Conecteaza-te cu noi

Actual

DAPhNE – rețeaua porturilor dunărene! Participă reprezentanți din patru țări

Published

on

Mâine, 5 septembrie 2018, începând cu ora 11.30, la sala de conferințe a hotelului Del Mar din Mamaia, se va desfășura un workshop organizat în cadrul programului Daphne. Evenimentul va fi deschis de directorul general al CN APM SA Constanța, Nicolae Dan Tivilichi. Vor participa parteneri din mai multe țări, precum România, Ungaria, Bulgaria, Croația, membre în consorțiul proiectului.

La 1 ianuarie 2017, douazeci si trei de parteneri din regiunea Dunarii au demarat oficial proiectul DAPhNE (Reteaua Porturilor Dunarene). Co-finantat de Programul Transnational Dunarea ca fiind unul dintre cele 54 de proiecte aprobate din cele 547 de cereri depuse initial, proiectul se concentreaza pe imbunatatirea performantelor porturilor dunarene, cu scopul de a le transforma in centre economice de succes. Pe scurt, DAPhNE atinge teme precum legislatia portuara si surse de finantare, administrarea si managementul portuar, dezvoltarea portuara, strategia portuara si formarea unei retele a porturilor dunarene.

Pentru a atinge acest obiectiv, o colaborare permanenta va fi asigurata intre entitati publice si private de-a lungul Dunarii, fiecare dintre ele aducand cu ele expertiza specifica. Aceste entitati sunt: ​​ministere, administratii portuare, utilizatorii portuari, firme de consultanta specializate, companii de logistica, ONG-uri si universitati din tari precum Austria, Romania, Ungaria, Croatia, Bulgaria, Slovacia, Serbia, Moldova si Ucraina.

Prin explorarea acestor teme, consortiul va contribui in mod semnificativ la reducerea treptata a decalajelor existente intre cele 70 de porturi dunarene situate de-a lungul celor 2,414 km ai fluviului Dunarea, care se confrunta cu o infrastructura si suprastructura de acces saracacioasa, cu cadre juridice si de reglementare necoordonate, cu o structura a proprietatii si modele administrative diferite, cu o reducere a investitiilor private in zona portuara si o scadere a resurselor umane pentru acest sector specific.

Advertisement

Pentru ca porturile dunarene sa poata sa ofere un nivel similar de servicii si sa utilizeze tehnologii comparabile, in regiune va avea loc un vast proces de transfer de know-how. Acest lucru va permite porturilor mai putin dezvoltate sa beneficieze de lectiile invatate de la cele mai avansate. Entitatile publice si private active in sectorul portuar vor lucra impreuna pentru a facilita aceasta tranzitie.

Colaborarea nu va avea loc numai la nivel geografic, ci va fi si inter-sectoriala Si transnationala.

Procesele administrative portuare si strategiile de afaceri vor fi modernizate prin introducerea unor masuri ce vizeaza ecologizarea porturilor. Utilizarea, furnizarea si distributia de energie alternativa vor fi analizate bazandu-se pe cele mai bune exemple de practici deja disponibile. Mai mult decat atat, nevoile si asteptarile salariatilor portuari vor fi luate in considerare la revizuirea strategiilor de afaceri portuare.

Porturile dunarene isi vor castiga statutul de centre logistice performante numai prin furnizarea catre utilizatorii lor a unor servicii de inalta calitate si a unor informatii detaliate in timp real, privind transporturile in curs de desfasurare. Pentru a face acest lucru, solutii IT inovatoare vor trebui aplicate in regiune, asemenea unui Port IT Community System pentru porturile dunarene si similare cu cele deja utilizate in unele porturi maritime si fluviale europene. Partenerii DAPHNE vor lucra la realizarea unui astfel de sistem si il vor testa prin actiuni pilot. Pentru a ajuta porturile dunarene sa-si atinga potentialul maxim intr-un mod echilibrat, consortiul va introduce un model de schema de ajutor de stat pentru facilitarea investitiilor private in regiune. Vor fi facute, de asemenea, recomandari pentru imbunatatirea cadrului legislativ, a proceselor portuare si a aspectelor de management portuar. Bazandu-se pe exemplele din regiunea Rinului, va fi elaborata o politica pentru Dunare dedicata “Portului Verde”, punandu-se astfel bazele pentru programele nationale si alte initiative ale UE menite sa imbunatateasca performanta porturilor din punct de vedere al mediului, ca hub-uri multi-modale.

Pana in iunie 2019, porturile vor avea acces la Strategia de Dezvoltare a Porturilor Dunarene si la Planul de Actiune aferent, care vor explica masurile care urmeaza sa fie luate si instrumentele disponibile pentru a stimula transportul pe ape interioare si a transforma porturile in centre economice infloritoare.

Advertisement

In plus, Platforma Retelei Porturilor Dunarene va fi realizata ca un canal de comunicare permanenta intre toti membrii comunitatii portuare din zona. Toate partile interesate vor avea acces la aceasta platforma prin abonament electronic iar toate rezultatele si livrabilele DAPhNE vor fi partajate cu membrii si partenerii asociati.

Fiind pozitionat strategic la capatul estic al Dunarii si reprezentand practic „Poarta de acces spre Europa“, Portul Constanta joaca un rol important in cadrul proiectului DAPhNE. Experienta Administratiei Porturilor Maritime SA Constanta in a veni in intampinarea nevoilor si asteptarilor utilizatorilor porturilor maritime va fi extrem de valoroasa pentru schitarea recomandarilor si ghidurilor elaborate pentru Dunare, care este, de asemenea, utilizata de flota maritima de la Sulina la Braila.

 Pro Danube International este lider de proiect. Bugetul total al proiectului este de 2.985.406,15 Euro, din care contributia FEDR se ridica la 2.415.219,77 Euro si contributia IPA ajunge la 122.375,77 Euro.

Prioritatea Programului: O regiune a Dunarii mai bine conectata si mai responsabila din punct de vedere al energiei.

Obiectivul Specific al Programului: Sprijinirea sistemelor de transport ecologice si sigure si echilibrarea accesibilitatii  zonelor urbane si rurale.

Advertisement

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions