Conecteaza-te cu noi

Administratie

Navetiștii între Năvodari și Constanța vor condiții decente de transport: „nu vrem să fim îngrămădiți ca niște sardine“

Published

on

De mulți ani, cei care fac naveta între Năvodari și Constanța vor, nici mai mult, nici mai puțin, să aibă parte de un transport în comun civilizat. Numeroși cetățeni, în special locuitori ai orașului Năvodari, s-au plâns de faptul că s-au săturat să circule precum sardelele. Oamenii au solicitat în repetate rânduri autorităților județene găsirea unor soluții pentru a face față numărului mare de călători. Din păcate, până în prezent s-a făcut mult prea puțin în acest sens. Consilierul local din partea Partidului Mișcarea Populară Năvodari, Costel Aurelian Dumitrașcu, care a lansat, pe Facebook, în urmă cu doi ani, evenimentul „Merităm un transport în comun decent!“, a scris pe rețeaua de socializare că lucrurile se învârt într-un cerc vicios, în care toată lumea caută vinovați, inclusiv partidele politice, dar nimeni nu vine cu soluții concrete.

„Degeaba dăm vina pe autorități sau pe firma de transport în comun dacă nu studiem legislația pentru a putea înțelege unde-i problema. Așa că le luăm pe rând. Când s-a eliberat prima licență de transport în comun pe ruta Năvodari-Mamaia-Constanța, populația orașului era la jumătate față de acum, implicit și navetiștii erau mult mai puțini. Greșeala autorităților județene a fost că nu au adaptat programul de transport la noile date demografice (populația în creștere) iar la fiecare cinci ani ANR a eliberat noi licențe pentru același tip de mașini pentru că cerințele din program erau aceleași. În momentul de față, operatorul își respectă obligațiile. Nu ia oameni decât pe scaune iar timpii de plecare de la cap de linie sunt regulamentari. Drept dovadă este faptul că în ultimele zile, deși se fac controale zilnice, nu s-a mai aplicat nicio sancțiune. Însă asta nu-i ajută cu nimic pe navetiști. Pozele de mai jos sunt făcute astăzi, într-o stație unde microbuzele n-au ajuns o perioadă bună de timp, asta pentru că locurile de pe scaune se umpleau din centru, iar șoferii plecau direct spre Constanța. Însă pe navetiști nu-i interesează legislația sau actualele controale ale autorităților. Pe navetiști îi interesează strict să aibă condiții decente de transport în comun și nu fie îngrămădiți ca niște sardine într-o cutie fără aer.

În 2019 actualele licențele ar fi trebuit să expire iar în mod normal și logic Consiliul Județean Constanța ar fi urmat să organizeze alte licitații prin care să le impună viitorilor operatori (sau actuali) să vină cu autovehicule care au minim 35 de locuri pe scaune, ci nu 19 cât sunt în prezent. Dar ministrul transporturilor PSD a avut grijă să prelungească valabilitatea actualelor licențe până în anul 2023.

Acum ce facem? Ne ținem de controale până în 2023 și abandonăm oamenii în stații? Sau ne punem toți la aceeași masă și căutăm soluții?

Operatorul de pe ruta Năvodari-Mamaia-Constanța s-a lăudat că a cumpărat un microbuz nou și că vor mai urma și altele. Dacă chiar va face asta, îmi dă de înțeles că măcar încearcă să rezolve din probleme. Dar nu este de ajuns.

Advertisement

Navetiștii trebuie să înțeleagă că atât autoritățile locale cât și cele județene nu au cadru legal pentru a le impune operatorilor să-și cumpere autovehicule cu mai multe locuri. Dar, dacă operatorul cere de bună voie să i se modifice licența și să i se permită măcar la orele de vârf să poată băga autobuze pe traseu, nu cred că vom avea consilieri județeni atât de tâmpiți încât să se opună din nou unui proiect în beneficiul navetiștilor.

În concluzie, mingea se află la mijlocul terenului și nimeni nu dă cu piciorul în ea. Invit pe această cale operatorul să asculte de cererile oamenilor și să ceară CJC-ului să-i modifice licența. Însă, navetiștii trebuie să se mai gândească la un aspect. Prețul unui microbuz nou nu este același cu prețul unui autobuz nou. Investind în autobuze, există posibilitatea ca operatorul să mai umble și la prețul biletelor pentru a-și amortiza investiția. Oare sunt dispuși navetiștii să plătească în plus pentru confortul lor?“, a scris Dumitrașcu pe Facebook.

Acesta a mai spus că, în caz contrar, cea mai bună soluție rămâne în continuare propunerea PMP-ului cu înființarea unui nou traseu pe ruta Lumina-Năvodari-Mamaia-Constanța, traseu ce va fi deservit doar de autovehicule cu minim 35 de locuri.

Advertisement

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions