Connect with us

Actual

2.723 de tone deșeuri miniere toxice, în drum spre portul Constanța?

Maria Ionescu

Publicat

la

În această dimineață, Agerpres a comunicat faptul că autoritățile din Hong Kong au cerut miercuri unei companii de shipping să returneze în România, portul de origine, o navă conținând 123 de containere de deșeuri miniere toxice, informează cotidianul South China Morning Post. Potrivit sursei citate, Departamentul de Protecție a Mediului din Hong Kong a informat că a fost înștiințat marți de transportator că va returna deșeurile în portul Constanța, dar deocamdată nu a precizat data la care va avea loc transportul. „Departamentul de Protecție a Mediului continuă să solicite companiei de shipping un interval de timp precis. Containerele nu pot părăsi terminalul înainte de a fi returnate la destinația de export”, a precizat un purtător de cuvânt. Cele două loturi de containere au ajuns la terminalul de marfă Kwai Chung din Hong Kong după ce autoritățile din Malaezia au dejucat luna trecută tentativele de descărcare a opt containere de deșeuri miniere toxice la Port Klang. Nava cargo OOCL Charleston a revenit sâmbătă la Hong Kong, ultimul său port de plecare. Potrivit unei anchete realizate de cotidianul malaezian Oriental Daily și publicația HK01 din Hong Kong, în luna decembrie 2015 o nava a plecat din România cu 2.723 de tone de deșeuri miniere toxice și între timp a încercat, fără succes, să descarce conținutul în diferite porturi din Asia. Printre porturile unde a încercat să facă acest lucru se numără Shanghai și Xiamen. Încărcătura navei este etichetată drept „mata de cupru”, dar se crede că ar conține substanțe periculoase precum arsenic și cadmiu. Transportatorul responsabil pentru ultima livrare, OOCL, a declarat că lucrează îndeaproape cu Departamentul de Protecție a Mediului din Hong Kong pentru a rezolva această problemă, dar nu a oferit un interval de timp precis.

Autoritățile române nu știu nimic despre acest transport

Pentru a afla mai multe detalii și a vedea în ce măsură declarațiile oficialilor din Hong Kong sunt reale și cunoscute de către reprezentanții instituțiilor românești, am luat legătura cu APMC, dar răspunsul reprezentanților administrației a fost unul sec: ”Nu noi ne ocupăm de astfel de transporturi!” Am încercat să luăm legătura cu purtătorul de cuvânt al Autorității Navale. Nu ne-a răspuns, iar ulterior am aflat că nici nu avea cum să o facă deoarece este în concediu de odihnă și este plecat din țară. Am început să sunăm la Căpităniile care au acces la Marea Neagră. La Mangalia am vorbit cu căpitanul șef al portului, Ion-Mircea Dumitru. El ne-a declarat că nu încarcă containere deoarece adâncimea portului nu permite acest lucru. Deci de la Mangalia nu putea pleca marfa. La Midia am vorbit cu căpitanul șef Florin Șincan. El ne-a declarat același lucru: ”Nu încărcăm containere!” Am luat legătura apoi cu Alexandru Mezei, director căpitan șef de port. Discuția cu el a fost ceva mai lungă dar nu foarte concretă. ”În urmă cu două zile mi-a dat directorul general o temă cu navele care au plecat din Constanța la sfârșitul anului 2015. Există o singură posibilitate, respectiv ca aceste containere să fi fost încărcate pe o navă mai mică, care să le ducă până la Istanbul, iar de aici să fi fost preluate de către o altă navă. Dar stau și mă întreb: de ce nu este dat și numele navei care a transportat aceste containere? OOCL nu mai vine în România din anul 2013, nu mai are linie în Constanța.”, ne-a spus Alexandru Mezei. El însă și-a manifestat încrederea că poate angajații de la mediu știu ceva mai multe. ”NU poți încărca reziduuri fără cunoștința celor de la Mediu. Probabil și Ministerul Mediului din Malaezia a luat legătura cu Ministerul Mediului din România”, ne-a spus Mezei. Dar nu a fost deloc așa! Potrivit Agerpres, aceștia au declarat că nu știu absolut nimic: ”Autoritățile de mediu din România nu au aprobat nici un transfer de deșeuri toxice în Hong Kong și nici nu au fost informate de către autoritatea competentă din țara de destinație despre depistarea unui posibil transport ilegal de deșeuri toxice periculoase provenit din România, au precizat reprezentanții Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM).”Agenția Națională pentru Protecția Mediului, desemnată autoritate competență pentru punerea în aplicare a prevederilor Convenției de la Basel privind controlul transportului peste frontiere al deșeurilor periculoase și al eliminării acestora, nu a aprobat un transfer de deșeuri ‘toxice’ în Hong Kong”, susține autoritatea de mediu. În plus, Agenția subliniază că nu a fost informată de către autoritatea competentă de destinație, respectiv Hong Kong, despre depistarea unui posibil transfer ilegal de deșeuri toxice (periculoase) din România. Să sperăm că pe parcursul timpului vom afla suficiente detalii vizavi de acest transport. Vom reveni!

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Accident rutier mortal pe varianta orașului Ovidiu

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul acestei seri, în orașul Ovidiu a avut loc un grav accident rutier soldat cu decesul unui pieton.  Potrivit primelor informații, evenimentul a avut loc pe strada Izvorului, la intersecția cu autostrada A4. Un autoturism a lovit un pieton.

La fața locului au ajuns de urgență echipaje ale Serviciului de Ambulanță, Poliției și SMURD.

Din păcate, cadrele medicale nu au putut decât să constate decesul victimei.

Potrivit Biroului de presă al IPJ Constanța, polițiștii rutieri au fost sesizați cu privire la producerea unui accident rutier pe DN3C (dinspre Constanța către A4), la intersecție cu strada Izvorului – varianta Ovidiu.

”În urma verificărilor s-a stabilit faptul că impactul s-a produs între un autoturism, condus de un bărbat de 35 de ani, și un pieton, fiind vorba despre o femeie de 72 de ani. În urma impactului a rezultat decesul pietonului.”, au precizat reprezentanții Biroului de presă al IPJ Constanța.

În cauză a fost întocmit un dosar de cercetare penală.

foto: Ilustrativ

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

În 2020, peste 5.000 de străini au depus cereri de azil în țara noastră

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Numărul cererilor de azil a înregistrat o creștere semnificativă chiar și în această perioadă de pandemie generată de coronavirus. De la începutul anului și până la sfârșitul lunii noiembrie, peste 5.000 de cetățeni străini au solicitat acordarea unei forme de protecției internațională din partea statului român. Pentru 470 de persoane a fost recunoscut statutul de refugiat sau a fost acordată protecție subsidiară, 1.195 au fost respinși, iar ceilalți au cererile în diverse stadii de analiză.

Primirea, înregistrarea şi soluţionarea cererilor de azil, precum și asigurarea asistenţei pe durata procedurii de azil şi în procesul de integrare sunt activităţi care se desfăşoară la nivelul celor 6 Centre Regionale de Proceduri și Cazare a Solicitanţilor de Azil situate în Bucureşti, Giurgiu, Timişoara, Galaţi, Rădăuţi şi Maramureş.

Astfel, de la începutul anului și până la sfârșitul lunii noiembrie, la nivelul centrelor, au fost depuse 5.082 de cereri de azil, cu 155% mai mult față de perioada similară a anului trecut. Numărul cererilor de azil înregistrate este cel mai mare, depășind totalul de 4820 de solicitări din anul 2017 când a fost înregistrat recordul în materie.

Pentru 470 de persoane a fost recunoscut statutul de refugiat sau a fost acordată protecție subsidiară, 1.195 au fost respinși, iar ceilalți au cererile în diverse stadii de analiză.

Cei mai mulți solicitanți de azil provin din Afganistan, Siria și Irak, iar cele mai multe cereri au fost depuse la centrele din Timișoara și București.

”În cadrul procedurii de determinare a unei forme de protecție, a fost asigurat accesul neîngrădit la procedura de azil și a fost respectat principul nereturnării, iar toți solicitanții de azil și persoanele care au primit protecție internațională au beneficiat de documente de identitate și, după caz, de documente de călătorie. De asemenea, în funcție de nevoile specifice, aceștia au beneficiat de cazare în centrele specializate ale Inspectoratului General pentru Imigrări și au participat la sesiuni de informare și consiliere.”, precizează Biroul Informare și relații publice.

Totodată, pe linia activităților desfășurate în operațiuni de relocare intra UE și extra UE au fost puse în aplicare angajamentele asumate de către statul român, fiind realizat transferul pentru 39 de persoane, aflate în nevoie de protecție internațională, din Malta și Turcia.

Asigurarea accesului neîngrădit la procedura de azil și procesarea în mod eficient în conformitate cu standardele legale naționale și internaționale, precum și integrarea persoanelor beneficiare a unei forme de protecție sunt acțiunile noastre prioritare, măsuri care contribuie la creșterea gradului de siguranță a cetățeanului.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Document OFICIAL! Se prelungește CARANTINA în municipiul Constanța

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Este oficial, municipiul Constanța rămâne în carantină pentru încă 14 zile. Comitetul Județean pentru Situații de Urgență a decis pentru municipiul Constanța prelungirea carantinei începând cu data de 04.12.2020, ora 20:00. Măsura va fi valabilă pentru următoarele 14 zile.

Iată restricțiile:

Download (DOC, 104KB)

 

 

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: