Connect with us

Societate

Lucrări la creșele 1 și 2 din Constanța! Vedeți cât costă!

Maria Ionescu

Publicat

la

Pe pagina oficială a Serviciului Public de Asistență Socială a Primăriei municipiului Constanța au fost postate două anunțuri de publicitate, potrivit cărora află că vor fi executate lucrări la Creșele 1 și 2. Iatpă despre ce este vorba: La Creșa 2 se va înlocui parchetul și se va reface hidroizolația de pardoseală, prin cumpărări directe.  Valoarea estimată a lucrărilor este de 14653.66 RON, fără TVA. Contractul se va încheia după data atribuirii în SEAP și va fi valabil până la îndeplinirea tuturor obligațiilor asumate. Valoarea totală a ofertei financiare va fi exprimată în lei, cu TVA menționată distinct și va fi justificată pe baza devizului de lucrări, conform normelor în vigoare, deviz ce va fi conform cu listele de cantități din caietul de sarcini. Va fi prezentată o ofertă tehnică în care vor fi descrise materialele ce vor fi folosite, precum și modul de punere în opera. Ofertele financiare care nu sunt susținute de devize de lucrări conforme nu vor fi luate în considerare. Ofertantul va respecta toate reglementările referitoare la protecția muncii, PSI și protecția mediului și este răspunzător de exactitatea și legalitatea datelor înscrise în situațiile de plată și în facturi, obligându-se să restituie sumele încasate necuvenit. Se va constitui garanție de bună execuție, în cuantum de 5% din valoarea totală a contractului, fără TVA. Termenul de execuție a lucrării este de 10 de zile calendaristice de la comunicarea ordinului de începere a lucrărilor, iar termenul de garanție pentru lucrările executate este de 12 luni. Ofertanții trebuie să fie înregistrați în SEAP. Ofertanții vor prezenta certificate constatatoare din care să rezulte că obiectul de activitate al acestora corespunde obiectului contractului și sunt autorizați în acest sens, în condițiile legii; vor face totodată dovada experientei similare, de minim 14.653,66 lei, fără TVA, prin prezentarea de contracte, la nivelul minim de un contract, maxim trei, procese verbale de recepție, orice alte documente constatatoare, după caz, precum și dovada neîncadrării în cazurile de excludere prevazute la articolele 164, 167, 59 și 60 din Legea nr. 98/2016. Ofertele prezentate trebuie să respecte cerințele minime specificate din caietul de sarcini și lista de cantități, oferta financiară va fi postată în catalogul electronic SEAP ca urmare a solicitării transmise de către Autoritatea Contractantă către ofertantul clasat pe primul loc în urma aplicării criteriului de atribuire „ prețul cel mai scăzut” și a cărui ofertă îndeplinește cerințele și necesitățile autorității contractante. Ofertele prezentate trebuie să respecte cerințele minime specificate din caietul de sarcini. Termenul limită de primire a ofertelor este 8 decembrie 2017.

Și la Creșa 1 se vor efectua lucrări

Aici vor fi înlocuite țevile din oțel. De asemenea se vor efectua cumpărări directe. Valoarea estimate, fără TVA este de 7373,49 RON. Contractul se va încheia după data atribuirii în SEAP și va fi valabil până la îndeplinirea tuturor obligațiilor asumate. Valoarea totală a ofertei financiare, va fi exprimată în lei, cu TVA menționată distinct și va fi justificată pe baza devizului de lucrări, conform normelor în vigoare, deviz ce va fi conform cu listele de cantități din caietul de sarcini atașat. Va fi prezentată o ofertă tehnică în care vor fi descrise materialele ce vor fi folosite, precum și modul de punere în operă. Ofertele financiare care nu sunt susținute de devize de lucrări conforme nu vor fi luate în considerare. Ofertantul va respecta toate reglementările referitoare la protecția muncii, PSI și protecția mediului și este răspunzător de exactitatea și legalitatea datelor înscrise în situațiile de plată și în facturi, obligându-se să restituie sumele încasate necuvenit. Se va constitui garanție de bună execuție, în cuantum de 5% din valoarea totală a contractului, fără TVA. Termenul de execuție a lucrării este de 7 de zile calendaristice de la comunicarea ordinului de începere a lucrărilor, iar termenul de garanție pentru lucrările executate este de 12 luni. Și în acest caz ofertanții trebuie să fie înregistrați în SEAP și să dețina o autorizație pentru lucrări la hidranții interiori eliberată de Inspectoratul pentru Situații de Urgenta. Ofertanții vor prezenta certificate constatatoare din care să rezulte că obiectul de activitate al acestora corespunde obiectului contractului și sunt autorizați în acest sens, în condițiile legii; vor face totodată dovada experientei similare, de minim 7.373,49 lei, fără TVA, prin prezentarea de contracte, la nivelul minim de un contract, maxim trei, procese verbale de recepție, orice alte documente constatatoare, după caz, precum și dovada neîncadrării în cazurile de excludere prevazute la articolele 164, 167, 59 și 60 din Legea nr. 98/2016. Ofertele prezentate trebuie să respecte cerințele minime specificate din caietul de sarcini și lista de cantități, oferta financiară va fi postată în catalogul electronic SEAP ca urmare a solicitării transmise de către Autoritatea Contractanta către ofertantul clasat pe primul loc în urma aplicării criteriului de atribuire „ prețul cel mai scăzut” și a cărui ofertă îndeplinește cerințele și necesitățile autorității contractante. Ofertele prezentate trebuie să respecte cerințele minime specificate din caietul de sarcini. Și aici adjudecarea se va face în favoarea ofertantului care a prezentat prețul total cel mai scăzut și care întrunește condițiile cerute prin caietul de sarcini. Termenul limită de primire a ofertelor este și în această situație 8 decembrie 2017. Informații suplimentare se pot solicita, până mâine la ora 16.00.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

Cărți și manuscrise de valoare inestimabilă, găsite în România. Vezi de unde au fost furate

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În urma cooperării judiciare internaționale cu autoritățile din Marea Britanie și Italia, au fost descoperite, în județul Neamț, cărți și manuscrise vechi în valoare de peste 2.500.000 de lire sterline, susceptibile a fi fost sustrase din Londra.

Cărțile includ opere din secolul al XVII-lea ale astronomului italian Galileo Galilei și ale omului de știință Isaac Newton, precum și ale pictorului spaniol Francisco Goya.

La data de 16 septembrie 2020, polițiștii Direcției de Investigații Criminale din Poliția Română și procurorii D.I.I.C.O.T. – Structura Centrală, cu sprijinul I.P.J. Neamț, au efectuat o percheziție domiciliară, în județul Neamț, în baza unui ordin european de anchetă emis de autoritățile judiciare din Marea Britanie.

În urma activității desfășurate, au fost descoperite mai multe obiecte de patrimoniu, respectiv cărți și manuscrise vechi, despre care există indicii că ar fi fost sustrase din Anglia, în perioada 2017 – 2019.

Bunurile de patrimoniu fuseseră sustrase în ianuarie 2017, în Feltham, Londra. Cărțile, care includ opere din secolul al XVII-lea ale astronomului italian Galileo și ale lui Isaac Newton, precum și ale pictorului spaniol din secolul al XVIII-lea Francisco Goya au o valoare totală de peste 2,5 milioane de lire sterline. Acestea opere sunt de importanță internațională și sunt de neînlocuit.

Persoanele bănuite de comiterea faptelor sunt arestate preventiv în Anglia.

Activitățile au fost derulate în cadrul unei echipe comune de anchetă (JIT BROOKS), constituite între autoritățile judiciare din România, Anglia și Italia, iar ancheta s-a desfășurat sub egida EUROJUST, cu sprijinul EUROPOL.

Activitatea de cooperare investigativă internațională a beneficiat de sprijinul  EMPACT prioritatea infracțiuni contra patrimoniului. Ciclul de politici europene EMPACT are ca prioritate lupta împotriva criminalității organizate, în perioada 2018-2021.

Informații de background

Amintim faptul că, la data de 25 iunie 2019, polițiști din cadrul Direcției de Investigații Criminale, împreună cu procurorii D.I.I.C.O.T. – Structura Centrală, au efectuat 28 de percheziții în România, în cadrul unei acțiuni ce avut loc simultan și în Anglia și Italia, pentru destructurarea unei grupări infracționale. Perchezițiile de atunci au avut loc în județele Iași, Neamț, Suceava, Brașov, Bihor și municipiului București.

Membrii grupării erau bănuiți de comiterea mai multor furturi din societăți comerciale și depozite amplasate în special în Anglia (14 fapte comise), dar și în alte state din UE.

Polițiștii au pus în executare 12 mandate de aducere, mai multe persoane fiind audiate.  În urma activităților desfășurate, au fost descoperite mai multe bunuri și înscrisuri cu valoare probantă în cauză, fiind instituite și măsuri asigurătorii. Au fost reținute 4 persoane, iar față de alte 3 au fost puse în executare mandatele europene de arestare emise pe numele lor.

În cadrul echipei comune de anchetă, au fost desfășurate activități inclusiv pe teritoriul Angliei și Italiei.

În cadrul EUROPOL, a fost constituit un centru operațional de comandă unde au fost prezenți câte un reprezentant al celor trei state din echipa comună de anchetă, care au coordonat de la acel nivel activitățile desfășurate în cadrul acțiunii comune.

De asemenea, la acțiunea desfășurată în România, au fost prezenți analiști din cadrul Europol, care au sprijinit activitățile efectuate de polițiștii români prin birourile mobile.

La acțiunea desfășurată în România au participat peste 130 de polițiști din cadrul Direcției de Investigații Criminale, Direcției de Combatere a Criminalității Organizate, Institutului Național de Criminalistică și din structurile de investigații criminale și criminalistică din inspectoratele de poliție județene Neamț, Iași, Suceava, Brașov și Bihor.

Activitățile au fost realizate cu sprijinul echipelor de intervenție din cadrul Inspectoratului General al Jandarmeriei Române.

Echipa comună de anchetă a fost constituită la nivelul EUROJUST, în anul 2017, de autoritățile judiciare române și britanice, iar ulterior a aderat și Italia, de la data respectivă fiind efectuate mai multe activități de investigare și cercetare penală și cooperare polițienească internațională.

Pe parcursul anchetei, au fost organizate mai multe întâlniri de coordonare la care au participat procurori și polițiști britanici, români și italieni.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Festival turco-tătar Sabantoi 2020. Iată ce manifestări au loc în sudul litoralului

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Uniunea Democrată Tătară  cu sprijinul Departamentului pentru Relaţii Interetnice, Asociația Community Aid Romania, Direcţia de Cultură şi Sport Mangalia, Ambasada Republicii Kazakhstan în România şi Asociaţia Culturală Mehmet Niyazi organizează evenimentul internaţional Sabantoi, în perioada 18-20 septembrie 2020.

Potrivit conducerii Uniunii Democrate a Tătarilor din România, anul 2017 a reunit 4 ţări, în 2018 au participat reprezentanți din 10 ţări, iar anul trecut participarea a fost mult mai mare.  Au fost reprezentanți din 15 ţări şi peste 5.000 de  vizitatori.

Anul acesta, deşi există confirmarea a 25 de ţări încă din septembrie 2019, din cauza pandemiei doar 7 ţări vor reuşi să ajungă la cel mai mare festival interactiv din România.

”Festivalul a devenit o tradiţie, este deja la a 4-a ediție, doar că, în acest an ne limităm la doar 4 ore în ziua de 20 septembrie 2020, interval orar 14.30 – 18.30 (plaja Turquoise din Venus Mangalia).

Puteți: călări, trage cu arcul, savura bucătăria turco-tătară, participa la unul din cele 7 jocuri și, puteți chiar câștiga premiile simbolice puse în joc!

Trebuie doar să respectăm, conform legii, distanțarea fizică și regulile de stopare/limitare a răspândirii coronavirusului!”, a precizat președintele UDT, Naim Belgin.

Evenimentul include şi Festivalul Filmului Kazakh, iar filmele care vor putea fi vizionate sunt: “Hanatul Kazakh: Tronul de Aur” şi “Fântâna adâncă”: ambele subtitrate în limba română.

Program: 18.09.2020 – 19.30 şi 19.09.2020 – 19.30, locație: Teatrul de Vară Neptun.
Intrarea este LIBERĂ!

”Mulţumim pentru sprijinul acordat  tuturor celor care iubesc cultura, tradiţiile, şi sportul! Vă mulţumim!”, a spus Naim Belgin.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Zero Gravity Dimension, un proiect cultural de succes sub cupola Planetariului

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Epidemia de coronavirus nu poate opri arta. Proiectele culturale continuă cu succes, respectând toate restricțiile impuse pentru a preveni răspândirea bolii.

Așa se întâmplă și cu Zero Gravity Dimension, organizat de Asociația Culturală Georgiana Rusu. Proiectul a debutat pe 7 septembrie și presupune organizarea a zece reprezentații ale spectacolului de teatru pentru tineret „Zero Gravity Dimension”. Reprezentațiile se difuzează online și mai pot fi vizionate pe pagina de Facebook „Zero Gravity Dimension”, în zilele de 17, 21 și 22 septembrie 2020, începând cu ora 20:00.

„Am avut, la fiecare reprezentație online, sute de spectatori, cu mult mai mulți decât am fi putut avea dacă am fi susținut reprezentațiile cu public, în Planetariu, așa cum era conceput inițial proiectul. Audiențele record înseamnă că oamenii au nevoie în continuare de teatru, de artă, în general, și ne bucurăm că le putem oferi ce-și doresc, chiar și în aceste condiții dificile din vremuri de pandemie. Pe de altă parte, ne-au lipsit energia, căldura și emoția pe care ni le-ar fi transmis spectatorii, dacă reprezentațiile ar fi putut fi susținute cu public în sală, mai ales în condițiile speciale oferite de incinta de la Planetariu.”, a spus Georgiana Rusu, organizator al evenimentului.

Spectacolul „Zero Gravity Dimension” spune povestea a patru elevi eminenți care câștigă un concurs internațional de robotică și primesc drept premiu o vizită la N.A.S.A. Însoțiți de doi profesori și de robotul cu care au câștigat concursul, cei patru vizitează un centru de lansare a rachetelor și, dintr-o eroare de programare, pornesc în cosmos la bordul unei capsule spațiale.

Proiectul este co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (A.F.C.N.), aria tematică: „Artele spectacolului – Teatru”. Buget total: 113.500 lei (85.000 lei finanțare A.F.C.N., 28.500 lei contribuție proprie a beneficiarului).

Parteneri: Complexul Muzeal de Științe ale Naturii Constanța, Complexul Muzeal de Științele Naturii „Răsvan Angheluță” Galați, Inspectoratul Școlar Județean Constanța, Comitetul Județean al Părinților Constanța, Asociația Elevilor din Constanța și compania de transport auto Business Class Tour.

Regia: Iulian Enache

Scenariul: Cristiana Bojthe Keresztes

Muzica: Adrian Mihai

Scenografia: Lăcrămioara Dumitrașcu

Casting: Lui’s Events

Distribuția: Andu Axente, Alexandru Medveghi, Anais Agi-Ali, Beatrice Georgiana Marciuc, Gabriel Roșu, Andrei Calu

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: