Connect with us

Societate

Gheorghe Zamfir, Doctor Honoris Causa al Universităţii „Ovidius”. Ceremonia va fi săptămâna viitoare

Maria Ionescu

Publicat

la

Joia viitoare, pe data de 13 octombrie, Universitatea „Ovidius” din Constanţa va organiza ceremonia de decernare a titlului de Doctor Honoris Causa artistului Gheorghe Zamfir, pentru meritele sale deosebite în dezvoltarea și internaționalizarea muzicii românești și ca o recunoaștere firească a valorii și a carierei sale, care îl situează în elita artistică mondială, fiind un model pentru generațiile tinere. Gheorghe Zamfir, om de geniu, maestru al naiului, compozitor, doctor în muzică şi profesor, este un simbol al culturii naţionale şi internaţionale, cunoscut pentru maniera în care a modificat forma şi a perfecţionat tehnica naiului, în cele peste cinci decenii de activitate. Artistul a reuşit să aducă un instrument tradiţional românesc, aparent uitat, în mentalul colectiv global, prin abordările sale complexe şi moderne ale mai multor genuri şi stiluri muzicale. Maestrul  Zamfir îşi începe formarea profesională la Şcoala Specială de Muzică nr. 1, în prezent Liceul de Muzică „Dinu Lipatti”, la clasa profesorului Fănică Luca. Între ani 1961-1966, urmează cursurile Conservatorului „Ciprian Porumbescu” din Bucureşti, la Secţia Pedagogie. În anul 2005, obţine titlul de Doctor în Muzică  al Universităţii Naţionale de Muzică Bucureşti,  cu lucrarea „Naiul – geneză, evoluție și semnificație”, avându-l coordonator ştiinţific pe prof. univ. dr. Gheorghe Oprea. Cariera artistică a lui Gheorghe Zamfir este impresionantă şi reliefează dublul său statut de „inovator şi inventator” al naiului, dar şi cel de artist cross-over.  În continuare, amintim cele mai importante momente: în anul 1959 susţine primul turneu internaţional, în Polonia;  între 1960 şi 1970 susţine turnee în R.F.G., Elveţia, URSS, China, Grecia cu Ansamblul „Ciocârlia”, Ansamblul „Doina” şi Liceul de Muzică din Bucureşti; în 1970 formează primul taraf concertistic şi excelează la Paris, pe scena Teatrului „Vieux Colombier”, în 45 de recitaluri, cântând pentru prima oară la cele patru naiuri – soprano, alto, tenor şi bas, pe care le-a creat în 1968; în 1972 crează stilul „nai-orgă”, introducând repertorii noi, lărgind considerabil paleta de expresie şi de interpretare a naiului; în 1974 compune prima „Misa pentru Pace” pentru nai, cor, orgă şi orchestră, înregistrată la Bucureşti cu Orchestra Radio şi Corul Madrigal, avându-i ca dirijori pe Marin Constantin şi Paul Popescu; în 1978 introduce naiul în orchestra simfonică cu stilul „pop”; în 1979 înregistrează „Ciobănaşul singuratic” cu orchestra lui James Last; în 1981 desfăşoară turnee în SUA, Australia, Noua Zeelandă, Japonia, Canada, Africa de Sud, Scandinavia, Belgia, Franţa, Elveţia, Austria şi Japonia; în 1982 crează prima rapsodie şi primul concert pentru nai şi orchestră pe care le înregistrează pentru Casa de discuri „Philips” cu Filarmonica din Monte Carlo, la pupitru aflându-se Laurence Foster; în 1984 crează primul cvintet pentru nai şi cvartet de coarde „Cvintetul Plopilor” şi compune numeroase lucrări camerale; în 1986 înregistrează primul disc cu repertoriu baroc; în 2007 susține concerte la pupitrul Orchestrei Naționale de Folclor; în anul 2013, constituie Orchestra Zamfir 50 împreună cu dirijorul Corului Operei Naţionale Române, Daniel Jinga, compusă din instrumentişti valoroşi de la Filarmonica „George Enescu”, Orchestra Radio şi Opera Naţională; în anul 2015 a urcat pe scenă de șapte ori consecutiv, împreună cu André Rieu; Maestrul Zamfir a înregistrat, până în prezent, peste 160 de albume şi a vândut peste 120 milioane de discuri pe întreg globul. Acesta a obţinut peste 120 de discuri de aur şi de platină, dintre care patru discuri de aur în Africa de Sud, patru discuri de platină în Noua Zeelandă, patru discuri de aur în Australia, 15 discuri de platină în Canada, doborând recordurile vremii, cu cinci milioane de discuri vândute, şi două discuri de aur în Statele Unite ale Americii.   În perioada 2001-2005, Gheorghe Zamfir a fost profesor asociat la Facultatea de Interpretare Muzicală din cadrul Universității Naţionale de Muzică din Bucureşti, unde a creat prima catedră de nai din lume. Şi-a continuat cariera academică colaborând cu Universitatea „Valahia” din Târgoviște, iar în anul 2007 a primit titlul de Doctor Honoris Causa al Universităţii „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu. De-a lungul timpului, a obţinut o serie de titluri, medalii şi distincţii, dintre care amintim: Cavaler al Belgiei; Cavaler al Luxemburgului; Medalia de Aur a Asociaţiei de pe lângă Academia de Artă, Ştiinţe şi Litere din Paris (de două ori); Medalia Universităţii „Don Bosco” din Roma (de două ori); Meritul Cultural în grad de Ofiţer (Franţa); Medalia Vaticanului, oferită de Papa Ioan Paul al II-lea; Ordinul Săgetătorului de Aur al Italiei; Ordinul Comandorului, oferit de Preşedintele  Republicii Peru; Premiul Academiei „Charles Cros” a Franţei (de două ori); Ordinul „Mihai Eminescu”, cea mai înaltă distincţie culturală a Republicii Moldova. Universitatea „Ovidius” din Constanţa este onorată să-i confere titlul de Doctor Honoris Causa, ca o confirmare academică a înaltei sale măiestrii  și  în deplină rezonanță cu notorietatea  internațională de care se bucură de peste cinci decenii.

 

 

 

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

Ce spectacole puteți vedea în acest week-end la Teatrul de Stat Constanța

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În acest weekend, Teatrul de Stat Constanța vă invită la un program ce vă provoacă să vă înveseliți, să meditați la ironia sorții, dar și să participați la construcția în timp real a unui spectacol .

Sâmbătă, 6 martie, de la ora 19:00, vă așteptăm la „Memoria apei” de Shelagh Stephenson, în traducerea și regia lui Vladimir Anton.

Trei surori, cu firi și trasee de viață total diferite, se reunesc după mulți ani și își confruntă amintirile din copilărie, constatând că nicio situație trecută nu are pentru toate aceleași contururi și aceleași semnificații; că fiecare dintre surori își amintește altceva, traumele fiecăreia fiind diferite. Își reiau certurile, disputele, rivalitățile, dar regăsesc, treptat, și afecțiunea ce le leagă, și mecanismele prin care se susțin reciproc.

Din distribuție fac parte Dana Dumitrescu, Liviu Manolache, Alina Manțu, Georgiana Rusu, Laura Iordan-Adrian și Andu Axente.

Scenografia este semnată de Maria Miu, iar lighting design-ul, de Lucian Moga.

Duminică, 7 martie, de la ora 19:00, vă invităm din nou la „Meciul de comedie”, în regia lui Dragoș Muscalu, un spectacol care este de fiecare dată altfel, căci se bazează pe sugestiile spectatorilor. Ei sunt aceia care le spun actorilor ce să interpreteze pe scenă, iar capacitatea de improvizație a acestora din urmă este cheia succesului fiecărei reprezentații. Tot spectatorii, prin aplauzele lor, decid care dintre cele două echipe ce se înfruntă pe scenă – Real Stavrid sau AC Biban – este câștigătoarea meciului.

În distribuție: Mirela Pană, Florina Stănculeț, Andrei Cantargiu, Remus Archip, Cătălina Mihai, Lucian Iftime, Florin Aioane, Andrei Bibire, Ecaterina Lupu, Ștefan Mihai, Vlad Lință. Actorii sunt acompaniați live de pianistul Mădălin Nicolae Mușat, care improvizează și el o muzică adecvată poveștilor inventate de actori pornind de la un cuvânt, un nume sau o meserie.

Scenografia este creată de Lăcrămioara Dumitrașcu.

”Asigurăm spectatorii că în Teatrul de Stat Constanța sunt aplicate toate măsurile de protecție – nebulizarea spațiilor și distanțarea atât în timpul accesului și ieșirii, cât și în timpul reprezentațiilor.

Biletele la spectacolele Teatrului de Stat Constanța pot fi achiziționate fie online, prin platforma www.mystage.ro , fie de la casa de bilete a Teatrului de Stat Constanța – Bulevardul Ferdinand Nr. 11

Vă mulțumim că ne sunteți mereu alături și vă așteptăm cu drag la teatru!”, au precizat reprezentanții Biroului de presă al Teatrului de Stat Constanța.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Autostrăzile A2 și A4, modernizate cu fonduri europene. Care este valoarea lucrărilor

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

La finele lunii februarie a.c., Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a elaborat și depus o cerere de finanțare pentru proiectul  „Implementarea unui ansamblu de măsuri pentru sporirea nivelului de siguranță rutieră pe infrastructura rutieră Autostrada A2 și Autostrada A4”.

În calitate de solicitant, CNAIR a depus această cerere în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă.

Obiectivul general al proiectului este: creșterea gradului de siguranță rutieră și, implicit, scăderea numărului accidentelor rutiere, în conformitate cu obiectivul impus de Uniunea Europeană de scădere a numărului accidentelor rutiere cu până la 50% până în anul 2020 precum și îndeplinirea obiectivului impus în Strategia Națională de Siguranță Rutieră pentru perioada 2016 – 2020.

Potrivit CNAIR, obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  1. achiziția de utilaje pentru protejarea lucrătorilor care efectuează intervenții de urgență la infrastructura autostrăzii, tip “Atenuator montat pe camion TMA” (5 bucăți);
  2.  achiziția de sisteme cu mesaje variabile (VMS) mobile pentru furnizare informații/avertizări în perioadele de vârf de trafic, în special în sezonul estival/ semnalizarea locului unui accident (5 bucăți);
  3. achiziționare și asamblare specializată gard de protecție pe Autostrada A2 km 9+500 – km 64+000 (97 590 ml);
  4. achiziționare și asamblare specializată gard de protecție pe Autostrada A2 km 64+000 – km 143+990 (157 097 ml);
  5. realizarea de instalații de iluminat public, conectate la rețeaua electrică, pe podurile existente pe A2 (km 15+500 – km 49+500) peste Râul Colentina, Valea Tanganu, Valea Pasărea, Valea Mostiștea și Râul Benga, precum și instalații de iluminat cu sursă electrică de alimentare individuală, prin panouri solare, pe podurile peste râul Sulimanu și Pârâul Profira;
  6. achiziție indicatoare și marcaje rutiere pentru autostrăzile A2 și A4;
  7. achiziționare parapet de beton tip NEW JERSEY și parapete metalic pentru poduri pe Autostrada A2;
  8. amenajări suplimentare de/în spații de servicii și elemente de peisagistică.

Valoarea totală a  proiectului este de 201.228.599,92 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 128.759.875,92 lei, 15% contribuția proprie- 22.722.331,05 lei.

Durata proiectului este de 31 luni.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Se fac angajări la Liceul „Nicolae Rotaru” din Constanţa. Vezi ce posturi sunt disponibile

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Liceul cu Program Sportiv „Nicolae Rotaru” din Constanţa organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcțiilor contractuale de execuție vacante, astfel:

  1. administrator patrimoniu IS – 1 post;
  2. muncitor calificat – fochist – 1 post.

Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:

  • a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
  • b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
  • c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  • d) are capacitate deplină de exercițiu;
  • e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
  • f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
  • g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

Condițiile specifice necesare în vederea participării la concurs și a ocupării funcției contractuale sunt:

  • administrator patrimoniu cu studii superioare în domeniul tehnic sau economic cu vechime în specialitatea înscrisă pe diplomă de 6 ani și 6 luni;
  • fochist cu studii medii, calificare și autorizație ISCIR, vechimea în specialitatea postului – minimum 6 luni;
  • să aibă capacitate deplină de exercițiu.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 29 martie 2021, ora 09:00: proba scrisă;
  • 29 martie 2021, ora 12:00: proba practică;
  • 29 martie 2021, ora 14:00: proba interviu.

Dosarele de înscriere se depun la sediul instituției în termen de 10 zile de la publicarea anunțului. Conform art. 6 al Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale și a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar de concurs care va conține următoarele documente:

  1. cererea de înscriere la concurs adresată conducătorului autorității sau instituției publice organizatoare;
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
  3. copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
  4. carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
  5. cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează;
  6. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
  7. curriculum vitae.

Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății.

În cazul în care candidatul depune o declarație pe proprie răspundere că nu are antecedente penale, în cazul în care este declarat admis la selecția dosarelor, acesta are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.

Copia actului de identitate, copiile documentelor de studii și carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială.  Relații suplimentare se obțin la Liceul cu Program Sportiv „Nicolae Rotaru”, str. Ion Corvin nr. 2, Constanţa, Judeţul Constanţa, telefon 0241/694.827.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: