Connect with us

Politica

Falsa eliminare a pensiilor speciale! Statul alocă sume RECORD pentru MApN, MAI și SRI

Tatian Iorga

Publicat

la

Grefierii din România au luat foc după ce Camera Deputaților a decis, în calitate de for decizional, eliminarea pensiilor speciale, pe care ei le consideră ca fiind pensii de serviciu. La solicitarea a peste 6.000 de membri de sindicat – personal auxiliar de specialitate din instanțe și parchete, alcătuit din: grefieri, grefieri-arhivari, grefieri-registratori, grefieri documentariști, grefieri statisticieni și specialiști IT – Corpul personalului auxiliar de specialitate din cadrul instanțelor judecătorești şi al parchetelor de pe lângă acestea a cerut emiterea de urgență a unei adrese către Înalta Curte de Casaţie si Justiţie pentru sesizarea Curţii Constituţionale a României cu excepția de neconstituționalitate a proiectului de lege privind pensiile de serviciu.

„Ralierea la formele de protest adoptate de magistrați în cadrul Adunărilor generale ale judecătorilor și procurorilor întrunite la nivelul fiecărei instanțe și unități de parchet, respectiv suspendarea judecării și amânarea cauzelor, cu excepția celor urgente. Arhivele, registraturile şi birourile de informare şi relaţii cu publicul vor asigura numai 1/3 din programul de lucru cu publicul. Refuzul muncii suplimentare începând cu data de 29 ianuarie 2020 şi notificarea angajatorilor în acest sens, ceea ce va conduce la întârzieri în efectuarea lucrărilor. Se convoacă Adunarea Generală Extraordinară a SNGJ Dicasterial în data de 7 februarie 2020 pentru a hotărî sporirea formelor de protest ce vor fi adoptate în  raport de soluţia pe care o va pronunţa Curtea Constituţională pe excepţia de neconstituționalitate şi dacă nu se va concretiza constituirea grupului de lucru interministerial în vederea rezolvării inechităţilor salariale.“, se arată într-un comunicat al grefierilor.

Salariu unui grefier, aproximativ 5.000 de lei lunar

În timp ce grefierii amenințau cu blocarea instanțelor, Newsweek România prezinta și ce salarii au grefierii, cei care spun că de la ei nu „se mai poate tăia”. Spre exemplu, Lidia Bocu, prim grefier în cadrul Înaltei Curți de Casație și Justiție, a câștigat într-un an, conform declarației de avere din mai 2019, nu mai puțin de 76.867 de lei. Adică aproximativ 6.400 de lei lunar, bani în mână. Cu un an în urmă, când avea funcție de grefier (nu de prim grefier), Lidia Bocu a câștigat, conform declarației de avere depuse în mai 2018, 63.537 de lei, adică aproximativ 5.300 de lei lunar, arată sursa citată. La fel sunt și salariile grefierilor de la Tribunalul Constanța, care câștigă, în medie aproximativ, 60.500 de lei anual, adică aproximativ 5.000 de lei lunar. Mult mai mici sunt salariile grefierilor-arhivari, care câștigă în jur de 30.000 de lei anual, adică 2.500 de lei lunar.

Câți bani cheltuie statul cu pensiile speciale tăiate de Parlament

  • Legea nr. 216/2015 – membri Corp diplomatic și consular al României – 839 de beneficiari; 5.764 de lei – pensia medie; 58.034.004 lei – total cheltuieli.
  • Legea nr. 215 /2015 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 7/2006 privind statutul funcţionarului public parlamentar – 792 de beneficiari; 4.729 de lei – pensia medie; 44.945.316 de lei – total cheltuieli.
  • Legea nr. 83/2015 pentru completarea Legii nr. 223/2007 privind Statutul personalului aeronautic civil navigant profesionist – 1.436 de beneficiari; 11.351 de lei – pensia medie; 195.603.456 de lei – total cheltuieli.
  • Legea nr. 303/2004 procurori și judecători – 3.929 de beneficiari; 18.771 de lei – pensia medie; 885.005.472 de lei – total cheltuieli.
  • Legea nr. 130/2015 pentru completarea Legii nr. 567/2004 – personalul auxiliar al instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor – 1.793 de beneficiari; 4.622 de lei – pensia medie; 99.442.788 de lei – total cheltuieli.
  • Pensiile de serviciu – Curtea de Conturi: Legea 7/2016 și Decizia CCR 297/2012 – 607 beneficiari; 8.127 de lei – pensia medie; 59.196.384 de lei – total cheltuieli.

Câți bani cheltuie statul cu pensiile speciale rămase în vigoare și care vor fi plătite în 2020

  • MAI – cont asigurări sociale (minus ajutoare sociale în numerar și în natură) – 4.086.842.000 de lei – total cheltuieli.
  • MApN – contul pensii și ajutoare pentru bătrânețe – 3.789.005.000 de lei – total cheltuieli.
  • SRI – cont asigurari sociale – 684.672.000 de lei – total cheltuieli
  • Foști şefi al statului român LEGE nr. 406 din 10 iulie 2001 – 730.000 de lei.
  • indemnizații foști deputați – 33.000.000 de lei.
  • indemnizații foști senatori – 14.644.000 de lei

În total, statul român cheltuie, anual, cu pensiile speciale 9.951.120.420, din care, în urma hotărârii de marți, a făcut o economie de doar 1.154.439.386 de lei. Restul de 8.560.519.000 de lei vor fi plătiți în continuare ca pensii speciale pentru cei din MApN, MAI, SRI și foști șefi de stat.

 

Comments

comments

Politica

Premierului Cîțu i s-a pus pata pe șefii federațiilor sindicale: “Sunt singurii oameni care au rămas 30 de ani în funcție”

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Premierul Florin Cîțu e deranjat de conducerile sindicatelor din România și spune că oamenii aflați în fruntea lor de peste 30 de ani de zile trebuie să fie schimbați din funcții cu orice preț.

Premierul Florin Cîţu a declarat, referitor la protestul de la Cotroceni cu fumigene în care sindicalişti din Poliţie s-au îmbrâncit cu jandarmii, că nu înţelege rostul acestor proteste, în contextul în care salariile din sectorul public au crescut în medie cu 8% faţă de creşterea din UE de 3%, iar veniturile din sectorul bugetar rămân şi în acest an la nivelul lui 2020. Şeful Guvernului a adăugat că trebuie să existe o discuţie în societate privind legea de organizare şi funcţionare a organizaţiilor sindicale, în contextul în care liderii de sindicate sunt singurii oameni care au rămas în funcţie timp de 30 de ani.

„În 2017 au fost foarte mulţi oameni în stradă pentru că Guvernul PSD a dat OUG 13. Atunci au fost foarte mulţi oameni în stradă. În 2020, România a trecut prin cea mai mare criză din ultima sută de ani. Salariile din sectorul public au crescut în medie cu 8% faţă de creşterea din UE de 3%. În sectorul privat am 1,4 milioane de oameni în şomaj tehnic, niciun protest. Am reuşit, prin măsurile pe care le-am luat să păstrăm locurile de muncă ale celor 1,4 milioane de oameni, care au reuşit să se întoarcă, şi împreună am reuşit cea mai mare creştere economică în trimestrul 4 din UE. În 2021, veniturile din sectorul bugetar rămân la nivelul anului 2020, cu acea creştere din 2020, cu o inflaţie în scădere. Nu înţeleg rostul acestor proteste. Deci veniturile rămân la nivelul anului 2020. Asta a fost decizia. Mai mult de atât nu am ce să vă spun. Sectorul privat spune foarte clar, în 2021 nu vor exista nici acolo creşteri salariale, pentru că în continuare suntem într-o criză economică. Deci mi se pare necinstit faţă de ceea ce se întâmnplă în sectorul privat ceea ce se întâmplă cu aceste proteste. În sectorul privat avem oameni care plătesc taxele, ne plătesc salariile şi totuşi au trecut printr-o perioadă dificilă şi merg mai departe”, a afirmat Florin Cîţu, întrebat vineri la Parlament ce mesaj are pentru poliţiştii care au ajuns la Cotroceni şi s-au contrat cu jandarmii la acel protest de miercuri.

Prim-ministrul a mai spus că este necesară o discuţie în societate pentru că niciodată nu sunt schimbaţi liderii de sindicate.

„Aş vrea să revin asupra acestor proteste. Aici cred că putem să avem o discuţie onestă noi în societate. Singurii oameni care au rămas în funcţie 30 de ani zile sunt liderii de sindicat. Este în regulă, în timp ce în restul societăţii se mai fac schimbări? Haideţi să mai discutăm şi despre această lege, să vedem cum ajung şi acele cotizaţii, sunt automat făcute din conturile oamenilor. Este ok să se ia automat din conturile oamenilor?”, a explicat Cîţu citat de jurnaliștii de la stiripesurse.ro

Întrebat dacă are în intenţie modificarea legii privind sindicatele, premierul a răspuns:

„Eu zic că trebuie să discutăm în societate. Aşa cum vom discuta în societate şi vom modifica numărul membrilor din consiliile de administraţie ale companiilor de stat. V-am spus că vom face acest lucru şi cred că săptămâna viitoare venim cu ordonanţă. Cinci este limita pe care o propun eu. Companiile de stat au 63 de miliarde lei pierderi. Pierderile în 2014, nu aveam noi nicio treabă cu acest lucru, erau de 53 de miliarde. Atunci au fost băgate aceste companii în insolvenţă. De atunci s-au acumulat dobânzi, penalităţi şi am ajuns la 63 de miliarde. Bugetul pentru investiţii este de 62 miliarde lei. Nu putem să facem investiţii pentru că avem pierderi la aceste companii. Trebuie să facem restructurare şi această restructurare începe cu conducerea acestor companii. Va fi un maxim de două consilii de administraţie. Este anul reformelor şi investiţiilor. Sunt propuneri pe care le voi face eu şi vom vedea în coaliţie. Vor fi şi modificări în ceea ce priveşte mandatele directorilor generali, secretari generali. S-ar putea să fie mai multe ordonanţe, începem cu ordonanţa 109. În acest moment, membrii consiliilor de administraţie sunt numiţi pe două luni, pe patru luni. Aşa ceva nu se poate, nu poţi să ai performanţă când numeşti oameni pe două luni, patru luni şi apoi să pui pe altcineva. Va fi un mandat poate mai mare de şase luni, un an, ca să poţi să faci performanţă. Dar în acelaşi timp – maxim cinci membri.”

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Vergil Chițac și GĂINILE din Consiliul Local. Primarul către consilieri: ”Nu mai cotcodăciți”

Adrian Cârlescu

Publicat

la data de

Scris de

Regulamentul de parcări al Constanței a scos tot ce e mai urât în cel ales să conducă urbea și în cei numiți de acesta să facă și să desfacă reguli pentru muritorii de rând. Chestiont de o publicație locală cu privire la criticile aduse regulamentului de parcare de către mai mulți consilieri liberali, primarul, tot liberal, Vergil Chițac, i-a somat pe aceștia să nu se mai văicărească și să nu mai cotcodăcească. Altfel spus, consilierii locali ar fi un fel de GĂINI puse pe cotcodăcit.

Vergil Chițac nu este la primul derapaj verbal. În perioada în care făcea opoziție prin intermediul Asociației Constanța Altfel, el i-a numit AUTIȘTI pe reprezentanții Primăriei conduse atunci de PSD-istul Decebal Făgădău. Argumentul lui Chițac a fost acela că echipa Făgădău nu ascultă doleanțele oamenilor și nu înțelege problemele orașului. Însă utilizarea denumirii unui handicap sever pentru înjosirea adversarilor politici este o practică inacceptabilă în Uniunea Europeană. Criticat vehement pentru acest derapaj uluitor, Chițac și-a cerut atunci scuze în mod public. O gafă de același tip mai fusese făcută în spațiul public doar de fostul premier al României, Viorica Dăncilă, care, la rândul ei, îi numise autiști pe adversarii ei din PNL și USR.

 Nici colaboratorii apropiați ai lui Vergil Chițac nu sunt mai breji în privința limbajului utilizat în spațiul public. Felicia Ovanesian, actualul administrator public al municipiului Constanța, s-a remarcat prin mai multe crudități de limbaj demne de mahala, proferate prin contul personal de Facebook sau prin contul Asociației Constanța Altfel. Într-o pleiadă de postări, aceasta l-a numit în mod repetat GIBON pe Claudiu Palaz, liderul local al PMP. De altfel, derapajul verbal a fost taxat la vremea lui chiar de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării, care a fost sesizat de Palaz. Ulterior, Asociația Constanța Altfel a contestat amenda contravențională de 1.000 de lei primită de la CNCD și a câștigat procesul pe fond. Însă Claudiu Palaz a declarat apel, acesta fiind în curs de judecată. Tot Felicia Ovanesian i-a numit maimuțe pe adversarii politici, iar pe fostul primar Făgădău nu l-a scos din apelativul ”Bulă”. În sfârșit, chiar zilele trecute, Felicia Ovanesian a criticat în termeni extrem de agresivi societatea Confort Urban. Societatea Primăriei reabilitează trotuarele exact pe strada pe care locuiește Ovanesian, iar pe parcursul lucrărilor angajații ar fi tăiat un nuc, fără aprobări. ”Confort Urban din imbecilistan” – a tunat Ovanesian, pe Facebook, împotriva ”incompetenților” și ”șpăgarilor” care lucrau pentru confortul străzii ei.

Etichetarea celor care gândesc altfel drept găini, giboni sau maimuțe este o conduită perfect similară cu aceea a primarului, tot liberal, din Medgidia, care i-a numit pe consilierii locali din orașul său ANIMALE. Supărat că aceștia se împotriveau unui proiect, Vrabie și-a dat educația pe față. Ceea ce face acum și primarul Constanței, sugerând că cei care se opun regulamentului de parcări ar cotcodăci.

În sfârșit, trebuie să mai punctăm că și persoana care s-a ocupat efectiv de redactarea regulamentului de parcări, respectiv fostul PSD-ist Horia Constantinescu, a comis-o anul trecut, în decembrie, atunci când i-a numit nesimțiți pe agenții economici care nu au acceptat să sponsorizeze Primăria pentru luminițele de Crăciun. Ați înțeles? Ăștia care nu le dau bani sunt nesimțiți.

De asemenea, arhitectul-șef al Constanței, Dan Petre Leu, adus în funcție la inițiativa primarului Vergil Chițac, și-a permis să-i numească pe jurnaliști, într-o discuție privată, drept ”reptile proaste”. Omul care răspunde de arhitectura orașului a calificat casa de patrimoniu în care locuiește drept ”un rahat de casă constănțeană” (vezi AICI și AICI).

Semnalăm toate aceste cazuri în speranța că echipa lui Vergil Chițac va adopta un limbaj mai demn în comunicările publice. O fi Constanța un oraș sărac, fără parcări, fără infrastructură adecvată, dar totuși nu suntem o mahala.

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Regulamentul de parcări al Constanței – o JECMĂNEALĂ de 20 de milioane de euro

Adrian Cârlescu

Publicat

la data de

Scris de

Pe vremea lui Făgădău, constănțenii plăteau doi lei cincizeci pentru o oră de parcare în centrul orașului. Iar între blocuri, în parcările de rezidență, plăteau o taxă de rezervare de 208 lei pe an. Pe timpul zilei, aceste locuri rezervate puteau fi utilizate la liber, fără nicio taxă, de orice alt șofer. Însă regulamentul lui Făgădău avea și hibe. Cel mai grav cusur era acela că la parcările din centru, taxa de 2,5 lei pe oră nu puteau fi achitată decât prin SMS. Dacă te lăsa bateria la telefon sau creditul, te alegeai rapid cu o amendă contravențională. Polițiștii locali trăgeau tare să-și facă normele de amenzi, astfel că vânau orice abatere, oricât de mică. Iar acest comportament a nemulțumit profund. Acesta a fost momentul în care Asociația Constanța Altfel, condusă atunci de actualul primar Vergil Chițac și reprezentată avocățește de actualul administrator public al orașului, Felicia Ovanesian, a atacat regulamentul în Justiție. Acțiunea asociației lui Chițac & Ovanesian a fost admisă, în principal din cauza lipsei modalităților alternative la plata taxei de parcare. Ca urmare, o vreme nu s-a mai încasat niciun ban în parcările din centrul orașului. Iar constănțenii s-au bucurat și i-au mulțumit lui Chițac, votându-l la Primărie. Omul promitea multe vise, ca de pildă transportul gratis în comun.

Filozofia de parcare a părinților noului regulament: să plătească toți proprietarii de mașini!

Numai că, după instalarea în funcție, primarul liberal a numit un comitet local, în frunte cu viceprimarul Rusu și cu fostul PSD-ist Horia Constantinescu, cu misiunea să redacteze un nou regulament al parcărilor.

(Precizare/ later edit: viceprimarul Ionuț Rusu a negat că ar fi fost implicat în redactarea Regulamentului, așa cum în mod eronat susținuse public George Măndilă, consilierul primarului Chițac; același viceprimar Rusu a precizat că Regulamentul a fost redactat de o echipă coordonată de Felicia Ovanesian și de Horia Constantinescu).

Filozofia care se clocea pentru acest domeniu nu-i era chiar străină primarului, de vreme ce acesta s-a înfățișat la câteva emisiuni, la televiziunea mogulului său de suflet, dând glas ideii că fiecare proprietar de mașină din acest oraș ar trebui să achite taxă de parcare. Fostul PSD-ist înfiat de liberali, Horia Constantinescu, s-a dus la rândul său pe la televiziuni și site-uri cu platforme video, trădându-se că scopul urmărit prin noul regulament ar fi colectarea de la cetățeni a cel puțin 20 de milioane de euro pe an. În aceeași emisiune în care-și freca mâinile cu gândul la purcoiul de bani, Horia C. își permitea să-i numească nesimțiți pe agenții economici care nu au acceptat să sponsorizeze Primăria, pentru amenajarea luminițelor de Crăciun. Cam ăsta-i nivelul de golănie și tupeu al părintelui noului regulament de parcare.

Au ascuns anexele, ca să nu se prindă publicul de dimensiunea jecmănirii

Ca urmare, regulamentul a ieșit după chipul și asemănarea celor care l-au plămădit: alambicat, neclar, contradictoriu, cu portiță pentru deturnarea de fonduri… dar foarte clar în privința intenției de a stoarce de la șoferi cel puțin 20 de milioane de euro pe an. Foarte clare sunt și intențiile acestor imaculați care nu-i suferă pe nesimțiți de a institui un regim polițienesc. 

Constanța Altfel

Înainte de a intra în detalii, trebuie să spunem că regulamentul a fost pus în dezbatere publică și a generat în jur de 90 de amendamente și observații din partea publicului. Însă constănțenii n-au avut acces decât la partea teoretică, întrucât anexele au fost ascunse până ieri. Ori aceste anexe cuprindeau date punctuale despre tarife și zone de parcare. Vorbim de elemente cheie, ca dovadă că în momentul în care datele au ajuns la cunoștința publicului, au generat un val de comentarii și înjurături. Iar așa devine clar de ce au fost ascunse.

Zona zoster

Din capul locului, regulamentul împarte Constanța în 3 așa-zise zone de taxare. În Zona 1, se află parcări cu timp limitat, în care îți poți lăsa mașina maxim 3 ore. În primele două ore, tariful este de 7 lei pe oră, plus TVA. În a treia oră, tariful sare la 15 lei plus TVA. Parcările din această ”zonă de taxare” sunt administrate de Confort Urban SRL. Utilizatorii pot plăti serviciul prin SMS, la parcometru sau la angajații acestei societăți. Jumătate din banii colectați ar putea rămâne în contul SRL-ului, iar cealaltă jumătate ar putea să se facă venit la bugetul local – existând un proiect distinct în acest sens care va fi supus aprobării în aceeași ședință cu regulamentul de parcări. Potrivit legii, administratorii parcărilor pot păstra între 20 și 50% din veniturile încasate. Administrația Chițac optează pentru varianta fifty-fifty.

Regula generală în Zona 1 este aceea că parcarea e pe timp limitat și costă mai scump ca la Londra. Desigur, există și o sumedenie de excepții, pe care le vom detalia mai jos.

În Zona 2 intră toate ”spațiile de parcare situate pe trama stradală” amenajate ca parcări, ”cu excepția spațiilor de parcare cuprinse în Zona 1 și a parcărilor de reședință” (Zona 3). Cu alte cuvinte, orice margine de stradă trasată cu bidineaua, dacă nu se află în Zona 1 sau în Zona 3, se află obligatoriu în Zona 2. Aici, parcarea este permisă doar contra unei taxe de 4 lei pe oră plus TVA.

În Zona 3, sunt incluse parcările de reședință. Vorbim de locuri de parcare aflate în inima cartierelor, care pot fi rezervate de riverani. Persoanele fizice achită 208 lei pe an, în vreme ce persoanele juridice achită de 9 ori mai mult, respectiv 1.868 de lei pe an.

Portița pentru deturnarea de fonduri

Regulamentul interzice cu desăvârșire parcarea pe trotuare sau pe spațiile verzi. Plecând de la acest aspect și luând în calcul și faptul că peste 1.200 de locuri de parcare de pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu vor fi desființate în curând, e limpede că locurile vor deveni total insuficiente. Anticipând acest dezastru previzibil, regulamentul prevede atribuirea locurilor rezervate din Zona 3 prin licitații publice.

În acest caz, asociațiile de locatari primesc sarcina să trimită membri în comisia de licitație și în comisia de contestații. De asemenea, asociațiile primesc în sarcină să ateste calitatea participanților de proprietari ai apartamentelor și faptul că sunt la zi cu plata întreținerii. Prima operațiune ar putea aduce atingere regulilor cu părivire la manipularea datelor personale. Conștienți de acest aspect, redactorii regulamentului specifică faptul că atestarea se poate face prin consultarea cărții de imobil. 

În urma licitației, Primăria încasează doar 208 lei pe an pentru locul din parcarea de reședință, în vreme ce diferența de preț, rezultată din licitație, urmează să fie vărsată de câștigători în contul asociației de proprietari.

Regulamentul indică șefilor de asociații să utilizeze acești bani doar pentru amenajarea spațiilor verzi de lângă blocuri sau pentru salubrizare. Acest mecanism prin care Primăria permite ca banii să intre în conturile unor persoane juridice diferite ar putea fi asimilat drept deturnare de fonduri, în opinia unor surse juridice consultate de Ordinea.Ro.

Viniete pentru zonele 2 și 3

După cum spuneam, există o serie de facilități și excepții. Principala facilitate este aceea că șoferii pot cumpăra viniete care le conferă drepturi doar în parcările administrate de Primărie (vinietele nu au nicio valabilitate în parcările din Zona 1 administrate de Confort Urban SRL). Vinieta albastră poate fi cumpărată cu 25 de lei pe zi, 150 de lei pe săptămână sau 250 de lei pe lună. Vinieta albă, valabilă pentru un an întreg, costă 360 de lei. Cu vinieta, albă sau albastră, poți parca permanent pe locurile din Zona 2. De asemenea, poți parca pe locurile din Zona 3 (parcările de reședință), de luni până vineri, în intervalul 8:00 – 15:00. Dacă sunt libere. Cine parchează aici fără vinietă… e pasibil de amendă.

O altă așa-zisă facilitate este un sistem de abonamente, la 208 lei pe an, care permite parcarea riveranilor pe locurile rezervate, din parcările de reședință, în intervalul 8:00 – 15:00, de luni până vineri, fără week-end-uri, fără sărbători legale. Practic, pentru aceiași bani în care alții beneficiază de parcare de reședință pe toată durata zilei, ai putea să te lipești câteva ore, când rezervatarul e plecat la muncă. După aceea… Dumnezeu cu mila să mai găsești pe undeva un loc fără plată.

Excepții pentru cei de la Primărie și alte instituții

De la regula de plată din Zona 1 administrată de Confort Urban se aplică excepții pentru riveranii care cumpără un abonament, pentru parcările instituțiilor publice, pentru mașinile instituțiilor de forță aflate în misiune (SRI, Parchet etc), pentru mașinile lucrătorilor care participă la repararea unor avarii, pentru taxiuri – care vor avea spații aparte, precum și pentru mașinile electrice sau hibrid. Evident că angajații Primăriei nu vor plăti taxe de parcare la valoarea de 7 lei sau de 15 lei pe oră, ci abonamente anuale la o valoare redusă.

În parcările din Zona 2 și Zona 3, cei de mai sus beneficiază de gratuitate. Tot aici pot parca gratuit mașinile unităților Ministerului Educației sau Ministerului Tineretului și Sporturilor, veteranii și văduvele de război, victimele dictaturii comuniste și reprezentanții unor fundații înființate prin testament sau ai ONG-urilor care se ocupă în mod exclusiv de prestarea gratuită de servicii sociale. Persoanele cu dizabilități au locuri gratuite în toate zonele de taxare.

O varză conceptuală

Din punct de vedere conceptual, regulamentul de parcare are probleme grave. Dacă îl parcurgeți, veți avea surpriza să găsiți parcări de reședință situate în Zona 1 și Zona 2, deși Zona 3 înseamnă parcări de reședință. După ce ai aflat, din definiție, că Zona 3 înseamnă parcări de reședință, este cam greu să înțelegi că parcări de reședință înseamnă și Zona 1 și Zona 2. Pare că cine a scris regulamentul nu prea a fost la ora de logică.

Apoi, din anexe aflăm că Zona 1 este și în fața Palatului de Justiție, dar și la bazarul Gorbaciov, situat lângă cimitirul căruia îi mai cad gardurile pe trotuare și pe trecători. Pe de altă parte, stațiunea Mamaia nu este în Zona 1, ci în Zona 2. Păi de ce e mai scump să parchezi la Gorbaciov decât în Stațiunea Mamaia? 

Și varza e mare: vinieta albă, vinieta albastră, taxa de 4 lei, taxa de 7 lei, taxa de 15 lei, abonamentul, rezervarea, dreptul de șmecher al celor de la Primărie, riveranii, licitațiile, asociațiile care certifică date personale și se aleg cu banii, zonele care se încalecă între ele, Zona 2 care poate fi extinsă cu bidineaua în tot orașul…

Europa ne spune că regulile trebuie să fie simple și predictibile. Însă, la ce talmeș-balmeș făcură imaculații care nu-i suferă pe nesimțiți, e clar că nu poate fi vorba de așa ceva. Evident că regulamentul prevede un purcoi de amenzi. Și la cât  e de alambicat, cu siguranță vor fi destui mușterii. Un sfert de oraș parchează pe trotuare, pentru că asta este situația. După noul regulament, contravenienții vor fi amendați. Ori cu amenzi cu tot afacerea parcărilor ne va ușura, la comun, de mai bine de 20 de milioane de euro pe an. Ca să nu mai spunem câtă treabă vor avea polițiștii locali să verifice pe oricine. Vorba povestitorului: așa se întâmplă când îl schimbi pe Dracu și dai de tac*su.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: