Connect with us

Actual

Debarcarea ofițerilor români blocați pe nava NIVIN s-a complicat! Ce spune SLN

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Sindicatul Liber al Navigatorilor a atras atenția încă de luni, 12 noiembrie 2018 despre situația explozivă în care este implicată nava NIVIN.

Cei doi ofițeri maritimi români, unul din Constanța și cel de-al doilea din Galați,  care fac parte din echipajul navei sunt în continuare blocați la bord. Ei nu fac parte dintre membrii Sindicatului Liber al Navigatorilor, dar conducerea acestuia a făcut eforturi colosale pentru a-i sprijini să revină acasă. ”Dacă aceștia au crezut în promisiunile conducerii navei/armatorului că se va rezolva această problemă și au refuzat ajutorul oficialilor MAE și ai SLN,  care s-au oferit să îi debarce încă de marți, 13/11/2018, astăzi debarcarea lor a devenit una foarte complicată.” precizează pe pagina de facebook conducerea SLN.

Aceleași surse afirmă că sunt voci care spun că autoritățile libiene vor începe o investigație împotriva navei și a echipajului pentru a stabili de ce aceștia au ajuns cu migranții în portul Misurata și nu i-au dus acolo de unde au primit instrucțiuni de a interveni și unde migranții doreau să ajungă (Italia). Știrea nu este confirmată.

SLN și Ministerul Afacerilor Externe  au oferit ajutorul celor doi inclusiv repatrierea dar romanii au refuzat la acel moment.

Iată ce spune SLN: ”Situația la bord a devenit explozivă. Din cei 95 de migranți doar 9, inclusiv un copil au acceptat debarcarea. Ceilalți s-au baricadat pe navă, aproape că s-au transformat în stăpânii navei. Situația echipajului a devenit dramatică, din salvatorii migranților au devenit victime, culmea, urmând să mai fie și anchetați de autoritățile libiene pe motivul că au adus migranți pe teritoriul libian.

Sindicatul Liber al Navigatorilor a atras atenția public în mai multe rânduri despre exact această situație în care navigatorii salvatori au devenit victime, obiect al unor procese penale, arestări și condamnări în diferite țări. De aici și necesitatea navigatorilor de a face parte dintr-o organizație care să le apere drepturile și să îi apere de incriminări de acest gen.

Incriminarea navigatorilor este pe agenda de lucru a ITF, ETF și ECSA pentru a se găsi o soluție la nivel global iar navigatorii să nu poată să fie incriminați pentru fapte umanitare sau pentru “VINA” că se aflau pe navă și își făceau doar serviciul pentru care au fost angajați.
Avem exemple cu navigatori romani Africa Pride ( Nigeria) sau Luna del Mar (Portugalia) etc, une prin interventia SLN navigatorii aflati arestati au fost eliberati.
Atentie asadar la sfaturile organizatiilor profesionale recunoscute (afiliate ITF si ETF)”, au precizat liderii de sindicat de la SLN.

 Tot SLN a dat publicității informații concrete despre situația acewstei nave și a migranților ce se află la bordul ei. ”Migranții de pe nava NIVIN refuză să coboare și s-au baricadat la bord. Situația se complică. Nava este acostată la cheu în Misurata/Libya dar este practic izolată. Nimeni nu poate coborî sau urca la bord cu excepția negociatorilor.

9 persoane au acceptat să coboare, printre care și un copil mic. Migranții doresc în continuare să ajunga în Italia și acuză echipajul că i-au mințit atunci când i-au preluat la bord de pe ambarcațiunea de pe mare.

Libya este acuzată de practici crude și abuzuri în centrele de detenție de către organizațiile umanitare și Agentia Natiunilor Unite pe Probleme ale Refugiatilor. Libya respinge aceste acuzatii. Migranții ar trebui să ajunga în aceste centre și probabil știu ceea ce îi așteaptă acolo.

Specialistii spun ca migrantii izolati pe una din puntile intermediare ale navei pot avea probleme cu alimentatia, igiena si sanatatea. In acel loc nu sunt facilitati sanitare si acei oameni isi fac nevoile fiziologice in in spatiul unde sunt inchisi. Nava, echipajul si migrantii de la bord sunt practic intr-o situtaie aproape fara iesire.

Sindicatul Liber al Navigatorilor este o organizatie profesionala care se confrunta alaturi de toate organizatiile navigatorilor din toata lumea cu foarte multe probleme ale navigatorilor, are o uriasa experienta in problematica maritima si modalitati de rezolvare a acestora. Sfaturile SLN ca si ale organizatiilor internationale ale navigatorilor, ITF, ETF trebuiesc urmate la timp si nu ignorate, pentru a nu se ajunge in situatii critice ca si in exemplul de fata. Acestor doi tineri ofiteri de marina li s-au oferit ajutorul SLN chiar daca nu erau membri de sindicat, aceasta deoarece sindicatul stia ca era o situatie critica nava , avand experienta atator altor cazuri similare. Familiile disperate deasemenea ne-au contactat si ele cu rugamintea de ai ii ajuta. Neglijarea sfatului SLN si refuzul de a fi ajutati la momentul oportun au complicat mult situatia.”

Doi ofițeri români sunt blocați la bordul unei nave în Libia! SLN s-a adresat Ministerului de Externe

 

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

DNA Constanța a trimis în judecată un fost angajat al Biroului Vamal de Frontieră. Vezi de ce.

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul teritorial Constanța au dispus trimiterea în judecată, a inculpatului Hristovici Radu Ioan, la data faptelor funcționar vamal în cadrul Biroului Vamal de Frontieră Constanța, pentru săvârșirea a două infracțiuni de luare de mită.
În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:
În datele de 5 mai, respectiv 12 mai 2018, inculpatul Hristovici Radu Ioan, în calitatea menționată mai sus, a primit de la Nasreddin Aswad și Naim Jabanou suma totală de 5.500 lei (3.000 lei și 2.500 lei) în legătură cu îndeplinirea atribuțiilor sale de serviciu privitoare la efectuarea formalităților vamale pentru exportul de animale vii în cazul societăților comerciale administrate de cei doi oameni de afaceri.
Banii respectivi au fost remiși de cei doi oameni de afaceri pentru a se proteja de eventuale probleme, cum ar fi întârzierea efectuării operațiunilor vamale.

În cauză a fost dispusă poprirea asiguratorie a veniturilor salariale realizate de inculpat, în limita sumei de 5.500 lei.

Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Constanța cu propunere de a se menține măsurile asigurătorii dispuse în cauză.

În cauză, în prezența avocaților, inculpații Nasreddin Aswad și Naim Jibanou au declarat expres că recunosc comiterea faptelor reținute în sarcina lor, acceptă încadrarea juridică pentru care a fost pusă în mișcare acțiunea penală și sunt de acord cu felul și cuantumul pedepselor aplicate, precum și cu forma de executare a acestora, respectiv:
– 1 an și 6 luni închisoare cu suspendarea executării pedepsei sub supraveghere pe durata unui termen de supraveghere de 2 ani și interzicerea, pe o perioadă de 2 ani de la rămânerea definitivă a hotărârii de condamnare, a drepturilor: de a fi ales în autoritățile publice sau în orice alte funcții publice și de a ocupa o funcție care implică exercițiul autorității de stat, pentru săvârșirea infracțiunii de dare de mită.

Dosarele de urmărire penală privind pe cei doi inculpați, împreună cu acordurile de recunoaștere a vinovăției au fost trimise Tribunalului Constanța.

Facem precizarea că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale și trimiterea rechizitoriului la instanță spre judecare, situație care nu poate să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

„Magistrala Albastră“, 35 de ani de exploatare!

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile (ACN) SA a aniversat, astăzi, 35 de ani de exploatare a Canalului Dunăre-Marea Neagră, una dintre cele mai importante căi navigabile din Europa. Cel mai mare obiectiv de investiţie 100% românesc al tuturor timpurilor a fost realizat exclusiv de arhitecţi, contructori, tehnologie şi utilaje româneşti. La momentul aniversar au participat din partea Ministerului Transporturilor, secretarul de stat Ionel Minea, parlamentari, reprezentanți ai administrației publice locale și naționale și diplomați.

„Istoria „Magistralei albastre”, așa cum era denumită încă de la inaugurarea din 1984, continuă să ne emoționeze și astăzi, Canalul Dunăre-Marea Neagră fiind un edificiu-record pe toate planurile, construit după o muncă titanică depusă de angajați, militari şi deţinuţi politici, rămânând cea mai impresionantă construcţie realizată până acum în România. Este unul dintre cele mai impresionante canale navigabile din lume, alături de celebrele canale Suez (184 km) sau Panama (81 km)“, spun cei de la Canalele Navigabile.

Canalul Dunăre-Marea Neagră a înregistrat, de la darea în exploatare și până în prezent, un trafic pe canalele navigabile de 819.906.000 tone capacitate și aproximativ 250.000 ecluzări. În acest an, CN ACN SA a înregistrat 10.096.490 tone capacitate din valoarea prognozată de 8.800.000 tone capacitate, respectiv 114,73%. De asemenea, au fost înregistrate 3521 ecluzări. Printre principalele categorii de mărfuri tranzitate pe parcursul acestui an se află: minereuri metalifere, produse de minerit și exploatare de carieră, produse agricole, cocs, produse rafinate din petrol, cărbune, lignit, țiței și gaze naturale.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Constanța: Un bărbat a fost prins în flagrant în timp ce vindea droguri de mare risc

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Polițiștii de combatere a criminalității organizate din Constanța, sub coordonarea procurorilor D.I.I.C.O.T.- S.T. Constanța, au depistat în flagrant delict un bărbat, în timp ce vindea aproximativ o mie de comprimate de droguri de mare risc.

La data de 23 mai a.c., polițiști din cadrul Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Constanța au organizat și realizat o acțiune de prindere în flagrant delict a unui bărbat, în vârstă de 51 de ani.

Bărbatul în cauză, D.S., cetățean român, a fost depistat în timp ce vindea 984 de comprimate MDMA și 44 de fragmente comprimate MDMA.

În continuarea cercetărilor, pentru documentarea activității infracționale a persoanei în cauză, polițiștii au pus în aplicare două mandate de percheziție domiciliară și trei mandate de aducere.

Bărbatul a fost reținut pentru 24 de ore, urmând a fi prezentat instanței de judecată, cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile.

Acțiunea s-a desfășurat cu sprijinul unor unități centrale și teritoriale ale Poliției Române.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: