Connect with us

Actual

Constanța. Mai puțin timp, bani și acte pentru racordarea sau branșarea la rețelele de utilitate publică

Published

on

Reducerea numărului de acte care trebuie prezentate de constănțeni pentru autorizarea diferitelor tipuri de lucrări este unul dintre obiectivele prioritare ale Primăriei Municipiului Constanța.

În acest sens, municipalitatea, prin SC Confort Urban SRL, a inițiat o nouă procedură de autorizare pentru lucrările de racord/branșament executate pe domeniul public la infrastructura tehnico-edilitară existentă pe raza municipiului Constanța. Începând de luna aceasta toate lucrările de racord/branșament care se desfășoară pe domeniul public vor fi autorizate doar de către administratorul drumului public – SC Confort Urban SRL – în baza unei cereri și a câtorva documente:

• Aviz tehnic de racordare, plan de amplasare în zonă și plan de situație vizat de către furnizorul de utilități la care se dorește realizarea branșamentului/racordului;

• Dovada deținerii imobilului unde se va executa branșamentul/racordul (extras de carte funciară/act de proprietate etc. – copie simpla semnată conform cu originalul de către beneficiar/investitor);

• Aviz administrator/ deținător rețea:

– Gaze naturale (Distrigaz-Sud Retele );

– Electricitate (E-Dobrogea Distribuție SA);

– Apă/Canal (RAJA SA).

Notă: În cazul în care branșamentul/racordul se face la una din rețelele mai sus menționate, nu mai este necesară emiterea unui nou aviz.

• Formular „Aviz tehnic de spargere” – completat cu datele beneficiarului, tipul lucrării tehnico-edilitare și societății ce execută lucrarea de bază (conform anexei nr. 3 din HCL 189/2017), însușit de către executantul lucrării de bază – 2 exemplare;

• Formular „Convenție de calitate și garanție” – completată cu datele societății ce execută lucrarea de bază (conform anexei nr. 4 conform HCL 189/2017), însușit de către executantul lucrării de bază – 2 exemplare;

• Memoriu tehnic justificativ avizat de un verificator autorizat;

• Plan de încadrare în zonă (scara 1/2000) avizat de un verificator autorizat;

• Plan de situație (scara 1/200, 1/500) avizat de un verificator autorizat;

• Detaliu de refacere (conform HCL 189/2017);

• Angajamentul refacerii domeniului public (contract de refacere cu o societate specializată conform HCL 189/2017 etc.);

• Dovada achitării taxei de autorizare.

Odată redus numărul de acte, au fost reduse și costurile obținerii avizelor sau altor documente care acum nu mai sunt necesare, dar mai ales timpul necesar pentru emiterea autorizației.

Cererile, însoțite de documentele specificate vor fi depuse la sediul SC Confort Urban SRL, strada Vârful cu Dor nr. 10. (comunicat de presă Primăria Constanța)

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Activitatea mea profesională nu este una complicată. Am descoperit frumusețea textului jurnalistic în 2002 în redacția cotidianului “Replica de Constanța”, unde am fost redactor timp de 5 ani și jumătate, după care am ales ca întrebările incomode pe departamentul Politică / Administrație să le adresez din redacția unui alt important cotidian constănțean. “Observator de Constanța” a fost pentru 8 ani locul unde m-am dezvoltat profesional, am cunoscut oameni din toate categoriile sociale și am primit aprecieri pentru fiecare efort depus. În 2015, am ales întreruperea activității pentru a mă alătura unei echipe de campanie electorală pentru alegerile locale din vara lui 2016. Experiența a fost interesantă, însă dorul de tastele laptopului unde-mi scriam materialele de presă nu m-au lăsat să-mi doresc o carieră în administrație. Așa am ales “Ordinea.ro”!