Connect with us

Societate

Control la Spitalul Județean Constanța. Vezi ce deficiențe au fost constatate

Publicat

la

Președintele Consiliului Județean Constanța, Mihai Lupu, a dispus efectuarea unui control la Spitalul Clinic Județean de Urgență “Sf. Apostol Andrei” Constanța.

Controlul desfășurat a vizat: verificarea respectării  prevederilor legislației în domeniul achizițiilor publice în perioada 2019 – 2021, verificarea modului de externalizare a serviciilor medicale și nemedicale, analiza situațiilor economico-financiare aferente anului 2020, precum și modul de organizare și desfășurare a procedurilor de recrutare și selecție personal.

În ceea ce privește modalitatea de realizare a achizițiilor directe s-au constatat unele încălcări ale principiilor transparenței și tratamentului egal, astfel au fost realizate și achiziții care nu au asigurat în totalitate un mediu concurențial. Totodată, în cadrul procedurilor de atribuire au fost identificate anumite nereguli în interpretarea și aplicarea normelor legale în achizițiile publice. Urmărirea modalității de îndeplinire a obligațiilor contractuale a fost realizată superficial de către SCJU. De exemplu, în cazul furnizărilor de servicii, rapoartele de activitate lunare, emise de prestatori, nu reflectă întocmai îndeplinirea obligațiilor contractuale asumate.

”În urma verificării procedurilor de încheiere a contractelor de externalizare a serviciilor medicale și nemedicale precum și a contractelor de asociere în participațiune, au fost constatate nereguli, dintre care menționăm: nerespectarea principiilor liberei concurențe, a transparenței și a tratamentului egal, neutilizarea cu eficiență a fondurilor publice, fapte ce au dus la crearea unor condiții nefavorabile pentru unitatea sanitară. În unele cazuri, titularii contractelor nu au asigurat în totalitate menținerea calității serviciilor externalizate și nici capacitatea investițională la care s-au angajat.”, precizează reprezentanții Biroului de presă al Consiliului Județean Constanța.

În urma analizei situațiilor financiare au fost constatate unele denaturări ale raportărilor, din bilanțuri, ale indicatorului de creanțe curente, ale raportărilor din contul de rezultat patrimonial, precum și cele ale indicatorului alte venituri operaționale. Aceste neconcordanțe s-au produs ca urmare a gestionării necorespunzătoare de către compartimentul de specialitate al SCJU Constanța, a contractelor de concesiune încheiate între instituția sanitară și medici sau cabinete medicale. Mai exact, în unele cazuri, nu a fost respectată procedura de  calcul, facturare și încasare a chiriei care ulterior trebuia virată integral și direct la casieria instituției, după fiecare trimestru.

Echipa de control a mai constatat deficiențe în modalitatea de organizare și derulare a activităților de recrutare și angajare, precum și lipsa transparenței cu privire la posturile vacante.

De asemenea, măsurile dispuse de către auditorii Camerei de Conturi Constanța, prin rapoartele de audit extern, în urma acțiunilor de control efectuate în perioada 2016-2020, au fost îndeplinite parțial.

Raportul încheiat în urma verificărilor Corpului de Control al CJC, a fost înaintat membrilor Consiliului de Administrație al SCJU Constanța, care a analizat deficiențele constatate și a dispus conducerii unității sanitare prezentarea unui plan de măsuri pentru remedierea acestora, în cel mai scurt timp.

 

 

 

Biroul de Presă

al

Consiliului Județean Constanța

Comments

comments

Societate

Zeci de posturi vacante, scoase la concurs de Garda de Coastă

Publicat

la data de

Scris de

Poliția de Frontieră Română a inițiat procedura de ocupare prin concurs, prin încadrare directă, a 420 de  posturi vacante de ofiţeri, agenţi de poliţie de frontieră şi personal contractual, în vederea reducerii deficitului de personal existent la nivelul instituției.

Într-o prima etapă, vor fi organizate concursurile pentru ocuparea a 192 de posturi vacante de agenți de poliție, din structurile operative, în specialitatea supravegherea și controlul trecerii frontierei, ture serviciu repartizate Centrului de Supraveghere și Controlul Trecerii  Frontierei Aeroporturi București-Otopeni din cadrul Inspectoratului General al Poliției de Frontieră și la nivelul inspectoratelor teritoriale ale Poliției de Frontieră Române.

Cele 192 de posturi de agenți de poliție scoase la concurs prin încadrare directă (structuri operative) sunt repartizate astfel:

  • 30 posturi vacante în cadrul Centrului de Supraveghere și Controlul Trecerii Frontierei București-Otopeni
  • 20 posturi vacante în cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Iași
  • 15 posturi vacante în cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Giurgiu,
  • 15 posturi vacante în cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Oradea
  • 34 posturi vacante în cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Sighetu Marmației, detalii la:
  • 48 posturi vacante în cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara
  • 30 posturi vacante în cadrul Gărzii de Coastă, respectiv: 10 posturi la Negru Vodă, 5 la Băneasa și 15 la Ostrov. Detalii la:

https://www.politiadefrontiera.ro/ro/garda-de-coasta/i-anunt-in-vederea-ocuparii-a-30-de-posturi-vacante-de-agent-de-politie-prevazute-la-structurile-operative-ale-garzii-de-coasta-prin-incadrare-directa-25169.html

Inspectoratul General al Poliției de Frontieră și structurile teritoriale organizatoare  au publicat anunțurile de concurs, conform prevederilor legale în vigoare, pe paginile oficiale ale instituţiei.

Înscrierea la concurs se realizează prin trimiterea dosarului de concurs exclusiv în format electronic la adresele de e-mail menționate în anunțurile concurs postate pe site-ul Inspectoratului General al Poliției de Frontieră și cele ale structurilor subordonate  (dosarul poate fi trimis inclusiv în zilele nelucrătoare) .

Data limită de depunere a dosarelor de concurs este 30.09.2021, ora 14.00!

 Informații complete privind modalitățile de înscriere și participare la concurs, condițile de recrutare, probele de selecție și criteriile de departajare, precum și tematica și bibliografia necesare concursului pentru posturile scoase la concurs se regăsesc pe site-urile instituţionale şi pot fi obținute şi de la structurile de resurse umane ale Inspectoratului General al Poliției de Frontieră, inspectoratelor teritoriale ale Poliției de Frontieră, Gărzii de Coastă, precum şi avizierele de la sediile instituțiilor.

Această activitate, care presupune reducerea deficitului de personal existent în acest moment în cadrul structurilor operative, la nivelul Poliției de Frontieră Române, se înscrie între obiectivele instituționale de creștere și consolidare a capacității de acțiune la nivelul structurilor teritoriale și, implicit, întărirea componentei operative a Poliției de Frontieră Române.

Foto: Ilustrativ

163180036176 Anuntoperativ

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Pe 20 septembrie începe revizia anuală a instalațiilor Electrocentrale Constanța

Publicat

la data de

Scris de

Electrocentrale Constanța SA reamintește că va efectua revizia anuală a instalației de producere a energiei termice, în vederea executării lucrărilor necesare de pregătire a sezonului rece, sens în care se va sista furnizarea agentului termic sub formă de apă caldă către toți consumatorii racordați la sistemul de termoficare al municipiului Constanța.

Oprirea furnizării apei calde va începe pe 20 septembrie 2021, de la ora 00.00.

”Estimăm că lucrările planificate vor fi finalizate în după amiaza zilei de 22 septembrie, urmând a se proceda ulterior la încărcarea instalațiilor din centrală.”, au precizat reprezentanții companiei Electrocentrale.

Repornirea instalațiilor de ardere se va face după asigurarea parametrilor pe rețeaua de transport agent termic primar.

Important de precizat este faptul că lucrările de mentenanță prevăzute pentru această perioadă pot fi efectuate numai cu oprirea totală a instalațiilor de producere.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Mâine, la Năvodari se deschide Târgul de toamnă al producătorilor dobrogeni

Publicat

la data de

Scris de

În intervalul 17 – 19 septembrie, între orele 8.00 și 23.00, pe platoul de lângă stadionul Flacăra din Năvodari se va desfășura prima ediție a Târgului de toamnă al producătorilor dobrogeni. Acțiunea este organizată de către Asociația Oamenilor de Afaceri Constănțeni, în parteneriat cu Primăria orașului Năvodari.

Târgul va avea deschiderea oficială vineri, 17 septembrie, la ora 10.00. Pe parcursul desfășurării acestuia producătorii dobrogeni vor comercializa produse autohtone și vor fi desfășurate programe folclorice de către ansambluri artistice locale.

Organizatorii și-au propus să faciliteze cumpărarea de legume, fructe și alte produse alimentare proaspete și naturale precum si produse anexe, pentru cetățenii municipiului Navodari, direct de la producători, fără intermediari. Îi facem cunoscuți pe acești producători, care de cele mai multe ori ajung să-și dea produsele către intermediari la prețuri subevaluate.

Asociația Oamenilor de Afaceri Constănțeni este constituită ca persoană juridică română de drept privat, nonguvernamentală, apolitică, fără scop patrimonial și independentă, în temeiul Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu modificările și completările ulterioare, având ca scop sprijinirea și dezvoltarea mediului de afaceri din județul Constanța.

”Misiunea noastră este sa  ridicăm standardele și calitatea activității antreprenorilor în cadrul mediului de afaceri constănțean și de asemenea să ne asigurarăm că aceste standarde sunt în concordanță cu cele ale statelor membre ale Uniunii Europene. De asemenea, vrem sa ne implicăm in viața comunității spre binele general. Mâncați mai sănătos, susțineți producătorii români, ÎMPREUNĂ SUNTEM MAI PUTERNICI.”, a precizat președintele Consiliului Director, Marius Bordeianu.

Mai multe detalii aflați pe site-ul www.gusturi-dobrogene.ro sau la telefon 0744/336083.

 

 

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: