Connect with us

Actual

Doar anul trecut s-au dat mii de avize de angajare a străinilor în țara noastră

Maria Ionescu

Publicat

la data de

 

Evaluarea activităților polițiștilor de imigrări relevă că, în anul 2017, au fost emise aproape 45.000 de documente care atestă șederea sau rezidența cetățenilor străini/UE pe teritoriul României și peste 4800 de avize de angajare a străinilor. Au fost depistați 515 străini care desfășurau activități lucrative fără forme legale, 3580 care nu mai aveau drept de ședere, fiind emise 1468 de decizii de returnare, iar 502 persoane fiind îndepărtate sub escortă. 4820 de persoane au solicitat acordarea protecției internaționale din partea statului român, în 1309  cazuri fiind recunoscut statutul de refugiat sau acordată protecție subsidiară. 1553 de beneficiari ai unei forme de protecție au fost înscriși în programele de integrare. Au fost relocați din Grecia și Italia 174 de străini, iar, prin programul de relocare extra UE, au ajuns în țara noastră 43 de refugiați de origine siriană. În cursul zilei de ieri a avut loc ședința prilejuită de evaluarea activității desfășurate de polițiștii Inspectoratului General pentru Imigrări, în anul 2017. La eveniment, care s-a desfășurat la Centrul Cultural al Ministerului Afacerilor Interne, au participat reprezentanți ai instituțiilor cu atribuții în domeniul ordinii și siguranței publice și ai organizațiilor internaționale. Astfel, în cursul anului 2017, prioritățile polițiștilor din cadrul Inspectoratului General pentru Imigrări au constat în realizarea unui management corespunzător al migrației legale prin aplicarea legislației și procedurilor în mod unitar și transparent, asigurarea accesului neîngrădit la procedura de azil. integrarea beneficiarilor unei forme de protecție internațională, combaterea migrației ilegale și a muncii nedeclarate și, nu în ultimul rând, pentru reducerea deficitului de personal. Pe linia gestionării resurselor umane, s-au derulat 44 de concursuri pentru ocuparea a 93 de posturi vacante de ofițer, agent de poliție, personal contractual și pentru ocuparea unor funcții de conducere, iar la sfârșitul anului 2017, erau ocupate 959 de posturi, reprezentând 77% din totalul funcțiilor. În perioada de referință, I.G.I. a asigurat reprezentarea României la activitățile de cooperare internațională și a realizat sarcinile ce revin țării noastre în calitate de stat membru al Uniunii Europene, prin participarea la 51 de activități sub egida BESA și Frontex. Totodată, de la data aprobării Programului Național-FAMI până la sfârșitul anului 2017, la nivelul I.G.I. au fost implementate 65 de proiecte în valoare totală de peste 16 milioane de euro, reprezentând proiecte de grant, de monopol, finanțate din sume forfetare și proiecte de asistență tehnică.

Migrație în floare

În domeniul migrației, în ceea ce privește șederea/rezidența pe teritoriul României, la data de 31 decembrie 2017 se aflau în evidențele instituției aproape 113.000 de persoane, 63.212 străini din state terțe, cei mai mulți din Moldova, Turcia, Israel și 49.697 cetățeni ai Uniunii Europene/SEE/CH, majoritari fiind cei din Italia, Germania, Grecia, Franța. Principalele scopuri pentru care străinii şi-au stabilit reşedinţa pe teritoriul României sunt: conexe dreptului la unitatea familiei (reîntregirea familiei, membri de familie a cetăţenilor români, UE sau SEE), educaţie, angajare în muncă sau stabilire permanentă pe teritoriul ţării noastre. În ceea ce priveşte admisia în România, au fost primite 16.103 de solicitări de viză depuse la misiunile diplomatice din străinătate, cu 9,% mai mult ca anul trecut. Au fost avizate favorabil 11.535  de cereri de viză, dintre care 7348 de lungă şedere pentru străini din Moldova, Turcia, Israel, China și alte state şi 4187 de scurtă şedere pentru străini din China, Iordania, Siria, Irak, India, etc.. Totodată, au fost emise 27.449 de permise de ședere temporară și 3302 pe termen lung pentru străini din state terțe. Au fost eliberate 13.731  certificate de înregistrare și cărți de rezidență pentru cetățeni ai Uniunii Europene/SEE/CH. În aceeaşi perioadă, au fost eliberate 4871 de avize de angajare/detaşare, pentru lucrători permanenţi, detașați, înalt calificaţi, ICT, sezonieri și transfrontalieri, cei mai mulți fiind din state precum Vietnam, Turcia, China, Serbia și Sri Lanka. În urma celor 994 de acțiuni și controale, la 1559 de societăți comerciale, care au vizat combaterea muncii nedeclarate, au fost depistați 515 străini care desfășurau activități lucrative fără forme legale (o creștere de 300%) și au fost aplicate 589 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de peste 2.800.000 de lei (314 sancțiuni străinilor depistaţi – 10.650 lei  și 275 sancțiuni angajatorilor – 2.753.600 lei). Pe linia combaterii șederii ilegale, în perioada de referință, au fost organizate 7513 acțiuni și controale cu forțe proprii și în cooperare cu instituțiile cu atribuții în domeniu, în urma cărora au fost depistați cu şedere ilegală 3580 de străini, în creștere cu 36,27% față de anul 2016.

Peste o mie de străini au fost returnați

Pentru străinii aflaţi în situaţii ilegale sau care nu mai întruneau condiţiile prevăzute de lege pentru acordarea sau prelungirea dreptului de şedere, au fost emise 1568 de decizii de returnare, prin care s-a stabilit obligația de returnare sau termenul pentru plecarea voluntară de pe teritoriul României. De asemenea, pentru 1076 de persoane a fost aplicată măsura de nepermitere a intrării în țară pentru diferite perioade de timp, cu 50% mai multe ca în anul precedent. Totodată, 502 cetăţeni străini au fost îndepărtaţi sub escortă, aceștia provenind din state precum Pakistan, Irak, Turcia, Republica Moldova, Kosovo, fiind înregistrată o creștere cu 15,40% față de anul precedent. 61 dintre aceștia au fost îndepărtați prin organizarea misiunilor de ecortare până în țara de origine. În cazul străinilor care nu au putut fi îndepărtați în termen de 24 de ore, se constată o creștere cu un procent de 18%, fiind întocmite documente de luare în custodie publică până la returnarea de pe teritoriul țării noastre pentru 690 de persoane. Ca și alternativă la îndepărtarea forțată, 101 migranți au optat pentru programul de repatriere voluntară umanitară asistată și au părăsit țara noastră la o dată stabilită de comun acord cu Organizația Internațională pentru Migrație. Totodată, în cazul a 244 de străini a fost acordată tolerarea rămânerii pe teritoriul României până la încetarea motivelor care au stat la baza deciziei. Precizăm că, activitățile privind combaterea șederii ilegale și a muncii nedeclarate au fost efectuate în cooperare cu celelalte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne cu atribuții în domeniul ordinii și siguranței publice, precum și cu inspectori din cadrul Inspecției Muncii. Pe linia procesării cererilor și derulării procedurii de azil, în perioada de referință, au fost depuse 4820 de cereri de azil, în creștere față de anul trecut cu 161%, ca urmare a trecerilor frauduloase a frontierei, cu preponderență în zona de vest a țării, 3643 dintre solicitanți beneficiind de cazarea în Centrele I.G.I.. Referitor la țara de origine, solicitanții de azil provin din state precum Irak, Siria, Afganistan, Pakistan, Iran etc., iar cele mai multe cereri au fost depuse la centrele din Timișoara și București. A fost asigurat accesul neîngrădit la procedura de azil și a fost respectat principiul nereturnării, iar toți solicitanții de azil și persoanele care au primit protecție internațională au beneficiat de documente de identitate și, după caz, de documente de călătorie.

1553 de persoane au fost înscrise în programul de integrare

                             Analiza efectuată a reliefat faptul că, în această perioadă, polițiștii de imigrări au soluționat 2079 de cereri de protecție internațională în etapă administrativă și, în 1309 de cazuri, a fost acordată o formă de protecție, dintre care 849 le-a fost recunoscut statutul de refugiat și 460  le-a fost acordată protecția subsidiară. Totodată, în perioada de referință, 1553 de persoane au fost înscrise în programul de integrare, peste 805 sunt din Siria, 492 din Irak, 79 din Afganistan, precum și alte țări. Complementar cu activitățile de integrare desfășurate de structurile I.G.I, prin intermediul proiectelor cu finanțare europeană, au fost înființate centre integrate în cadul cărora se defășoară activități de integrare destinate persoanelor vulnerabile identificate din rândul cetățenilor străini cu drept de ședere pe teritoriul României. Aceste centre speciale sunt amplasate în orașele care înregistrează un număr mare de cetățeni străini și derulează activităţi de integrare care acoperă întreg teritoriul naţional. Pe linia relocării intra UE,  a fost realizat transferul pentru 174 de persoane aflate în nevoie de protecție internațională pe teritoriul Greciei și Italiei. De asemenea, 43 de refugiați de origine siriană, care se aflau pe teritoriul Turciei, au ajuns în România prin programul de relocare extra UE. Controlul permanent asupra respectării legalității șederii în România a străinilor, combaterea migrației ilegale și a muncii nedeclarate, asigurarea accesului neîngrădit la procedura de azil, procesarea cererilor de azil în mod eficient în conformitate cu standardele legale naționale și internaționale, creșterea capacității actorilor relevanți în susținerea procesului de integrare socială a străinilor, precum și implementarea mecanismului de asigurarea a solidarității între statele membre în cazul unor afluxuri de persoane aflate în nevoie de protecție, rămân acțiunile noastre prioritare, măsuri care contribuie la creșterea gradului de siguranță a cetățeanului.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Arde acoperișul unei chilii de la mânăstirea din satul Cloșca

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Pompierii din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Constanța intervin, la această oră, pentru stingerea unui incendiu în satul Cloșca din comuna Horia din județul Constanța.

Potrivit primelor informații, este vorba despre acoperișul uneii chilii de la mânăstirea din sat.

La incendiu intervin 11 pompieri cu două autospeciale de stingere și una aparținând SMURD. Imobilul are aproximativ 150 de metri pătrați. Nu sunt victime.

Știre în curs de actualizare.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Concurs de proiecte de management la Complexul Muzeal de Științe ale Naturii

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Consiliul Judetean Constanţa organizează, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, aprobată prin Legea nr. 269/2009, cu modificările şi completările ulterioare şi ale Ordinului Ministrului Culturii nr. 2799/2015 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi desfăşurare a concursului de proiecte de management, a Regulamentului-cadru de organizare şi desfăşurare a evaluării managementului, a modelului-cadru al caietului de obiective, a modelului-cadru al raportului de activitate, precum şi a modelului-cadru al contractului de management, concursul de proiecte de management de la Complexul Muzeal de Științe ale Naturii Constanţa, instituție publică de cultură.

Condiţii de participare:
a. are cetăţenia română sau a unuia dintre statele membre ale Uniunii Europene şi domiciliul în România;
b. are capacitate deplină de exerciţiu;
c. are studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniile de referinţă: științele naturii, științele mediului, medicină veterinară, biologie, biochimie, piscicultură, horticultură, zootehnie, ecologie, protecția mediului, geografie;
d. are experienţă în specialitatea studiilor de minimum 5 ani;
e. are experienţă în management (post de conducere) de minimum 3 ani;
f. nu i-a încetat contractul individual de muncă, raportul de serviciu sau contractul de management, pentru motive imputabile în ultimii 4 ani;
g. nu a suferit condamnări penale şi civile pentru fapte ce l-ar face incompatibil cu funcţia pentru care candidează;
h. nu deţine o funcţie de manager la o altă instituţie publică de cultură din România (astfel cum este definită de prevederile O.U.G. nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, cu modificările şi completările ulterioare);
i. nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în sensul art. 2 lit. a) – c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar şi deconspirarea Securităţii;
j. cunoaşte limba română, scris şi vorbit.

Calendarul concursului:
a. 11 decembrie 2018, aducerea la cunoştinţa publică a: condiţiilor de participare la concursul de proiecte de management; caietului de obiective; regulamentului de organizare a concursului de proiecte de management întocmit conform regulamentului-cadru; calendarului concursului, cu precizarea termenului/perioadei pentru fiecare etapă; actelor necesare înscrierii la concursul de proiecte de management care fac obiectul dosarului de concurs; bibliografiei; informaţiilor (privind condiţiile tehnice de redactare a proiectului de management şi condiţiile de prezentare a acestuia şi orice alte informaţii considerate necesare unei mai bune înţelegeri a cerinţelor concursului);
b. 28 ianuarie 2019, ora 16:00 data limită de depunere a proiectelor de management şi a dosarelor de concurs de către candidaţi, la sediul Consiliului Judeţean Constanţa din Bd. Tomis nr.51;
c. 29 ianuarie – 31 ianuarie 2019, selecţia dosarelor;
d. 1 februarie – 11 februarie 2019, analiza proiectelor de management – prima etapă;
e. 11 februarie 2019 aducerea la cunoştinţa candidaţilor, în scris, nota obţinută în prima etapă a concursului, precum şi afişarea acesteia la sediul Consiliului Judeţean Constanţa din Bd. Tomis nr.51 şi al instituţiei publice de cultură, precum şi pe pagina de internet a instituţiei publice de cultură, după caz;
f. 12 februarie 2019, susţinerea proiectelor de management în cadrul interviului – a doua etapă;
g. în termen de 24 de ore de la încheierea etapei a doua – aducerea la cunoştinţa candidaţilor, în scris, a rezultatului concursului, şi la cunoştinţa publică, a rezultatului concursului prin afişarea acestuia la sediul Consiliului Judeţean Constanţa din Bd. Tomis nr.51, precum şi pe pagina de internet a autorităţii, după caz;
h. candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţii asupra modului de respectare a procedurii privind organizarea şi desfăşurarea concursului, la sediul Consiliului Judeţean Constanţa din Bd. Tomis nr.51, în maxim 5 zile lucrătoare de la data aducerii la cunoştinţa candidaţilor a rezultatului concursului;
i. în termen de 24 de ore de la expirarea termenului în care pot fi depuse contestaţii sau, după caz, de la data soluţionării acestora (maxim 3 zile lucrătoare de la data expirării termenului pentru depunerea contestaţiilor), prin grija autorităţii, sunt aduse la cunoştinţa publică prin afişaj la sediul autorităţii şi al instituţiei, precum şi pe pagina de internet a autorităţii şi a instituţiei publice de cultură, rezultatul final al concursului, lista nominală a candidaţilor şi alte informaţii de interes public.

Dosarele de concurs şi proiectele de management se depun, la sediul Consiliului Judeţean Constanţa din Bd. Tomis nr.51, la Centrul pentru Informare Cetăţeni, în perioada 11 decembrie 2018 – 28 ianuarie 2019 ora 16:00.

Dosarul de concurs trebuie să conţină:
a. cerere de înscriere la concurs cu precizarea datelor personale de contact: telefon mobil şi adresă de e-mail, conform modelului anexat;
b. copie a actului de identitate;
c. curriculum vitae (cf. H.G. nr. 1021/2004);
d. diplome de studii şi, după caz, documente care atestă efectuarea unor specializări (în cazul diplomelor de studii sau a documentelor care atestă efectuarea unor specializări în altă ţară, acestea trebuie să fie însoţite de dovada recunoaşterii acestora în România, conform prevederilor legale. La evaluarea dosarului de concurs, nu vor fi luate în considerare diplomele de studii sau documentele care atestă efectuarea unor specializări, cu termenul de valabilitate expirat);
e. adeverinţa care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului, de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
f. cazierul judiciar, în cazul persoanelor cu cetăţenie română sau acte similare în situaţia persoanelor cu altă cetăţenie;
g. copia carnetului de muncă şi după caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în specialitatea studiilor (ulterior datei de 01.01.2011 vechimea se probează cu adeverinţă eliberată de angajator), conform modelului anexat;
h. declaraţie pe propria răspundere că nu i-a încetat contractul individual de muncă, raportul de serviciu sau contractul de management pentru motive imputabile în ultimii 4 ani, conform modelului anexat;
i. declaraţie pe propria răspundere că nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în sensul art. 2 lit. a) – c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar şi deconspirarea Securităţii, conform modelului anexat;
j. declaraţie pe propria răspundere, prin care se angajează, dacă este cazul, să renunţe la postul de manager deţinut, în condiţiile în care este declarat câştigător în cadrul acestui concurs de proiecte de management, conform modelului anexat;
k. proiectul de management care trebuie întocmit pentru o perioadă de 5 ani şi structurat conform cerinţelor din Caietul de obiective, în format scris şi în format electronic (CD sau DVD) – cu respectarea prevederilor art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului  nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv, fără a avea semnături şi fără a conţine indicii privind identitatea autorului (fără a se menţiona numele şi/sau prenumele persoanei care l-a întocmit în cadrul textului, pe suportul tip CD/DVD sau în proprietăţile fişierului electronic).

Proiectul este limitat la un număr de maxim 30 pagini (format: A4, marginile paginii: stânga: 2 cm, dreapta 2 cm, sus: 1,25 cm, jos: 1,25, spaţierea între rânduri: 6 puncte înainte de rând şi 6 puncte după rând, alinierea textului: justified, font: arial, cu dimensiunea de 12 puncte pentru textul de bază şi dimensiunea de 14 puncte pentru titluri, utilizând obligatoriu diacriticele specifice limbii române, numerotare pagini: în josul paginii, numărul paginilor centrat) + Anexe.
Copiile actelor din dosarul de concurs se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate de către secretariatul comisiei de concurs sau în copii legalizate. Documentele depuse într-o limbă străină vor fi însoţite obligatoriu de traduceri legalizate.

Relaţii suplimentare se pot obţine de la Compartimentul Coordonarea Instituţiilor de Cultură Subordonate (Tel.: 0241- 486620, 0241/486610 / Fax: 0241- 486613) din cadrul Consiliului Judeţean Constanţa (luni–joi între orele 8:00–16:30; vineri între orele 8:00–14:00).

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Constanța: Trei tineri au fost reținuți pentru tâlhărie și lipsire de libertate

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În urma a 9 percheziții domiciliare, polițiștii constănțeni au reținut 3 tineri, bănuiți de comiterea unor infracțiuni de tâlhărie calificată și lipsire de libertare, fapte petrecute în localitatea Valu lui Traian, din județul Constanța.

Urmare a comiterii unor infracțiuni de tâlhărie calificată și lipsire de libertate, polițiștii din cadrul Secției 1 Rurală Constanța au desfășurat, la data de 11 decembrie a.c., 9 percheziţii domiciliare, la persoane bănuite de comiterea faptelor.

Astfel, în noaptea de 2/3 octombrie a.c., în jurul orei 02:30, patru bărbați, cu vârste cuprinse între 30 și 41 de ani, toți din municipiul Constanța, ar fi pătruns, prin forțarea ușii de acces, în interiorul unei ferme de la marginea localității Valu lui Traian unde, după exercitare unor acte de violență asupra a două persoane, ar fi sustras o bovină, mai multe caprine, un laptop și mai multe telefoane mobile, creând un prejudiciu de 15.000 de lei.

Totodată, în urma perchezițiilor, polițiștii din cadrul Secției 1 Rurală Constanța, au identificat un DVR, două generatoare electrice, mai multe telefoane mobile, laptopuri, tablete, scule electrice, două baionete, două foarfece tip gură de lup, 25 de cartușe (model 7,62 mm), alte obiecte contondente, precum și 37.450 de euro și 2300 de lei, bunuri susceptibile a fi fost obținute prin comiterea unor alte fapte cu violență (tâlhării).

Polițiștii constănțeni au reținut trei tineri, pe bază de ordonanțe, pentru o perioadă de 24 de ore, fiind introduși în C.R.A.P. al I.P.J. Constanța, iar la data de 12 decembrie a.c., aceștia vor fi prezentați Judecătoriei Constanța cu propunere de arestare preventivă. Cel e-al patrulea tânăr este căutat în continuare deoarece se sustrage cercetărilor.

În activitate au fost angrenați și polițiști din cadrul Poliției municipiului Constanța, Poliției orașului Ovidiu, Secției 2 Rurală Mihail Kogălniceanu și ai Serviciului pentru Acțiuni Speciale.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: