Conecteaza-te cu noi

Actual

Debarcarea ofițerilor români blocați pe nava NIVIN s-a complicat! Ce spune SLN

Published

on

Sindicatul Liber al Navigatorilor a atras atenția încă de luni, 12 noiembrie 2018 despre situația explozivă în care este implicată nava NIVIN.

Cei doi ofițeri maritimi români, unul din Constanța și cel de-al doilea din Galați,  care fac parte din echipajul navei sunt în continuare blocați la bord. Ei nu fac parte dintre membrii Sindicatului Liber al Navigatorilor, dar conducerea acestuia a făcut eforturi colosale pentru a-i sprijini să revină acasă. ”Dacă aceștia au crezut în promisiunile conducerii navei/armatorului că se va rezolva această problemă și au refuzat ajutorul oficialilor MAE și ai SLN,  care s-au oferit să îi debarce încă de marți, 13/11/2018, astăzi debarcarea lor a devenit una foarte complicată.” precizează pe pagina de facebook conducerea SLN.

Aceleași surse afirmă că sunt voci care spun că autoritățile libiene vor începe o investigație împotriva navei și a echipajului pentru a stabili de ce aceștia au ajuns cu migranții în portul Misurata și nu i-au dus acolo de unde au primit instrucțiuni de a interveni și unde migranții doreau să ajungă (Italia). Știrea nu este confirmată.

SLN și Ministerul Afacerilor Externe  au oferit ajutorul celor doi inclusiv repatrierea dar romanii au refuzat la acel moment.

Advertisement

Iată ce spune SLN: ”Situația la bord a devenit explozivă. Din cei 95 de migranți doar 9, inclusiv un copil au acceptat debarcarea. Ceilalți s-au baricadat pe navă, aproape că s-au transformat în stăpânii navei. Situația echipajului a devenit dramatică, din salvatorii migranților au devenit victime, culmea, urmând să mai fie și anchetați de autoritățile libiene pe motivul că au adus migranți pe teritoriul libian.

Sindicatul Liber al Navigatorilor a atras atenția public în mai multe rânduri despre exact această situație în care navigatorii salvatori au devenit victime, obiect al unor procese penale, arestări și condamnări în diferite țări. De aici și necesitatea navigatorilor de a face parte dintr-o organizație care să le apere drepturile și să îi apere de incriminări de acest gen.

Incriminarea navigatorilor este pe agenda de lucru a ITF, ETF și ECSA pentru a se găsi o soluție la nivel global iar navigatorii să nu poată să fie incriminați pentru fapte umanitare sau pentru “VINA” că se aflau pe navă și își făceau doar serviciul pentru care au fost angajați.
Avem exemple cu navigatori romani Africa Pride ( Nigeria) sau Luna del Mar (Portugalia) etc, une prin interventia SLN navigatorii aflati arestati au fost eliberati.
Atentie asadar la sfaturile organizatiilor profesionale recunoscute (afiliate ITF si ETF)”, au precizat liderii de sindicat de la SLN.

 Tot SLN a dat publicității informații concrete despre situația acewstei nave și a migranților ce se află la bordul ei. ”Migranții de pe nava NIVIN refuză să coboare și s-au baricadat la bord. Situația se complică. Nava este acostată la cheu în Misurata/Libya dar este practic izolată. Nimeni nu poate coborî sau urca la bord cu excepția negociatorilor.

9 persoane au acceptat să coboare, printre care și un copil mic. Migranții doresc în continuare să ajunga în Italia și acuză echipajul că i-au mințit atunci când i-au preluat la bord de pe ambarcațiunea de pe mare.

Advertisement

Libya este acuzată de practici crude și abuzuri în centrele de detenție de către organizațiile umanitare și Agentia Natiunilor Unite pe Probleme ale Refugiatilor. Libya respinge aceste acuzatii. Migranții ar trebui să ajunga în aceste centre și probabil știu ceea ce îi așteaptă acolo.

Specialistii spun ca migrantii izolati pe una din puntile intermediare ale navei pot avea probleme cu alimentatia, igiena si sanatatea. In acel loc nu sunt facilitati sanitare si acei oameni isi fac nevoile fiziologice in in spatiul unde sunt inchisi. Nava, echipajul si migrantii de la bord sunt practic intr-o situtaie aproape fara iesire.

Sindicatul Liber al Navigatorilor este o organizatie profesionala care se confrunta alaturi de toate organizatiile navigatorilor din toata lumea cu foarte multe probleme ale navigatorilor, are o uriasa experienta in problematica maritima si modalitati de rezolvare a acestora. Sfaturile SLN ca si ale organizatiilor internationale ale navigatorilor, ITF, ETF trebuiesc urmate la timp si nu ignorate, pentru a nu se ajunge in situatii critice ca si in exemplul de fata. Acestor doi tineri ofiteri de marina li s-au oferit ajutorul SLN chiar daca nu erau membri de sindicat, aceasta deoarece sindicatul stia ca era o situatie critica nava , avand experienta atator altor cazuri similare. Familiile disperate deasemenea ne-au contactat si ele cu rugamintea de ai ii ajuta. Neglijarea sfatului SLN si refuzul de a fi ajutati la momentul oportun au complicat mult situatia.”

Doi ofițeri români sunt blocați la bordul unei nave în Libia! SLN s-a adresat Ministerului de Externe

 

Advertisement

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions