Actual

CNAIR explică din ce cauză se degradează prematur suprafața carosabilă a drumurilor

apr. 16, 2018 Maria Ionescu

În anul 2018 sistemele de transport inteligente de pe sectoarele de autostrăzi din România au înregistrat abateri de la prevederile legale în vigoare, privind respectarea masei totale maxime admise în circulație pe drumurile publice din Romania și a vitezei maxime admise, astfel:

– din totalul de 744.144 vehicule cu masă totală mai mare de 10 tone, 48.592 vehicule au circulat cu depășirea masei totale maxime admise în circulație pe drumurile publice din Romania. Dintre acestea, un număr de 8.217 vehicule au înregistrat depășiri cu mai mult de 20% a masei totale maxime admise, fapta constituind, conform prevederilor OG nr. 43/1997, contravenție foarte gravă;

– din totalul de 2.566.966 vehicule analizate, 323.159 vehicule au circulat cu depăşirea vitezei de 130 km/h, maximă admisă pe autostrăzi. Dintre acestea, un număr de 62.094 vehicule au circulat cu viteze cuprinse între 150 – 250 km/h, 536 vehicule circulând cu viteze de peste 200 km/h.

Circulația cu depășirea maselor maxime admise în circulație pe drumurile publice din România este principala cauză a degradării premature a suprafeței carosabile a drumurilor. De asemenea, din cauza numărului tot mai mare al autovehiculelor care circulă cu viteze superioare vitezei maxime admise, siguranţa în trafic scade, ceea ce duce la pierderi de vieţi omeneşti şi la daune materiale.

Comments

comments

Maria Ionescu

About The Author

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!