Elevii de clasa a VIII-a susţin, marţi, proba scrisă la Matematică din cadrul simulării Evaluării Naţionale.
Simularea EN VIII continuă marţi, cu proba scrisă la Matematică, şi se încheie miercuri, cu proba scrisă la Limba şi literatura maternă.
Reprezentanţii Ministerului Educaţiei au arătat că un răspuns de la Subiectul I sau de la Subiectul al II-lea poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală şi încercuirea altui răspuns considerat corect.
Totodată, la figurile de la proba de Matematică sunt permise marcajele pe figură şi completarea figurilor cu creion sau stilou/pix de culoare albastră. De asemenea, este permisă realizarea unor figuri geometrice (cu creion sau stilou/pix de culoare albastră) în spaţiul pus la dispoziţie pentru rezolvarea problemelor.
Simularea examenelor programate la finalul ciclurilor gimnazial şi liceal în anul şcolar 2023-2024, organizată la nivel naţional de Ministerul Educaţiei, a început, luni, cu proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul Evaluării Naţionale a absolvenţilor de clasa a VIII-a (EN VIII). La aceasta, rata de prezenţă a fost de 93,4%: peste 164.600 de elevi prezenţi din numărul celor înscrişi în clasa a VIII-a la începutul anului şcolar curent (176.266 de elevi).
Au fost eliminaţi 6 elevi ca urmare a unor tentative de fraudă.
”Platforma destinată evaluării digitalizate a funcţionat în parametri optimi pe toată durata derulării procesului de încărcare a lucrărilor, cu excepţia unui scurt interval de timp (aproximativ 20 de minute), însă fără a se înregistra blocaje”, afirmau reprezentanţii ministerului.
Potrivit sursei citate, subiectele sunt elaborate pe baza conţinuturilor/competenţelor asociate acestora, conform programelor pentru simulare, aprobate de Ministerul Educaţiei. Subiectele şi baremele se publică în fiecare zi de examen, la ora 15:00, aici.
Rezultatele vor fi comunicate individual, în 23 februarie, şi vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii cu elevii, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situaţii în parte, scopul fiind îmbunătăţirea performanţelor şcolare.
Notele obţinute nu se trec în catalog. Prin excepţie, la solicitarea scrisă a elevului/a părintelui, acestea pot fi trecute în catalog.
Obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevi la finalul studiilor gimaziale.