Connect with us

Societate

Monica Anisie, ministrul educației, a transmis o scrisoare cadrelor didactice

Maria Ionescu

Publicat

la

Astăzi, 30 martie, Monica Anisie, ministrul educației și cercetării, a transmis cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, o scrisoare deschisă în care a evidențiat importanța contribuției acestora la menținerea echilibrului emoțional al elevilor, al părinților și, nu în ultimul rând, al întregii societăți.

Totodată, ministrul educației și cercetării a subliniat importanța creării de contexte educaționale prin orice mijloace de comunicare, motivându-i pe elevi să rămână conectați la educație.

În final, Monica Anisie a asigurat cadrele didactice că la nivelul Ministerului Educației și Cercetării se lucrează la scenarii care să compenseze efectele acestei crize, efecte care vizează atât elevii, cât și cadrele didactice. Măsurile adoptate vor fi comunicate oficial și vor avea în vedere ca elevii să nu sufere și să nu piardă de pe urma acestei suspendări a cursurilor.

Redăm integral scrisoarea adresată cadrelor didactice:

Stimați colegi,

Traversăm cu toții o perioadă plină de provocări într-un context în care sănătatea noastră și a celor din jur este lucrul cel mai de preț de care trebuie să ne îngrijim. Măsura suspendării cursurilor a fost și este una necesară.

În aceste momente, conștientizăm cu toții cât ne lipsește școala, cât de mult ne dorim să ne revedem elevii și  colegii. Cu toții vrem, în acest moment, să știm cu certitudine când vom reveni în sala de clasă, însă această certitudine trebuie privită în strânsă legătură cu situația evoluției epidemiei provocate de coronavirus în România, iar decizia pe care Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență o va lua va viza siguranța că niciun elev sau cadru didactic nu va fi infectat în momentul revenirii la cursuri.

Mai mult decât oricând, noi, cadrele didactice trebuie să contribuim la menținerea echilibrului emoțional al elevilor noștri, al părinților și nu în ultimul rând, al întregii societăți. Continuarea învățării de acasă reprezintă modalitatea prin care putem să fim alături de copiii noștri. Suspendarea cursurilor reprezintă o perioadă în care vom valorifica activitatea pe care am desfășurat-o în sala de clasă, prin modalități de fixare a cunoștințelor și de recapitulare a temelor predate, fără a preda noi cunoștințe și fără a evalua elevii.

Am încredere, dragi colegi, în măiestria dumneavoastră de a crea contexte educaționale prin orice mijloace de comunicare și de a-i motiva pe elevi să rămână conectați la educație. Aceasta presupune păstrarea unui echilibru în tot ceea ce înseamnă acest proces: adaptarea volumului de resurse pe care îl transmitem elevilor, a activităților individuale pe care le solicităm acestora, iar participarea la cursurile online trebuie să fie un moment așteptat de elevi, nu o presiune în plus.

Ministerul Educației și Cercetării a identificat instrumente și resurse digitale, care pot fi utilizate la învățarea de acasă, cea asistată de tehnologie și le-a centralizat în platforma DIGITAL pe educred.ro,  ce poate fi accesată la adresa https://digital.educred.ro. Recomand fiecărui cadru didactic să selecteze instrumentele și resursele cele mai adecvate sau să-și creeze propriile resurse.

Suntem conștienți de faptul că sunt elevi și cadre didactice care nu dispun de tehnologie pentru continuarea învățării.

Vă încurajez, stimați colegi, să continuăm și în situațiile acestea învățarea, utilizând manualele din biblioteca școlii, diverse materiale auxiliare de care dispuneți, toate acestea raportate la particularitățile de vârstă ale elevilor.

Pentru pregătirea elevilor în vederea susținerii examenelor naționale, am realizat împreună cu Centrul Național de Evaluare și Examinare un set de cinci resurse de antrenament tip test. Acestea respectă  modelul subiectului de examen. Ele au fost publicate în data de 30 martie 2020, pe site-ul https://rocnee.eu/testeantrenament/

În data de 3 aprilie 2020, vor fi postate baremele de evaluare și de notare, pe același site. Rolul acestora este de autoevaluare și calibrare a felului în care s-au redactat răspunsurile.

Totodată, în cadrul emisiunilor Teleșcoala vor fi prezentate unele soluții ale acestor resurse de antrenament, cu explicațiile necesare, pentru a înțelege cât mai bine răspunsurile din baremele de evaluare și de notare.

Monica Anisie a dat asigurări că, la nivelul Ministerului Educației și Cercetării se lucrează la scenarii care să compenseze efectele acestei crize, efecte care îi vizează atât pe elevii noștri, cât și pe dumneavoastră, cadrele didactice. Măsurile care vor fi luate vor fi comunicate oficial și vor avea în vedere ca elevii noștri să nu sufere și să nu piardă de pe urma acestei suspendări a cursurilor. În ceea ce privește susținerea examenelor naționale pentru elevi, dar și examenele pe care unele cadre didactice le au de susținut, vă asigur că vom prezenta public variantele la care specialiștii din cadrul ministerului lucrează. Acestea vor fi unele oneste, realiste și transparente, adaptate contextului în care ne aflăm.

“Vă mulțumesc pentru tot efortul pe care îl depuneți, vă doresc multă sănătate și aștept momentul, cât mai curând, să revenim în sălile de clasă. Cu deosebită considerație, Monica-Cristina Anisie”

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

Vreți să vă angajați la Penitenciarul Poarta Albă? Sunt zeci de posturi disponibile

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de ieri, 22 septembie, pe pagina Administrației Naționale a Penitenciarelor a fost postat un anunț de angajare, potrivit căruia 41 de unități subordonate ANP scot la concurs, din sursă externă, în vederea încadrării ca poliţist de penitenciare, 700 de posturi de agent în cadrul sectorului operativ (665 – bărbaţi, 35 – femei).

Condiţiile necesar a fi îndeplinite de către candidaţi, probele de concurs, tematica şi bibliografia aferente pot fi consultate pe site-ul web al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor/ Penitenciarului/ Penitenciarului-Spital/ Centrului de Detenţie/ Centrului Educativ/ Bazei de Aprovizionare, Gospodărire, Reparaţii Bucureşti, secţiunea Carieră, ori la sediile unităţilor organizatoare.

Informaţii suplimentare se pot obţine, de asemenea, de la structurile de resurse umane din teritoriu. Precizăm că activităţile specifice concursului se vor derula cu respectarea normelor impuse de actualul context epidemiologic.

La nivelul Penitenciarului Poarta Albă, au fost scoase la concurs 30 de posturi, toate pentru bărbați.

Cele mai multe posturi scoase la concurs sunt pentru unitatea de la Oradea, unde se angajează 40 de bărbați și 3 femei.

Condiţii specifice de ocupare a postului de agent operativ 

  1. Nivel minim de studii: studii liceale, absolvite cu diplomă de bacalaureat, emisă de instituţii acreditate potrivit legii;
  2. Abilități fizice, motrice și de coordonare (se verifică prin probă sportivă eliminatorie);

III. Cunoştinţe de operare pe calculator: nivel I (se verifică prin probă practică eliminatorie);

  1. Autorizaţie de acces la informaţii clasificate nivel ”secret de serviciu” (după promovarea concursului).

Probele de concurs

  1. a) proba sportivă pentru evaluarea performanţei fizice;
  2. b) proba practică de verificare a abilităţilor de utilizare a calculatorului;
  3. c) interviul;
  4. d) proba scrisă pentru examinarea cunoştinţelor specifice postului

Anunt Concurs 30 Posturi Agent Operativ PCTPA

 

Prezentarea generală a postului de agent în cadrul sectorului operativ

(atribuții generale ale postului)

 – să execute paza şi apărarea locului de deţinere conform îndatoririlor specifice ale postului, având asupra sa armamentul, muniţia şi mijloacele de legătură şi imobilizare cu care a fost dotat;

– să interzică încercările de escaladare a gardurilor împrejmuitoare de către persoanele private de libertate sau alte persoane;

– să cunoască şi să respecte prevederile legale privind uzul de armă;

– să someze şi să oprească persoanele necunoscute care intră sau ies în sau din zona stabilită conform îndatoririlor specifice ale postului, efectuând, dacă este cazul, uz de armă;

– să intensifice observarea şi supravegherea către interiorul locului de deţinere pe timpul desfăşurării apelului persoanelor private de libertate sau a altor activităţi desfăşurate cu acestea în apropierea postului, pentru a fi în măsură să acţioneze în cazul încercărilor acestora de a se sustrage de la regimul executării pedepsei privative de libertate;

– să verifice documentele de legitimare a personalului la intrarea şi ieşirea în şi din locul de deţinere;

– să verifice documentele de identitate sau de legitimare ale persoanelor din afara locului de deţinere, cărora li s-a permis accesul, atât la intrare, cât şi la ieşire, conform prevederilor legale;

– să permită ieşirea persoanelor private de libertate, numai pe baza documentelor legal întocmite şi, după caz, cu paza necesară. Intrările şi ieşirile se înregistrează în documentele din evidenţa postului;

– să oprească la postul de control persoanele în ale căror documente de identitate se constată nereguli sau pe cele care au încălcat regulile de acces, să informeze şeful de tură sau şeful serviciului siguranţa deţinerii şi să acţioneze conform dispoziţiilor;

– să efectueze controlul antiterorist şi de specialitate asupra tuturor persoanelor care intră în locul de deţinere şi asupra bagajelor acestora, cu excepţia celor prevăzute de unele acte normative;

– să efectueze controlul specific asupra persoanelor şi bagajelor acestora, care ies din locul de deţinere, prin sondaj, ori la dispoziţia şefilor ierarhici;

– să verifice mijloacele de transport care intră sau ies prin postul de control;

– să cunoască configuraţia postului de supraveghere, numărul şi categoria persoanelor private de libertate pe care le supraveghează şi, nominal, pe cele care prezintă risc pentru siguranţa penitenciarului;

– să supravegheze persoanele private de libertate pe care le are în primire, să împiedice stabilirea de legături nepermise cu alte persoane private de libertate şi să prevină săvârşirea abaterilor disciplinare din partea acestora;

– să conducă şi să coordoneze activităţile stabilite prin programul zilnic care se desfăşoară în sectorul său de activitate;

– să pretindă respectarea, de către persoanele private de libertate, a regulilor de ordine interioară în orice împrejurare şi să urmărească menţinerea stării de disciplină şi curăţenie;

– să urmărească respectarea şi îndeplinirea măsurilor igienico-sanitare pentru persoanele private de libertate nou primite de la organele de poliţie sau sosite prin transfer;

– să execute sau, după caz, să urmărească executarea percheziţiei corporale amănunţite în situaţiile prevăzute de actele normative în vigoare;

– să execute activităţile prilejuite de punerea în libertate a persoanelor private de libertate;

– să însoţească persoanele private de libertate la cabinetele medicale, infirmerie, vizite, curţi de plimbare, terenuri de sport, spaţii destinate desfăşurării demersurilor educative, de asistenţă psihologică şi asistenţă socială, ori alte locuri stabilite de conducerea locului de deţinere, informându-se, în prealabil, despre măsurile de siguranţă stabilite pentru deţinuţii luaţi în primire;

– să asigure acordarea drepturilor legale persoanelor private de libertate, în cantităţile şi la perioadele stabilite pentru fiecare categorie, numai după ce a stabilit identitatea acestora şi a persoanelor vizitatoare;

– să controleze cu atenţie conţinutul pachetelor pentru a preveni introducerea bunurilor sau substanţelor interzise şi să urmărească exclusiv vizual desfăşurarea convorbirilor pe timpul vizitelor, cu respectarea confidenţialităţii şi informarea imediată a şefului nemijlocit atunci când constată încălcări ale reglementărilor în vigoare;

– să ofere informaţii persoanelor sosite la vizită, în limita competenţelor şi să asigure desfăşurarea vizitei într-un climat civilizat;

– să introducă la vizită persoanele vizitatoare, conform planificării aprobate de directorul locului de deţinere şi a deciziei acestuia referitoare la numărul de persoane admise;

– să efectueze, potrivit dispoziţiilor legale, percheziţia corporală sumară a persoanelor private de libertate pe care le ia în primire din zona de acces a secţiei;

– să cunoască numărul persoanelor private de libertate din formaţia de muncă care i s-a repartizat şi să ia măsurile necesare prevenirii oricărui incident;

– să organizeze şi să asigure paza şi supravegherea persoanelor private de libertate la punctul de lucru, conform documentelor aprobate de conducerea locului de deţinere;

– să verifice, periodic, prezenţa persoanelor private de libertate şi să anunţe dispeceratul locului de deţinere, prin mijloacele de legătură aflate la dispoziţie, la intervalele stabilite prin îndatoririle specifice, despre situaţia de la punctul de lucru;

– să organizeze şi, după caz, să execute, potrivit dispoziţiilor legale, percheziţia corporală sumară sau, după caz, amănunţită, cu respectarea regulilor referitoare la executarea percheziţiei persoanelor private de libertate la plecarea de la punctul de lucru.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Autostrada A4. Vezi cine va proiecta nodul rutier de la Cumpăna

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, 22 septembrie 2020, CNAIR a semnat contractul de servicii ”Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru obiectivul Nod Rutier Cumpăna A4  (km 16+700)-DN39E”, operatorul economic care va realiza prestarea serviciilor este SEARCH CORPORATION S.R.L.

Valoarea contractului este de 674.387,96 Lei, fără TVA.

Sursa de finanțare: Proiect cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

Durata de realizare a contractului este de 8 luni, compusă din:

  • realizare Studiu de Fezabilitate – 3 luni de la data semnării contractului;
  • realizare proiect pentru autorizarea lucrărilor de construire (PAC) – 5 luni de la data semnării contractului;
  • realizare proiect tehnic de executie – 6 luni de la data semnării contractului;
  • asistenta tehnică pentru Beneficiar – 8 luni de la data semnării contractului.

Obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieții interne cu scopul de a creea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene.
Rezultatul așteptat al proiectului este elaborarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Echinocțiu de toamnă 2020. Astăzi ziua este egală cu noaptea

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Din punct de vedere astronomic trecerea la anotimpul toamna are loc odată cu echinocţiul de toamnă, moment în care ziua este egală cu noaptea în orice loc de pe Pământ. Există două astfel de fenomene: echinocţiul de primăvară (în luna martie) şi echinocţiul de toamnă (în luna septembrie).

În 2020, acest fenomen astronomic are loc la 22 septembrie: 16 h 31 m (timp legal românesc) şi reprezintă momentul în care Soarele, în mişcarea sa aparentă anuală, trece prin punctul de intersecţie a eclipticii cu ecuatorul ceresc, potrivit Observatorului Astronomic ”Amiral Vasile Urseanu”. În această zi, în emisfera australă începe primăvara.

De la un an la altul, fenomenul nu se produce la aceeaşi dată datorită faptului că anul calendaristic nu este egal cu cel tropic. De când a fost alcătuit calendarul gregorian (1582), echinocţiul de toamnă s-a produs în zilele de 21, 22, 23 sau 24 septembrie, mai des însă la 22 sau 23 septembrie.

După echinocţiul de toamnă, ziua (perioada de timp iluminată de Soare într-un ciclu de 24 de ore) devine tot mai mică iar noaptea tot mai mare până la solstiţiul de iarnă, din 21 decembrie 2020.

Cele două puncte de pe ecliptică în care se află Soarele în momentul echinocţiului se numesc puncte echinocţiale, fiind denumite punctul vernal şi, respectiv, punctul autumnal. Cuvântul “echinocţiu” derivă din cuvântul francez “équinoxe”, care, la rândul lui, provine din latinescul “aequinoctium”, format din “aequus” – “egal” şi “nox”, “noctis” – “noapte”.

Calendarul popular păstrează în zona echinocţiului de toamnă amintirea unui străvechi început de an, marcat de moartea şi renaşterea Zeiţei Mumă, de origine neolitică, peste care părinţii bisericii creştine au suprapus moartea, numită Adormirea (15 august), şi naşterea Fecioarei Maria (8 septembrie), potrivit volumului ”Zile şi mituri. Calendarul ţăranului român” (2000), de Ion Ghinoiu.

La 8 septembrie, sărbătoarea Naşterea Maicii Domnului (Sfânta Maria Mică) marchează sfârşitul verii şi începutul toamnei. Vremea se răceşte, începe migraţia păsărilor, iar o vorbă populară spune că acum se schimbă pălăria cu căciula.

Sursa: Agerpres.ro

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: