Connect with us

Actual

Începe Regata Marilor Veliere. Șase țări participă!

Maria Ionescu

Publicat

la

Regata este un eveniment unic în lume, iar Marea Neagră îi oferă o importanţă aparte prin frumuseţea locurilor şi a oamenilor de-aici. Zeci de veliere vor lua parte la acest concurs, care va începe în Constanța, apoi va continua la Novorossiysk, Rusia (între 16 și 19 septembrie), la Soci, Rusia (între 21 și 25 septembrie) și se va încheia la Varna, în Bulgaria, în intervalul 1-4 octombrie.  Organizator al acestui eveniment unic este Sail Training International, o organizație nonprofit de dezvoltare şi educare a tinerilor prin cursuri şi activităţi dedicate navigatului. Serviciile STI includ conferinţe, seminarii, concursuri şi alte evenimente de formare în arta navigatului. Deși la Regata Marilor Veliere participă doar reprezentanți din șase țări – Bulgaria, Italia, Polonia, România, Rusia și Vanuatu -Sail Training International are membri în următoarele ţări: Australia, Belgia, Bermuda, Canada, Croaţia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Ungaria, India, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Olanda, Noua Zeelandă, Norvegia, Polonia, Portugalia, Rusia, Africa de Sud, Spania, Suedia, Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii.

Când și cum a început totul

În 1938, la iniţiativa căpitanului Arnold Schumburg, câteva corăbii s-au strâns în Stockholm şi aveau să-şi ridice pânzele pentru a da naştere primei curse (ilegale la vremea respectivă) de nave. După cel de-al doilea Război Mondial, ideea a fost împrumutată de avocatul britanic Bernard Morgan, care a propus să organizeze frecvent astfel de curse. Propunerea avea să readucă în atenţia oamenilor navele cu pânze, care, la vremea aceea, începeau să fie înlocuite de vapoare. Prima regată oficială a fost organizată sub patronajul Prinţului de Edinburgh, în 1956, pe ruta Dartmouth – Torbay – Lisabona, iar în cursă s-au înscris 21 de nave. De adăugat ar mai fi că unele dintre ele („Christian Radich”-ul norvegian sau „Falken”-ul suedez) mai concurează şi astăzi. Evenimentul a avut un succes uriaș, motiv pentru care organizatorii de atunci au hotărât să se ocupe şi de organizarea următoarelor evenimente de acest gen, făcându-se cunoscuţi mai târziu sub numele de Sail Training International. Cursa a devenit atât de populară, încât în anul 1972 STI a decis să o organizeze şi în anii impari, nu numai în cei pari, cum fusese până atunci. 1972 a fost primul an în care participanţii au uitat de noţiunea de concurs şi au navigat împreună. Ba chiar s-a făcut schimb de marinari de pe o navă pe alta. Tot atunci a fost semnat şi primul contract cu un sponsor, iar competiţia a început să poarte numele de „The Cuty Sark Tall Ships Races”, pentru că sponsorul era chiar celebrul producător de whiskey Cuty Sark.

În 1964 a fost organizată prima cursă peste Oceanul Atlantic. Au fost înscrise 15 nave, care au navigat între Plymouth şi Insulele Bermude. În Bermude s-au mai alăturat călătoriei două nave, după care au făcut o oprire finală la New York. În 1976, americanii sărbătoreau 200 de ani de la Declaraţia de Independenţă, iar flota a mai traversat o dată oceanul cu această ocazie. Momentul a fost important pentru ediţiile următoare ale concursului, pentru că toată presa americană a scris pe această temă, aducând un plus de popularitate evenimentului. Buna promovare a adus cinci milioane de spectatori care s-au strâns pentru a vedea parada de corăbii de pe râul Hudson din New York. În 1992, cu ocazia împlinirii a 500 de ani de la descoperirea Americii, s-a mai organizat o regată transatlantică. Următoarea a fost pentru comemorarea începerii celui de-al treilea mileniu şi s-a numit „Tall Ships 2000”. După 30 de ani, în 2003, contractul dintre producătorul de whiskey şi Sail Training International s-a încheiat, iar din 2004 concursul s-a numit simplu „Tall Ships Races”. De atunci este folosit noul logo al Sail Training International. În 2006, s-au sărbătorit 50 de ani de la prima cursă de corăbii. Atunci a fost pregătit un eveniment special, cu plecare din St. Malo, Franţa, prin Marea Nordului, Golful Biscaia, până la Torbay, în Portugalia, cu scopul de a ajunge la Antwerp, Belgia. Prima cursă avusese, în urmă cu un jumătate de secol, aceeaşi rută, însă, de această dată, s-au înscris la start de patru ori mai multe nave.

Ediția din acest an, diversitate culturală specifică Dobrogei

Anul acesta se va desfășura cea de-a doua ediție în care este inclusă România. Prima a avut loc în anul 2014. ”Vom adauga la conceptul acestui eveniment și diversitatea culturală specifică Dobrogei. Muzica, dansurile, artizanatul și gastronomia fiecărei etnii dobrogene vor fi prezente în cele patru zile completând spectacolul oferit de nave și echipaje. Reușim astfel să îmbinăm ce este mai reprezentativ pentru noi – marea, multi-culturalitatea, dar și istoria, ținând cont că suntem în proximitatea zonei peninsulare pe străzile căreia va avea loc parada echipajelor ce se va încheia cu ceremonia de premiere din Piața Ovidiu”, a declarat Alin Vintilă, reprezentantul organizatorilor din România ai evenimentului. „Suntem încântați să revenim în Constanța pentru Regata Marilor Veliere din Marea Neagră, ediția 2016. În cadrul evenimentului de debut, din 2014, orașul a întâmpinat navele într-un mod foarte călduros și a fost o gazdă foarte bună în ceea ce avea să devină punctul culminant al unui eveniment emoționant. Ne așteptăm la mai mult anul acesta, ținând cont de faptul că portul Constanța este primul din cursă, locul unde navele se întâlnesc înainte de prima etapă spre Novorossiisk. Desigur, suntem foarte bucuroși că nava-școală Mircea și frumosul velier Adornate vor face parte din flota noastră. Ambele și-au adus o contribuție importantă în 2014 și la fel va fi și în acest an”, a spus președintele Regatei Marilor Veliere, dl. Robin Snouck-Hurgronje. ”Constanța, cu țărmul său frumos, cu tradițiile sale maritime și oamenii prietenoși, este o bijuterie a Mării Negre. Sperăm că acest eveniment va pune orașul mai mult pe scena internațională”, a completat acesta. Evenimentul este organizat de Navigator Yacht Club, în parteneriat cu Academia Navală Mircea cel Bătrân și Liga Navală Română, cu sprijinul Administrației Porturilor Maritime Constanța.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Măsuri dure luate de ministrul de Interne: Șefii IPJ Bacău și Poliției Onești, schimbați din funcție

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul acestei seri, Lucian Bode, minstrul de Interne, a anunțat că șefii IPJ Bacău și Poliției Onești au fost schimbați din funcție. De asemenea, el a anunțat că Parchetul a fost sesizat cu privire la neglijență în serviciu.

“Tema declaraţiei de presă o reprezintă concluziile preliminare de la Oneşti precum şi măsurile dispuse până în prezent. Vreau să spun condoleanţe familiilor persoanelor decedate. Pentru mine, cel mai greu de acceptat e că în urma unei intervenţii nu am reuşit să salvăm vieţile persoanelor. Vin azi în faţa dumneavoastră cu rezultatul concluziilor. Mă axez pe trei paliere esenţiale din cuprinsul raportului preliminar”, a precizat Lucian Bode, citat de ziarul Gândul.

“Cu privire la modul de implicare a conducerii IPJ Bacău, mă refer la inspectorul-sef și adjunctul lui, la comandă se afla adjunctul unității care s-a deplasat cu întârziere la fața locului, minimizând importanța evenimentului. Cu toate că autorul a menționat de mai multe ori că va recurge la fapte de violență nu au fost dispuse măsuri legale în acest sens. În contextul apelurilor repetate la 112 ale agresorului, conducerea IPJ nu a valorificat în întregime toate datele.”

Ministrul de Interne a spus că, în ceea ce privește modul de implicare a poliției municipale Onești, a fost ignorat trecutul autorului.

”Comunicarea cu autorul înainte de sosirea negociatorului a fost una defectuoasă ceea ce a sporit starea de irasciblitate a agresorului. Măsurile dispuse la fața locului au fost deficitare, nu a fost izolată soția agresorului ceea ce i-a permis agresorului să aibă acces la informații despre operațiune.

Legat de modul de intervenție, forțele au avut în dotare echipament corespunzător, principala deficiență constatată a fost relaționarea defectuoasă între factorii de comandă, lucru care a determinat lipsa coordonării acțiunilor și neasumarea responsabilităților”,a spus Lucian Bode.

Lucian Bode a anunțat demiterea inspectorului șef și adjunctului acestuia, precum și înlocuirea din conducerea Poliției municipiului Onești a șefului Poliției și adjunctului acestuia.

“Celor patru ofițeri urmează să li se stabilească alte atribuții”, a mai precizat Lucian Bode, potrivit ziarului Gândul.

Reamintim că, în ziua de 1 martie, doi muncitori care lucrau la renovarea unui apartament au fost omorâți de către fostul proprietar, care era foarte supărat pentru că fusese evacuat. Acesta – Gheorghe Moroșan – pierduse locuința în urma unei executări silite, iar victimele  fuseseră plătite de către noul proprietar să renoveze apartamentul.

Bărbatul a sunat pe Poliție și a anunțat că i-a sechestrat pe cei doi meseriași și că îi va ucide dacă nu se va reveni asupra sentinței de evacuare.

După cinci ore de negocieri ratate, Moroșan i-a înjunghiat mortal pe cei doi muncitori.  Polițiștii au intervenit și au tras mai multe focuri de armă.

La ora actuală, bărbatul este în spitalul din Bacău, iar soția sa a fost arestată pentru 30 de zile pentru complicitate la lipsire de libertate.  Femeia fusese reținută încă de luni seara, după ce anchetatorii au stabilit că, în timpul evenimentului se afla într-un apartament de la etajul IV al aceluiași bloc în care au fost înjunghiați cei doi bărbați.

În plus, polițiștii au găsit în geanta ei coliere similare celor folosite de criminal pentru a-și lega victimele.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

FĂRĂ MASCĂ la orele de sport

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Ministerul Sănătății anunță, miercuri, că nu este de acord cu renunțarea la masca de protecție în timpul orelor de Educație Fizică din interior, dar activitățile sportive din aer liber se pot desfășura fără mască, cu respectarea distanței dintre elevi.

Ministerul Sănătății anunță că susține în continuare purtarea măștii în timpul activităților sportive care se desfășoară în interior. Totodată, activitățile sportive în aer liber se pot desfășura fără purtarea măștii de protecție, cu respectarea distanței fizice recomandate între elevi, conform Mediafax.

Astfel, ministrul Sănătății Vlad Voiculescu îi răspunde ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, în ceea ce privește propunerile de completare a Ordinului ministrului Educației și ministrului Sănătății nr. 3.235/93/4.2.2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică referitoare la purtarea măștilor de protecție în timpul activităților sportive.

Cei de la MS spun că au ținut cont, în decizia lor de incidența în creștere a cazurilor de la reluarea cursurilor în format fizic; de creșterea cazurilor pozitive COVID-19 în rândul cadrelor didactice de la reluarea orelor de clasă și a numărului claselor/grupelor suspendate, conform datelor oficiale și de numărul în creștere de infectări cu SARS-Cov-2, noua varianta UK – linia genetică B.1.1.7, precum și repartiția lor geografică extinsă pe tot teritoriul României, cu rata de transmitere și contagiozitate crescută la copii.

De asemenea, reprezentanții MS subliniază că în timpul efortului fizic crește mult eliminarea de aerosoli ce pot vehicula SARS-CoV-2 de la un bolnav la o persoană receptivă, implicit riscul de transmitere, iar măsura relaxării purtării măștilor în timpul orelor de sport ar zădărnici efortul susținut de a purta mască în timpul tuturor celorlalte activități școlare. De asemenea, spun cei de a MS precizează că mai multe țări au luat decizia sistării complet a activităților sportive.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Accident rutier grav în Mamaia. Un autoturism a intrat într-un stâlp

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, în jurul orei 15.oo, în dreptul hotelului Laguna din stațiunea Mamaia a avut loc un grav accident rutier. Un autoturism cu numere de Buzău a pătruns pe contrasens, apoi a intrat într-un stâlp.

Potrivit primelor informații, mașina era condusă de un bărbat în vârstă de 60 de ani, căruia se pare că i s-a făcut rău la volan.

Autoturismul circula dinspre Năvodari către Constanța.

Știre în curs de actualizare.

Update: Cu câteva minute în urmă a fost declarat decesul bărbatului.

Update2: Iată cum s-a produs acest accident rutier, potrivit Biroului de presă al IPJ Constanța

Astăzi, în jurul orei 15.00, polițiștii rutieri au fost sesizați cu privire la producerea unui accident rutier, pe bulevardul Mamaia din stațiunea Mamaia.

Deplasați la fața locului, polițiștii au constatat faptul că impactul s-a produs între un autoturism, condus de un bărbat, de 60 de ani, și un stâlp de iluminat public.

În urma accidentului, a rezultat decesul la fața locului a conducătorului auto, care se afla singur în autoturism.

În cauză a fost întocmit un dosar de cercetare penală.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: