Connect with us

Actual

Fonduri europene pentru Studiul de fezabilitate al drumului expres ”Alternativa Techirghiol”

Published

on

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport,  au convenit în data de 18.12.2019, încheierea Contractul de Finanțare nr. 55 pentru proiectul ”Elaborare Studiu de Fezabilitate, Proiect Tehnic, Detalii de Executie si D.T.A.C. pentru lucrarea „Alternativa Techirghiol” pentru acordarea finanțării nerambursabile.

Potrivit unui comunicat de presă al CNADNR, obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economica în Uniunea Europeană, contribuind astfel la dezvoltarea pieții interne cu scopul de a crea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene.

Obiectivul specific al proiectului este elaborarea  Studiului de Fezabilitate, Proiectului Tehnic, Detaliilor de executie și D.T.A.C. pentru lucrarea ”Alternativa Techirghiol”.

Valoarea totală a  proiectului este de 6.434.029,70 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 astfel: 85 % contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 4.603.012,08 lei, 15% contribuția proprie – 812.296,25 lei, restul de 1.018.721,37 lei  reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului este de 24 de luni, respectiv între 01.08.2019 și 31.07.2021, la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Drumul expres Varianta de Ocolire Techirghiol are rolul de a prelua traficul de pe autostrăzile A2, A4 și de a-l dirija spre litoralul de sud al Mării Negre, respectiv Punctul de trecere al frontierei cu Bulgaria.

Drumul va avea o lungime totală de 25,875 km. Acesta începe din intersecţia drumurilor naţionale DN 39 cu DN 39A, zona pasajului RO-RO, la intrarea în localitatea Eforie, şi se desfăşoară pe direcţia nord-sud, trece prin apropierea localităților Eforie, Techirghiol, Moviliţa, Biruința, Moşneni şi 23 August.

Vezi ce scria ziarul Ordinea.ro în urmă cu 5 luni despre acest proiect:

Drumul expres ”Alternativa Techirghiol” bate pasul pe loc. Care este stadiul viitorului proiect

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!