Connect with us

Societate

Damen Mangalia începe construcția unei nave pentru recuperarea de diamante de la mare adâncime.

Maria Ionescu

Publicat

la

Biroul de presă al Șantierului Damen Mangalia a remis un comunicat de presă potrivit căruia va fi construită o navă pentru căutarea și recuperarea de diamante de la mare adâncime. Nava specială, lungă de 177 de metri, va fi cea mai modernă și tehnologizată navă pentru căutarea și recuperarea de diamente din lume. Contractul a fost atribuit șantierului românesc la începutul acestui an, iar într-un timp record s-a făcut deja trecerea la munca propriu-zisă pentru construcția navei care va opera în largul Namibiei.

Noua navă de tip offshore va beneficia de un sistem dinamic de poziționare – DP2, care se bazează pe un sistem cu șapte propulsoare – alimentate de șase generatoare de câte 3230 eKW fiecare.

Beneficiarul impunătoarei nave este compania De Beers Marine Namibia (Pty), iar contractul pentru construcția vasului a fost semnat în februarie 2019. De Beers Marine Namibia operează cea mai mare mină offshore din lume, care lucrează la o adâncime a apei între 90 și 150 de metri – în largul coastei de sud-vest a Namibiei. Compania deține cinci nave miniere, o navă de eșantionare și operează suplimentar o navă de exploatare minieră.

De Beers Marine Namibia (Pty) este un client nou al Damen Group, iar contractul face parte din oportunitățile de care se bucură șantierul naval din Mangalia în urma parteneriatului încheiat cu Ministerul Economiei.

Caracteristicile unice ale șantierului naval Mangalia au permis generarea de contracte pentru construcția unor nave de mari dimensiuni. Printre ele se regăsesc feriboturile RORO, lungi de 148 de metri, nave de croazieră de 155 de metri lungime și noul vas offshore pentru exploatare minieră de diamante, care are 177 de metri lungime.

”Până acum Damen s-a concentrat pe construcția de nave standardizate, iar proiectarea a fost făcută de către specialiștii noștri. Șantierul din Mangalia ne-a permis să acceptăm provocarea lansată de cei de la De Beers Marine Namibia: proiectarea unui vas personalizat, un vas cu dimensiuni unice si anume, cel mai mare vas de acest tip construit până acum în lume. Sunt convins că expertiza specialiștilor pe care îi avem în Mangalia ne va asigura succesul acestui proiect”, a declarat Ruud van der Stroom, directorul de vânzări al diviziei Damen Offshore.

Operațiunea de debitare a navei a avut loc pe 15 Mai, moment care marchează și startul construcției propriu-zise, care va dura aproximativ doi ani. În trimestrul al doilea din 2022 este estimată și prima livrare de diamante.

Oficialii De Beers Marine Namibia sunt optimiști că va exista o lungă colaborare cu Șantierul Naval Damen Mangalia. “Suntem conștienți de reputația Damen ca un constructor de nave fiabile și eficiente. E vital să lucrăm cu cei mai buni constructori de nave din lume”, a declarat reprezentantul De Beers Marine Namibia, Michael Curtis.

Alte informații despre Șantierul Naval Damen Mangalia

Noi contracte semnate anterior. Vase de lux pentru croaziere și nave de transport maritim vor fi construite în Mangalia – în cel mai mare șantier naval din Europa.

Contractele majore recent semnate vor permite ca la Șantierul Naval Mangalia să fie continuată lunga tradiție a construcțiilor navale în Marea Neagră. Sunt șase luni de când șantierul beneficiază de rețeaua internațională de vânzări Damen, iar atragerea noilor contracte majore vor permite ca șantierul să funcționeze la capacitate maximă încă din această vară.

Noile contracte sunt axate pe toate cele trei sectoare de activitate ale șantierului din Mangalia: nave de croazieră, nave destinate transportului de pasageri și nave offshore.

Noi contracte, noi locuri de muncă. Pentru a-si indeplini contractele recent semnate, Santierul Damen Mangalia intenționează sa creeze noi locuri de munca. Când grupul Damen a preluat conducerea operațională, în santierul Mangalia erau 1.700 de angajați. Acest numar a crescut în mod constant și este de așteptat să se ajungă la aproximativ 2.500 de angajati până la sfârșitul anului. Pe langa creșterea directă a forței de muncă, activitățile șantierului au un efect pozitiv asupra activităților furnizorilor Santierului Damen Mangalia, stimulând astfel numeroase oportunități indirecte de angajare.

Noi locuri de muncă și educație pentru viitor. Pentru a contribui la realizarea oportunităților sporite de angajare pe care le prezintă, Santierul Damen Mangalia își intensifică cooperarea cu scolile profesionale, nu numai în Mangalia, ci și pe întreg teritoriul României. Pentru a susține această nouă generație de constructori de nave, Santierul Naval Mangalia oferă cursuri de formare la fața locului și locuri de cazare pentru participanți. Damen Mangalia se angajează să ofere un loc de muncă sigur și stabil pentru viitorii angajati ai santierului cu oportunități pe termen lung si cu o viziune indreptata spre viitor.

Pentru segmentul offshore, fabricarea va include structuri offshore, șabloane de submarine și diverse conducte sau plutitoare pentru morile de vant de pe mare, precum și pentru piețele de acvacultură. În plus, se ține seama de o gamă largă de nave offshore, inclusiv navele de inspecție și de instalare a turbinelor, platforme de ridicare, FPSO, nave de dezvoltare a câmpului și nave specializate de adâncime care acoperă atât sectoarele regenerabile, cât și cele neregenerabile din întreaga lume.

În plus, pentru a demonstra performanța in domeniile ecologie, controlul de calitate și de siguranță a șantierului, Santierul Damen Mangalia a obținut certificarea ISO 9001: 2015, ISO 14001: 2015 și certificarea OHSAS 18001: 2007.

Înainte de a prelua conducerea operațională a Santierul Naval Damen Mangalia, Grupul Damen a avut deja o experiență de succes în România. Grupul Damen a achiziționat în anul 1999 Santierul Naval Galati. De la deschiderea porților sale în 1893, acest santier a livrat peste 1.300 de nave, 400 dintre acestea fiind construite de la preluarea santierului de catre Grupul Damen. Aceste nave reprezintă o gamă largă și adesea complexă de nave din portofoliul Damen. Șantierul continuă să livreze 20 de nave în fiecare an și asigură angajarea directă a aproximativ 2.500 de angajați, precum și angajarea suplimentară a aproximativ 1.500 de angajați ai subcontractanților.

La doar șase luni de când șantierul Damen Shipyards Mangalia beneficiază de rețeaua internațională de vânzări Damen, au fost atrase noi contracte majore careb vor permite ca șantierul să funcționeze la capacitate maximă încă din această vară.

Noile contracte sunt axate pe toate cele trei sectoare de activitate ale șantierului din Mangalia: nave de croazieră, nave destinate transportului de pasageri și nave offshore.

“Putem spune că, prin aceste contracte Șantierul Naval Damen Mangalia își reîncepe activitatea și începe să producă nave de mari dimensiuni în cel mai mare șantier naval din Europa. Economia României are de câștigat, pentru că sunt produse cu valoare adăugată mare. În plus, sunt create locuri de muncă, oportunități și perspective pentru viitorii investitori și furnizori Este o nouă etapă în construcția navală din România, care permite continuarea unei lungi tradiții a construcțiilor navale în Marea Neagră”, a declarat Niculae Bădălău, Ministrul Economiei.

Unul dintre aceste noi proiecte care va fi realizat la Șantierul Naval Mangalia, este o navă de croazieră – un mega iaht de 155 de metri pentru călătorii de lux în întreaga lume. Contractul a fost semnat cu SeaDream Yacht Club din Norvegia, marcând astfel intrarea grupului Damen pe piata vaselor de croaziera. Iahtul va fi construit în întregime la Șantierul Naval Damen Mangalia.

Tot în Șantierul Naval Damen Mangalia, muncitorii români vor construi vase de transport și o navă complexă pentru exploatații offshore, cu o capacitate de încărcare de peste 10.000 de tone (10.000 TDW).
“Potențialul șantierului Mangalia este imens și reprezintă baza ca Damen să-și realizeze ambițiile pe termen lung de a construi nave mari, complexe, în special pentru sectorul de croazieră, de nave de transport pasageri și offshore-energetic. Șantierul oferă oportunități nu doar pentru grupul Damen, ci și pentru personalul din construcții navale și pentru industria maritimă românească în ansamblu”, declară Chris Groninger, Managing Director al Șantierului Naval Damen Mangalia.

Pentru segmentul offshore, fabricarea va include structuri offshore, șabloane de submarine și diverse conducte sau plutitoare pentru morile de vânt de pe mare, precum și pentru piețele de acvacultură. În plus, se ține seama de o gamă largă de nave offshore, inclusiv navele de inspecție și de instalare a turbinelor, platforme de ridicare, FPSO, nave de dezvoltare a câmpului și nave specializate de adâncime care acoperă atât sectoarele regenerabile, cât și cele neregenerabile din întreaga lume.

În plus, pentru a demonstra performanța în domeniile protecției mediului, controlul de calitate și de sanatate si securitate, Santierul Damen Mangalia a obținut certificarea ISO 9001: 2015, ISO 14001: 2015 și certificarea OHSAS 18001: 2007.

Odată cu preluarea managementului șantierului, Damen s-a angajat într-un parteneriat strategic pe termen lung cu Ministerul Economiei. Șantierul Naval Mangalia beneficiază de capacitatea comercială la nivel mondial și expertiza în domeniul construcțiilor și reparațiilor navale al Grupului Damen pentru a dezvolta continuu portofoliul de comenzi primite de șantierul, pentru atragerea de forță de muncă și pentru a face toate investițiile necesare.

Când grupul Damen a preluat conducerea operațională, în șantierul Mangalia erau 1.700 de angajați. Acest număr a crescut în mod constant și este de așteptat să se ajungă la aproximativ 2.500 de angajați până la sfârșitul anului. Pe lângă creșterea directă a forței de muncă, activitățile șantierului au un efect pozitiv asupra activităților furnizorilor Șantierului Damen Mangalia, stimulând astfel numeroase oportunități indirecte de angajare. Pentru a contribui la realizarea oportunităților sporite de angajare pe care le prezintă, Șantierul Damen Mangalia își intensifică cooperarea cu școlile profesionale, nu numai în Mangalia, ci și pe întreg teritoriul României. Pentru a susține această nouă generație de constructori de nave, Șantierul Naval Mangalia oferă cursuri de formare la fața locului și locuri de cazare pentru participanți. Damen Mangalia se angajează să ofere un loc de muncă sigur și stabil pentru viitorii angajați ai șantierului cu oportunități pe termen lung și cu o viziune îndreptată spre viitor.

Înainte de a prelua conducerea operațională a Șantierul Naval Damen Mangalia, Grupul Damen a avut deja o experiență de succes în România. Grupul Damen a achiziționat în anul 1999 Șantierul Naval Galați. De la deschiderea porților sale în 1893, acest șantier a livrat peste 1.300 de nave, 400 dintre acestea fiind construite de la preluarea șantierului de către Grupul Damen. Aceste nave reprezintă o gamă largă și adesea complexă de nave din portofoliul Damen. Șantierul continuă să livreze 20 de nave în fiecare an și asigură angajarea directă a aproximativ 2.500 de angajați, precum și angajarea suplimentară a aproximativ 1.500 de angajați ai subcontractanților.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

Podurile de la Fetești și Cernavodă vor fi reabilitate. Vezi cât costă lucrările

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat o licitaţie de 116 milioane lei (24,3 milioane euro), fără TVA, pentru reabilitarea podurilor de la Feteşti şi Cernavodă, situate pe Autostrada A2, potrivit unui anunţ publicat pe platfoma SICAP.

Licitaţia vizează ”realizarea lucrărilor de reabilitare a podului peste braţul Borcea, lângă Feteşti, situat pe Autostrada A2, la km 149+680 (Lot 1) si realizarea lucrărilor de reabilitare a podului de la Cernavoda, situat pe Autostrada A2, la km 157+600 (Lot 2)”, se arată în anunţ.

Ofertantul trebuie să demonstreze că cifra de afaceri anuală totală, pentru fiecare din exerciţiile financiare aferente anilor 2016, 2017 si 2018, a fost de minimum 22 milioane lei pentru lotul 1 şi 19 milioane lei pentru lotul 2.

Pentru fiecare lot in parte, ofertantul trebuie să demonstreze că a finalizat, în ultimii 5 ani, lucrări de infrastructură în valoare cumulată de minimum 55 milioane lei pentru lotul 1 şi 46 milioane lei pentru lotul 2.

Tipul procedurii este licitaţie deschisă, iar termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 18 noiembrie.

Potrivit anunțului publicat, obiectul contractului aferent lotului 1 îl reprezintă executarea lucrărilor de reabilitare a podului peste brațul Borcea, situat pe Autostrada A2. Lungimea căii de pod este de 968 m, iar lățimea este de 34,4 m. Obiectul contractului aferent lotului 2 îl reprezintă executarea lucrărilor de reabilitare a podului de la Cernavodă. Podul are o lungime de 1596 m și este lat de 34,4 m.
Foto: PCnews

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Fenomenul bullying: ”Depinde doar de noi dacă îi permitem să existe sau nu”

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Bullying-ul este un comportament abuziv caracterizat prin dorința de a umili pe cineva prin utilizarea violenței psihice, emoționale, verbale, fizice sau sexuale în mod repetat la un nivel de intensitate ridicat. Fenomenul de bullying este foarte întâlnit atât în școli cât și la locul de muncă.

De la copiii care își formează găști pentru a domina și a teroriza alți copii până la colegii de serviciu care se aliază împotriva unui alt coleg pe care îl exclud și îl umilesc, comportamentul de abuz nu are limite de vârstă sau de mediu. Raportul agresor- victimă iese în evidență, susținut în aparență de anumite norme sociale.

Astfel, agresorul, care toată viața a fost agresat fizic, va agresa la rândul său persoanele nonagresive, cel care a fost etichetat și comparat și a suferit din această cauză, va eticheta și ridiculiza exact acele persoane care se straduiesc să fie perfecte. Agresorul încearcă prin abuz să își recapete stima de sine, iar prin dominare își imaginează că este puternic. El se hrănește cu reacția victimei pentru a-și confirma un statut pe care știe că nu îl are. Comportamentul său este sfidător, ofensiv și dezechilibrat între manipulare și crize de agresivitate și furie fizică sau verbală.

În mediul școlar, comportamentul de bullying se manifestă atât de către băieți, cât și de către fete. Există “un lider” al grupului – acel copil care pare de invidiat pentru că nu îi este frică sau rușine, cel care întărâtă colegii la comportamente infracționale sau antisociale și care tot timpul se laudă cu ce are sau ce face împotriva adulților, părinților, profesorilor, autorității și normelor societății în general. Acest copil își atrage în jurul lui așa numiți “adepți”, pe care îi păcălește cu iluzia de a fi cei mai grozavi, că ei stabilesc regulile și că nimeni nu le poate face nimic. Ca să își susțină iluzia puterii și a domninării au nevoie de victime.

Acestea sunt în general mai mici de vârstă și sunt acei copii care nu răspund atacurilor. Satisfacția căutată este suferința psihică, emoțională, fizică și sexuală a victimei.

În mediul profesional comportamentul de bullying este mai subtil, având în vedere că trebuie respectate anumite norme specifice locului de muncă. Astfel sunt foarte întâlnite situațiile în care o persoană are tendința de a monopoliza colectivul prin comportamente manipulative și de a exclude alți colegi prin umilire, denigrare, ridiculizare, izolare, îsușirea fără permisiune a rezultatelor muncii acestora și sabotarea în relația cu superiorii în mod intenționat și persistent.

Un alt comportament de bullying profesional, mult mai periculos, se referă la relația superior – subaltern. Foarte mulți angajați se plâng de atitudinea umilitoare și agresivă a “șefului”, alături de diferite comportamente de constrângere pentru obținerea de beneficii personale incluzând și comportamentele de tip sexual.

Dacă în mediul școlar comportamentul de bullying conține predominant violență fizică, în rândul adulților, componenta agresivă fizică a abuzatorului se mută în plan familial, fiind mascată în comportamentul de bullying profesional.

Și într-un caz și în celălalt, agresorul rămâne agresor, doar își cizelează comportamentul de abuzare în funcție de limitele mediului și riscurile implicate.

Dacă la primele manifestări apăreau doar tachinări, îmbrânciri și câteva jigniri în situații izolate, în ultimii ani comportamentul de bullying a devenit extrem de virulent și foarte des, constatându-se apariția lui chiar și la vârste foarte mici, în școala primară.

După numărul de cazuri înregistrate a devenit un fenomen, iar numărul victimelor crește în fiecare an.

”Comportamentul de bullying presupune un raport de dominare și putere în condițiile în care nimeni nu se naște zeu sau sclav… Depinde de noi dacă îi permitem să existe sau nu!”, a precizat președintele Asociației Tomis Antidrog Constanța, George Drăgan.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Iohannis BLOCHEAZĂ intersecția de la Casa de Cultură din Constanța

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Municipiului Constanța informează că începând de vineri, 13 septembrie, ora 18:00 și până sâmbătă, 14 septembrie, ora 20:00, traficul rutier va fi restricționat pe banda 1 de circulație de pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu, tronsonul cuprins între aleea Daliei și strada I.L. Caragiale, precum și în zona parcărilor în spic aflate pe tronsonul menționat.

De asemenea, va fi restricționat accesul autovehiculelor în parcările aflate pe strada I.L.Caragiale, pe trosonul delimitat de intersecția cu bulevardul Alexandru Lăpușneanu până la bariera de acces în parcarea Casei de Cultură Constanța.

Motivul îl constituie desfășurarea unei conferințe regionale, sâmbătă, 14 septembrie, la Casa de Cultură din Constanța.

Conferința regională la care reprezentanții administrației municipale fac referire este conferința președintelui Iohannis pe care o are la Constanța.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: