Connect with us

Societate

Funcționarii publici din România se pot școli în Franța. Cum puteți obține bursele de formare profesională

Mihaela Tîrpan

Publicat

la

Pentru o administratie publica performanta: candidati la stagiile de formare avansata pentru functionari din serviciile publice deconcentrate si alte servicii publice de la nivel local, oferite de Ambasada Frantei ca parte a schimbului de bune practici intre autoritatile locale din Romania si din Franta. Este vorba despre 2 burse de stagiu, care vor include 2 module: formare profesionala de 2-3 zile intr-un institut superior de formare apartinand Centrului National al Functiei Publice Teritoriale din Franta (la Nancy, Angers, Strasbourg, Dunkerque sau Montpellier) și un stagiu de descoperire a serviciilor administrative ale marilor comunitati franceze.

Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, tema abordata in principal va fi reprezentata de relatiile internationale ale autoritatilor locale, insa si alte propuneri pot fi luate in considerare, in functie de nevoile colectivitatilor locale partenere.

Pot candida functionari romani – consilieri sau administratori/ manageri publici, care ocupa aceasta functie intr-un departament (judet), un oras mare (municipiu) sau un oras mediu (oras) care are un parteneriat activ cu o comunitate locala din Franta.

Durata totala a stagiului este de 14 zile.

Cerinte preliminare: o buna cunoastere a limbii franceze (nivelul va fi verificat in timpul interviului) si o experienta minima de 4 ani in cadrul autoritatii publice locale.

Ambasada Frantei va asigura costurile de instruire si cazare in Franta (studio sau camera de hotel) si o alocatie de subzistenta de aprox. 20 eur/zi (masa si transport local in Franta; transportul international dus-intors intre Romania si Franta ramane in sarcina bursierului sau a angajatorului (autoritatea publica locala).

Procedura de selectie:

1. candidatul trebuie sa completeze dosarul cererii, cu acordul autoritatii publice angajatoare (semnatura si stampila pe pagina a treia a formularului). Termen limita: luni, 5 martie 2018 (inclusiv).

2. Partenerul francez (institutie publica) trebuie sa sprijine cererea candidatului roman printr-un e-mail adresat Serviciului de Cooperare al Ambasadei Frantei in Romania.

3. Interviurile vor avea loc la Bucuresti sau prin videoconferinta.

4. Numele candidatilor castigatori vor fi publicate pe site-ul web al Ambasadei Frantei in Romania.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

Silviu Vexler, noul preşedinte al Federaţiei Comunităţilor Evreieşti din România

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Deputatul Silviu Vexler este noul președinte al Federației Comunităților Evreiești din România. El a fost ales miercuri, 25 noiembrie, pentru un mandat de patru ani, prin votul celui de-al patrulea Congres al FCER – Cultul Mozaic, desfășurat la Palatul Parlamentului.

În decembrie, el va candida și pentru un nou mandat de deputat, pe locurile rezervate minorităților naționale.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Cum circulă autobuzele CT BUS în intervalul 30 noiembrie – 1 decembrie

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În perioada 30 noiembrie – 1 decembrie 2020, autobuzele CT BUS vor circula conform programului de weekend, în intervalul orar 5.45 – 23.00.

De asemenea, în acelaşi interval, tonetele pentru vânzarea de bilete și abonamente sunt deschise în intervalul orar 07.00 – 13.00, cu excepția tonetei amplasată în stația 40-43 de la Gara CFR, care are program de lucru în intervalul orar 6.00 – 21.00.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Doliu la Universitatea “Ovidius”. A murit prof.univ.dr. Constantin Popa

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

In memoriam, prof.univ.dr. Constantin Popa

 Ne exprimăm regretul profund la vestea decesului colegului nostru, prof. univ. dr. Constantin Popa, cadru didactic în cadrul Facultății de Matematică și Informatică (FMI), începând cu anul 1990, prorector responsabil cu cercetarea între anii 2014-2016, director al Școlii Doctorale de Științe Aplicate în perioada 2013-2014 și director al Școlii Doctorale de Matematică începând cu anul 2018, până în prezent.

Astăzi, am pierdut un profesionist desăvârșit și un bun coleg. Profesorul Popa a publicat în România și în străinătate peste 150 de cărți și articole științifice în care a abordat domenii variate de cercetare: tehnici de reconstrucție algebrică în tomografie computerizată,  tehnici de precondiționare pentru elemente finite și diferențieri finite discretizări ale problemelor valorii limită, metode iterative pentru formulările celor mai mici pătrate ale sistemelor liniare de egalități și inegalități (algoritmi de proiecție), probleme inverse – tehnici și metode de regularizare pentru aproximarea soluției de normă minimă a ecuațiilor integrale de primul fel. A participat la peste 60 de conferințe științifice în străinătate și a susținut peste  30 de prelegeri ca invitat în universități din Germania, Suedia, Ungaria. Din anul 2017, profesorul Popa a fost vicepreședinte al Societății Române de Matematică Aplicată și Industrială (ROMAI) și, totodată,  membru asociat al Academiei Oamenilor de Știință din România. Pentru zecile de generații de studenți, masteranzi și doctoranzi, cărora le-a călăuzit pașii cu pasiune, determinare și profesionalism, în cei 30 de ani de activitate în cadrul UOC, va rămâne în amintire ca un mentor dedicat, un etalon de seriozitate și modestie.

Ne exprimăm pe această cale toată gratitudinea pentru implicarea nobilă a profesorului Constantin Popa în dezvoltarea FMI și a Universității „Ovidius” din Constanța, obținând recunoașterea valorii acestora la nivel național și internațional.

Transmitem sincere condoleanțe familiei îndurerate și tuturor celor care l-au cunoscut.

Dumnezeu să-l odihnească în pace!

Comunitatea academică a Universității „Ovidius” din Constanța

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: