Connect with us

Politica

Mircea Titus Dobre, președintele UGIR Constanța, explică pe înțelesul tuturor ce ar fi însemnat intrarea României în Schengen

Published

on

Pro sau contra intrării României în Schengen? Asta e o întrebare care a fost intens dezbătută și în rândul românilor. În timp ce unii spun că o astfel de măsură ar fi adus mari beneficii, alți s-au dovedit a fi mai sceptici și au spus că nu ar fi schimbat cu nimic în bine soarta românilor. Fostul ministru al Turismului și actualul președinte al UGIR Constanța, Mircea-Titus Dobre, face o radiografie a avantajelor pe care România le-ar fi avut dacă ar fi fost acceptată în Schengen la 1 ianuarie 2023.

„Aderarea la spațiul Schengen ar fi avut ca efect ridicarea controalelor la frontierele interne ale statelor membre. Avantajele ar fi economice dar si sociale.

Beneficii:

  1. Timp mai scurt de călătorie

Libertatea de mișcare a cetățenilor, timpi mai scurți de călătorie și consum de combustibil mai mic deoarece nu s-ar mai sta la cozi infernale mai ales in perioada vacantelor de vara si/sau sărbători.

  1. Avantaj pentru turism

Calatorii care merg cu trenul nu ar mai fi treziți noaptea pentru controlul documentelor iar pasagerii curselor aeriene nu ar mai fi așteptat la cozi in aeroport pentru controlul pașapoartelor

  1. Avantaje pentru transportatori

Cele mai mari avantaje ar fi fost pentru transportatorii romani, care in prezent se confrunta cu timpi de așteptare foarte mari câteodată zile dar mai niciodată sub câteva ore bune.

De foarte multe ori sunt controale abuzive la graniță care duc la formarea de cozi kilometrice, timp de așteptare foarte mari pentru șoferi și întârzieri în livrarea de mărfuri. Transportatorii ar fi putut câștiga jumătate de zi sau chiar o zi dacă am fi intrat in Schengen. Totodată, pentru aceștia ar fi însemnat un minus de 200 eură pentru costul fiecărui transport

  1. Avantaje pentru investiții străine

Sa ne aducem aminte ca in anul 2011 Mercedes a ales Kecskemet din Ungaria pentru amplasarea fabricii, iar in 2018, BMW a ales orașul Debrecen din aceeași țară, iar dacă ne amintim și declarația premierului ungar Orban din The Economist în care spunea că nu îi este teamă că țările din jur vor atrage investiții străine deoarece Serbia nu este în UE iar Romania cu Bulgaria nu sunt în Schengen. Totodată am putea asista la o eventuala creștere a atracției pentru cetățenia românească ținând cont de faptul ca foarte mulți români își schimbă ccetățenia. Sunt companii de consultanță care au făcut calcule și sumele pe care le pierde sau le-a pierdut România în ultimii 11 ani de când ar fi trebuit sa intrăm în Schengen, și-anume: 200 milioane euro pe luna mai puțin la PIB și undeva la 25 miliarde euro pentru cei 11 ani.“, a spus Mircea-Titus Dobre.

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta