Connect with us

Actual

Navigatorii sunt într-o situaţie FĂRĂ PRECEDENT. Vezi ce măsuri solicită

Maria Ionescu

Publicat

la

Sindicatele europene sub reprezentarea Federaţia Europene a Transportatorilor (ETF)  au ridicat problema majoră cu care se confruntă transporturile europene. Astfel a fost înaintată de ETF o scrisoare către comisarul pentru transporturi din cadrul comisiei europene, Adina Vălean.

Pentru transporturile maritime se solicită excepţii pentru navigatori de la măsurile de interzicerea circulaţiei instituite de statele europene. Navigatorii sunt foarte importanţi pentru menţinerea în funcţiune a sectorului maritim şi a schimburilor comerciale ţi de aceea repatrierea navigatorilor trebuie asigurată in deplină siguranţă.

Totodată,  reprezentanţi ai IMO, ai ISF(International Shipowner Association) şi ITF, inclusiv Grupul de Negociere (JNG) discută despre problemele grave cu care se confruntă transportul maritime, prin decizia multor ţări de interzicere a circulaţiei şi închiderea graniţelor.

Companiile de navigaţie au suspendat pentru 30 de zile orice schimb de echipaj, din cauza imposibilităţii efectuării lor.

“Mai mult, din ce în ce mai multe ţări care acordă pavilioane navelor au început să acorde derogări de la aplicarea unor convenţii internaţionale. O altă problemă discutată este aceea legata de datele de valabilitate ale certificatelor de competenţă şi a actelor de identitate ale navigatorilor, care ajung să expire sau au expirat.
România a transmis către IMO prin reprezentantul CERONAV, Ovidiu Cupşa, punctul de vedere oficial în acest context.
O decizie privind rezolvarea acestor probleme este aşteptată cu foarte mare interes.”, a precizat conducerea Sindicatului Liber al Navigatorilor.

La rândul său, Sorin Ovidiu Cupşa, ambasador IMO a scris pe pagina sa de Facebook:

Personalul din transporturile navale este în prima linie!

Economia mondială are ca și coloană vertebrală marina comercială. Aproape 90% din mărfuri (alimente, medicamente, echipamente, materii prime etc) au și o componentă de transport pe mare. Transportul și telecomunicatiile – alături de sistemele medical, alimentar, ordine publică și apărare și serviciile publice – face parte dintre ramurile esențiale ale economiei.

Pandemia de COVID 19 a schimbat tot ce știam despre transporturile internaționale. România are peste 30.000 de marinari și peste 10.000 personal navigant fluvial, la care se adaugă zeci de mii de oameni din industria navală și conexă. Expunerea atât fizică cât și economică a acestui personal la efectele pandemiei este foarte mare.

Astăzi schimburile de echipaje la nave se fac cu mare greutate sau sunt amânate din cauza închiderii unor granițe, porturi, aeroporturi, carantine etc. Mii de marinari români sunt blocați la nave și alte mii pe uscat.

O mare parte din economia Constanței și a țării depinde de marinari, lucrătorii portuari off-shore și industriile conexe: operatori, training, crewing, navluri, șantiere etc. Aproape fiecare familie are un membru sau un apropiat care lucrează în această industrie.

MT, ANR, CERONAV, SLN, APMC, operatori, agenții de crewing – toate autoritățile și companiile sunt implicate în identificarea de soluții în contextul scăderii mobilității navelor, a reducerii traficului naval, a îngreunării schimburilor de echipaj și a tuturor operațiunilor uzuale.
S-au modificat norme legale, s-au instituit proceduri de urgență, se respectă norme de prevenție, s-a redus activitatea neesențială, se fac cursuri on-line etc.

Problema schimburilor de echipaj afectează marinarii nu doar economic, ci și din punct de vedere a conformității certificatelor, care este esențială pentru menținerea în flotă.

Pentru cei blocați la uscat facem toate eforturile la nivel instituțional să continuăm cursurile și să eliberăm certificatele, în condițiile respectării stării de urgență.
La un moment dat schimburile vor exploda și România nu-și poate permite să își scoată marinarii din flota mondială, în acel moment, din cauza unor certificări neconforme.

Dar și pentru marinarii a căror ambarcare se prelungește, certificarea poate deveni o mare problemă la controalele PSC și a altor autorități.

Dincolo de cadrul instituțional, fiecare om din domeniul naval are datoria să se implice, să caute și să propună soluții autorităților și instituțiilor naționale și internaționale
În sensul reducerii efectelor economice și sociale fiecare trebuie să facă demersuri, la nivelul de competență și înțelegere pe care îl are.

Până astăzi am inițiat o serie de demersuri și cred că se pot identifica și altele.

  1. Menținerea cursuror obligatorii la CERONAV, cu acordul ANR si MT, prin transmiterea lor on-line și însușirea competențelor practice cu respectarea normelor impuse de situația de urgență.
    Sper ca această măsură să o putem menține pe tot parcursul acestei situații, cu acordul autorităților, înțelegerea personalului navigant și efortul personalului CERONAV.

2.Transmiterea, în calitate de Ambasador Maritim, a unei scrisori către Secretarul General IMO, prin care am cerut prelungirea automată a valabilității certificatelor cu 4 luni.
La nivel mondial sunt sute de mii de marinari blocați la nave, iar demersul este în asentiment cu dorința autorităților române, a altor state din UE și din lume.
Este o măsură necesară la nivel mondial, pentru a evita neconformitatea certificatelor, care ar putea duce la adevărate drame individuale și colective.

  1. Crearea unui grup de comunicare internațional pe FB: MARITIME VERSUS COVID-19.
    Se pot transmite informații, situații privind schimburile la navă, situația aeroporturilor, sfaturi personale etc.
    Grupul este activ. Până la acest moment sute de marinari, oameni din industria maritimă, membri ai familiilor lor s-au înscris în acest grup și vă invit să o faceți în continuare.
  2. Propunerea către DN a MT ca între măsurile de protejare a populației să intre și măsuri de amânare a obligațiilor fiscale și a ratelor bancare pentru marinarii care nu reușesc să plece la navă din cauza crizei.
    Am văzut că guvernul face eforturi și instituie norme naționale pentru a reglementa aceste situații la nivelul întregii populații afectate de starea de urgență
  3. Propunerea către DN a MT ca între măsurile guvernamentale să fie introduse și firmele de crewing, a căror activitate este afectată în această perioadă.
    Am văzut, de asemeea, că guvernul adoptă măsuri fiscale și bancare integrate pentru reducerea impactului asupra fiecarui agent economic aflat în asemenea situație.

În aceste momente fiecare dintre noi, la nivel instituțional sau personal, trebuie să fie solidar, să-și păstreze calmul și să găsească sau măcar să propună soluții concrete.
Personal aștept propuneri de la fiecare dintre dumneavoastră, pe toate canalele de comunicare și voi încerca să mă implic atât cât îmi permite înțelegerea, competența și experiența de viață.

Sănătate maximă tuturor!

Foto: SLN

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Cum arată dezvoltarea Medgidiei în viziunea PRO România. Moinescu: „Parcul industrial, o prioritate“

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Candidatul PRO România la Primăria Medgidia, Dumitru Moinescu, ne-a vorbit despre proiectele principale pe care dorește să le implementeze în oraș dacă va reuși să obțină fotoliul de primar.

„În Medgidia fluxurile de pietoni și cele auto se intersectează producând blocaje! Parcările sunt insuficiente și acest lucru conduce la anomalii! Propunerea mea este construirea a patru sensuri giratorii, a trei pasaje subterane și a trei parcări supraetajate.

Un sens giratoriu la intersecția străzilor Independenței și Lupeni, al doilea la intersecția dintre strada Independenței și strada Dezrobirii, altul la intersecția străzii Republicii cu strada Tudor Vladimirescu. Cel de-al patrulea trebuie construit la intersecția dintre străzile Republicii și Ion Creangă. Totodată, pentru separarea fluxurilor de pietoni de cele auto propunerea mea este: pasaj subteran din parcarea magazinului Penny la cărarea ce face legătura cu Orașul Nou, pasaj subteran la intersecția str. Independenței cu str. Dezrobirii, pasaj subteran din parcarea LIDL, în stația de transport în comun. Alt pasaj subteran este necesar în parcul central, la ceas, pe trotuarul fostului cinematograf. Cât despre locurile de parcare,  consider că în zona Intim este necesară o parcare de 100 locuri, în zona Balada este necesară o parcare de 120 locuri, iar în zona Primăriei o altă parcare supraetajată! Toate acestea le putem finanța atât din fonduri locale, județene, cât și europene. După cum ați văzut, la nivelul Județului Constanța sunt propuse multe astfel de proiecte. Candidatul nostru la Președinția Consiliului Județean, Răzvan Filipescu, este un promotor al dezvoltării infrastructurii și are o experiență bogată în accesarea de fonduri europene. Sunt sigur că voi avea și susținerea lui în implementarea soluțiilor prezentate.”, a spus Moinescu.

Întrebat despre ce alte proiecte dorește să implementeze în parteneriat cu Consiliul Județean, Dumitru Moinescu ne-a vorbit despre un parc industrial.

„PARCUL INDUSTRIAL AGRICOL-TEHNOLOGIC MEDGIDIA este unul din proiectele mele prioritare. Avem nevoie de o zonă în care să se desfășoară activități economice, de cercetare științifică, de producție industrială, în vederea valorificării potențialului uman și material al zonei. Parcul industrial Medgidia va oferi locuri de muncă pentru 24.000 de cetățeni, vorbim de forță de muncă specializată în domenii diverse, disponibilă în zona Medgidia – Cernavodă – Constanța. Răzvan Filipescu vorbește mereu despre fenomenul de depopulare prin care trece Județul Constanța. Din păcate oferta de muncă din această parte a țării nu reușește să satisfacă nevoile tinerilor noștri, care caută posturi în concordanță cu nivelul de studii și specializările pe care le termină. Bineînțeles că și nivelul salarizării este important, din păcate și aici Dobrogea se descalifică din preferințele noii generații.

O altă direcție pe care o promovează candidatul PRO România la Consiliul Județean este amenajarea de spații verzi, zone de agrement pentru copii și seniori. Și în Medgidia este nevoie de un loc liniște în care oamenii să vorbească, să citească, să joace șah. În perioada 2004-2008 am construit 19 foișoare cu acest scop. Au rămas doar 4. Propunerea noastră pentru un spațiu verde dedicat seniorilor este în acord cu conceptul Medgidia Eco-Smart. Cât despre locurile de joacă, am identificat mai multe terenuri abandonate precum cel de lângă biserica de la ciment, de la blocurile ANL, pe strada Industriei, cele de lângă pod, cel de la unitatea militară. În toate aceste zone propunem amenajarea de spații destinate celor mai mici cetățeni ai orașului nostru.”, a declarat Moinescu.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Decizia de majorarea a pensiilor cu 40% va pune în genunchi bugetul de stat. Efectele negative asupra economiei românești nu vor întârzia să apară

Claudiu Vuță

Publicat

la data de

Scris de

Parlamentul a aprobat astăzi majorarea pensiilor cu 40%. Ceea ce s-a întâmplat în Parlament nu este doar un act de agresiune la stabilitatea economică a României, ci o desconsiderare a cetățenilor acestei țări.
Important de menționat, în momentul adoptării legii pensiilor, prin care se prevedea majorarea punctului de pensie la 1.875 lei, nu au fost precizate și sursele de finanțare pentru această creștere.
În eventualitatea în care această lege va fi pusă în practică suma plătită de la buget pentru pensiile de la Pilonul 1, în 2021, va fi de peste 109 miliarde de lei sau peste 10% din PIB.

În 2019, valoarea pensiilor plătite a fost de 69,9 de miliarde de lei. Asistăm la o majorare de peste 39 de miliarde de lei. Această creștere ar majora deficitul bugetar la peste 11% din PIB.
Înainte de toate, trebuie precizat că actualul fond de pensii nu este un fond în adevăratul sens al cuvântului, ci doar un sistem de redistribuire a banilor virați de către angajații actuali, către pensionari.
Nu guvernul plătește pensiile, ci angajații ce se află în prezent în câmpul muncii. Guvernul doar redistribuie acești bani de la angajați către pensionari. Sursa de finanțare pentru majorarea pensiilor nu a fost precizată, însă în cazul în care această lege va trece, în forma actuală, cei care vor plăti această majorare vor fi angajații din mediul privat, care vor fi împovărați de taxe.

În cazul în care această lege va fi pusă în practică, ea va veni la pachet cu retrogradarea României, de către agențiile de rating, în rândul țărilor unde investițiile nu sunt recomandate. În prezent, România beneficiază de un rating BBB- (perspectivă negativă), ultimul recomandat investițiilor.
Majorarea pensiilor cu 40% va trimite România în categoria junk. În cazul unei retrogradări, România se va împrumuta la dobânzi majorate. Vom avea astfel mai puțini bani pentru finanțarea deficitului bugetar, pentru a efectua investiții și pentru a plăti, de exemplu, pensii și salarii.
În același timp, companiile românești vor fi retrogradate. La rândul lor și acestea se vor împrumuta scump, costurile la care urmau a efectua investiții, se vor majora. Multe dintre companii vor fi forțate să renunțe la investiții, altele să concedieze din angajați.

Devalorizarea monedei naționale, ca efect direct al retragerii de capital din România. Dacă în prezent cursul este de 4,8590 lei/euro, imediat după creșterea pensiilor, cursul se va majora și va depăsși, cel mai probabil, pragul de 5 lei/euro. Vor avea de suferit toți cei ce au de plătit rate. De asemenea, atât investițiile în România, dar și consumul vor scădea.

Politicienii ar trebui să știe că pensiile se plătesc din CAS, iar în prezent virăm lunar 25% către fondul de pensii, care, așa cum am precizat mai sus, este un sistem de redistribuire, nu un fond cu capitalizare. Un procent de 21,25% din salariul brut merge către plata pensiilor actualilor pensionari (Pilonul 1), iar la Pilonul 2 merg 3,75%.
De exemplu, la un salariu brut de 5000 de lei, o sumă 1062,50 este virată la Pilonul 1. La Pilonul 2 este virată suma de 187,50 lei.

Știu cei din PSD că actualul sistem de pensii nu este sustenabil? Știu aceștia că în 2030 vom avea peste 6,3 milioane de pensionari și doar 4,5 milioane de angajați?
Pesemne nu știu sau nu vor să știe, căci altfel nu îmi explic cum de nimeni nu își pune problema pensiilor actualilor angajați, cărora li se aruncă în spate povara majorării pensiilor, fără a se întreba niciunul dintre politicienii populiști ce se va întâmpla cu pensiilor acestora.

Dacă tot este scoasă în față într-un mod populist această majorare de 40% a punctului de pensie, de ce nu majorăm și contribuția la Pilonul 2 de pensii la 15%, de exemplu? Contribuția la Pilonul 2 trebuia să fie, conform legii, de 6%, în prezent virăm doar 3,75%. O nedreptate la adresa actualilor angajați.

De ce sunt promiși mereu bani categoriilor vulnerabile, dar se aruncă factura în spatele angajaților actuali? Majorarea aceasta nu va fi plătită de Lia, de Marcel, de Alfred sau de Viorica. Nu, factura aceasta va fi plătită de mediul privat, de angajații care vor fi împovărați de taxe și impozite. Se gândește cineva și la ei?

Cel mai tragic este modul urât în care sunt batjocoriți bătrânii, prin promisiuni pe care niciunul dintre politicienii ce promit bani, nu este dispus să le suporte din propriul buzunar și este greu de crezut că ar putea suporta plata a peste 22 de miliarde de euro. Aceste promisiuni le vom plăti noi, cu toții, cei care plătim taxe și impozite și ținem România în viață.

Articol publicat și pe platforma Project-E.Ro

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Accident rutier în județul Tulcea. Două persoane au rămas blocate într-un autoturism

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Detașamentul de pompieri Tulcea a fost solicitat să intervină pentru descarcerarea și acordarea primului ajutor medical victimelor unui accident rutier produs pe DN 22, între localitățile Tulcea și Mihail Kogălniceanu.
Accidentul a fost anunțat în jurul orei 15:50.

11 pompieri au răspuns solicitării cu o autospecială de descarcerare grea, un echipaj SMURD și o autospecială de stingere cu apă și spumă.

În accident au fost implicate 2 autoturisme. În primul se afla doar conducătorul auto, iar în cel de-al doilea erau 3 persoane, respectiv conducătorul auto și două femei.

Toate cele patru victime erau conștiente, iar forțele de intervenție au acționat pentru extragerea a două victime blocate într-un autoturism.
După acordarea primului ajutor medical la fața locului, acestea au fost transportate la UPU Tulcea.

Iată ce spun reprezentanții Biroului de presă al IPJ Tulcea despre acest eveniment rutier:

La data de 22 septembrie a.c., polițiștii tulceni au fost sesizati cu privire la producerea unui accident rutier pe DN22-E87.
Din primele verificări a rezultat faptul ca un bărbat de 29 de ani, din Mihail Kogălniceanu, județul Tulcea, în timp ce conducea un auto pe DN 22-E87 ( în apropierea Aeroportului Mihail Kogălniceanu) a pierdut controlul asupra direcției de mers, auto a pătruns pe sensul opus, intrând în coliziune cu un auto condus de un bărbat de 37 de ani, din comuna Nufăru.

”În urma accidentului a rezultat rănirea celor doi conducatori și a doi pasageri din primul auto.
Ambii conducători posedau permis de conducere.
În cauză s-a întocmit dosar penal pentru vătămare corporală din culpă.
Cercetările continuă pentru lămurirea tuturor circumstanțelor producerii accidentului.”, precizează Biroul de presă al IPJ Tulcea.

Foto: ISU Delta Tulcea

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: