Conecteaza-te cu noi

Societate

Peste 50.000 de polițiști, de serviciu în ziua alegerilor

Published

on

Joi, 23 mai a.c. la sediul Ministerului Afacerilor Interne a avut loc Ședința Comisiei Tehnice Centrale pentru coordonarea activităților de organizare a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European și a referendumului național, sub conducerea ministrului afacerilor interne, Carmen Dan.

La întâlnire au participat reprezentanții tuturor instituțiilor care fac parte din Comisia Tehnică Centrală și, prin sistem de videoconferință, prefecții și șefii structurilor teritoriale ale MAI.
Cu această ocazie a fost trecut în revistă stadiul îndeplinirii sarcinilor care revin fiecărei instituții și au fost puse la punct ultimele detalii organizatorice pentru zilele următoare.
Conform legii, pentru alegerile europarlamentare și pentru referendum, cetățenii votează în aceleași secții de votare, în același interval de timp, respectiv 7.00 – 21.00, cu aceleași ștampile cu mențiunea ”VOTAT”, dar pe buletine de vot separate: unul pentru alegerile europarlamentare și două pentru referendum – câte un buletin pentru fiecare întrebare.
Ministerul Afacerilor Interne a monitorizat săptămânal respectarea calendarului electoral, până la acest moment toate instituțiile implicate în organizare realizând la termen acțiunile din Programul calendaristic aprobat de Guvern.

În ziua alegerilor vor fi la datorie peste 50.000 de angajați ai MAI care vor asigura climatul de ordine și liniște publică, protecția secțiilor de votare în afara acestora, precum și cercetarea incidentelor electorale. De asemenea, angajații MAI vor asigura securitatea transportului dosarelor întocmite de birourile electorale din țară către Biroul Electoral Central.

”Efectivele MAI nu au atribuții cu privire la operațiunile de votare sau la ceea ce se întâmplă în secțiile de votare. Preşedintele biroului electoral al secţiei de vot este responsabil de măsurile necesare pentru asigurarea ordinii şi corectitudinii operaţiunilor de votare. Pentru menţinerea ordinii, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare poate solicita sprijinul efectivelor MAI, care intră în secție numai la solicitarea expresă a acestuia! (…)Fac un apel ferm la toți participanții la acest proces electoral să dea dovadă de corectitudine și de bună credință: mă refer aici la cei implicați în organizarea și desfășurarea alegerilor, la competitorii electorali, dar și la alegători.” a declarat ministrul Carmen Dan.

Advertisement

Alegătorii votează la secțiile de votare la care sunt arondați cu domiciliul sau reședința, conform listelor electorale permanente. Cetățenii care, în ziua alegerilor, se află într-o altă localitate decât cea de domiciliu pot să își exercite dreptul de vot în localitatea în care se află, la orice secție de votare, urmând a fi înscriși într-o listă suplimentară.

Pentru a veni în sprijinul cetățenilor care doresc să voteze, dar nu dețin carte de identitate valabilă, Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, cu sediul în București, și serviciile publice comunitare pentru evidența persoanelor din Capitală și din județe vor avea program și în zilele de 25 și 26 mai, conform programului stabilit la nivel local.
La nivel național, se organizează 18.730 de secții de votare.
În cadrul ședinței, secretarul general adjunct al Ministerului Afacerilor Externe, Bogdan Alexandru Moisii, a precizat că în străinătate au fost organizate 441 secții de votare pe baza propunerilor misiunilor diplomatice și ținând cont de solicitările comunităților de români din străinătate.

Pentru asigurarea corectitudinii alegerilor se va utiliza Sistemul de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului multiplu (SIMPV).
Președintele Autorității Electorale Permanente, Constantin Mituleţu-Buică, a prezentat atribuțiile birourilor electorale ale secțiilor de votare din preziua votului, precum și procedura de votare, menționând că aceasta a fost testată cu succes în cadrul unei simulări care a avut loc la sediul AEP în cursul zilei de miercuri.

La rândul său, directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale, domnul general-locotenent Ionel Vasilca, a precizat că au fost efectuate patru teste de anduranță al SIMPV și o simulare. Totodată, a afirmat că au fost asigurate toate elementele de infrastructură și programele informatice necesare pentru buna desfășurare a votului, inclusiv pentru situația înregistrării unor disfuncționalități, și că sunt funcționale centrele zonale de intervenție și Centrul de Suport Tehnic.

În finalul ședinței, ministrul Carmen Dan a menționat că orice încălcare a legii privind desfășurarea procesului electoral poate fi sesizată la numărul unic de urgență 112 sau efectivelor MAI. De asemenea, ministrul a precizat că sesizările vor fi investigate conform competențelor, multe dintre faptele de încălcare a legislației electorale fiind de competența birourilor electorale.

Advertisement

Foto: Ilustrativ

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions