Connect with us

Administratie

Navetiștii între Năvodari și Constanța vor condiții decente de transport: „nu vrem să fim îngrămădiți ca niște sardine“

Tatian Iorga

Publicat

la

De mulți ani, cei care fac naveta între Năvodari și Constanța vor, nici mai mult, nici mai puțin, să aibă parte de un transport în comun civilizat. Numeroși cetățeni, în special locuitori ai orașului Năvodari, s-au plâns de faptul că s-au săturat să circule precum sardelele. Oamenii au solicitat în repetate rânduri autorităților județene găsirea unor soluții pentru a face față numărului mare de călători. Din păcate, până în prezent s-a făcut mult prea puțin în acest sens. Consilierul local din partea Partidului Mișcarea Populară Năvodari, Costel Aurelian Dumitrașcu, care a lansat, pe Facebook, în urmă cu doi ani, evenimentul „Merităm un transport în comun decent!“, a scris pe rețeaua de socializare că lucrurile se învârt într-un cerc vicios, în care toată lumea caută vinovați, inclusiv partidele politice, dar nimeni nu vine cu soluții concrete.

„Degeaba dăm vina pe autorități sau pe firma de transport în comun dacă nu studiem legislația pentru a putea înțelege unde-i problema. Așa că le luăm pe rând. Când s-a eliberat prima licență de transport în comun pe ruta Năvodari-Mamaia-Constanța, populația orașului era la jumătate față de acum, implicit și navetiștii erau mult mai puțini. Greșeala autorităților județene a fost că nu au adaptat programul de transport la noile date demografice (populația în creștere) iar la fiecare cinci ani ANR a eliberat noi licențe pentru același tip de mașini pentru că cerințele din program erau aceleași. În momentul de față, operatorul își respectă obligațiile. Nu ia oameni decât pe scaune iar timpii de plecare de la cap de linie sunt regulamentari. Drept dovadă este faptul că în ultimele zile, deși se fac controale zilnice, nu s-a mai aplicat nicio sancțiune. Însă asta nu-i ajută cu nimic pe navetiști. Pozele de mai jos sunt făcute astăzi, într-o stație unde microbuzele n-au ajuns o perioadă bună de timp, asta pentru că locurile de pe scaune se umpleau din centru, iar șoferii plecau direct spre Constanța. Însă pe navetiști nu-i interesează legislația sau actualele controale ale autorităților. Pe navetiști îi interesează strict să aibă condiții decente de transport în comun și nu fie îngrămădiți ca niște sardine într-o cutie fără aer.

În 2019 actualele licențele ar fi trebuit să expire iar în mod normal și logic Consiliul Județean Constanța ar fi urmat să organizeze alte licitații prin care să le impună viitorilor operatori (sau actuali) să vină cu autovehicule care au minim 35 de locuri pe scaune, ci nu 19 cât sunt în prezent. Dar ministrul transporturilor PSD a avut grijă să prelungească valabilitatea actualelor licențe până în anul 2023.

Acum ce facem? Ne ținem de controale până în 2023 și abandonăm oamenii în stații? Sau ne punem toți la aceeași masă și căutăm soluții?

Operatorul de pe ruta Năvodari-Mamaia-Constanța s-a lăudat că a cumpărat un microbuz nou și că vor mai urma și altele. Dacă chiar va face asta, îmi dă de înțeles că măcar încearcă să rezolve din probleme. Dar nu este de ajuns.

Navetiștii trebuie să înțeleagă că atât autoritățile locale cât și cele județene nu au cadru legal pentru a le impune operatorilor să-și cumpere autovehicule cu mai multe locuri. Dar, dacă operatorul cere de bună voie să i se modifice licența și să i se permită măcar la orele de vârf să poată băga autobuze pe traseu, nu cred că vom avea consilieri județeni atât de tâmpiți încât să se opună din nou unui proiect în beneficiul navetiștilor.

În concluzie, mingea se află la mijlocul terenului și nimeni nu dă cu piciorul în ea. Invit pe această cale operatorul să asculte de cererile oamenilor și să ceară CJC-ului să-i modifice licența. Însă, navetiștii trebuie să se mai gândească la un aspect. Prețul unui microbuz nou nu este același cu prețul unui autobuz nou. Investind în autobuze, există posibilitatea ca operatorul să mai umble și la prețul biletelor pentru a-și amortiza investiția. Oare sunt dispuși navetiștii să plătească în plus pentru confortul lor?“, a scris Dumitrașcu pe Facebook.

Acesta a mai spus că, în caz contrar, cea mai bună soluție rămâne în continuare propunerea PMP-ului cu înființarea unui nou traseu pe ruta Lumina-Năvodari-Mamaia-Constanța, traseu ce va fi deservit doar de autovehicule cu minim 35 de locuri.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Administratie

Bourceanu îi cere lui Făgădău să prezinte planul pentru reabilitarea rețelei de termoficare

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Prim-vicepreședintele PNL Constanța, Septimiu Bourceanu, a explicat că votul dat de consilierii locali liberali pentru cumpărarea de către municipalitate a reţelei de transport a energiei termice vine cu responsabilități și obligații atât pentru primarul Constanței, cât și pentru PNL.

„Prin amendamentul pe care l-am adus la proiectul de hotărâre, Decebal Făgădău și-a asumat implementarea acestui demers și obligația ca, în 30 zile, să prezinte planul de acțiuni pentru reabilitarea rețelei de termoficare. Îi transmit lui Decebal Făgădău că vom urmări atent traiectoria acestui proiect și modul în care îl pune în aplicare. Este în interesul constănțenilor ca reabilitarea rețelei termice să se concretizeze și să nu fie doar subiect de campanie electorală pentru un primar care își mai dorește un mandat“, a declarat Bourceanu.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

USR Constanța îi cere lui Făgădău să înceteze cu pomenile electorale

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Anunțul Primăriei Constanța că primarul Decebal Făgădău va oferi, GRATUIT, rechizite și ghiozdane tuturor elevilor și copiilor de grădiniță din municipiu a declanșat un val de furie în mediul online. Mulți internauți au scris că, în acest fel, primarul încearcă să-i „cumpere pe constănțeni“ în vederea obținerii unui nou mandat. De asemenea, oamenii politici îi sfătuiesc pe constănțeni să nu pice în plasa primarului pentru că aceste gratuități oferite de Făgădău sunt precum mărul otrăvit. Printre cei care critică gestul primarului se numără și cei de la USR Constanța. Președintele Organizației Județene Constanța a USR, Remus Negoi, spune că gratuitățile costă mult, mai mult decât credem, pe termen mediu și lung. Soluția, spune Negoi, nu sunt gratuitățile, ci eliminarea corupției de la nivelul autorităților locale, subțierea aparatului de stat, debirocratizarea masivă și un mediu de afaceri sănătos.

„Nu gratuitățile ne asigură prosperitatea. Nu gratuitățile ne aduc o viață mai bună. Nu gratuitățile ne permit să fim puternici în fața statului. Nu gratuitățile sunt dovadă de bunătate și eficiență a autorităților. Dimpotrivă: Gratuitățile costă mult, mai mult decât credem, pe termen mediu și lung. Gratuitățile împovărează majoritea populației, cea care le suportă, pentru că nu sunt plătite din buzunarul urmașilor lui Mazăre, ci tot de contribuabil. Gratuitățile ne fac să depindem de stat și să stăm la mâna lui, în fapt, a unor persoane care cândva ne vor cere ceva la schimb. Mai exact, voturi și indulgență. Gratuitățile sunt expresia populismului, sunt o formă mascată de mită și pun într-o postură nedemnă cetățenii. Autoritățile locale dau pomeni ca și cum s-ar fi terminat problemele învățământului constănțean, ca și cum elevii ar avea condiții optime de învățat. Poate domnul primar și consilierii PSD n-au aflat că 12 unități de învățământ din Constanța nu au săli de sport. Sau poate discută cu părinții despre cum sunt nevoiți să cotizeze pentru paza elevilor, deși, conform legii, aceasta trebuie asigurată de primărie. Tot părinții le-ar spune că ajung să plătească zugrăveala, aerul condiționat sau că la școală copiii n-au săpun ori hârtie igienică.

Soluția nu sunt gratuitățile, ci eliminarea corupției de la nivelul autorităților locale, subțierea aparatului de stat, debirocratizarea masivă și un mediu de afaceri sănătos, fără privilegiați din afaceri cu statul, un mediu care să le permită oamenilor să muncească și să câștige pe măsura muncii lor. Când aceste lucruri se vor întâmpla, vom vedea o Constanță înfloritoare, cu cetățeni care n-au nevoie să le cumpere primăria ghiozdane, penare și gume“, a notat Remus Negoi.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Primăria Constanța caută consilier pentru Direcția Dezvoltare și Fonduri Europene. Vezi condițiile

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Primăria municipiului Constanţa organizează concurs la sediul din bd.Tomis nr.51 pentru ocuparea unor funcţii publice de execuție vacante din cadru Serviciului Pregatire si Implementare Proiecte POR, Direcţia Dezvoltare si Fonduri Europene, astfel:

– Consilier clasa I gradul superior (2 posturi). Condiţii: studii universitare de licenta absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în specialitatea ştiinţe juridice, inginereşti, administraţie publica, minim 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice.

Proba scrisă se va desfăşura în data de 03.09.2019, ora 10,00, iar interviul candidaţilor admişi la data de 05.09.2019, ora 14.00. Dosarele de înscriere se depun în termen de 8 de zile de la data publicării anunţului, la sediul Primăriei Municipiului Constanţa, camera 218. Condiţiile de participare, bibliografia, actele necesare înscrierii la concurs sunt afişate la sediul instituţiei și pe site-ul www.primaria-constanta.ro.

Date de contact: tel. 0241/488137, fax 0241/488147,e-mail resurse.umane@primaria-constanta.ro.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: