Connect with us

Politica

Liviu Dragnea, urmărit penal pentru 5 infracţiuni. Vezi ce acuzații i se aduc președintelui PSD

Mihaela Tîrpan

Publicat

la

Procurorii DNA au făcut publice, într-un comunicat oficial, acuzaţiile care i le aduc şefului PSD, Liviu Dragnea. Liviu Dragnea, președintele social democraților are calitatea de suspect şi, potrivit documentului DNA, procurorii de la Secția de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție au dispus efectuarea urmăririi penale. 

REDĂM INTEGRAL COMUNICATUL DNA:

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție au dispus efectuarea urmăririi penale față de suspecții:

DRAGNEA NICOLAE-LIVIU, președintele Consiliului Județean Teleorman la data faptelor, pentru săvârșirea infracțiunilor de:
– constituirea unui grup infracțional organizat,
– două infracțiuni de folosire sau prezentare cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene,
– două infracțiuni de abuz în serviciu cu obținere de foloase pentru sine sau pentru altul;

FIȘCUCI MARIAN, persoană apropiată primului menționat, acționar majoritar (scriptic) al Tel Drum SA, pentru săvârșirea infracțiunii de constituirea unui grup infracțional organizat;

PITIȘ PETRE, fost consilier în cadrul CJ Teleorman, reprezentant al Tel Drum SA , pentru săvârșirea infracțiunilor:
– constituirea unui grup infracțional organizat,
– evaziune fiscală, în formă continuată,
– complicitate la două infracțiuni de abuz în serviciu, cu obținere de foloase pentru sine sau pentru altul;

NEDA FLOREA, reprezentant al SC Tel Drum SA, pentru săvârșirea infracțiunilor de:
– constituirea unui grup infracțional organizat,
– complicitate la două infracțiuni de abuz în serviciu, cu obținere de foloase pentru sine sau pentru altul;

ION FLORIAN, reprezentant al unei societăți comerciale, pentru săvârșirea infracțiunii de constituirea unui grup infracțional organizat;

BĂȚĂUȘ MUGUR, funcționar în cadrul Consiliului Județean Teleorman, la data faptelor, pentru săvârșirea infracțiunilor de:
– constituirea unui grup infracțional organizat,
– complicitate la două infracțiuni de folosirea sau prezentarea cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene,
– două infracțiuni de abuz în serviciu cu obținere de foloase pentru sine sau pentru altul;

PIPEREA VICTOR, funcționar în cadrul Consiliului Județean Teleorman, la data faptelor, pentru săvârșirea infracțiunilor de:
– constituirea unui grup infracțional organizat,
– complicitate la folosirea sau prezentarea cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene;

NEAGOE DANIEL, asociat și administrator al unor societăți comerciale, pentru săvârșirea infracțiunii de constituirea unui grup infracțional organizat;

PREDESCU MARIN, funcționar în cadrul Consiliului Județean Teleorman, la data faptelor, pentru săvârșirea infracțiunii de complicitate la folosirea sau prezentarea cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene.

“Prezentul dosar s-a constituit pe baza unei sesizări a OLAF (Oficiul european antifraudă) transmise la data de 30 septembrie 2016, privind suspiciunea săvârșirii mai multor infracțiuni, între care obținerea nelegală, pe bază de documente false, a unor finanțări din fonduri europene, pentru lucrări de reabilitare de drumuri județene.

Din ordonanța întocmită de procurori au rezultat aspecte ce conturează suspiciunea rezonabilă potrivit căreia:
Suspectul Liviu Nicolae Dragnea, președinte al Consiliului Județean Teleorman, a inițiat un grup infracțional organizat care acționează și în prezent și din care au făcut și fac parte funcționari ai instituțiilor din administrația publică și persoane din mediul de afaceri. Grupul inițiat în anul 2001 are ca principal scop obținerea, în mod fraudulos, a unor sume importante din contractele finanțate din fonduri publice (naționale și europene), prin comiterea unor infracțiuni de abuz în serviciu, de fraudare a fondurilor europene, de evaziune fiscală, spălarea banilor și folosirea de informații ce nu sunt destinate publicității ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informații

Grupul infracțional organizat a fost constituit inițial de către:
– Liviu Nicolae Dragnea, președintele Consiliului Județean Teleorman,
– Fișcuci Marian, apropiat al lui Liviu Nicolae Dragnea și persoană care a devenit scriptic acționar majoritar al Tel Drum SA și care a acționat și ca un interpus al lui Liviu Nicolae Dragnea în administrarea societății comerciale,
– Mugur Bățăuș și Victor Piperea, funcționari în cadrul Consiliului Județean Teleorman care au participat inițial la privatizarea Tel Drum SA iar ulterior s-au ocupat de proiectele finanțate din fonduri publice și asigurarea cadrului necesar câștigării acestor proiecte de către Tel Drum SA și
– Neda Florea, la momentul inițial persoană cu funcție de conducere în Tel Drum SA care a facilitat privatizarea societății, iar ulterior acționar al societății Tel Drum SA, persoană juridică cu capital privat, director al acestei societăți și în prezent director adjunct al Tel Drum SA; s-a ocupat de administrarea societății și a asigurat participarea societății în comiterea infracțiunilor în scopul săvârșirii cărora a fost constituit grupul.

În vederea asigurării pe termen lung a beneficiilor pentru membrii grupului infracțional organizat, activitatea infracțională a fost concepută în etape, în funcție de structura unității administrativ teritoriale, a societăților controlate de membrii grupului infracțional organizat și de funcțiile și influența pe care aceștia le-au dobândit.

Activitatea de pregătire și modul de acțiune al grupului organizat a impus, în principal, următoarele etape:
– Privatizarea Tel Drum SA și transferarea acestei persoane juridice din proprietatea Consiliului Județean Teleorman în sfera de influență și control a suspectului Liviu Nicolae Dragnea, prin persoane interpuse
– Achiziționarea, în patrimoniul Consiliului Județean Teleorman, atât din fonduri ale acestei unități administrative teritoriale cât și prin obținerea unui credit bancar, a unui utilaj (tren reciclator – stabilizator la rece in situ) de o valoare foarte mare (30 miliarde ROL) care apoi a fost închiriat și ulterior înstrăinat către Tel Drum SA, ulterior privatizării acestei societăți comerciale
– Acordarea, în perioada 2002-2005, a lucrărilor de reabilitare și întreținere a structurii rutiere aflate în administrarea Consiliului Județean Teleorman, către Tel Drum SA, fără a exista o procedură concurențială de atribuire, deși societatea comercială devenise persoană juridică cu capital privat
– Crearea și implicarea în activitatea infracțională a unui număr mare de societăți comerciale controlate de membrii grupului infracțional organizat, astfel încât acestea să poată fi interpuse în procedurile de atribuire a contractelor publice, să fie utilizate pentru crearea de circuite comerciale și financiare și să fie asigurat transferul beneficiilor materiale către membrii grupului infracțional organizat
– Asigurarea câștigării de către Tel Drum SA a contractelor de lucrări finanțate din fonduri publice, în special în cazul Consiliului Județean Teleorman, prin folosirea influenței de care se bucurau membrii grupului infracțional organizat și de funcțiile ocupate de unii dintre aceștia, prin furnizarea informațiilor confidențiale privind licitațiile publice înainte de momentul publicării anunțurilor și prin inserarea condițiilor restrictive în caietele de sarcini (utilajul pe care Consiliul Județean Teleorman l-a înstrăinat către Tel Drum SA era unul dintre criteriile de calificare în cazul lucrărilor de reabilitare a drumurilor județene)
– Obținerea în mod preferențial și fraudulos de finanțări din bugetul național, prin intermediul suspectului Liviu Dragnea Nicolae și obținerea în mod nelegal de fonduri din bugetul Uniunii Europene prin furnizarea de documente false și inexacte, atât în cazul în care beneficiarul fondurilor era într-o primă etapă unitatea administrativ teritorială (care ulterior direcționa fondurile către Tel Drum SA) cât și în cazul în care beneficiarul fondurilor era în mod direct una dintre societățile comerciale controlate de membrii grupului infracțional organizat
– Facilitarea și intermedierea numirilor unor persoane fizice în funcții din cadrul administrației centrale, prin intermediul membrilor grupului infracțional organizat care administra Tel Drum SA,
– Furnizarea de fonduri pentru formațiunea politică din care Liviu Nicolae Dragnea face parte, prin donații ale membrilor grupului infracțional organizat și ale societăților controlate de aceștia
– Prin prisma influenței pe care Liviu Nicolae Dragnea o avea la nivelul administrației centrale și în sfera politică, asigurarea accesului la informații confidențiale din cadrul instituțiilor administrației centrale și furnizarea de documente cu caracter confidențial către membrii grupului infracțional organizat din mediul privat.
– Obținerea de beneficii patrimoniale de către membrii grupului infracțional organizat, provenite din activitatea infracțională și din utilizarea frauduloasă a fondurilor publice (beneficii cărora membrii grupului infracțional organizat le dau o aparență legală prin scoaterea lor din patrimoniul societății în special cu titlu de dividende, prin plata unor remunerații cu titlu de salariu, prin simularea unor operațiuni comerciale sau civile de transfer de drepturi de proprietate sau drept de folosință, prin încheierea unor contracte de prestări servicii sau livrare bunuri între societățile controlate de aceștia)

Structura grupului a permis o interacțiune ușoară între membrii acestuia, fiind de foarte multe ori disimulată prin prisma atribuțiilor de serviciu ale acestora, suspecții Mugur Bățăuș și Victor Piperea conducând direcții din cadrul Consiliului Județean Teleorman și fiind subordonați suspectului Liviu Dragnea, iar reprezentanții din mediul privat reușind cu ușurință să interacționeze prin prisma contractelor care erau în curs de executare.

Pe perioada derulării activității infracționale, în funcție de modificările intervenite în structura grupului infracțional organizat la acesta, au aderat noi membri precum:

Suspectul Pitiș Petre, fost consilier în cadrul Consiliului Județean Teleorman, care a preluat activitatea de administrare a Tel Drum SA, având aceleași activități în cadrul grupului ca Marian Fișcuci

Suspectul Neagoe Daniel care a facilitat utilizarea unei societăți în activitatea ilicită de obținere a fondurilor publice și care administra această societate, activitatea acestuia fiind de natură să faciliteze și transferul beneficiilor patrimoniale către membrii grupului

Suspectul Ion Florian care a facilitat utilizarea unei alte societăți în activitatea ilicită de obținere a fondurilor publice și care administrează această societate.

În scopul pentru care a fost constituit grupul infracțional organizat, în cursul anului 2008, în calitate de reprezentant al Consiliului Județean Teleorman, Liviu Nicolae Dragnea, cu ajutorul lui Mugur Bățăuș și Victor Piperea (care au asigurat falsificarea și înlocuirea documentelor), a folosit la organismul intermediar ADR Sud Muntenia documente false și inexacte, astfel încât firma Tel Drum SA să câștige un contract de reabilitare a 55 km de drum județean DJ 701 (limita – Dâmbovița Gratia – Poeni – Siliștea – Scurtu Mare – Slăvești – Ciolănești – Zabreasca – Dobrotești), în valoare de 114.263.011 lei, dintre care suma de 13.772.603 euro provenea din fonduri europene.

Au fost falsificate și înlocuite date din proiectul tehnic ( memoriu tehnic, estimare cantitativă, verificări de structură), documentele fiind denaturate prin falsificarea semnăturii unui proiectant pe estimările cantitative și inserarea în cuprinsul proiectului (după predarea de către proiectant beneficiarului Consiliu Județean Teleorman) a cerinței ca metoda obligatorie de stabilizare a balastului să fie varianta la rece in situ, condiție care îi asigura firmei Tel Drum câștigarea licitației.

Înainte de publicarea anunțului privind atribuirea contractului, Mugur Bățăus a furnizat reprezentanților Tel Drum SA informații nedestinate publicității, respectiv detalii cu privire la cerințele de calificare și ofertanții care și-au exprimat interesul să participe la licitația publică.

În legătură cu același proiect de reabilitare a drumului județean DJ 701, suspectul Liviu Nicolae Dragnea, prin încălcarea dispozițiilor legale privind exercitarea funcției, a emis hotărâri de contractare a unui credit intern și dispoziții privind demararea procedurilor de achiziții publice și numirea comisiilor de evaluare a ofertelor. Prin furnizarea de informații confidențiale și prin modificarea proiectului tehnic și depunerea acestuia în vederea avizării și obținerii finanțării, Liviu Nicolae Dragnea și Mugur Bățăuș, cu intenție, în scopul obținerii unui folos necuvenit pentru Tel Drum SA și implicit pentru membrii grupului infracțional organizat, și-au încălcat atribuțiile legale și au determinat membrii comisiei de întocmire a documentației pentru licitația lucrărilor de construcții și membrii comisiei de evaluare a ofertelor să încalce, fără vinovăție, dispozițiile OUG 34/2006 prin inserarea unor condiții restrictive și încălcarea principiului tratamentului egal, desemnând câștigător al licitației publice firma Tel Drum SA.
Prejudiciul creat în dauna bugetului public este de 25.600.927 lei (diferența dintre prețul ofertat de Tel Drum SA și prețul cel mai mic ofertat), această sumă constituind un beneficiu necuvenit pentru firma câștigătoare. La aceste activități au participat în calitate de complici suspecții Neda Florea și Pitiș Petre, persoane care administrau Tel Drum SA.

În cursul anului 2009, în calitate de reprezentant al Consiliului Județean Teleorman, Liviu Nicolae Dragnea, cu ajutorul lui Mugur Bățăuș și Marin Predescu (care au asigurat falsificarea și înlocuirea documentelor), a folosit la organismul intermediar ADR Sud Muntenia documente false și inexacte, astfel încât firma Tel Drum SA să câștige un contract de reabilitare a peste 50 km din DJ 506 Cervenia Vitănești Băbăița, în valoare de 62.482.442 lei lei, dintre care suma de 6.930.138 euro provenea din fonduri europene.

Au fost falsificate și înlocuite date din proiectul tehnic (planșele desenate pentru profil transversal tip I, memoriul tehnic, design tehnic și plan de execuție, caiete de sarcini, devizele ), documentele fiind denaturate prin falsificarea semnăturii și ștampilei verificatorului de proiect, prin modificarea elementelor cantitative, prin inserarea cerinței (ulterior predării acestuia de către proiectant beneficiarului Consiliu Județean Teleorman) ca metoda obligatorie de stabilizare a balastului să fie varianta la rece in situ, condiție care îi asigura firmei Tel Drum câștigarea licitației.

De asemenea, s-a majorat artificial devizul până la suma de 14.132.923 euro, cu consecința creșterii valorii contractului finanțat din bani publici obținut de Tel Drum SA.

Înainte de predarea proiectului tehnic în vederea avizării de către Autoritatea de Management a finanțării, suspecții Bățăuș Mugur, Marin Predescu și un alt funcționar au permis accesul suspectului Neda Florea la informații ce nu erau destinate publicității, prin participarea acestuia la o prezentare a proiectului tehnic în cadrul Consiliului Județean Teleorman iar ulterior, înainte de publicarea anunțului privind atribuirea contractului , Mugur Bățăus a furnizat reprezentanților Tel Drum SA detalii cu privire la cerințele de calificare și ofertanții care și-au exprimat interesul să participe la licitație.

În legătură cu același proiect de reabilitare a drumului județean DJ 506, suspectul Liviu Nicolae Dragnea, prin încălcarea dispozițiilor legale privind exercitarea funcției, a emis hotărâri de contractare a unui credit intern și dispoziții privind demararea procedurilor de achiziții publice și numirea comisiilor de evaluare a ofertelor. Prin furnizarea de informații confidențiale, prin modificarea proiectului tehnic și depunerea acestuia în vederea avizării și obținerii finanțării, Liviu Nicolae Dragnea și Mugur Bățăuș, cu intenție, în scopul obținerii unui folos necuvenit pentru Tel Drum SA și implicit pentru membrii grupului infracțional organizat, și-au încălcat atribuțiile legale și au determinat membrii comisiei de întocmire a documentației pentru licitația lucrărilor de construcții și membrii comisiei de evaluare a ofertelor să încalce, fără vinovăție, dispozițiile OUG 34/2006 prin inserarea unor condiții restrictive și încălcarea principiului tratamentului egal, desemnând câștigător al licitației publice firma Tel Drum SA.

Prejudiciul cauzat bugetului public este de 5.742.872 (diferența dintre devizul real prevăzut în proiect și devizul modificat), această sumă constituind un beneficiu necuvenit pentru firma câștigătoare. La aceste activități au participat în calitate de complici suspecții Neda Florea și Pitiș Petre, persoane care administrau Tel Drum SA.

Pentru a se sustrage de la plata obligațiilor fiscale, suspectul Petre Pitiș, în calitate de reprezentant al Tel Drum SA, a simulat operațiuni de achiziție pe teritoriul național (purtătoare de TVA) pe care le-a înregistrat în documentele contabile, utilizând societăți comerciale cu comportament de tip fantomă.

Astfel, în perioada 2010 -2012, acesta a sustras de la plata către bugetul de stat suma de 774.790,32 lei reprezentând taxă pe valoare adăugată aferentă operațiunilor comerciale. În aceeași perioadă, sumele aferente operațiunilor evidențiate cu societățile cu comportament de tip fantomă au fost transferate din conturile bancare ale Tel Drum SA în conturile bancare ale societăților cu comportament de tip fantomă, fiind retrase în numerar la scurt timp după transfer și restituite (fără comisionul pentru intermediere) persoanelor care le-au virat inițial.

Totodată, pe perioada de derulare a activității grupului infracțional organizat, membrii acestuia au beneficiat de informații nepublice din cadrul instituțiilor de la nivel local și central cum ar fi: note de fundamentare și caiete de sarcini pentru licitații viitoare ce se aflau în procedură de avizare internă (cum este cazul Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale), corespondență între unitățile administrativ teritoriale și Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene (în cadrul obiectivelor ce se doreau a fi finanțate din PNDL), liste privind proiectele depuse pentru finanțare, documente solicitate de autoritățile judiciare de la instituțiile publice în cursul urmăririi penale (cum este cazul ANCPI). Astfel de documente au fost identificate cu ocazia perchezițiilor domiciliare efectuate la sediile persoanelor juridice de drept privat. În plus, conform înscrisurilor ridicate cu ocazia perchezițiilor domiciliare, membrii grupului infracțional organizat, propuneau și facilitau numirea în funcții publice a persoanelor cu care aveau relații apropiate (au fost ridicate însemnări olografe în care, fie erau indicate persoane care ar fi fost potrivite pentru ocuparea unui post de conducere în cadrul administrației centrale și care au fost numite ulterior în aceste posturi, fie erau indicate detalii cu privire la dorința unor persoane publice de a pune în funcție o persoană apropiată).

Din activitatea ilicită a membrilor grupului infracțional organizat, aceștia au obținut beneficii personale diverse, în funcție de atribuțiile și rolul pe care îl aveau în cadrul grupului:
– funcționarii publici implicați și-au asigurat funcțiile de conducere în cadrul Consiliului Județean Teleorman, atât Mugur Bățăuș cât și Victor Piperea fiind directorii unor structuri din cadrul autorității publice, având și beneficii patrimoniale în zona privată, spre exemplu Mugur Bățăuș fiind angajat în calitate de expert la una dintre firmele din grup
– Fișcuci Marian, Petre Pitiș, Neda Florea, Ion Florian și Neagoe Daniel au obținut contracte preferențiale prin intermediul societăților comerciale și beneficii patrimoniale directe transferate fie sub formă de dividende și drepturi salariale fie sub formă de bunuri mobile și imobile pe care le utilizează, dar care figurează în patrimoniul societăților comerciale
– Liviu Nicolae Dragnea, în mod direct sau prin persoane apropiate lui (fiul, fosta soție) a obținut sume de bani sau bunuri mobile și imobile pe care le utilizează, precum și diverse servicii în interes personal, al familiei și al formațiunii politice din care face parte, respectiv donații de la membrii grupului infracțional organizat și de la societățile controlate de aceștia (circa 2,5 milioane de lei în anul 2009), transferul părților sociale din mai multe societăți controlate de membrii grupului infracțional organizat către fiul său, dividende și sume periodice către fiul său cu titlu de salariu de la firme din grup, sume periodice cu titlu de chirie încasate personal de Liviu Nicolae Dragnea și de fosta soție de la o altă societate din grup, bani obținuți de către Liviu Nicolae Dragnea din vânzarea unor bunuri imobile la valori supraevaluate către societățile controlate de membrii grupului infracțional organizat, folosirea de bunuri mobile de către fiul său (autoturismul deținut de o societate din grup și a cărui îmbunătățire tehnică a fost achitată de Tel Drum SA) sau folosirea de bunuri imobile tot de către acesta (imobilul din Turnu Măgurele proprietate a Tel Drum SA).

Suspecților li s-au adus la cunoștință calitatea procesuală și acuzațiile, în conformitate cu prevederile art. 307 Cod de procedură penală.

În cauză procurorii anticorupție au colaborat cu reprezentanții Oficiului european de luptă antifraudă (OLAF).

Facem precizarea că efectuarea urmăririi penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Politica

Iohannis critică PSD în prag de alegeri locale

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Președintele Klaus Iohannis a criticat PSD, astăzi, într-o conferință de presă susținută la la Palatul Cotroceni, în mesajul de îndemn la vot pentru alegerile locale de duminică.

„Mă bucur să constat că în ciuda condițiilor mai dificile, campania electorala a fost activă. Am remarcat proiecte electorale bune și salut efortul candidaților. Am văzut și cum unii competitori recurg la obișnuitele lor tactici retrograde. Sunt politicieni care încă mai cred că oamenii pot fi mințiți în timp ce bugetele locale sunt risipite și comunitățile stagnează în subdezvoltare. Aceiași politicieni se folosesc, încă, de majoritatea din Parlament pentru a promova tot felul de legi electoraliste și populiste știind foarte bine că sunt inaplicabile în aceasta criza majora în care bugetul de stat e pus deja sub mare presiune. Iresponsabilitatea PSD riscă să arunce România într-o criză prelungită și să oblige generații întregi să plătească. Acest mod cinic de a face politică e de domeniul trecutului. România trebuie să progreseze, iar votul trebuie să impună o direcție nouă, progresivă. Avem multe modele de administrații locale de succes, după cum exemple în care administrațiile locale au eșuat lamentabil. Vă încurajez dragi romani mergeți la vot în număr cât mai mare și alegeți-i pe cai care pot face ceva pentru dezvoltarea orașului”, a declarat Klaus Iohannis.

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

PSD Constanța. Consultantul politic Cosmin Gușă, alături de Felix Stroe și Decebal Făgădău

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, cu începere de la ora 12.00, pe terasa unui restaurant din Constanța, s-a desfășurat o conferință de presă susținută de reprezentanții PSD Felix Stroe, candidat la funcția de președinte al Consiliului Județean, Decebal Făgădău, candidat la funcția de primar al municipiului Constanța, precum și de Cosmin Gușă, consultant politic, în calitate de invitat și membru al PSD.

Conferința a fost deschisă de către Felix Stroe, care a precizat că mai sunt doar câteva zile de campanie electorală, după care duminică, 27 septembrie, ne vom prezenta la vot. I-a dat apoi cuvântul lui Cosmin Gușă, care a spus că scopul prezenței sale alături de cei doi candidați este acela de a-i susține.

”Scopul prezenţei mele astăzi, aici, este pentru a susţine candidaturile lui Felix Stroe la preşedinţia Consiliului Judeţean Constanţa şi a lui Decebal Făgădău la funcţia de primar al municipiului Constanţa. Nu am fost destul de activ în această campanie, nu pentru că nu am vrut, ci pentru că aşa s-au aranjat treburile. Am fost însă activ în judeţul Constanta, unde m-am ocupat de campania independentului Murad la primăria Mangalia, unde trebuie să ne concentrăm să facem transferul de voturi dintr-o parte în alta. PSD înseamnă mult, ar putea să însemne şi mai mult la Mangalia. Aceste două candidaturi, la Constanţa, sunt mult mai bune faţă de ceea ce oferă cei de la PNL.”, a precizat Cosmin Gușă.

În cuvântul său, Decebal Făgădău a scos în evidență faptul că alegătorii îi cunosc atât pe el, cât și pe Felix Stroe și că PSD Constanța vine cu o echipă cunoscută.

”Deja știți totul despre noi.”, a spus Decebal Făgădău.

El a declarat că, în calitate de primar, îi invită pe constănțeni să vină la vot. A spus că vor  fi asigurate atât mănuși de unică folosință, cât și dezinfectant, astfel încât totul să se desfășoare în cele mai bune condiții.

”Din punctul meu de vedere, constănțenii au deja opiniile formate, iar opțiunea lor este legată de candidatura mea. Va fi o alegere pro sau anti Făgădău, ceilalți candidați au scorul sub partide. Vreau să felicit cele trei doamne intrate în cursă și, totodată, vreau să le bat obrazul candidaților care au insultat orașul. Le transmit acelor candidați că hrănesc un câine cu ură și acel câine se va înfrupta din ei”, a declarat Decebal Făgădău.

Tot el a spus că este obișnuit să lucreze împreună cu Felix Stroe și a precizat că s-au ajutat reciproc pentru a obține credite importante, de la BERD și de la Banca Mondială.

”Nu am ascuns absolut nimic sub preș.”, a precizat Făgădău.

Felix Stroe a spus că nu va pleca la București, indiferent de ofertă, ci va munci pentru constănțeni.

El a ținut să spună că, în ultima perioadă, la nivelul RAJA SA Constanța au fost semnate încă 4 contracte foarte importante, însă a preferat să nu vorbească despre ele pentru a nu se considera că a folosit acest lucru în campania sa electorală. Dar se mândrește să vorbească despre RAJA, dat fiind faptul că aceasta oferă servicii de calitate.

De asemenea, a spus că nu și-a trimis emisari la nici un primar din județul Constanța, așa cum s-a vehiculat, pentru că are o relație foarte bună cu cei mai mulți dintre ei.

”Dacă aș vrea să vorbesc cu ei, aș face-o ”tete-a-tete”, a spus Stroe.

El a precizat că își dorește să devină președinte al Consiliului Județean deoarece are experiența necesară.

De asemenea, a declarat că la nivelul RAJA a semnat contracte în valoare de peste 740 de milioane de euro.

”Banul European are un cost – cofinanțare. Să nu ne facem că nu știm această treabă pentru că sistemul public de apă nu mai era. Nu se vede ca o șosea, ca o clădire, ca o școală… Nu se vede pentru că este sub pământ. Dar era un sistem vechi, de peste 70 de ani. Dacă nu exista RAJA Constanța, nu am fi putut să dăm apă.”, a spus Stroe.  ”Să vorbim ca specialiști, nu ca bunicuțe.”, a continuat Felix Stroe.

El a mai spus că echipa PSD Constanța va aduce în județ cel puțin două miliarde de euro. De asemenea, a ținut să sublinieze importanța mediului privat și că nu este cazul să spunem că statul are contracte cu nu știu ce investitor privat.

”Să nu ne fie rușine de capitalul privat. Capitalul privat este motorul capitalismului. Mă apucă durerea de inimă instantaneu când aud că cetățeanul X, care este întreprinzător privat, are relații cu statul. Păi cu cine să aibă statul relații, cu statul? Capitalul privat trebuie încurajat. O mare parte din banii europeni vor fi pentru întreprinzătorii privați. Județul Constanța are două resurse: turismul și agricultura.”, a mai spus Felix Stroe. 

Comandat de Partidul Social Democrat  filiala Constanta,

Executat de Asociația Puterea Civică – www.ordinea.ro 

CUI mandatar financiar coordonator 21200019

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Sondaj. USR-PLUS Agigea: „Cei mai mulți locuitori ai comunei doresc SCHIMBARE“

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Conducerea Alianței USR-PLUS Agigea a dat publicității un sondaj de opinie, din care reiese faptul că majoritatea locuitorilor din Lazu și Agigea își dorește o schimbare.

„În urmă cu opt săptămâni am realizat în toate zonele din Agigea și Lazu, un sondaj de opinie de tip “din ușa în ușa”. Sondajul a fost făcut la vremea respectivă în vederea realizării unei alianțe a partidelor de dreapta (USRPLUS, PNL și PMP) pentru Primăria Agigea. Întrucât negocierea a rămas la stadiul de discuție și din păcate nu s-a concretizat, nu am mai publicat sondajul la acel moment. Considerăm însă că este important să îl aducem la cunoștință locuitorilor din Agigea și Lazu, cu mențiunea că sondajul nu a fost realizat de către o firma specializată în statistică ci de către voluntari (nu au participat membri din niciun partid și nici locuitori din Agigea). Așa cum reiese din imagini, majoritatea locuitorilor comunei doresc SCHIMBARE, iar de departe cel mai bine clasat și cu cel mai mare potențial de creștere în răspunsurile celor chestionați este Gabriel Ciobanu, candidatul USR PLUS la Primăria Agigea. Pe 27 septembrie avem ocazia istorică de a trimite PSD acasă atât în Agigea, cât și în tot județul Constanța! Alături de noi este și Remus Negoi, candidatul alianței USRPLUS la președinția Consiliului Județean Constanța.“, se arată într-un mesaj al USR-PLUS.

  • Comandat de Uniunea Salvați România – Filiala Constanța
  • Executat de Asociația Puterea Civică – portal: ordinea.ro
  • Codul Mandatarului Financiar: 21200251

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: