Connect with us

Exclusiv

Fostul prefect Nicolaescu, acuzat că ”a furat” doi consilieri locali de la Costinești. Se lasă cu plângeri penale

Publicat

la

Situație politică extrem de bizară în comuna Costinești! Potrivit legii, cei peste 3.000 de locuitori ai comunei aveau dreptul să delege prin vot 13 persoane pentru a-i reprezenta în cadrul Consiliului Local. Cu toate acestea, Consiliul funcționează cu 11 consilieri aleși. Abaterea de la lege îl are ca autor pe fostul prefect ”tehnocrat” al județului Constanța, Adrian Nicolaescu. Înaintea alegerilor locale din iunie 2016, acesta a emis Ordinul 175/23.03.2016, prin care a stabilit numărul de consilieri locali și județeni la nivelul Circumscripției electorale nr. 14. Deși în ordin se menționa că UAT Costinești avea o populație de 3.170 de locuitori înregistrați oficial la data de 1 ianuarie 2016, prefectul Nicolaescu a înscris o normă de reprezentare de 11 consilieri, iar nu de 13, așa cum ar fi fost legal. Nicolaescu a încălcat norma legală cuprinsă în articolul 29 aliniatul 1 din Legea 215/2001 privind administrația publică locală, aflată în vigoare până anul acesta. Potrivit legii pe care trebuia să o aplice, localitățile cu o populație cuprinsă între 3.001 de persoane și 5000 de persoane trebuie să aibă consilii locale formate din 13 persoane.

Situația de la Costinești a fost semnalată redacției noastre de către consilierul local Laurențiu Giurgiu, cel care a și obținut de la Prefectură ordinul semnat de Adrian Nicolaescu. În acest document oficial, toate localitățile cu o populație între 3001 și 5000 de locuitori au primit repartiții pentru 13 locuri de consilieri locali, cu singura excepție a comunei Costinești.

Adrian Nicolaescu: ”N-avea cum să nu fie semnat de Serviciul Juridic”

Contactat telefonic, fostul prefect Adrian Nicolaescu a declarat pentru Ordinea.Ro că nu își amintește situația din anul 2016, pentru că a trecut ceva vreme de atunci și domnia sa s-a implicat în alte activități. Însă a precizat că documentul a fost întocmit și avizat de Serviciul Juridic al Instituției Prefectului, care avea obligația să verifice întreaga situație. După ce redactorul Ordinea.Ro i-a adus la cunoștință că ordinul nu este contrasemnat (după cum se poate observa în facsimil), fostul prefect a precizat: ”originalul se păstrează la dosar, n-avea cum să nu fie semnat de Serviciul Juridic”.

Download (PDF, 3.57MB)

Claudiu Palaz reclamă furtul. ”Voi face plângere penală”

Contactat telefonic de redactorul Ordinea.Ro, liderul PMP Claudiu Palaz declară că formațiunea politică pe care o conduce a fost furată de fostul prefect Adrian Nicolaescu, pierzând un post de consilier local și șansa de a desemna viceprimarul localității.

”În formula de 11 locuri, nouă ne-au lipsit 6 voturi, dacă nu mă înșel, pentru a obține trei consilieri locali. Dacă erau 13 locuri, așa cum ar fi fost legal, PMP ar fi avut trei consilieri aleși și șansa de a obține postul de viceprimar al localității. Cred că Nicolaescu, pe care eu îl consider cel mai slab prefect din istoria Județului Constanța, a acționat cu intenție, deoarece opțiunile de vot erau cunoscute celor interesați. Știți bine că în anii electorali se fac sondaje. Sunt convins că a cunoscut aceste date și că a acționat cu intenție ca să ne lipsească de un loc în Consiliul Local. Și de aceea, ce a făcut el îmbracă forma abuzului în serviciu. Voi cere o anchetă a Ministerului de Interne. Și îi cer și prefectului Jeacă să spună public de ce Costineștiul are 11 consilieri și nu 13 și care este soluția pentru intrarea în legalitate. O consecință a ilegalității din ordinul lui Adrian Nicolaescu ar fi că HCL-urile pot fi lovite de nulitate.” – declară Claudiu Palaz.

Liderul PMP a mai spus că ia în calcul să depună o plângere penală împotriva fostului prefect Adrian Nicolaescu.

Majorități ilegale

Potrivit Legii 215/2001, hotărârile locale se adoptă de regulă cu votul majorității celor prezenți la ședințele de deliberare. Însă, există o serie de excepții, pentru cazurile cu adevărat importante, în care majoritatea se calculează raportat la numărul consilierilor aleși, iar nu raportat la cei prezenți la ședință. Astfel, hotărârile de buget nu pot fi adoptate decât de majoritatea simplă (jumătate plus 1) a consilierilor în funcție. De asemenea, hotărârile de patrimoniu se adoptă cu majoritatea calificată (de două treimi) a consilierilor în funcție. Din interpretarea legii, reiese că bugetele localităților cu peste 3000 de locuitori se adoptă cu minim 7 voturi, iar hotărârile de patrimoniu cu minim 8 voturi. La Costinești, datorită situației de mai sus, hotărârile de buget au putut fi adoptate cu minim 6 voturi, iar cele de patrimoniu cu minim 7 voturi, ceea ce contravine legii aflate în aplicare în perioada 2016 – 2019.

Comuna Costinești a fost înființată în anul 1999. Până în prezent, localitatea nu a avut decât un singur primar, în persoana lui Traian Cristea, fost membru PD, PSD și PDL, actualmente membru PNL. La alegerile locale din 2016, Cristea a câștigat un nou mandat, după o luptă relativ strânsă cu Horia Constantinescu de la PSD și Dorin Jeanu de la PMP. Consiliul Local Costinești este format din 4 consilieri de la PNL, 3 de la PSD, 2 de la PMP și câte un consilier de la PRU și M10. Va urma!

Comments

comments

Exclusiv

Consiliul Local Agigea a fost DIZOLVAT. S-a împlinit pohta primarului PSD-ist

Publicat

la data de

Scris de

Tribunalul Constanța a admis astăzi acțiunea inițiată de secretarul general al Comunei Agigea, fostul polițist Traian Bureța, de constatare a dizolvării Consiliului Local al acestei localități. Totodată, instanța a respins toate cererile de intervenție în interes alăturat Consiliului Local formulate de o serie de consilieri locali care s-au opus dizolvării. Pofta primarului din Agigea, PSD-istul Cristian Maricel Cîrjaliu, s-a îndeplinit. Acesta a anunțat cu fală, încă din luna aprilie a acestui an, că urmează dizolvarea deliberativului local în cadrul mai multor emisiuni. Iar acum, o instanță locală i-a dat satisfacție. 

Tribunalul a făcut aplicarea articolului 143, aliniatul 1, libera b) din Codul Administrativ, care sancționează cu dizolvarea conduita Consiliilor Locale care nu adoptă nicio o hotărâre în trei ședințe ordinare sau extraordinare ținute pe parcursul a patru luni calendaristice. Strict formal, la Agigea ne aflăm în situația prevăzută de lege, în sensul că nu există nicio hotărâre validată a Consiliului Local în acest mandat.

Situația tensionată a apărut încă din 12 noiembrie 2020, când primarul PSD-ist Maricel Cîrjaliu a convocat Consiliul Local în vederea alegerii președintelui de ședință, a comisiilor de specialitate și a viceprimarului localității. Partidele non-PSD reprezentate în Consiliul Local au constituit atunci o majoritate. În consecință, a fost ales președinte de ședință Daniel Niță de la PER, iar viceprimar al localității, Gabriel Ciobanu de la USR. Totodată, au fost constituite comisiile de specialitate ale Consiliului Local, care au și întocmit procese-verbale de constituire. Cu toate acestea, hotărârile în cauză nu au fost recunoscute de primar și de scretarul general al comunei. De altfel, cel din urmă a redactat un prim proces-verbal al ședinței, în care a consemnat o situație nereală în privința numărului de voturi exprimate de consilierii locali pentru cei doi candidați la funcția de viceprimar, Gabriel Ciobanu și Dan Chiru (PSD). Practic, secretarul general ar fi notat că a anulat după ședință un vot exprimat pentru Ciobanu, ceea ce ar fi condus la un scor egal între candidați. Însă în procesul-verbal trebuiau consemnate doar situațiile din cadrul ședinței, iar nu decizii și împrejurări, legale sau nu, chiar nu contează, care au avut loc ulterior ședinței. Daniel Niță spune că a refuzat semnarea procesului-verbal. Declarațiile sale sunt confirmate de o înregistrare audio care a parvenit redacției Ordinea.Ro (vezi AICI). Ulterior, a fost întocmit un nou proces-verbal al ședinței, în care secretarul general a menționat numărul corect de voturi exprimate la alegerea viceprimarului. Însă în noul document, se arăta că hotărârile nu ar fi fost supuse la vot, iar rezultatul deliberării nu ar fi fost anunțat explicit de către președintele de ședință. 

În baza acestei susțineri, secretarul general al comunei Agigea a refuzat redactarea hotărârilor. Situația a fost analizată și de Instituția Prefectului, care a pus în vedere secretarului genaral să redacteze hotărârile. Numai că, între timp, secretarul general și-a dat demisia. Iar această joacă s-a prelungit cu o duzină de funcționari promovați de Cîrjaliu să ocupe temporar funcția. Și aceștia și-au dat demisiile pe rând, fără să redacteze nicio hotărâre. 

Pe de altă parte, profitând de conduita secretarilor generali pe care el i-a numit, Maricel Cîrjaliu a pretins că nu există nicio hotărâre adoptată. El a mai convocat în două rânduri Consiliul Local, cerând revotarea comisiilor de specialitate, fără avizul cărora nu poate funcționa Consiliul Local și nu pot fi adoptate hotărâri locale. Prima ședință de acest fel nu a condus la niciun rezultat, deoarece consilierii locali din majoritatea anti-PSD au cerut o amânare până la pronunțarea unui punct de vedere din partea Instituției Prefectului. Primarul a repetat ședințaîn luna ianuarie 2021. Iar de data aceasta, la lucrări au participat toți consilierii, dar și doi reprezentanți ai Prefectului. Aceștia din urmă au transmis, verbal și în scris, opinia că ședința din 12 noiembrie 2020 a fost legală, insistând ca secretarul general să redacteze hotărârile. Maricel și ai lui au refuzat. Iar în acest context, așa cum declară Gabriel Ciobanu, consilierii din coaliția anti-PSD au fost de acord, ca un gest de maturitate, să revoteze comisiile de specialitate. Ei ar fi cerut o pauză de consultări de 15 minute. Însă profitând de acest răgaz, primarul și-ar fi luat consilierii PSD-iști și pe secretarul general care trebuia să asigure asistența de specialitate a ședinței, părăsind clădirea, conform celor susținute de Gabriel Ciobanu. 

La începutul lunii februarie 2021 (a patra de la declanșarea ostilităților), consilierii USR Agigea au depus la Primărie o cerere de convocare a Consiliului Local. Primarul și secretarul nu s-au sinchisit să mai răspundă. Jocul lor era deja făcut. Ca urmare, în luna aprilie a fost promovat un nou secretar general la Agigea, în persoana fostului șef al Poliției Locale, Traian Bureța. Acesta a depus la Tribunalul Constanța cererea de constatare a dizolvării Consiliului Local. Condițiile formale de dizolvare erau îndeplinite, însă este vizibil faptul că întreaga situație a fost premeditată de actualul primar, întreaga sa conduită trădând urmărirea acestui scop. 

Astăzi, cererea lui Bureța a fost admisă de Tribunal. Consiliul Local a fost dizolvat. Hotărârea este definitivă. Prin urmare, la Agigea vor avea loc alegeri parțiale pentru alegerea unui nou Consiliu Local. În opinia noastră, decizia instanței locale naște un precedent periculos, de care vor putea uza toți primarii care n-au chef să convoace Consiliul Local și nici să-i primească pe consilieri prin Primărie. Legea nu are doar literă, are și spirit. Or ceea ce s-a întâmplat la Agigea nu este deloc în spiritul legii. 

Comments

comments

Continuă să citești

Exclusiv

Agigea. Restaurant nou, pe un teren furat de la stat de clanul Cîrjaliu (documente)

Publicat

la data de

Scris de

De câteva zile, pe buza falezei din zona Steaua de Mare – Agigea, a început să se construiască un nou restaurant. Proiectul este dezvoltat de soțul unei învățătoare care a predat la Agigea și care primește aprecieri pe Facebook de la fiica și cumnata primarului Cristian Maricel Cîrjaliu. Înainte să ajungă la familia învățătoarei, terenul a fost plimbat printr-o suveică imobiliară între Primărie, contabila care vidanjează fosele din comună, fratele primarului și un fost asociat al firmei de vidanjare. Aceștia și-au vândut bunul imobil între ei, la prețuri ireale, ca să se piardă o informație esențială, anume că terenul a fost mărit din pix cu o porțiune din faleza Mării Negre, parte componentă a domeniului public de stat. Iar legăturile cu mariceii din Agigea nu se opresc aici. Astfel, constructorul angajat de investitor să ridice noul restaurant a modernizat parcurile din Agigea, pe baza unui contract care i-a fost atribuit de Maricel, fără buget aprobat, fără hotărâre de Consiliu și fără anunț de atribuire urcat în SICAP.

Terenul furat de la stat

În primul său mandat de primar al Agigei, Maricel Cîrjaliu s-a îngrijit să inventarieze mai toate terenurile libere, și numai bune de furat, de pe raza comunei sale. Prin HCL 18 din 29 ianuarie 2010, o ”gașcă” de terenuri cu statut incert a fost inclusă scriptic în domeniul privat al comunei. La poziția 820 din anexa HCL a fost înscris un teren de 250 de metri pătrați de pe strada Emil Racoviță nr. 65. Potrivit datelor din inventar, bunul imobil se învecina cu domeniul public pe laturile de sud și est (adică înspre mare).

Fiind situat pe buza falezei, terenul în cauză avea un statut incert. Mai multă certitudine putea aduce o delimitare a terenurilor cu Apele Române, instituția care, potrivit legii, administrează domeniul public de stat constituit din plaje și faleze.

Pe 10 martie 2010, Primăria a făcut o delimitare, dar nu cu Apele Române, ci cu ea însăși. Vorbim aici despre un proces-verbal de vecinătate, încheiat de Primăria Agigea (ca proprietar) cu Primăria Agigea (ca vecin pe toate cele 4 laturi ale proprietății). În ambele ipostaze, Primăria era reprezentată de viceprimarul Dan Chiru, zis Danchi.

Actele de inventariere, de majorare a suprafeței și de intabulare le puteți consulta AICI in extenso. Documentele cu probleme sunt semnate de Dan Chiru. Maricel Cîrjaliu a semnat doar o adeverință. 

Danchi a fost de acord cu el însuși că terenul ar fi fost împrejmuit cu gard și că ar fi măsurat cu 100 de metri pătrați mai mult decât în acte. Cel mai probabil, gardul n-a existat decât în această hârtie, pentru că nimeni nu-și amintește de el. Iar dacă a existat aievea, nu putea fi făcut decât de proprietar, adică de Primărie, în cele câteva zile scurse de la inventariere. În mod cert, terenul s-a lăbărțat prin această procedură cu 100 de metri pătrați peste faleza de stat. Statul care era vecin nu a fost invitat la delimitare. Iar cadastristul care a contrasemnat această documentul a reușit mai apoi să obțină intabularea terenului cu suprafața de 350 de metri pătrați.

Suveica

Ulterior, terenul a fost învârtit printr-o suveică, după cum urmează:

Prin Contractul de schimb 2217/28.12.2011, terenul a ajuns de la Primărie la Elisabeta Magdalena Andrei – contabila care se ocupă de firmele familiei Cîrjaliu.

Prin Contractul de vânzare-cumpărare 1880/29.08.2012, contabila a vândut 3 terenuri, în suprafață totală de 2.212 mp, către Scan SRL, firmă fondată de Maricel Cîrjaliu, dar deținută la acel moment de fratele său Bogdan și de cumnata sa Cristiana. Toate cele 3 terenuri au aparținut la bază Primăriei Agigea, fiind scoase din patrimoniul acesteia în scopul îmbogățirii familiei Cîrjaliu. Firma Scan a plătit în numerar 15.000 de euro pentru cele 3 terenuri, fapt dovedit notarului prin declarația părților, iar nu printr-un instrument de plată, așa cum ar fi fost normal. Din acest motiv, există suspiciunea că vânzarea nu a avut o componentă financiară reală, fiind una scriptică, la vrăjeală (mai multe detalii AICI).

Suveica imobiliară: primarul a scos terenurile din patrimoniul comunei Agigea pe baza unui contract de schimb încheiat cu contabila fostelor sale firme. Ulterior, contabila a vândut o parte din bunurile primite către firma fondată de primar și deținută la acel moment de fratele și cumnata sa.

Până în 2020, terenul s-a aflat în patrimoniul acestei firme. Suprafața de 350 de metri pătrați, ca și alte suprafețe din vecinătate, a servit drept parcare pentru restaurantul Golful Pescarilor. Clienții acestui restaurant parcau pe terenul lui Bogdan Cîrjaliu și coborau spre restaurant, pe treptele amenajate în ”carnea” falezei de către primarul Maricel. La momentul de față, restaurantul Golful Pescarilor este deținut, în proporție de 50%, de către ginerele primarului – Ionuț Nuțoaia Cîrjaliu. Primarul este judecat într-un dosar penal tocmai pentru furtul terenului de la Golf și vânzarea acestuia către firma deținută acum de rubedeniile sale.

În 2020, înainte ca Maricel să fie trimis în judecată, fratele său a vândut terenul de pe faleză către Niculae Voicu, prin Contractul de vânzare-cumpărare 1627/15.05.2020, pentru 10.000 de euro. Voicu este co-fondatorul societății Asus Service SRL, alături de contabila Elisabeta Magdalena Andrei. Firma Asus s-a ocupat ani de zile de vidanjarea foselor septice de pe raza comunei Agigea, încasând pentru serviciile sale sume halucinante de la Primărie (detalii AICI și AICI).

Like&Love

La trei luni distanță, prin Contractul 1825/05.08.2020, fondatorul firmei de vidanjare a vândut terenul de pe faleză către TCV Up Mission SRL Constanța, cu 15.000 de euro. Firma fusese fondată cu fix un an înainte de Costin-Valentin Teodorovici din Constanța.  

În luna octombrie 2020, Teodorovici s-a căsătorit cu prietena lui, Mihaela Drăghici. Aceasta este fiica adoptivă a unui fost consilier local, putred de bogat, din Cernavodă. Mihaela este învățătoare, iar o perioadă a predat la Școala Ion Borcea din Agigea. Anterior căsătoriei, aceasta a promovat pe contul ei de Facebook restaurantul Golful Pescarilor, al familiei Cîrjaliu, și a adunat aprecieri de la Sorina Nuțoaia Cîrjaliu, fiica primarului. Fotografiile de la nuntă au fost apreciate atât de fiica primarului, cât și de cumnata acestuia, Cristiana Cîrjaliu (semnatară a contractului de vânzare-cumpărare prin care SC Scan SRL a dobândit terenul de pe faleză, vândut mai departe către TCV Up Mission SRL). Cartea Funciară a imobilului poate fi consultată AICI

Pe 1 februarie 2021, Maricel Cîrjaliu a emis certificatul de urbanism cu numărul 63 în beneficiul TCV Up Mission, stabilind coeficienți urbanistici opozabili acestei firme în baza unui PUD din 1991 și a Planului Urbanistic General provizoriu (adică întocmit fără avize) din anul 2009. Singurul aviz solicitat de la firmă a fost cel emis de Agenția pentru Protecția Mediului Constanța. Firma lui Teodorovici a depus documentația de obținere a avizului APM pe 17 februarie 2021, pentru împrejmuirea terenului și construirea unui restaurant P+1.

Cel mai probabil, localul va avea o clientelă formată din șoferii de TIR-uri care parchează peste drum, la firma Andi Trans SRL deținută pe jumătate de Anghel Dragu, cunoscut în comunitatea locală drept finul primarului Maricel. Firma finului a concesionat terenul pe care se află parcarea de TIR-uri de la Primărie, după ce Primăria a obținut acel teren de la contabila primarului, în baza contractului de schimb mai sus evocat (mai multe detalii AICI).

TCV Up Mission SRL a obținut avizul APM pe 3 martie 2021. În perioada de consultare, nu au fost depuse contestații. Pe 4 octombrie 2021, proiectul noului restaurant a primit autorizație de construire de la Primăria Agigea.

Acte depuse la Agenția de Protecția Mediului Constanța de TCV Up Mission SRL, consultate de Ordinea.Ro

Șantierul

Între timp, firma și-a schimbat sediul social din Constanța, în localitatea Agigea, pe strada Pescărușului nr. 4. Iar săptămâna trecută s-a apucat de amenajarea șantierului, pe terenul de pe buza falezei. Pe panoul de obiectiv se arată că lucrarea va fi realizată de către societatea Lux RIM Soft SRL. Vorbim fix de firma care a primit contractul pentru amenajarea parcului Mihai Eminescu din Agigea, în vara acestui an. Societatea nu avea niciun istoric în spate, însă patronul ei apărea și el în poze la Golful Pescarilor, ca mai toți afaceriștii care au reușit să obțină ceva de la Primăria Agigea. În acest caz, firma a fost aleasă discreționar de primarul Maricel, fără aprobarea Consiliului Local (care nici nu funcționează, întrucât primarul nu are chef să-l convoace potrivit obligației sale legale), fără buget adoptat și fără vreo achiziție competitivă anunțată în SICAP  (mai multe detalii AICI și AICI).

Deci iată cum, la Agigea, pe buza falezei, va răsări un nou restaurant, pe un teren furat din domeniul public de stat și învârtit de primar, de contabila sa și de familia sa, printr-o suveică imobiliară. Și dintre toți constructorii de la malul mării, tocmai firma avantajată de primar s-a găsit să îl ridice.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Exclusiv

Combinația lui Chițac. Cine ia milionul de euro pentru iluminatul festiv al Constanței de sărbători

Publicat

la data de

Scris de

Informația că Primăria Constanța va plăti un milion de euro pentru beculețele de Crăciun și Revelion a scandalizat intens opinia publică. Despre această ispravă s-a aflat abia în contextul în care Primăria Constanței s-a plâns Guvernului că nu are bani de termoficare. Iar premierului Cîțu i s-a făcut milă și a pompat niște bani spre orașul de la malul mării, ca să nu înghețe locuitorii de frig. În realitate, Primăria avea bani, ca dovadă că a aranjat să plătească cel mai mare preț din țară pentru iluminatul festiv. Această afacere nu este doar păguboasă, ci și interesată, după cum vom demonstra mai jos. Astfel, contractul a fost atribuit singurului ofertant, în contextul în care acesta are legături cu o asociație care a sponsorizat la greu Primăria sub regimul Chițac.

Datele achiziției

Anunțul de participare pentru achiziția ornamentelor de Crăciun, prin licitație deschisă, a fost publicat de Primăria Constanța în SICAP pe 8 august 2021 (vezi AICI). Autoritatea contractantă punea la bătaie trei loturi distincte, pentru iluminatul festiv pe marile bulevarde (lotul 1), în Piața Ovidiu (lotul 2) și în Țara Piticilor (lotul 3). Achiziția era estimată la valoarea de 5.433.469,49 de lei plus TVA. Ofertele de participare trebuiau depuse până pe 13 septembrie. Entitățile interesate de licitație puteau solicita clarificări cu maxim 20 de zile înaintea deschiderii ofertelor. Practic, doar 13 zile rămâneau pentru firmele care n-ar fi înțeles prevederile caietului de  sarcini.

În mod cert, licitația s-a desfășurat pe 13 septembrie. În fișa procedurii de pe SICAP nu au fost completate datele la care s-au depus ofertele, s-au făcut evaluările și deliberarea. Apar în schimb date despre solicitarea unor clarificări în privința caietului de sarcini. În cele din urmă, la licitație s-a înscris un singur participant (o asociere de firme), care a și fost  declarat câștigător, pe 14 septembrie 2021. Pe vremuri, licitațiile deschise cu un singur participant se anulau și se repetau. Însă legislația actuală, adoptată pe vremea PSDragnea, spune – în mod halucinant – că se asigură competitivitatea și cu un singur participant.  

Cîștigătorii

În aceste condiții, contractul pentru cele 3 loturi de iluminat festiv a fost atribuit către asocierea de firme RC Energo Instal SRL Buzău (lider al asocierii) și Luxten Lighting Company SA București. Acest consorțiu va încasa 4.995.676,15 lei plus TVA, ceea ce înseamnă aproximativ un milion de euro. Aici puteți vedea anunțul de atribuire

Despre Luxten a auzit cam toată lumea, măcar din scandalul că această firmă a avut-o angajată pe fiica fostului președinte Traian Băsescu. De notorietate este și faptul că Luxten câștigă mai toate licitațiile pe zona de iluminat ale Constanței, din vremea lui Mazăre și Făgădău. Singurul lucru care s-a schimbat în administrația actuală condusă de Chițac este acela că Luxten a devenit asociat secund, lucrând acum sub o firmă din Buzău.

O gașcă de offshore-uri

RC Energo Instal SRL este deținută, în procent de 100%, de către o altă persoană juridică, pe numele ei Romcarbon SA Buzău. Așadar, profitul din lucrările de la Constanța va fi încasat, în fapt, de Romcarbon, o firmă care produce acum, conform clasificării CAEN, plăci, tuburi, folii și profile din material plastic. Practic, firma buzoiană este unul din marii producători naționali de polimeri și ambalaje din plastic.

La rândul ei, Romcarbon este controlată de două companii offshore, una din Cipru (Joyful River LTD), alta din Insulele Cayman (Romanian Investment Fund), care dețin împreună 35% din acțiuni. Alte 33 de procente din Romcarbon sunt controlate de Living Plastic Industry SRL, o firmă românească înființată de MORNING DEW LIMITED, un alt offshore cipriot, reprezentat de Liang-Neng Huang, din Taiwan. De altfel, taiwanezul este și administratorul Romcarbon.

Taiwanezul Liang-Neng Huang apare în multe firme românești, ca reprezentant al unor companii offshore din Cipru. Una dintre acestea, relevantă pentru combinația de la Constanța, este Greentech SA Buzău, unde taiwanezul reprezintă Romgreen Universal LTD Cipru.

Unul din administratorii Greentech (angajatul taiwanezului de la Romcarbon) este Constantin Damov, președinte executiv la Partidul Verde al lui Florin Călinescu.

Primăria a primit sponsorizări de la gașca taiwaneză

De un an, de când primar al Constanței a ajuns Chițac, Damov vine des la Constanța. Iar la vizitele sale se trage în poze cu Vergil Chițac.

Damov face aceste vizite în calitate de președinte al Asociației pentru Promovarea Schimburilor Economice și Culturale cu Taiwan – ROTA. La Constanța, ROTA a sponsorizat intens Primăria lui Chițac. Vorbim de măști și materiale necesare în criza COVID, dar și de scutere electrice medicale, care au fost puse la dispoziția municipalității. Chițac s-a lăudat cu bunurile primite și s-a pozat cu Damov. Însă nu a suflat nimic despre faptul că Damov este omul grupului Romcarbon.

 

ROTA a sponsorizat cu scutere electrice medicale și Primăria Buzăului. Iar la postarea pe Facebook de la momentul acelei binefaceri, asociația condusă de Damov a precizat că bunurile au fost plătite de Romcarbon și aduse în România cu sprijinul reprezentanței Taipeiului la Bratislava.

Chițac, vechi prieten al Taiwanului

În comunicatul de la Constanța, nu apare nicio referire la Romcarbon, ceea ce s-ar explica prin faptul că, în timp ce primea sponsorizări din zona Romcarbon, primarul pregătea licitația fulger prin care a atribuit contractul de un milion de euro către gașca Romcarbon.

”Colaborarea mea cu reprezentanții ROTA datează din mandatul de senator, când făceam parte din grupul parlamentar de prietenie cu Taiwan. Mulțumesc Asociației ROTA, alături de care putem să oferim bucuria independenței de mișcare unor oameni pentru care acest lucru era o povară.” – a declarat Vergil Chițac la momentul primirii beneficiilor. 

Așadar, Chițac e un prieten vechi al Taiwanului. Iar colaborarea sa cu taiwanezii a ajuns la punctul în care primarul a ajuns să le atribuie acestora, în modalitățile mai sus prezentate, cel mai mare contract de iluminat festiv din România. Pe toate le aveam, doar luminițele de un million de euro ne lipseau!

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: