Connect with us

Societate

Medicamente pentru tratamentul imunodeficiențelor au fost aduse în țară

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Compania Națională “Unifarm” S.A. a informat  Ministerul Sănătății că în cursul acestei dimineți au intrat în țară și urmează să fie distribuite către spitale un număr de o mie de doze de IGVena. De asemenea, în cursul acestei săptămâni, C.N. “Unifarm” S.A. a anunțat  că va primi alte 600 de  flacoane  de INTRATECT. Ambele medicamente sunt utilizate pentru tratamentul imunodeficiențelor primare.  De asemenea, pentru tratamentul imunodeficiențelor secundare, până la finalul acestei săptămâni vor mai fi achiziționate 2200 de flacoane de Pentaglobina. Discontinuitățile apărute anul trecut în aprovizionarea cu imunoglobulină, cauzate de retragerea de pe piață a unor producători care asigurau peste 80% din necesarul de produse,  au determinat retragerea din Lista C2 a medicamentelor cu probleme în aprovizionare. În urma aprobării Ordonanței de urgență de suspendare temporară a obligației de plată a taxei clawback  pentru deținătorii autorizațiilor de punere pe piață a medicamentelor derivate din sânge uman sau plasmă umană, în luna decembrie 2017, imunoglobulinele au fost reintroduse în lista C2, fiind astfel decontate din Fondul Național Unic al Asigurărilor Sociale de Sănătate (FNUASS). Până la remedierea totală a aprovizionării cu imunoglobuline, începând din luna decembrie 2017, medicii din toate unitățile sanitare din țară  au la dispoziție o linie telefonică special înființată la Ministerul Sănătății  la care pot anunța cazurile grave care necesită tratament cu imunoglobulină, astfel încât din stocurile existente în alte unități sanitare să fie direcționate medicamentele pentru tratamentul necesar în astfel de cazuri.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

Transport agabaritic pe ruta Aeroportul Kogălniceanu – Corbu

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În perioada 24.10.2018 – 25.10.2018 se va efectua un transport cu depășiri pe ruta:

Aeroport Mihail Kogălniceanu – DN 2A – Ovidiu – DN 22 – DJ 226 – Năvodari – Corbu.

Lățimea maximă a vehiculului este de 3.60 m, viteza de deplasare urmând a fi adaptată condițiilor de trafic. Menționăm că în conformitate cu OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, viteza maximă de deplasare a vehiculelor cu depășiri este de 70 km/oră.

Etapele de desfășurare ale transportului sunt stabilite de poliția rutieră, care asigură însoțirea vehiculelor cu depășiri. Transportul nu se va desfășura în perioadele și pe sectoarele de drum pe care sunt semnalate fenomene meteorologice periculoase, prin codurile galben, portocaliu sau roșu.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Motociclete BMW pentru polițiștii constănțeni

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Începând cu data de 22 octombrie a.c., Inspectoratului de Poliție Județean Constanta i-au fost repartizate 18 autospeciale marca Logan, iar Sectiei Regionale de Politie Transporturi Constanta alte 5 autospeciale Logan.

De asemenea, Serviciului Rutier Constanța i-au fost repartizate 8 motociclete marca BMW. Autospecialele si motocicletele au fost achiziționate de către Inspectoratul General al Poliției Române și repartizate structurilor din teritoriu.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Se scumpește pâinea. Urmează laptele, carnea și legumele

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Prețul pâinii ar putea să crească între 15-20% până în decembrie, influențat de producția grâului din acest an, care în unele zone ale țării a fost afectată de vremea capricioasă, a declarat Dragoș Frumosu, președintele Sindicatelor Federației din Industria Alimentară citat de jurnaliștii de la mediafax.ro.

„Prețul pâinii din România este un preț ireal, mult sub valoarea reală, un kg de pâine costă undeva la 3 lei – 3,5 lei, iar pe raft poate ajunge până la 6-7 lei. La pâine nu s-a modificat prețul față de anul trecut, de acum încolo se poate modifica pentru că vremea capricioasă a cam afectat producția. Până la finalul anului s-ar putea înregistra o creștere cu 15-20%. Problema noastră însă nu este asta, faptul că pentru o pâine de 1 leu vom ajunge poate să plătim 1,2 de lei, nu ar reprezenta o diferenţă foarte mare în buzunar. Problema noastră este că veniturile nete sunt foarte mici. Dacă la un neamţ o creştere de 10 cenţi nu înseamnă nimic la salariul său de 2.000 de euro, însă la noi 10 cenţi sau 40 de bani înseamnă foarte mult”, a declarat Dragoș Frumosu, președintele Sindicatelor Federației din Indutria Alimentară.

Reprezentantul sindicatelor spune că România importul de produse congelate reprezintă 3-4% din totalul produselor de panificaţie, ceea ce creează o problemă producătorilor din sector.

„În supermarket-uri şi hypermarket-uri există aceste pâinici congelate, pe care le găseşti în majoritatea timpului majoritatea calde şi tentante pentru cumpărători. Aceste 3-4 procente poate nu reprezintă la prima vedere mult foarte mult, însă annual acestea pot reprezenta câteva mii de tone”, spune Frumosu.

De asemenea, liderul sindicatelor din industria alimentară spune că în România se aşteaptă creşteri de preţ şi la lapte, carne sau legume.

„La lapte este o creştere de 8% care este parţial nejustificată, dar dacă discutăm depre lapte şi despre o astfel de creştere trebuie să discutăm că în alte ţări membre ale Uniunii Europene, unde preţul a scăzut cu 12%, ori de ce în România există această creştere iarăşi este un lucru pe care nu pot să mi-l explic în mod direct”, spune Frumosu.

De asemenea, spune Dragoş Frumosu, România importă circ a 25% din laptele pentru procesare.

„Până nu demult justificarea importului de lapte, deşi avem potenţial, era că laptele importat este mai ieftin decât cel produs aici, în condiţiile în care fermierii primeau un preţ de nimic”, menţionează sursa citată.

În privinţa legumelor, creşterea de preţ este justificată, spune liderul sindicatelor din industria alimentară, prin faptul că volumul importurilor creşte în perioada „moartă” din punct de vedere al producţiei.

„La legume lucrurile stau puţin dierit. În perioada aprilie-mai până în octombrie importurile scad, din octombrie-martie importăm peste 80% din legume şi fructe”, spune Dragoş Frumosu.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: