Connect with us

Actual

Începe Regata Marilor Veliere. Șase țări participă!

Maria Ionescu

Publicat

la

Regata este un eveniment unic în lume, iar Marea Neagră îi oferă o importanţă aparte prin frumuseţea locurilor şi a oamenilor de-aici. Zeci de veliere vor lua parte la acest concurs, care va începe în Constanța, apoi va continua la Novorossiysk, Rusia (între 16 și 19 septembrie), la Soci, Rusia (între 21 și 25 septembrie) și se va încheia la Varna, în Bulgaria, în intervalul 1-4 octombrie.  Organizator al acestui eveniment unic este Sail Training International, o organizație nonprofit de dezvoltare şi educare a tinerilor prin cursuri şi activităţi dedicate navigatului. Serviciile STI includ conferinţe, seminarii, concursuri şi alte evenimente de formare în arta navigatului. Deși la Regata Marilor Veliere participă doar reprezentanți din șase țări – Bulgaria, Italia, Polonia, România, Rusia și Vanuatu -Sail Training International are membri în următoarele ţări: Australia, Belgia, Bermuda, Canada, Croaţia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Ungaria, India, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Olanda, Noua Zeelandă, Norvegia, Polonia, Portugalia, Rusia, Africa de Sud, Spania, Suedia, Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii.

Când și cum a început totul

În 1938, la iniţiativa căpitanului Arnold Schumburg, câteva corăbii s-au strâns în Stockholm şi aveau să-şi ridice pânzele pentru a da naştere primei curse (ilegale la vremea respectivă) de nave. După cel de-al doilea Război Mondial, ideea a fost împrumutată de avocatul britanic Bernard Morgan, care a propus să organizeze frecvent astfel de curse. Propunerea avea să readucă în atenţia oamenilor navele cu pânze, care, la vremea aceea, începeau să fie înlocuite de vapoare. Prima regată oficială a fost organizată sub patronajul Prinţului de Edinburgh, în 1956, pe ruta Dartmouth – Torbay – Lisabona, iar în cursă s-au înscris 21 de nave. De adăugat ar mai fi că unele dintre ele („Christian Radich”-ul norvegian sau „Falken”-ul suedez) mai concurează şi astăzi. Evenimentul a avut un succes uriaș, motiv pentru care organizatorii de atunci au hotărât să se ocupe şi de organizarea următoarelor evenimente de acest gen, făcându-se cunoscuţi mai târziu sub numele de Sail Training International. Cursa a devenit atât de populară, încât în anul 1972 STI a decis să o organizeze şi în anii impari, nu numai în cei pari, cum fusese până atunci. 1972 a fost primul an în care participanţii au uitat de noţiunea de concurs şi au navigat împreună. Ba chiar s-a făcut schimb de marinari de pe o navă pe alta. Tot atunci a fost semnat şi primul contract cu un sponsor, iar competiţia a început să poarte numele de „The Cuty Sark Tall Ships Races”, pentru că sponsorul era chiar celebrul producător de whiskey Cuty Sark.

În 1964 a fost organizată prima cursă peste Oceanul Atlantic. Au fost înscrise 15 nave, care au navigat între Plymouth şi Insulele Bermude. În Bermude s-au mai alăturat călătoriei două nave, după care au făcut o oprire finală la New York. În 1976, americanii sărbătoreau 200 de ani de la Declaraţia de Independenţă, iar flota a mai traversat o dată oceanul cu această ocazie. Momentul a fost important pentru ediţiile următoare ale concursului, pentru că toată presa americană a scris pe această temă, aducând un plus de popularitate evenimentului. Buna promovare a adus cinci milioane de spectatori care s-au strâns pentru a vedea parada de corăbii de pe râul Hudson din New York. În 1992, cu ocazia împlinirii a 500 de ani de la descoperirea Americii, s-a mai organizat o regată transatlantică. Următoarea a fost pentru comemorarea începerii celui de-al treilea mileniu şi s-a numit „Tall Ships 2000”. După 30 de ani, în 2003, contractul dintre producătorul de whiskey şi Sail Training International s-a încheiat, iar din 2004 concursul s-a numit simplu „Tall Ships Races”. De atunci este folosit noul logo al Sail Training International. În 2006, s-au sărbătorit 50 de ani de la prima cursă de corăbii. Atunci a fost pregătit un eveniment special, cu plecare din St. Malo, Franţa, prin Marea Nordului, Golful Biscaia, până la Torbay, în Portugalia, cu scopul de a ajunge la Antwerp, Belgia. Prima cursă avusese, în urmă cu un jumătate de secol, aceeaşi rută, însă, de această dată, s-au înscris la start de patru ori mai multe nave.

Ediția din acest an, diversitate culturală specifică Dobrogei

Anul acesta se va desfășura cea de-a doua ediție în care este inclusă România. Prima a avut loc în anul 2014. ”Vom adauga la conceptul acestui eveniment și diversitatea culturală specifică Dobrogei. Muzica, dansurile, artizanatul și gastronomia fiecărei etnii dobrogene vor fi prezente în cele patru zile completând spectacolul oferit de nave și echipaje. Reușim astfel să îmbinăm ce este mai reprezentativ pentru noi – marea, multi-culturalitatea, dar și istoria, ținând cont că suntem în proximitatea zonei peninsulare pe străzile căreia va avea loc parada echipajelor ce se va încheia cu ceremonia de premiere din Piața Ovidiu”, a declarat Alin Vintilă, reprezentantul organizatorilor din România ai evenimentului. „Suntem încântați să revenim în Constanța pentru Regata Marilor Veliere din Marea Neagră, ediția 2016. În cadrul evenimentului de debut, din 2014, orașul a întâmpinat navele într-un mod foarte călduros și a fost o gazdă foarte bună în ceea ce avea să devină punctul culminant al unui eveniment emoționant. Ne așteptăm la mai mult anul acesta, ținând cont de faptul că portul Constanța este primul din cursă, locul unde navele se întâlnesc înainte de prima etapă spre Novorossiisk. Desigur, suntem foarte bucuroși că nava-școală Mircea și frumosul velier Adornate vor face parte din flota noastră. Ambele și-au adus o contribuție importantă în 2014 și la fel va fi și în acest an”, a spus președintele Regatei Marilor Veliere, dl. Robin Snouck-Hurgronje. ”Constanța, cu țărmul său frumos, cu tradițiile sale maritime și oamenii prietenoși, este o bijuterie a Mării Negre. Sperăm că acest eveniment va pune orașul mai mult pe scena internațională”, a completat acesta. Evenimentul este organizat de Navigator Yacht Club, în parteneriat cu Academia Navală Mircea cel Bătrân și Liga Navală Română, cu sprijinul Administrației Porturilor Maritime Constanța.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Persoană lovită de tren în Gara Constanţa

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul acestei seri, în jurul orei 19.00, militarii ISU Constanţa au fost solicitaţi să intervină în Gara Constanţa, unde o persoană a fost lovită de tren.

Potrivit primelor informaţii, tragicul accident a avut loc la linia 1.

Echipajul care încadrează ambulanţa de terapie intensivă mobila a intervenit pentru acordarea primului ajutor medical. La faţa locului medicii au constatat că bărbatul avea leziuni incompatibile cu viaţa, fiind nevoiți să declare decesul acestuia.

Ştire în curs de actualizare.

Update: Bărbatul a intenţionat să se sinucidă. În momentul în care s-a pus în mişcare trenul care circula pe relaţia Constanța – București, la ora 18.50, l-a lovit. Martorii precizează că acesta s-a așezat intenționat pe calea ferată.
Asupra lui nu a fost găsit nici un bilet de adio.

Este vorba despre un bărbat în vârstă de 84 de ani, din municipiul Constanța.

Foto: Ilustrativ

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

10 bărbaţi au fost amendaţi în Piaţa Tomis III. Vezi de ce

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, în jurul orei 11.30, polițiștii Secției 2 și jandarmi din cadrul G.J.M. Tomis, în timp ce desfășurau activități de prevenire și limitare a infectării cu noul coronavirus, au constatat faptul că, la terasele din zona Pieței Tomis 3, mai multe persoane consumă, la mese, băuturi alcoolice.

Având în vedere măsurile instituite prin carantinarea municipiului Constanța, persoanele în cauză au părăsit domiciliul fără a avea un motiv întemeiat, fapt ce contravine normelor legale în vigoare.

Forțele de ordine au identificat 10 bărbați, care au fost sancționați cu amendă în valoare totală de 5.000 de lei.

“Pe această cale, le recomandăm cetățenilor să respecte normele legale și măsurile de protecție.

Reamintim faptul că deplasarea în interiorul zonei carantinate, fără un motiv justificat, este interzisă.”, precizează Andreea Iliescu, purtător de cuvânt al IPJ Constanţa.

Foto: Ilustrativ

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

PMP, scrisoare deschisă către prefectul județului Constanța: „Embargo, embargo, dar să știm și noi“

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

PMP-iștii constănțeni i-au trimis prefectului județului Constanța, Silviu Coșa, o scrisoare deschisă în care îi adresează mai multe întrebări legate de impunerea mai multor restricții.

„Stimate domnule prefect Coșa Silviu-Iulian, aleg această cale de a comunica cu dumneavoastră deoarece alt mod de comunicare nu există, opacitatea (adică exact opusul trensparenței cu care se laudă guvernul P.N.L.) pune stăpânire pe zi ce trece pe instituția pe care cu onor o conduceți. Pentru a nu vă reține mult și pentru a limita suspansul care v-ar cuprinde prin lecturarea acestei scrisori deschise, voi intra direct în subiect.

  1. Starea de alertă pe care ați instituit-o este o măsură prevăzută de Constituția României sau nu?
  2. Considerați că starea de alertă este o măsură care afectează agenții economici din punct de vedere al măsurilor dispuse de dumneavoastră în calitate de președinte al C.J.S.U.?
  3. Agenții economici care suferă pierderi ca urmare a stării de alertă (clienții agenților economici sunt sancționați dacă sunt găsiți pe terase, în frizerii sau cabinete cosmetice etc. de către forțele de ordine, fiindu-le afectată activitatea în mod negativ) vor beneficia de sprijin financiar din partea guvernului sau din partea altor instituții sau nu? Dacă nu, vă cer să menționați public care este motivul pentru care nu îi sprijiniți pe agenţii economici, aşa cum se întâmplă in toate ţările europene, și îi împingeţi către faliment.
  4. Este corectă măsura sancționării constănțenilor care frecventează terasele restaurantelor sau ale cafenelelor?
  5. Care este criteriul care a stat la baza nominalizării activităților permise de către dumneavoastră a fi desfășurate în timpul carantinării municipiului Constanța și a celorlalte localități afectate de carantină?

Deocamdată atât. Măcar să ne lămuriți pe noi, constănțenii, în legătură cu cele cinci probleme ridicate mai sus. Nu îmi doresc un răspuns trimis pe email-ul P.M.P. sau prin poștă la adresa Mișcării Populare. Noi nu avem nimic de ascuns. Din păcate dumneavoastră, autoritățile, da. Totuși vă cerem un răspuns public problemelor semnalate și soluții pentru despăgubirea agenților economici, care azi au un embargo mascat din partea autorităților prin această declarare “perversă” a stării de alertă, tocmai pentru a nu le permite celor afectați să ceară despăgubiri.“, se arată în scrisoarea semnată de președintele PMP Constanța, Claudiu-Iorga Palaz.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: