Connect with us

Actual

Iată ce au pățit șoferii care au condus băuți sau fără permis de conducere

Maria Ionescu

Publicat

la

 

Aproape că nu există zi în care să nu primim din partea Inspectoratului Județean de Poliție Constanța comunicate de presă prin care să ni se aducă la cunoștință faptul că unul sau mai mulți conducători auto au fost prinși la volanul unui autoturism băuți sau fără a deține permis de conducere. De asemenea, suntem mereu inforamți despre câte un șofer că a primit mandat de executare a pedepsei cu închisoarea tocmai din aceste motive. Și, cu toate acestea, numărul celor care comit astfel de fapte și se aleg cu pedepse mari cu închisoarea sau cu plata unor sume consistente pentru reparația mașinilor distruse sau, mult mai rău, pentru decesul unei persoane crește constant. Concluzia care se impune este că foarte multă lume este inconștientă. Iar întrebarea care apare rămâne mereu aceeași: de ce? Cum este posibil ca un șofer să conducă băut o mașină în țara noastră, însă același șofer este extrem de corect dacă va conduce o mașină în străinătate? Și adresăm această întrebare atât celor care au comis astfel de fapte cât și celor care s-au limitat la a citi articole despre acest subiect fierbinte. Pentru că pedepsele sunt mari, atât în România cât și în străinătate; doar că în țara noastră e mai greu să respectăm legislația. Și probabil multă lume se întreabă de ce. Și în cursul zilei de ieri au existat cazuri similare. Spre exemplu, polițiștii din cadrul Secției 1 Rurală Constanța, Postul de Poliție Valu lui Traian, au identificat un bărbat de 52 de ani, din localitatea Valu lui Traian, județul Constanța, pe numele căruia instanța de judecată a emis un mandat de executare a pedepsei de 8 luni închisoare, pentru săvârșirea de infracțiuni la regimul rutier. Bărbatul a fost escortat și încarcerat în Penitenciarul Poarta Albă. În cele opt luni pe care le va petrece în spatele gratiilor, bărbatul va avea timp să se gândească foarte mult la ceea ce a făcut, la sensul acțiunii sale și, de ce nu, la ceea ce îi va rezerva viitorul. Pe de altă parte, tot ieri polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Mangalia au depistat un bărbat, de 20 de ani, din Mangalia, care a condus un autoturism neînmatriculat, pe strada Portului din localitate, fiind sub influența băuturilor alcoolice și fără a poseda permis de conducere pentru nici o categorie de vehicule. Totodată, polițiștii constănțeni au identificat și proprietarul autoturismului în cauză, o femeie, de 23 de ani, din Magalia, care încredințase autovehiculul deși cunoștea faptul că respectivul bărbat nu are permis de conducere. În cauză a fost întocmit doar penal.

Comments

comments

Actual

Istoria unei altfel de uniri. Adrian Bîlbă: „Suntem plecați dintr-un fond genetic de pre-indo-europeni“

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Românii au sărbătorit, astăzi, 161 de ani de la Unirea Principatelor Române. Mica Unire, așa cum mai ea cunoscută, a fost semnalul dat de români că vor să fie din nou împreună. Dincolo de importanța acestei sărbători, Adrian Bîlbă, directorul Complexului Muzeal de Științe ale Naturii Constanța, vine și cu o altă dimensiune a unei unirii, care pornește încă de acum 5 mii de ani și ne arată ce ne unește pe noi, indo-europenii.

„Astăzi este 24 ianuarie, ziua Mici Uniri. A fost o unire foarte importantă, la fel de importantă ca și cea din 1918, prin prisma faptului că a fost prima unire a teritoriilor românești, românești – europeni, indo-europeni. O poveste interesantă. De ce suntem indo-europeni? Ce avem noi cu India? Păi avem din prisma unei origini comune. Și originea comună care ne leagă, și suntem la Complexul Muzeal de Științe ale Naturii, unde avem un cal sălbatic, ne leagă domesticirea calului. Denumirea și originea noastră este legată de acest proces de domesticire a calului. Mă explic. Undeva în nordul Marii Negre și Mării Caspice, în spațiul ponto – caspic, popoarele de acolo au reușit să domesticească progresiv calul. Inițial, să-l folosească doar pentru a se hrăni, ulterior să-l mulgă. Și ca să-l mulgă a trebuit să-l domesticească suficient de bine încât să-l și încalece. În consecință, acum aproximativ 5 mii de ani deja populațiile din zona respectivă, pre-indo-europene, aveau calul sub picioare, și împreună cu acesta au început să migreze. Și au migrat de au ajuns până în vestul Europei, dar și în India, și în Rusia și până în Iran. Aceste populații au adus o limbă mai evoluată decât a celor care se aflau pe teritoriile ocupate.“, a explicat Bîlbă.

Studii aprofundate de lingvistică arată că europenii şi mare parte din asiatici vorbesc limbi derivate dintr-un trunchi comun. Directorul Complexului Muzeal de Științe ale Naturii Constanța spune că indo-europenii nu au fost războinici.

„Nu sunt rezultate arheologice date care să confirme un comportament agresiv al lor. Totuși, se pare că au adus ciuma și au contribuit la decimarea populației locale, fiindcă, genetic, suntem toți înrudiți și suntem toți plecați din acest fond genetic de pre-indo-europeni. De ce indo-europeni, pentru că s-au dus și în India și în Europa. Nu avem vreo origine indiană din acest punct de vedere. S-au dus, cum spuneam, și în Rusia, și în Iran. Cu toții vorbim limbi care au o rădăcina comună: mai mult de jumătate din populația globului vorbește o limba indo-europeană. Suntem latini dar și indo-europeni.”, a mai spus Bîlbă.

Un cal sălbatic de la Microrezervație este mărturia vie a originii noastre indo-europene. Vezi aici povestea unei altfel de uniri. 

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

S-a decis suplimentarea dozelor de vaccin gripal

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Ministerul Sănătății a decis măsuri suplimentare pentru prevenirea, limitarea și tratarea îmbolnăvirilor prin gripă.

Astfel, a fost organizată o colaborare interdisciplinară cu Institutele de Boli Cardiovasculare din București, Cluj Napoca, Tg Mureș, Timișoara, dar și cu Spitalul Polisano din Sibiu pentru asigurarea unei tehnici extracorporale de suport cardiac și respirator prelungit pentru persoanele cu insuficiență respiratorie severă – ECMO.
Este o tehnologie modernă folosita ca suport în astfel de situații.

De asemenea, ministrul Sănătății, Victor Costache a aprobat suplimentarea cu încă 35 000 a numărului de doze de vaccin gripal pentru campania de vaccinare a persoanelor cu risc ridicat de îmbolnăvire.

Până la data de 19 ianuarie 2020, un număr de 1 447 831 de persoane la risc au fost imunizate din cele 1 500 000 doze achiziționate de Ministerul Sănătății.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Asociația Elevilor din Constanța CONTESTĂ proiectul de buget local. Vezi de ce

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Asociația Elevilor din Constanța (AEC) solicită primarului municipiului Constanța, Decebal Făgădău, introducerea de credite bugetare pentru asigurarea pazei umane a unităților de învățământ, creșterea burselor elevilor raportat la salariul minim pe economie și asigurarea gratuității elevilor la transportul local în comun.

În data de 24 ianuarie, AEC a transmis către Consiliul Local al Municipului Constanța o contestație la proiectul de buget local deoarece acesta nu îndeplinește mai multe cerințe ale elevilor din municipiu:

AEC a atras atenția asupra faptului că, încă de la intrarea în vigoare a Legii educației, respectiv a Legii privind protecția bunurilor și obiectivelor nr. 333/2003, Consiliul Local Constanța nu și-a respectat obligația legală de a prevede fonduri privind asigurarea pazei unităților de învățământ din municipiu. Astfel, deși cadrul legal este unul consistent în sensul obligativității autorităților de a prevede fonduri în acest sens, iar variantele sunt multiple, edilul Constanței nu a fost interesat de siguranța elevilor.

Elevii amintesc că una dintre soluțiile găsite de alte orașe pentru paza unităților de învățământ este arondarea unor agenți ai Poliției Locale pentru școli, așa cum se întâmplă în Municipiul Mangalia, începând cu acest an. Alte două soluții ar fi realizarea unei achiziții publice de către Consiliul Local și contractarea unei firme de pază pentru a aloca agenți de securitate pentru fiecare școală, respectiv aprobarea în totalitate a bugetelor unităților de învățământ, în sensul acordării, prin finanțarea complementară, a fondurilor necesare realizării unor achiziții de către școli.

Totodată, deși 3 dintre tipurile de burse ale elevilor din municipiul Constanța au crescut din nou, în toamna anului trecut, bursele de merit rămân, în continuare, printre cele mai mici din România. Astfel, spre exemplu, în comparație cu suma de 50 lei/lună primită de un elev constănțean, pentru exact aceleași rezultate, media generală peste 8.50 și media 10 la purtare, un elev din Botoșani primește suma de 120 lei/lună, iar unul din Drobeta Turnu Severin tot 120 lei/lună. În acest sens, solicitarea AEC este ca bursele să crească raportat la salariul minim pe economie, și anume:

bursa de performanță – 446 lei/elev/lună (20% din salariul minim pe economie);  bursa de merit – 111,5 lei/elev/lună (5% din salariul minim pe economie); bursa de studiu – 334,5 lei/elev/lună (15% din salariul minim pe economie); bursa socială – 446 lei/elev/lună (20% din salariul minim pe economie);

O altă cerință a AEC este acordarea gratuității pentru transportul local în comun, pentru elevii ce studiază în municipiul Constanța. Această propunere a fost făcută de mai multe ori edilului Constanței, anul trecut făcând promisiunea că de îndată ce contractul de delegare a gestiunii serviciului public de transport local va fi delegat către CT Bus S.A., cuantumul reducerii elevilor la transport va fi mărit.

De la intrarea în legalitate a Consiliului Local, în 2015, prin acordarea de reduceri de 50% la transportul local în comun pentru elevi, ca urmare a presiunilor realizate de AEC, a fost observată tendința elevilor de a circula mai mult cu transportul în comun, astfel fiind realizată atât o decongestionare a traficului, cât și, inevitabil, o scădere a poluării. În acest sens, acordarea gratuității pentru elevi la transportul în comun ar duce la creșterea numărului de elevi care îl folosesc.

Alte orașe din România deja au luat măsuri pentru a face transportul în comun principalul mijloc de mobilitate, în Baia Mare urmând ca transportul în comun să fie gratuit pentru toți călătorii.

”Solicităm, pe această cale, primarului Decebal Făgădău să majoreze fondurile investite în educație, întrucât acesta este singurul mod prin care tinerii vor putea rămâne în acest oraș.”, precizează Biroul de presă al Asociației Elevilor din Constanța.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: