Connect with us

Politica

Lucian Lungoci: „Românii au de ales între un PSD reformat care știe ce are de făcut și un PNL incompetent”

Maria Ionescu

Publicat

la

Lucian Lungoci, candidat PSD Constanța pentru Camera Deputaților la alegerile parlamentare din 6 decembrie:

“Dincolo de orice aprecieri subiective sau conotații police, există un adevăr de necontestat, susținut de cifre: guvernările PSD au fost performante economic și, mai mult decât orice, au adus prosperitate românilor. Iar pe unii aflați la acest moment, în Parlamentul României îi invit să lectureze, cu voce tare tot de la tribuna Camerei Deputaților, raporatele Institutului Național de Statistică despre guvernările social democrate. Tot lor le recomand să le citească și pe cele ale organismelor financiare internaționale referitoare la cabinetele PSD.

Exemplele sunt multe în acest sens, dar mă voi opri acum la două dintre ele. Place sau nu, Autostrada Soarelui (A2) a fost realizată, în întregime, în perioada guvernării Năstase,  ministrul Transporturilor de la acel moment fiind Miron Mitrea. Își aduce aminte cineva de vreo bucățică  de autostradă începută și terminată de Ludovic Orban în perioada în care a deținut același  portofoliu? Sau de vreuna începută și finalizată de miniștrii PDL, deghizați acum în respectabili PNL-iști? Ca să nu mai vorbim de mirobolantele realizări ale lui Traian Băsescu, ministru al Transporturilor, care a lăsat în memoria și spre bunăstarea românilor doar vestitele plăcuțe cu “Aici sunt banii dumneavoastră”!

Tot guvernarea PSD a fost cea care a mărit salariile cadrelor medicale. Social democrații au fost cei care au stopat plecarea medicilor din țară, asigurându-le venituri decente acasă și, pe cale de consecință, dând posibilitatea pacienților să fie îngrijiți de specialiști. Mărirea salariilor medicilor precum și investițiile în Sănătate făcute de administrațiile locale PSD, Constanța fiind un exemplu elocvent în acest sens, au oferit românilor un act medical de calitate. Nu în ultimul rând, nu puține au fost cadrele medicale care s-au  întors să profeseze acasă.

Ce a făcut cabinetul Orban pentru cadrele medicale? Le-au promis câte  500 de euro, sumă pentru cei care lucrează în spitalde COVID, dar banii au ajuns abia după ce medici, asistente, ambulanțieri au protestat, într-o formă sau alta pentru neprimirea ei! A declarat, ori de câte ori a avut un microfon în față, că va sprijini spitalele în pandemie, dar tot cea a fost necesar  în această perioadă a căzut pe umerii adminsitrație locale, exemplul Constanței fiind elocvent în acest sens. Știți ce au primit constănțenii de la Guvernul României atunci cât toată lumea era disperată din motive de testare? Un  aparat PCR defect!  Știți cine a asigurat sumele necesare funcționării spitalelor constănțene în condiții de pandemie? Primăria Constanța și Consiliul Județean Constanța.

Pe 6 decembrie, românii au de ales între  un PSD reformat  care știe ce are de făcut și un PNL incompetent care e mai periculos decât COVID-ul.

Pe 6 decembrie constănțenii au de ales între performanța social democrată dovedită în toate guvernările și  incapacitatea guvernamentală manifestată, zilnic, de cabinetul Orban.

Noi venim, așa cum am făcut-o de fiecare dată,  cu soluții, programe economice și sociale, surse de finanțare. Ei au reușit ca într-un singur an de guvernare  să sărăcească românii, să bage în colaps sectoare importante din economie, să îndatoreze țara și, mai grav decât orice, să instaureze hoasul în vreme de pandemie.”.

Comandat de Partidul Social Democrat – Filiala Constanța

Executat de Asociaţi Puterea Civică – www.ordinea.ro

Mandatar Financiar – cod AEP 11200020

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Politica

Regulamentul de parcări al Constanței – o JECMĂNEALĂ de 20 de milioane de euro

Adrian Cârlescu

Publicat

la data de

Scris de

Pe vremea lui Făgădău, constănțenii plăteau doi lei cincizeci pentru o oră de parcare în centrul orașului. Iar între blocuri, în parcările de rezidență, plăteau o taxă de rezervare de 208 lei pe an. Pe timpul zilei, aceste locuri rezervate puteau fi utilizate la liber, fără nicio taxă, de orice alt șofer. Însă regulamentul lui Făgădău avea și hibe. Cel mai grav cusur era acela că la parcările din centru, taxa de 2,5 lei pe oră nu puteau fi achitată decât prin SMS. Dacă te lăsa bateria la telefon sau creditul, te alegeai rapid cu o amendă contravențională. Polițiștii locali trăgeau tare să-și facă normele de amenzi, astfel că vânau orice abatere, oricât de mică. Iar acest comportament a nemulțumit profund. Acesta a fost momentul în care Asociația Constanța Altfel, condusă atunci de actualul primar Vergil Chițac și reprezentată avocățește de actualul administrator public al orașului, Felicia Ovanesian, a atacat regulamentul în Justiție. Acțiunea asociației lui Chițac & Ovanesian a fost admisă, în principal din cauza lipsei modalităților alternative la plata taxei de parcare. Ca urmare, o vreme nu s-a mai încasat niciun ban în parcările din centrul orașului. Iar constănțenii s-au bucurat și i-au mulțumit lui Chițac, votându-l la Primărie. Omul promitea multe vise, ca de pildă transportul gratis în comun.

Filozofia de parcare a părinților noului regulament: să plătească toți proprietarii de mașini!

Numai că, după instalarea în funcție, primarul liberal a numit un comitet local, în frunte cu viceprimarul Rusu și cu fostul PSD-ist Horia Constantinescu, cu misiunea să redacteze un nou regulament al parcărilor. Filozofia care se clocea pentru acest domeniu nu-i era chiar străină primarului, de vreme ce acesta s-a înfățișat la câteva emisiuni, la televiziunea mogulului său de suflet, dând glas ideii că fiecare proprietar de mașină din acest oraș ar trebui să achite taxă de parcare. Fostul PSD-ist înfiat de liberali, Horia Constantinescu, s-a dus la rândul său pe la televiziuni și site-uri cu platforme video, trădându-se că scopul urmărit prin noul regulament ar fi colectarea de la cetățeni a cel puțin 20 de milioane de euro pe an. În aceeași emisiune în care-și freca mâinile cu gândul la purcoiul de bani, Horia C. își permitea să-i numească nesimțiți pe agenții economici care nu au acceptat să sponsorizeze Primăria, pentru amenajarea luminițelor de Crăciun. Cam ăsta-i nivelul de golănie și tupeu al părintelui noului regulament de parcare.

Au ascuns anexele, ca să nu se prindă publicul de dimensiunea jecmănirii

Ca urmare, regulamentul a ieșit după chipul și asemănarea celor care l-au plămădit: alambicat, neclar, contradictoriu, cu portiță pentru deturnarea de fonduri… dar foarte clar în privința intenției de a stoarce de la șoferi cel puțin 20 de milioane de euro pe an. Foarte clare sunt și intențiile acestor imaculați care nu-i suferă pe nesimțiți de a institui un regim polițienesc. 

Constanța Altfel

Înainte de a intra în detalii, trebuie să spunem că regulamentul a fost pus în dezbatere publică și a generat în jur de 90 de amendamente și observații din partea publicului. Însă constănțenii n-au avut acces decât la partea teoretică, întrucât anexele au fost ascunse până ieri. Ori aceste anexe cuprindeau date punctuale despre tarife și zone de parcare. Vorbim de elemente cheie, ca dovadă că în momentul în care datele au ajuns la cunoștința publicului, au generat un val de comentarii și înjurături. Iar așa devine clar de ce au fost ascunse.

Zona zoster

Din capul locului, regulamentul împarte Constanța în 3 așa-zise zone de taxare. În Zona 1, se află parcări cu timp limitat, în care îți poți lăsa mașina maxim 3 ore. În primele două ore, tariful este de 7 lei pe oră, plus TVA. În a treia oră, tariful sare la 15 lei plus TVA. Parcările din această ”zonă de taxare” sunt administrate de Confort Urban SRL. Utilizatorii pot plăti serviciul prin SMS, la parcometru sau la angajații acestei societăți. Jumătate din banii colectați ar putea rămâne în contul SRL-ului, iar cealaltă jumătate ar putea să se facă venit la bugetul local – existând un proiect distinct în acest sens care va fi supus aprobării în aceeași ședință cu regulamentul de parcări. Potrivit legii, administratorii parcărilor pot păstra între 20 și 50% din veniturile încasate. Administrația Chițac optează pentru varianta fifty-fifty.

Regula generală în Zona 1 este aceea că parcarea e pe timp limitat și costă mai scump ca la Londra. Desigur, există și o sumedenie de excepții, pe care le vom detalia mai jos.

În Zona 2 intră toate ”spațiile de parcare situate pe trama stradală” amenajate ca parcări, ”cu excepția spațiilor de parcare cuprinse în Zona 1 și a parcărilor de reședință” (Zona 3). Cu alte cuvinte, orice margine de stradă trasată cu bidineaua, dacă nu se află în Zona 1 sau în Zona 3, se află obligatoriu în Zona 2. Aici, parcarea este permisă doar contra unei taxe de 4 lei pe oră plus TVA.

În Zona 3, sunt incluse parcările de reședință. Vorbim de locuri de parcare aflate în inima cartierelor, care pot fi rezervate de riverani. Persoanele fizice achită 208 lei pe an, în vreme ce persoanele juridice achită de 9 ori mai mult, respectiv 1.868 de lei pe an.

Portița pentru deturnarea de fonduri

Regulamentul interzice cu desăvârșire parcarea pe trotuare sau pe spațiile verzi. Plecând de la acest aspect și luând în calcul și faptul că peste 1.200 de locuri de parcare de pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu vor fi desființate în curând, e limpede că locurile vor deveni total insuficiente. Anticipând acest dezastru previzibil, regulamentul prevede atribuirea locurilor rezervate din Zona 3 prin licitații publice.

În acest caz, asociațiile de locatari primesc sarcina să trimită membri în comisia de licitație și în comisia de contestații. De asemenea, asociațiile primesc în sarcină să ateste calitatea participanților de proprietari ai apartamentelor și faptul că sunt la zi cu plata întreținerii. Prima operațiune ar putea aduce atingere regulilor cu părivire la manipularea datelor personale. Conștienți de acest aspect, redactorii regulamentului specifică faptul că atestarea se poate face prin consultarea cărții de imobil. 

În urma licitației, Primăria încasează doar 208 lei pe an pentru locul din parcarea de reședință, în vreme ce diferența de preț, rezultată din licitație, urmează să fie vărsată de câștigători în contul asociației de proprietari.

Regulamentul indică șefilor de asociații să utilizeze acești bani doar pentru amenajarea spațiilor verzi de lângă blocuri sau pentru salubrizare. Acest mecanism prin care Primăria permite ca banii să intre în conturile unor persoane juridice diferite ar putea fi asimilat drept deturnare de fonduri, în opinia unor surse juridice consultate de Ordinea.Ro.

Viniete pentru zonele 2 și 3

După cum spuneam, există o serie de facilități și excepții. Principala facilitate este aceea că șoferii pot cumpăra viniete care le conferă drepturi doar în parcările administrate de Primărie (vinietele nu au nicio valabilitate în parcările din Zona 1 administrate de Confort Urban SRL). Vinieta albastră poate fi cumpărată cu 25 de lei pe zi, 150 de lei pe săptămână sau 250 de lei pe lună. Vinieta albă, valabilă pentru un an întreg, costă 360 de lei. Cu vinieta, albă sau albastră, poți parca permanent pe locurile din Zona 2. De asemenea, poți parca pe locurile din Zona 3 (parcările de reședință), de luni până vineri, în intervalul 8:00 – 15:00. Dacă sunt libere. Cine parchează aici fără vinietă… e pasibil de amendă.

O altă așa-zisă facilitate este un sistem de abonamente, la 208 lei pe an, care permite parcarea riveranilor pe locurile rezervate, din parcările de reședință, în intervalul 8:00 – 15:00, de luni până vineri, fără week-end-uri, fără sărbători legale. Practic, pentru aceiași bani în care alții beneficiază de parcare de reședință pe toată durata zilei, ai putea să te lipești câteva ore, când rezervatarul e plecat la muncă. După aceea… Dumnezeu cu mila să mai găsești pe undeva un loc fără plată.

Excepții pentru cei de la Primărie și alte instituții

De la regula de plată din Zona 1 administrată de Confort Urban se aplică excepții pentru riveranii care cumpără un abonament, pentru parcările instituțiilor publice, pentru mașinile instituțiilor de forță aflate în misiune (SRI, Parchet etc), pentru mașinile lucrătorilor care participă la repararea unor avarii, pentru taxiuri – care vor avea spații aparte, precum și pentru mașinile electrice sau hibrid. Evident că angajații Primăriei nu vor plăti taxe de parcare la valoarea de 7 lei sau de 15 lei pe oră, ci abonamente anuale la o valoare redusă.

În parcările din Zona 2 și Zona 3, cei de mai sus beneficiază de gratuitate. Tot aici pot parca gratuit mașinile unităților Ministerului Educației sau Ministerului Tineretului și Sporturilor, veteranii și văduvele de război, victimele dictaturii comuniste și reprezentanții unor fundații înființate prin testament sau ai ONG-urilor care se ocupă în mod exclusiv de prestarea gratuită de servicii sociale. Persoanele cu dizabilități au locuri gratuite în toate zonele de taxare.

O varză conceptuală

Din punct de vedere conceptual, regulamentul de parcare are probleme grave. Dacă îl parcurgeți, veți avea surpriza să găsiți parcări de reședință situate în Zona 1 și Zona 2, deși Zona 3 înseamnă parcări de reședință. După ce ai aflat, din definiție, că Zona 3 înseamnă parcări de reședință, este cam greu să înțelegi că parcări de reședință înseamnă și Zona 1 și Zona 2. Pare că cine a scris regulamentul nu prea a fost la ora de logică.

Apoi, din anexe aflăm că Zona 1 este și în fața Palatului de Justiție, dar și la bazarul Gorbaciov, situat lângă cimitirul căruia îi mai cad gardurile pe trotuare și pe trecători. Pe de altă parte, stațiunea Mamaia nu este în Zona 1, ci în Zona 2. Păi de ce e mai scump să parchezi la Gorbaciov decât în Stațiunea Mamaia? 

Și varza e mare: vinieta albă, vinieta albastră, taxa de 4 lei, taxa de 7 lei, taxa de 15 lei, abonamentul, rezervarea, dreptul de șmecher al celor de la Primărie, riveranii, licitațiile, asociațiile care certifică date personale și se aleg cu banii, zonele care se încalecă între ele, Zona 2 care poate fi extinsă cu bidineaua în tot orașul…

Europa ne spune că regulile trebuie să fie simple și predictibile. Însă, la ce talmeș-balmeș făcură imaculații care nu-i suferă pe nesimțiți, e clar că nu poate fi vorba de așa ceva. Evident că regulamentul prevede un purcoi de amenzi. Și la cât  e de alambicat, cu siguranță vor fi destui mușterii. Un sfert de oraș parchează pe trotuare, pentru că asta este situația. După noul regulament, contravenienții vor fi amendați. Ori cu amenzi cu tot afacerea parcărilor ne va ușura, la comun, de mai bine de 20 de milioane de euro pe an. Ca să nu mai spunem câtă treabă vor avea polițiștii locali să verifice pe oricine. Vorba povestitorului: așa se întâmplă când îl schimbi pe Dracu și dai de tac*su.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Felix Stroe, PSD: „Constanța este în pragul unei revolte populare! Actualii edili au TRIPLAT tarifele de parcare în oraș“

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Noul regulament al parcărilor din oraș pe care actuala administrație ni-l propune a stârnit numeroase nemulțumiri în spațiul public. Senatorul de Constanța al PSD Felix Stroe critică în termeni duri viziunea liberalilor despre parcare.

„După ce au atacat fostul regulament al parcărilor, direct sau prin interpuși, actualii edili au TRIPLAT tarifele de parcare în oraș!? Centrul orașului a fost extins ca zonă de tarifare, astfel că locuitorii orașului vor putea parca atunci cînd merg la muncă sau cu treabă în „centrul” mare cât aproape tot orașul doar 3 (trei!) ore, la prețuri exorbitante – 15 lei după primele două ore!?! Iar cei din cartiere vor trebui să se bată la licitație pentru locuri de parcare pe care le-au închiriat și le plătesc cinstit, de zeci de ani!? Dacă parchezi câte 10 minute în patru locuri, vei scoate zilnic din buzunare peste 30 de lei!

După ce au manifestat fără motive aparente, împotriva unor dușmani inventați de dreapta neo-marxistă, protestatarii ar trebui să iasă acum în stradă, pe bună dreptate! Actualul primar v-a cerut să #avețiîncredere… Totul a fost o mare înșelătorie! Actuala conducere a orașului e împotriva propriilor locuitori, care nu sunt veniți la Constanța în concediu la mare! Au de mers la serviciu, au de rezolvat probleme, inclusiv cu mașinile personale, mai ales în timp de pandemie!

Liberalii și primarul LOR ar trebui să știe că, în afară de demolat terasele micilor afaceri (oraș turistic, nu?!) și triplat taxe și impozite, ar trebui să aibă grijă de oraș și de cetățenii săi. Și cei care i-au votat, și cei care nu i-au votat. V-ați ostilizat întreaga populație și i-ați făcut dușmani și pe oamenii de afaceri, și pe cetățenii obișnuți! Veți plăti pentru asta!“, a declarat Stroe.

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

PSD, petiție online pentru majorarea alocațiilor

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Președintele PSD, Marcel Ciolacu, a anunțat joi, pe Facebook, lansarea unei petiții online prin care se cere majorarea alocațiilor copiilor. Solicitarea le este adresată parlamentarilor de la PNL, USR-PLUS și UDMR.

Amintind despre invitația premierului Florin Cîțu de a-l suna pentru a-i explica datele din buget, președintele PSD a precizat că “nu îi face nicio plecere” să discute cu acesta. În schimb, îi transmite că majorarea alocațiilor este foarte importantă pentru copii și că o astfel de măsură trebuie adoptată indiferent de ce partid o propune.

“Nu-mi face vreo plăcere să-i sun pe Orban și Cîțu, dar o viață mai bună pentru copiii țării merită orice efort. Sper că ambii vor înțelege că nu contează al cui e amendamentul, ci mai important este ce înseamnă pentru copii majorarea alocațiilor. Intră și tu pe psd.ro/alocatii și cere-le parlamentarilor PNL/USR/UDMR din județul tău să voteze pentru mărirea alocațiilor!”, a scris Marcel Ciolacu în mediul online.

Revenind la demersul liderilor social democrați, respectiv la petiția pentru majorarea alocațiilor copiilor, în apelul lansat public de PSD se arată că alocațiile din România sunt cele mai mici din UE.

“Vrei să continue așa? Fii una dintre vocile care apără cei 4,3 milioane de copii! Scrie-le parlamentarilor din județul tău și întreabă-i chiar TU de ce nu au prevăzut în bugetul pe 2021 dublarea alocațiilor copiilor, conform promisiunii lor”, mai scriu social-democrații în petiție.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: