Connect with us

Administratie

Miting cetățenesc? Vrabie a pichetat Prefectura cu angajații Primăriei Medgidia

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Vrabie a pichetat Prefectura cu aproximativ 100 de oameni. Surse: cei mai mulți sunt angajații Primăriei Medgidia. Printre cei care au venit de la Medgidia să-l susțină pe Vrabie se regăsesc și șeful DGPP Medgidia, directorul Clubului Sportiv din municipiu, dar și Mihai Mocanu de la Poliția Locală. Edilul a anunțat pe toate căile de comunicare posibile că vine la Constanța cu cetățeni, oameni din Medgidia. A venit cu angajații Primăriei a cărei activitate o coordonează, tot cetățeni și ei, evident, dar plătiți de la buget.

Valentin Vrabie, primarul municipiului Medgidia, continuă seria protestelor organizate în fața instituțiilor publice. După ce în 2014 a cerut dreptate pentru locuitorii din comuna Peștera în fața Consiliului Județean Constanța și îl acuza pe Nicușor Constantinescu, pe atunci președinte al CJ Constanța, de faptul că nu oferă sprijin financiar în vederea derulării proiectelor locale, astăzi, edilul Medgidiei îl acuză de lipsă de transparență pe prefectul Constanței, Dumitru Jeacă.

În războiul politico – administrativ al lui Vrabie cu autoritățile locale, județene și centrale și-a făcut loc și directorul Regiei de Apă, Felix Stroe, pe care primarul din Medgidia îl face complice la situația pe care o prezintă.

Domnul prefect este jeaca lui Stroe și îl protejează” și “Stroe, nu o să reziști nici cu mii de securiști” – sunt doar două dintre mesajele cu care cei aproape 100 de oameni din Medgidia, printre ei și angajați ai instituțiilor publice din municipiul Medgidia, au venit în fața Instituției Prefectului.

Amintim că săptămâna trecută, primarul Vrabie a anunțat public faptul că intenționează să organizeze o serie de proteste în fața Prefecturii Constanța, după ce, spune el, prefectul Dumitru Jeacă nu răspunde chemării administrației din Medgidia care intenționează să organizeze referendum în vederea dizolvării Consiliului Local.

Istoria unui referendum cu morți scoși din liste de prefect

În data de 29 octombrie, primarul Vrabie i se adresa prefectului Jeacă într-o scrisoare deschisă pentru a soluționa problemele pe care acesta susține că le are municipiul Medgidia. Printre acestea și solicitarea demarării referendumului local privind dizolvarea Consiliului Local Medgidia. Cu această ocazie, Vrabie aduce în prim plan partea sentimentală a chestiunii și îi amintește prefectului locul unde s-a născut, Medgidia…

Vă aduc la cunoștință că în birourile instituției pe care dumneavoastră pretindeți că o conduceți, zac de câteva luni bune adrese înaintate de primăria municipiului Medgidia, pe care cu bună știință le ignorați. De aceste acte depind destinele a zeci de mii de cetățeni pe care eu îi reprezint și pe care dumneavoastră prin indiferență îi condamnați la un trai anevoios și cenușiu.

Este vorba despre adresele nr. 10046, 10047, 10048/09.08.2018, prin care se face revenire la adrese mai vechi depuse la dumneavoastră, referitoare la hotărâri de Consiliu Local adoptate de consilierii municipali din Medgidia, cu încălcarea flagrantă a legii. De asemenea, fac referire la adresa nr. 11406/11.09.2018 referitoare la solicitarea demarării referendumului local privind dizolvarea Consiliului Local Medgidia.

Cetățenii municipiului Medgidia, unde și dumneavoastră v-ați născut, au dreptul legal să își decidă singuri soarta însă obediența dumneavoastră față de mai marii partidului, care v-au numit în această funcție efemeră, îi impiedică să facă acest lucru. Vă enumăr în cele ce urmează trei chestiuni extrem de importante pe care nu voi reuși să le duc la bun sfârșit, din cauza unui consiliu local ostil cetățenilor municipiului Medgidia, pe care dumneavoastră îl girați:
– Reducerea cu 50% a tarifului apei furnizate de operatorul SC RAJA SA;
– Imposibilitatea accesării unei finanțări de peste 5 MILIOANE de euro pentru reabilitarea, extinderea și dotarea Casei de Cultură „I. N. Roman” din municipiul Medgidia; 
– Reorganizarea administrativă care ar fi dus la o eficientizare a activității administrației publice locale. În acest moment, proasta funcționare a diferitelor compartimente administrative duce la nemulțuniri, total justificate, ale locuitorilor acestui oraș.

Ținând cont de cele menționate anterior, vă solicit imperativ intervenţia pentru rezolvarea situațiilor create. În mod respectuos vă aduc la cunoștință faptul că cetățenii municipiului Medgidia vor picheta zilnic, pe termen nelimitat, sediul Prefecturii Județului Constanța, dacă în decursul acestei săptămâni nu veți da curs acestei solicitări.

Consider că nu ar trebui să vă pătați onoarea intrând în hățișuri politice care nu vă fac cinste și nu ar trebui să lăsați mizele altora să vă atragă în mlaștini din care nu veți mai putea ieși. Nu lăsați, vă rog, presiunile politice să vă afecteze cariera și demonstrați că cinstea și corectitudinea sunt atributele care vă definesc!

Termenul așteptat pentru răspuns era de o săptămână. Cum prefectul nu a răspuns în timpul acordat de primar, Vrabie a anunțat protestul. Tot pe Facebook. Acesta a fost momentul în care morții au fost scoși din listele cu semnături trimise de Vrabie la Prefectură. 38 a notat prefectul Dumitru Jeacă:

“Concluziile acestor verificări evidențiază următoarele:

  • totalul solicitanților înscriși în lista este de 10.400
  • o persoană are mandat de urmărire generală emis pe numele său
  • 38 persoane figurează ca fiind decedate înainte de data întocmirii listei
  • 11 persoane figurează ca fiind decedate după data întocmirii listei
  • 14 persoane au domiciliul schimbat după data întocmirii listei
  • 52 persoane figurează ca având domiciliul schimbat înainte de data întocmirii listei
  • 796 persoane figurează în Registrului Național de Evidență a Persoanelor cu un alt act de identitate valabil la momentul întocmirii listei
  • 189 persoane nu au putut fi identificate în Registrului Național de Evidență a Persoanelor
  • 743 persoane figurează în listă cu documente de identitate aparținând altor persoane
  • 5 persoane nu au putut fi identificate datorită scrisului ilizibil
  • 9 persoane nu au certificat prin semnatură datele înscrise
  • pentru 36 persoane au fost identificate diverse neconcordanțe (10 persoane au semnat de două ori, 1 persoană este minor etc. ).

În considerarea confirmării unor suspiciuni de nelegalitate, prefectul a solicitat organelor judiciare abilitate  să continue, cu celeritate, verificările asupra aspectelor sus-menționate.”

Detalii găsiți aici:

38 de morți și un urmărit general pe lista lui Vrabie pentru Referendum

Mărire și decădere

Nu mai e nicio noutate pentru nimeni că Vrabie a fost primit la Medgidia cu aplauze și mult capital electoral. De atunci, de la alegerile locale din anul 2016, edilul ales al municipiului Megidia a pierdut orașul. Luăm în calcul prin această afirmație mitingul pe care Vrabie l-a organizat în luna mai a.c., manifestare publică la care nu a reușit să adune mai mult de 500 de locuitori.

În luna mai a.c., printr-o campanie agresivă în mediul online, edilul din Medgidia i-a chemat pe oameni în stradă pentru a pune condiții companiei de apă, pentru următorii ani și nu au lipsit incidentele. “Ordinea.ro” a notat evenimentele din ziua mitingului și vi le reamintim punându-vă la dispoziție următorul articol:

Totul despre mitingul de la Medgidia

“Domnul prefect face jocuri politice”

Astăzi, acuzațiile primarului nu sunt diferite și scot la iveală aceleași supărări vechi ale lui Valentin Vrabie: RAJA și Felix Stroe, chiar dacă mitingul avea ca temă referendumul privind dizolvarea Consiliului Local Medgidia.

“MEDGIDIA MERITĂ MAI MULT! Protestul locuitorilor municipiului Medgidia împotriva Prefecturii Constanța, instituție care ignoră solicitarile cetațenilor”, acesta a fost motto-ul cu care Vrabie a venit la Constanța și prin care îl acuză pe reprezentantul Guvernului în teritoriu că face “jocuri politice”.

În susținerea celor transmise, vă punem la dispoziție imaginile filmate live de Alpha Media .

Precizare! Mitingul a fost suspendat astăzi, prin decizia primarului Vrabie, care a anunțat:

“Vom face o comunicare instituțională și apoi vom vedea ce se va întâmpla.”

Important! Remarcăm un singur lucru: pe același model a fost organizat și mitingul pe care același Valentin Vrabie l-a organizat în anul 2014, atunci când era primar al comunei Peștera. Atunci, Vrabie a venit cu garoafe, au spus “Tatăl nostru” și pe acordurile melodiei “Doamne, vino doamne” a lui Valeriu Sterian i-au cerut șefului administrației județene de atunci, Nicușor Constantinesc, să aloce fonduri pentru proiectele locale. Diferența este una singură: atunci, Vrabie a fost însoțit de peste 2.000 de oameni. În mai anul acesta, lui Vrabie i-au fost alături în jur de 500 de locuitori din municipiul Medgidia la mitingul pe care l-a organizat în centrul municipiului, iar astăzi aproape 100 și unii dintre ei sunt angajații instituției a cărei activitate o coordonează.

 

Comments

comments

Administratie

Consilierii județeni, chemați în ședință ordinară. Ce proiecte au fost trecute în convocator

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

În conformitate cu dispoziţiile art. 94 alin. 1 şi 3 din Legea nr. 215/2001 a Administraţiei Publice Locale, republicată, se convoacă Consiliul Judeţean Constanţa în şedinţă ordinară, pe data de 30.01.2019, ora  13,00 în Sala “Remus Opreanu” din cadrul Palatului Administrativ – Consiliul Judeţean Constanţa, cu următorul proiect al Ordinii de zi:

  1. Proiect de hotărâre privind acordarea titlului de „Cetăţean de onoare al Judeţului Constanţa” doamnei Doina Păuleanu.

Iniţiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind acordarea titlului de „Cetăţean de onoare al Judeţului Constanţa” doamnei Aurelia Lăpuşan.

Iniţiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind desemnarea şi validarea ca membri în cadrul Autorităţii Teritoriale de Ordine Publică Constanţa a domnilor, Subprefect Done Ionuţ şi Inspector şef, împuternicit la comanda Inspectoratului de Jandarmi Judeţean „Mihail Kogălniceanu” Lt. Col Ferencz Daniel-Mihai.

Iniţiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea preluării unui bun imobil din domeniul public al Comunei Poarta Albă în domeniul public al Judeţului Constanţa şi aprobarea unui act adiţional la contractul privind delegarea gestiunii serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare către S.C. RAJA S.A.

Iniţiator : Preşedinte: Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea preluării unui bun imobil din domeniul public al Orasului Negru Vodă în domeniul public al Judeţului Constanţa şi aprobarea unui act adiţional la contractul privind delegarea gestiunii serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare către S.C. RAJA S.A.

Iniţiator : Preşedinte: Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea preluării unor bunuri imobile din domeniul public al Orasului Năvodari în domeniul public al Judeţului Constanţa şi aprobarea unui act adiţional la contractul privind delegarea gestiunii serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare către S.C. RAJA S.A.

Iniţiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea preluării unui bun imobil din domeniul public al Municipiului Constanţa în domeniul public al Judeţului Constanţa şi aprobarea unui act adiţional la contractul privind delegarea gestiunii serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare către S.C. RAJA S.A.

Iniţiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea preluării unui bun imobil din domeniul public al Comunei Ostrov în domeniul public al Judeţului Constanţa şi aprobarea unui act adiţional la contractul privind delegarea gestiunii serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare către S.C. RAJA S.A.

Iniţiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea formulării unei solicitări de preluare a unor bunuri imobile din domeniul public al UAT Oraş Băneasa în domeniul public al Judeţului Constanţa.

Iniţiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea formulării unei solicitări de preluare a unor bunuri imobile din domeniul public al UAT Oraş Negru Vodă în domeniul public al Judeţului Constanţa.

Iniţiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea formulării unei solicitări de preluare a unor bunuri imobile din domeniul public al UAT Comuna Nicolae Bălcescu în domeniul public al  Judeţului Constanţa.

Iniţiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea formulării unei solicitări de preluare a unui imobil din domeniul public al Municipiului Medgidia în domeniul public al Judeţului Constanţa.

Iniţiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea preluării unor bunuri imobile din domeniul public al UAT Comuna Chirnogeni în domeniul public al Judeţului Constanţa, în vederea construirii a 4 locuinţe protejate şi a unui Centru de zi.

Iniţiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea preluării unor bunuri imobile din domeniul public al UAT Comuna Topraisar în domeniul public al Judeţului Constanţa în vederea construirii a 4 locuinţe protejate şi a unui Centru de zi.

Iniţiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind însuşirea în domeniul public al Judeţului Constanţa a unor bunuri imobile.

Iniţiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul Direcţiei Generale de Evidenţă a Persoanelor Constanţa.

Iniţiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea salariilor de bază aferente anului 2019 pentru personalul din aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Constanţa.

Iniţiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului „Închiderea Complexului de Servicii Comunitare Cristina”, a acordului de parteneriat cu UAT Judeţul Constanţa, a bugetului proiectului, cheltuielilor conexe ce pot apărea şi a cofinanţării acestuia de către Consiliul Judeţean Constanţa.

Iniţiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului „Închiderea Complexului de Servicii Comunitare Delfinul”, a acordului de parteneriat cu UAT Judeţul Constanţa, a bugetului proiectului, cheltuielilor conexe ce pot apărea şi a cofinanţării acestuia de către Consiliul Judeţean Constanţa.

Iniţiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului „Închiderea Complexului de Servicii Comunitare Orizont”, a acordului de parteneriat cu UAT Judeţul Constanţa, a bugetului proiectului, cheltuielilor conexe ce pot apărea şi a cofinanţării acestuia de către Consiliul Judeţean Constanţa.

Iniţiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre pentru modificarea HCJ 367/19.12.2018 privind aprobarea serviciului de pază şi monitorizare pe anul 2019 la obiectivele aparţinînd Consiliului Judeţean Constanţa.

Iniţiator: Vicepreşedinte – Palaz Claudiu Iorga

  1. Proiect de hotărâre privind modificarea structurii organizatorice a Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei” Constanţa.

Iniţiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind organizarea reţelei şcolare de învăţământ liceal şi special postliceal din judeţul Constanţa, pentru anul şcolar 2019-2020.

Iniţiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea comisiei de organizare şi desfăşurare a evaluării anuale a managerului Teatrului de Stat Constanţa, pentru anul 2018.

Iniţiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind stabilirea unor tarife, taxe şi taxe speciale pentru anul 2019.

Iniţiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea solicitării Consiliului Judeţean Constanţa către Partidul Naţional Liberal, filiala Constanţa, de a acorda în folosinţă gratuită spaţiul din municipiul Constanţa, strada Ion Lahovari nr. 2A, către Teatrul de Stat Constanţa.

Iniţiator: Vicepreşedinte – Palaz Claudiu Iorga

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

(video) Constanța. Primăria montează semafor la trecerea de pietoni de la Tomis III

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Trecerea de pietoni din Tomis 3 va fi semaforizată, anunță reprezentanții Primăriei municipiului Constanța pe pagina de Facebook.

Potrivit reprezentanților administrației municipale, Primăria Municipiului Constanța, prin S.C. Confort Urban, lucrează în aceste zile la montarea semafoarelor care vor avea rolul de fluidizare a traficului din această zonă aglomerată a orașului. Acestea vor fi puse în funcțiune la începutul lunii februarie.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Primăria Constanța vrea să închirieze terenurile de stat de pe malul lacului Siutghiol

Adrian Cârlescu

Publicat

la data de

Scris de

Asociația Demos Constanța, prin avocatul Dumitru Bădrăgan, a transmis astăzi un comunicat de presă în care atrage atenția că Primăria Constanța, la umbra unei consultări formale, se pregătește să închirieze către terți terenurile statului de pe malul lacului Siutghiol, pe care le are în administrare. Această intenție reiese din faptul că Primăria a publicat pe site, în prejma sărbătorilor de iarnă, proiectul unui regulament pentru închirierea bunurilor imobile din domeniul public și privat al localității, dar, atenție, si al celor din proprietatea publică a statului, aflate în administrarea Municipiului Constanța. Consultarea a fost lansată în bătaie de joc, deoarece Primăria nu a spus despre ce terenuri de stat ar fi vorba, pentru a nu stârni o reacție negativă din partea publicului.

Asociația Demos afirmă că, dacă va fi adoptat, regulamentul se va aplica inclusiv pentru terenurile de pe malul lacului Siutghiol. Până în anul 2010, așa cum reiese din comunicatul Demos, fâșia de protecție a lacului, aflată în proprietatea statului, a fost de 15 metri de la țărm. În anul menționat, zona de protecție a fost redusă prin lege la 5 metri, însă diferența de 10 metri nu a fost scoasă niciodată din domeniul public al statului. Tot în 2010, prin Legea 42, lacul a ajuns în administrarea consiliilor locale din Constanța, Năvodari și Ovidiu. La Constanța, lacul și terenurile de stat limitrofe au fost atât de bine administrate, încât zona s-a umplut de construcții private, iar accesul publicului a devenit, în unele locuri, o simplă amintire. În loc să stopeze această evoluție în mod vădit ilegală, Decebal Făgădău a lansat în consultare regulamentul mai sus amintit, care i-ar permite să închirieze unor privați terenurile libere de lângă lac. Bașca, să-i bage în legalitate pe cei care le ocupă de ani de zile în dauna accesului public. Așa cum spuneam mai sus, consultarea este pur formală, de vreme ce Făgădău nu a avut bărbăția să spună negru pe alb adevărata intenție, mizând pe neatenția societății civile.

Asociația Demos solicită Primăriei să răspundă la o serie de întrebări. De asemenea, solicită Apelor Române să se implice în această consultare. Iată comunicatul Demos, în mod integral:

” COMUNICAT DE PRESĂ

Asociația Demos, persoană juridică nonprofit, înregistrată în Registrul Național al Asociațiilor la numărul 15714/A/2010, cu sediul în Constanța, str. Ioan Rațiu nr. 135, județul Constanță, atrage atenția asupra faptului ca Primăria Constanta intenționează să închirieze terenurile de pe malul lacului Siutghiol (zona de protecție).

Aceste terenuri sunt proprietate publica a Statului Român si ar trebui să rămână în folosința comună a publicului, dovadă stând și materialele publicate în prea constănțeană privind situația existentă în ceea ce privește malul lacului și îngrădirea posibilității de a se circula în această zonă.

Extrem de important atât pentru constănțeni, cât și pentru instituțiile publice cu atribuții în domeniu, pe 20 decembrie 2018, autoritatea locală a lansat în consultare publică ”Proiectul de hotărâre pentru aprobarea regulamentului privind închirierea prin licitație publică a bunurilor imobile care fac parte din domeniul public sau privat al municipiului Constanța sau din domeniul public al statului și în administrarea Consiliului local al municipiului Constanța”.

Publicarea proiectului în această formă pe site-ul Primăriei Constanța reprezintă o îndeplinire pur formală a obligației privind organizarea consultării publice, lipsind o predictibilitate în ceea ce privește indicarea în materialelor prezentate a tuturor datelor necesare. Spunem acest lucru întrucât Primăria nu a publicat o listă a bunurilor imobile proprietate publică a statului, pe care le are în administrare și pe care dorește să le închirieze prin acest regulament. Această omisiune este una foarte gravă, întrucât se poate urmări inclusiv închirierea terenurilor statului din zona de protecție a lacului Siutghiol, fără a se comunica în mod explicit această intenție publicului. Regulamentul ar urma să se aplice pentru:

– zona de protecție, ce are o lățime de 5 ml măsurată de la luciul lacului Siutghiol spre uscat și

– zona care prin Legea nr. 310/2010 a fost scoasă din regimul restrictiv al zonei de protecție, dar nu și din domeniul public al statului, ce are o lățime 10 ml măsurată de la luciul lacului Siutghiol spre uscat.

În acest context, Asociația Demos solicită Primăriei Constanța să răspundă public la următoarele întrebări:

  1. La nivelul Consiliului local al municipiului Constanța există o inventariere distinctă a bunurilor imobile care fac parte din domeniul public/privat al municipalității și a celor care fac parte din domeniul public al statului al căror drept de administrare să fi fost încredințat, în baza unor HG-uri adoptate în temeiul art.867 Cod civil, Consiliului local al municipiului Constanța?
  1. Conform expunerii de motive, necesitatea inițierii acestui proiect a fost justificată de faptul că: ”nu există prevederi legale care să reglementeze procedurile necesar a fi urmate de către autoritățile administrației publice în ceea ce privește organizarea și desfășurarea licitației publice privind închirierea bunurilor proprietate publică și privată ALE UNITĂȚII ADMINISTRATIV TERITORIALE”. De asemenea, temeiul legal indicat în proiectul de HCL, art.123 alin.(1-2) din Legea nr.215/2001, face trimitere exclusiv la dreptul consiliilor locale de a adopta hotărâri cu privire la bunurile ce aparțin domeniului public sau privat de interes local. În acest context, puteți preciza motivul pentru care proiectul de HCL vizează și închirierea bunurilor din domeniul public al statului, aflate în administrarea Consiliului local al municipiului Constanța?
  1. Conform art.14-16 din Legea 213/1998, în cazul în care închirierea bunurilor proprietate publică a statului se face de către titularul dreptului de administrare, valoarea chiriei, clauzele contractului și cota-parte ce se cuvine titularului dreptului de administrare, între 20-50%, sunt stabilite exclusiv de către stat, prin hotărâre a Guvernului? În acest context, vă rugăm să indicați hotărârile prin care Guvernul, în numele statului român, prin care s-a aprobat reținerea la bugetul local a unei cote parte de 50%, conform propunerii cuprinse în art. 5 din Regulament.
  1. În ceea ce privește terenul aflat în domeniul public al statului român din zona riverană lacului Siutghiol de pe raza Orașului Constanța, compus din zona de protecție, ce are o lățime 5 ml măsurată de la luciul lacului Siutghiol spre uscat și din zona care prin Legea nr. 310/2010 a fost scoasă din regimul restrictiv al zonei de protecție, dar nu și din domeniul public al statului, ce are o lățime 10 ml măsurată de la luciul lacului Siutghiol spre uscat, vă rog să ne comunicați dacă există vreun act normativ prin care Consiliul Local al Municipiului Constanța să fi dobândit dreptul de administrator al domeniul public al statului din zona riverană lacului Siutghiol de pe raza Orașului Constanța. 
  1. Luciul de /apă, cuveta lacului, zona de protecție, zona care prin Legea nr. 310/2010 a fost scoasă din regimul restrictiv al zonei de protecție, dar nu și din domeniul public al statului, precum și terenurile câștigate din lacul Siutghiol prin construcțiile hidrotehnice edificate pe întreg perimetrul lacului Siutghiol aparțin de plin drept statului român, iar delimitarea acestor zone se realizează, conform Legii nr.107/1996, de către ANAR și OCPI. În acest context, vă rugăm să precizați dacă proiectul de hotărâre indicat în preambul vizează și aceste bunuri imobile ce aparțin exclusiv domeniului public al statului și dacă există o delimitare a acestor zone în sensul art.40 din Legea nr.107/1996.

 

De asemenea, Asociația DEMOS solicită Administrației Naționale Apele Române să intervină în această consultare publică, deoarece:

  1. nu există niciun act normativ, cu valoare de lege organică, prin care Consiliul Local al Municipiului Constanța să fi dobândit dreptul de administrator al domeniul public al statului din zona riverană lacului Siutghiol de pe raza Orașului Constanța;
  2. potrivit dispozițiilor art.14-16 din Legea nr.213/1998, în cazul în care închirierea bunurilor proprietate publică a statului se face de către titularul dreptului de administrare, valoarea chiriei, clauzele contractului și cota-parte ce se cuvine titularului dreptului de administrare, între 20-50%, sunt stabilite exclusiv de către stat, prin Hotărâre a Guvernului.
  3. luciul de apă, cuveta lacului, zona de protecție, zona care prin Legea nr. 310/2010 a fost scoasă din regimul restrictiv al zonei de protecție, dar nu și din domeniul public al statului, precum și terenurile câștigate din lacul Siutghiol prin construcțiile hidrotehnice edificate pe întreg perimetrul lacului Siutghiol – bunuri proprietate publică a statului – pot fi închiriate doar în baza unei hotărâri de guvern, adoptată în conformitate cu dispozițiile art.14-16 din Legea nr.213/1998.
  4. cum Lacul Siutghiol se regăsește și în prezent în domeniul public al statului și în administrarea Administrației Naționale “Apele Române” – Administrația Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral, astfel cum rezultă din poziția nr.20 din anexa la HG 446/2018, Consiliul Local al Municipiului Constanța nu are competența legală de a aproba nici închirierea domeniul public al statului din zona riverană lacului Siutghiol de pe raza Orașului Constanța, nici prețul de închiriere și nici cota parte din valoarea chiriei ce urmează a fi inclusă în veniturile municipalității, întrucât statul român nu i-a conferit, ope legis, calitatea de titular al dreptului de administrare, ci a condiționat transferul dreptului de administrare, conform art.9 din legea nr.42/2010, de realizarea lucrărilor de cadastru şi publicitate imobiliară pentru imobilele prevăzute la anexele nr. 1 şi 2 și de actualizarea, în mod corespunzător, a Hotărârii Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului.
  5. Această condiție suspensivă impusă de Legea nr.42/2010 nu a fost niciodată îndeplinită, intabularea lacului Siutghiol nu a fost precedată de măsuratori cadastrale și nici de modificarea corespunzătoare a H.G nr. 1.705/2006, dovadă fiind faptul că și anul 2018, lacul Siutghiol se află în domeniul public al statului și în administrarea Administrației Naționale “Apele Române” – Administrația Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral.
  6. Relevante în sensul anterior evocat sunt și dispozițiile cuprinse în Ordinul 1718/2011, potrivit cărora ”Pentru bunurile din domeniul public al statului date în administrarea unităţilor administrativ-teritoriale, iniţierea actelor normative de modificare a inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului se face de către Ministerul Administraţiei şi Internelor… Aprobarea cererii de actualizare a inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului se face online de către Direcţia generală de legislaţie şi reglementare în domeniul activelor statului din cadrul Ministerului Finanţelor Publice”.
  7. Or, astfel cum rezultă din cuprinsul Hotărârii nr. 446/2018, nici intrarea în vigoare a Legii nr.42/2010 și nici semnarea protocolului de predare predare-preluare pentru suprafeţele date în administrare celor trei consilii locale nu au fost precedate de modificarea HG.1.705/2006 nici în ceea ce privește diminuarea suprafeței cuvetei lacului – aceasta având și în anul 2016 o suprafață de 1900 ha – și nici în ceea ce privește titluarul dreptului de administrare care este și în prezent ABADL.

Asociația Demos Constanța”

Sursa foto: Info Sud Est.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: