar. Astfel, în document se prevede aprobarea, cu prioritate, în Guvern, până la sfârșitul lunii februarie 2021, a proiectului de lege de desființare a Secției de Investigare a Infracțiunilor din Justiție şi transmiterea acestuia spre adoptare, în procedură de urgență, de către Parlament. Proiectele legilor justiției vor fi, de asemenea, aprobate de către Guvern până la sfârșitul lunii aprilie 2021 și transmise spre adoptare, în procedură de urgență, de către Parlament. Aceste demersuri sunt necesare pentru îndeplinirea recomandărilor cuprinse în ultimul Raport MCV, publicat de Comisia Europeană la 22 octombrie 2019.

Stelian Ion, Ministrul Justiției, a declarat: „Astăzi, Guvernul a adoptat Memorandumul pentru finalizarea MCV. Ne-am asumat, în programul de guvernare, îndeplinirea acestor criterii esențiale pentru statul de drept din România. Ulterior, finalizarea MCV va veni ca o consecință a eforturilor noastre concretizate. A sosit acum momentul de a repara tot ceea ce s-a stricat în ultimii ani, de a pune Justiția pe drumul cel bun și de a consolida statul de drept și democrația din România.”

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Proiect. Recompense generoase pentru personalul din instanțe: 35 de zile de concediu, locuință de serviciu, medicamente gratuite…

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Ministerul Justiției a pus în dezbatere publică o Lege privind statutul personalului de specialitate judiciară și al altor categorii de personal din cadrul instanţelor judecătoreşti, al parchetelor de pe lângă acestea și al Institutului Naţional de Expertize Criminalistice.

Potrivit proiectului, clasificarea categoriilor profesionale din cadrul instanţelor şi al parchetelor va fi: personal de specialitate judiciară: grefieri judiciari, grefieri documentarişti, grefieri de şedinţă şi grefieri principali; personal de asistenţă: grefieri şi agenţi procedurali; personal tehnic: specialişti IT, specialiști criminaliști și tehnicieni criminalişti; personal administrativ: șoferi. Personalul de specialitate criminalistică este format din experţi criminalişti şi asistenţi criminalişti. Personalul care ocupă funcţii auxiliare de specialitate criminalistică este format din tehnicieni criminalişti şi secretari-dactilografi laborator expertize criminalistice.

Pentru aceste catogorii, beneficiile vor fi:

– Durata normală a programului de lucru este de 8 ore pe zi și 40 de ore pe săptămână. Orele prestate peste durata normală a timpului de lucru se compensează cu timp liber corespunzător. În cazul în care compensarea muncii suplimentare cu timp liber corespunzător nu a fost posibilă în următoarele 60 de zile după efectuarea acesteia, orele suplimentare se vor plăti, în luna următoare, cu un spor din salariul de bază, după cum urmează : a) 75% din salariul de bază pentru primele două ore de depăşire a duratei normale a zilei de lucru ; b) 100% din salariul de bază pentru orele următoare. Cu un spor de 100% se plătesc şi orele lucrate în zilele de repaus săptămânal sau în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează.

– Concediu anual de odihnă, plătit, de 35 de zile lucrătoare.

– Trei călătorii în ţară dus-întors, gratuite, la transportul pe calea ferată clasa I, auto, naval şi aerian sau de decontarea a 7,5 litri combustibil la suta de kilometri pentru o călătorie în ţară dus-întors, în cazul în care deplasarea se efectuează cu autoturismul.

– Concedii plătite, pentru studii de specialitate, pentru participarea la cursuri sau alte forme de specializare organizate în ţară sau în străinătate, pentru pregătirea şi susţinerea examenelor sau concursurilor de promovare.

– Personalul în activitate sau pensionari, precum şi soţul/soţia beneficiază în mod gratuit de asistenţă medicală, medicamente şi proteze și dispozitive medicale destinate recuperării unor deficiențe organice sau funcționale, în condiţiile respectării dispoziţiilor legale privind plata contribuţiei la asigurările sociale de sănătate. Aceste drepturi nu au caracter salarial și nu se impozitează. Se aplică în mod corespunzător și copiilor aflați în întreținerea personalului de specialitate, în activitate sau pensionari.

– Dreptul la atribuirea unei locuinţe de serviciu dacă, în localitatea unde îşi desfăşoară activitatea, acesta, soţul/soţia sau copiii aflaţi în întreţinerea lui nu beneficiază de locuinţă proprietate personală ori nu i s-a atribuit o locuinţă de către autorităţile administraţiei publice locale.

– Personalul de specialitate judiciară, în funcţie sau pensionat, are dreptul de a i se asigura măsuri speciale de protecţie împotriva ameninţărilor, violenţelor sau a oricăror fapte care pot pune în pericol viața, integritatea corporală, sănătatea sau bunurile sale sau ale membrilor de familie, ca urmare a exercitării atribuțiilor de serviciu sau în legătură cu acestea. Măsurile speciale de protecţie, condiţiile şi modul de realizare a acestora se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Justiţiei şi a Ministerului Afacerilor Interne.

– Personalul de specialitate judiciară beneficiază de despăgubiri acordate din fondurile bugetare ale înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, ale Ministerului Justiţiei, Ministerului Public în cazul în care viaţa, sănătatea ori bunurile îi sunt afectate în exercitarea atribuţiilor de serviciu sau în legătură cu acestea. Despăgubirile se acordă în condiţiile stabilite prin hotărâre a Guvernului.

Sursa: stiripesurse.ro

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: