Connect with us

Administratie

Consiliul Local Castelu, în ședință. Creșterea eficienței energetice la școlile generale, principalele subiecte

Publicat

la

Consiliul Local Castelu este convocat, astăzi, în ședință extraordinară de îndată de către primarul Nicolae Anghel, de la ora 14.30. Întâlnirea se va desfășura în incinta anexei sediului administrativ al Primăriei Castelu.

Iată ordinea de zi:

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea alegerii președintelui de ședință al Consiliului Local al comunei Castelu pentru perioada aprilie – iunie 2022 – inițiator primarul comunei Nicolae Anghel;
  2. Proiect de hotărâre privind aprobarea depunerii proiectului, inclusiv anexa privind descrierea sumară a investiției propusă a fi realizată prin proiect: Creșterea eficienței energetice și gestionarea inteligentă a energiei la Școala Gimnazială nr. 1, comuna Castelu, județul Constanța, în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență – inițiator primarul comunei Nicolae Anghel;
  3. Proiect de hotărâre privind aprobarea depunerii proiectului, inclusiv anexa privind descrierea sumară a investiției propusă a fi realizată prin proiect: Creșterea eficienței energetice și gestionarea inteligentă a energiei la Școala Gimnazială „Iuliu Valaori“ Nisipari, Sat Nisipari, comuna Castelu, județul Constanța, în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență – inițiator primarul comunei Nicolae Anghel;

Descrierea sumară a investiţiei propusă a fi realizată prin creșterea eficienței energetice la cele două școli:

Influenta aplicării fiecărei soluții tehnice de modernizare energetică se determină prin estimarea noului consum anual de energie, conform părților I și II ale Metodologiei și prin raportarea acestuia la valoarea consumului anual de energie estimat pentru clădire în starea sa actuală (inițială) – valoare determinată prin analiza termică și energetică a clădirii. Succesiunea calculelor termotehnice pentru determinarea performanțelor termo-higro-energetice ale clădirilor de locuit după modernizare este:

➢ stabilirea soluțiilor de reabilitare de principiu (materiale și alcătuiri) în funcție de condițiile specifice;

➢ determinarea rezistențelor termice specifice în câmp curent;

➢ calculul rezistențelor termice corectate (R’);

➢ alegerea ipotezelor de calcul-cost ;

➢ analiza economică.

Materialele utilizate în calcule au caracteristicile tehnice preluate din normativele in vigoare. Costul lucrărilor de intervenție este final și cuprinde valoarea materialelor, manopera si pierderi material conform tehnologiilor de pus in opera. Stabilirea acestor costuri este făcută strict pentru a elabora analiza economica in raportul de audit pentru soluții si pachete soluții; valoarea din auditul energetic nu reprezintă valoarea de investiție care însă va fi cuprinsă în documentația depusa de solicitant. Pentru stabilirea costului total al unui pachetde soluții s-a utilizat costul pentru fiecare soluție singulară inclusă în pachet.Auditorul energetic nu isi asuma responsabilitate privind calculele economice depuse de solicitant. Acestea trebuie facute pe baza de devize cu firme specializate. Valorile din acest audit sunt estimative.

S-au avut în vedere următoarele soluții (S) și pachete de soluții (P) de modernizare energetică a anvelopei și instalaţiilor aferente:

  1. Izolarea termică a pereţilor exteriori şi a aticului cu minim 15 cm vata bazaltica;
  2. Schimbarea tâmplăriei cu tâmplărie performantă energetic cu rama metalica R’=0.9 m2K/W.
  3. Izolarea termică a podului cu vata minerala ignifugata de 30 cm grosime.
  4. Izolarea termică a planşeului peste pamant cu min. 5 cm polistiren extrudat.
  5. Se vor înlocui instalatiile si corpurile de iluminat fluorescent şi incandescent din spaţiile comune cu corpuri de iluminat cu eficienţă energetică ridicată şi durată mare de viaţă.
  6. Inlocuirea sistemului de incalzire existent cu POMPA CALDURA
  7. Instalarea de senzori de prezenta pentru iluminat
  8. Instalarea de sistem de monitorizare/control sistem de incalzire
  9. Instalarea panouri fotovoltaice.
  10. Instalarea de sisteme de ventilare cu recuperare de caldura.

Comments

comments

Administratie

Cinci noi medici pediatri vor asigura gărzi permanente la Centrul de Sănătate din Năvodari

Publicat

la data de

Scris de

Cinci medici pediatri au început din această lună activitatea la punctul UPU-SMURD din cadrul Centrului Multifuncțional de Sănătate Năvodari, urmând să asigure permanența pentru micuții pacienți care au nevoie rapidă de un consult medical.

Examenul pentru posturile disponibile s-a finalizat luna trecută, fiind ocupate 5 din cele 6 posturi scoase la concurs de către conducerea Spitalului Clinic Județean de Urgență Constanța.

„Noilor medici le urăm bun venit în echipă și spor la treabă! Centrul Multifuncțional de Sănătate Năvodari face parte din structura SCJU “Sf. Apostol Andrei” Constanța și oferă servicii medicale gratuite în regim ambulatoriu dar și în regim de urgență, în cadrul punctului extern UPU-SMURD, doar pentru cazurile care reprezintă urgențe  minore. Cazurile grave vor fi redirecționate către Unitatea Primiri Urgențe din cadrul SCJU Constanța.“, notează conducerea Spitalului Județean.

Conducerea Primăriei Năvodari notează că le urează bun venit și mult succes celor cei 5 medici pediatri vor asigura permanența pentru micuții pacienți care au nevoie rapidă de un consult medical, la punctul UPU-SMURD Năvodari din cadrul Centrului de Sănătate Multifuncțional! În cadrul punctului extern de lucru UPU-SMURD Năvodari sunt tratate urgențele minore pediatrice, pacienții în stare gravă sau cu risc de agravare (cazurile de cod galben și roșu) vor fi preluați și transportați direct către UPU Constanța.

„Obiectiv îndeplinit: 5 noi medici pediatri la Năvodari, gărzi permanente pe Pediatrie la Centrul de Sănătate. Le urez bun venit și mult succes celor 5 noi medici pediatri care, începând de astăzi, s-au alăturat echipei UPU-SMURD Năvodari din cadrul Centrului de Sănătate. Astfel, cu data de astăzi, orașul Năvodari va avea 24h/24h, 7 zile/săptămână, servicii medicale pe Urgență Pediatrie. Puteți veni cu cei mici la spitalul nostru la orice oră, vor fi gărzi permanente! Bine de știut: Pacienții în stare gravă sau cu risc de agravare (cazurile de cod galben și roșu) vor fi preluați și transportați direct către UPU Constanța.“, a spus primarul Florin Chelaru.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Primăria Năvodari angajează îngrijitori pentru persoane vârstnice la domiciliu

Publicat

la data de

Scris de

Viceprimarul orașului Năvodari, Costel Aurelian Dumitrașcu, anunță că autoritatea publică locală angajează îngrijitori pentru persoane vârstnice la domiciliu.

„Este nevoie să suplimentăm personalul din cadrul Direcției Asistență Socială, Compartimentul de Îngrijire Vârstnici la domiciliu. Îngrijitorii din cadrul Unității acordă beneficiarilor care și-au pierdut autonomia funcțională din cauze fizice sau psihice, sprijin pentru asigurarea igienei corporale, îmbrăcare și dezbrăcare, hrănire și hidratare, asigurarea igienei eliminărilor, transfer și mobilizare, comunicare, prepararea hranei, efectuarea de cumpărături, activități de menaj, spălătorie și altele. În această perioadă, puteți depune dosarele pentru ocuparea unor posturi vacante scoase la concurs de către Primăria Năvodari.“, spune Primăria.

Iată anunțul complet al Primăriei:

Anunt organizare concurs pentru ocupare posturi vacante contractuale, in data de 21 iulie 2022 (proba scrisă și proba practică)

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Constanța. Mai multe mașini abandonate pe domeniul public, ridicate de Poliția Locală

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Constanța anunță că în perioada 27 – 29 iunie, Direcția Generală Poliția Locală a desfășurat o nouă acțiune de eliberare a domeniului public de vehiculele abandonate și fără stăpân. Astfel, din cele 26 de autovehicule pentru care primarul Vergil Chițac semnase dispoziție de ridicare de pe domeniul public, conform Legii nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparținând domeniului public sau privat al statului ori al unităților administrativ-teritoriale, 12 autovehicule au fost ridicate de proprietari, iar 14 au fost ridicate și depozitate într-un spațiu special amenajat de reprezentanții municipalității.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: