Connect with us

Politica

Noua conducere a CSM va fi aleasă astăzi. Preşedintele Iohannis participă la şedinţă

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Preşedintele Klaus Iohannis va participa vineri, începând cu ora 10.00, la şedinţa plenului Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), în care va fi aleasă noua conducere şi se va discuta raportul de activitate pe anul 2017. Aceasta va fi prima apariţie publică a şefului statului din acest an. Pentru funcţia de preşedinte al Consiliului Superior al Magistraturii candidează judecătoarea Simona Camelia Marcu, membru al CSM din partea instanţei supreme, iar pentru postul de vicepreşedinte şi-au depus candidatiurile procurorii Codruţ Olaru şi Nicolae Solomon.

Anunţul privind participarea lui Klaus Iohannis la şedinţa CSM a fost făcut joi de către Administraţia Prezidenţială. Conform Legii de organizare şi functionare a CSM, şeful statului poate participa la şedinţa de alegeri fără a avea drept de vot. Aceasta va fi prima apariţie publică a şefului statului din acest an.

În şedinţa de vineri, CSM va alege preşedintele şi vicepreşedintele pentru anul 2018, mandatele acestora fiind de un an.

În 2017, preşedintele CSM a fost judecătoarea Mariana Ghena, iar postul de vicepreşedinte a fost ocupat de procurorul Cristian Ban. Din Consiliu mai fac parte judecătorii Mihai Andrei Balan, Gabriela Baltag, Andrea Annamaria Chiş, Simona Camelia Marcu, Mihai Bogdan Mateescu, Evelina Mirela Oprina, Lia Savonea, Nicoleta Margareta Ţînţ şi procurorii Florin Deac, Codruţ Olaru, Nicolae Andrei Solomon, Tatiana Toader. De asemenea, preşedintele ICCJ, Iulia Tarcea, procurorul general Augustin Lazăr şi ministrul Justiţiei, Tudorel Toader sunt membri de drept ai CSM. Din CSM fac parte şi Victor Alistar şi Romeu Chelariu, ca reprezentanţi ai societăţii civile.

Pentru funcţia de preşedinte al CSM candidează judecătoarea Simona Marcu, iar pentru funcţia de vicepreşedinte şi-au depus candidaturile procurorii Codruţ Olaru şi Nicolae Solomon, conform informațiilor transmise de news.ro.

Simona Camelia Marcu, în vârstă de 51 de ani, este membru al CSM din partea Înaltei Curţi de casaţie şi Justiţie.

Potrivit CV-ului său, Simona Marcu a absolvit Facultatea de Drept a Universităţii Bucureşti în 1988 şi a fost jurisconsult, judecător la Judecătoria Sector 1 şi la Tribunalul Bucureşti, preşedinte de secţie, vicepreşedinte al Tribunalului Bucureşti, judecător la Curtea de Apel Bucureşti şi judecător la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Secţia de Contencios Administrativ şi Fiscal.

În proiectul prezentat la depunerea candidaturii pentru alegerea ca membru al Consiliului Superior al Magistraturii, Simona Marcu a pledat pentru “echilibrul sistemului judiciar”, arătând că “CSM trebuie să-şi asume pe deplin rolul constituţional de garant al independenţei justiţiei şi să se implice în stabilirea şi aplicarea unor politici judiciare constante şi coerente”.

De asemenea, ea a pledat pentru indemnizaţiile şi pensiile judecătorilor, arătând că “aceste elemente nu constituie şi nu trebuie tratate ca privilegii ale acestei categorii profesionale, ci ca o condiţie obligatorie pentru asigurarea independenţei justiţiei”.

Conform ultimei sale declaraţii de avere din iunie 2017, judecătoarea are un apartament de 143 de metri pătraţi şi o casă de 285 de metri pătraţi în Bucureşti.  În declaraţia sa de avere sunt menţionate şi proprietăţi ale soţului său, avocatul Vasile Gil – o casă în Alexandria şi terenuri în Bucureşti, Mogoşoaia şi Alexandria. Simona Marcu deţine şi două autoturisme Alfa Romeo şi Peugeot, precum şi bijuterii în valoare de 6.000 de euro. Ea are şi credite la bănci în valoare totală de peste 183.000 euro. La capitolul venituri, judecătoarea a menţionat suma de 227.861 de lei încasată ca judecător la ICCJ, 24.747 de lei obţinuţi ca membru în comisii de concurs la CSM, 14.612 de lei ca „formator” la Institutul Naţional al Magistraturii şi 17.550 de lei din închirierea apartamentului din Bucureşti. Ea a menţionat şi veniturile Cabinetului de avocatură Vasile Gil, în sumă de 437.978 de lei.

În februarie 2017, Simona Camelia Marcu a cerut în şedinţa CSM sesizarea Inspecţiei Judiciare pentru a verifica modul în care procurorul general Augustin Lazăr, în calitate de reprezentant al Ministerului Public, “a gestionat comunicarea publică în perioada ulterioară trimiterii OUG 13, din perspectiva respectării obligaţiei de rezervă pe care o are orice magistrat. Ea a cerut suplimentarea ordinii de zi a CSM cu acest punct, dar solicitarea a fost respinsă.

Codruţ Olaru a fost, din mai 2013 până în 2016, adjunct al procurorului general al României, iar anterior, din 11 ianuarie 2007, a fost procuror-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism. Potrivit decretului 752 din 2014 semnat de Traian Băsescu şi contrasemnat de Victor Ponta, la data de 1 decembrie 2014, colonelului în rezervă Olaru Vasile Codruţ i s-a acordat gradul de general de brigadă cu o stea. În 17 mai 2017, preşedintele Klaus Iohannis a semnat decretul de rechemare în activitate a generalului de brigadă Codruţ Olaru, surse judiciare declarând la acel moment că Olaru ar dori să activeze ca procuror militar.

Nicolae Solomon a fost procuror la Medgidia, apoi la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 6. În 2011-2013, a fost procuror criminalist şi purtător de cuvânt al Parchetului de pe lângă Tribunalul Bucureşti. Ulterior, a fost procuror la Parchetul instanţei supreme, iar din octombrie 2013 prim-procuror adjunct la Parchetul de pe lângă Tribunalul Bucureşti.

Preşedintele şi vicepreşedintele Consiliului Superior al Magistraturii sunt aleşi de plen, în prezenţa a cel puţin 15 membri ai Consiliului, cu votul majorităţii membrilor acestuia.

Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii are următoarele atribuţii principale: reprezintă CSM în relaţiile interne şi internaţionale; coordonează activitatea Consiliului şi repartizează lucrările pentru plen şi secţii; prezidează lucrările plenului CSM, cu excepţia cazului în care la lucrări participă preşedintele României; propune plenului măsurile necesare pentru începerea procedurilor de revocare a membrilor Consiliului Superior al Magistraturii şi de ocupare a locurilor devenite vacante; semnează actele emise de plen; sesizează Curtea Constituţională, în vederea soluţionării conflictelor juridice de natură constituţională dintre autorităţile publice; desemnează membrii Consiliului Superior al Magistraturii care pot fi consultaţi pentru elaborarea unor proiecte de acte normative; prezintă, în şedinţa publică a plenului, raportul anual asupra activităţii CSM, care se transmite instanţelor şi parchetelor şi se dă publicităţii.

Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de lege, de Regulamentul de organizare şi funcţionare administrativă a CSM şi de plen.

Comments

comments

Politica

Hârșova. Primarul reacționează la acuzațiile consilierului Dia de la PNL – drept la replică

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Primarul orașului Hârșova, Viorel Ionescu, a transmis redacției “Ordinea.Ro” un drept la replică față de articolul Primarul din Hârșova, pus la zid de un consilier liberal: Refuză înființarea și dotare cabinetelor școlare”

Iată punctul de vedere transmis redacției:

“Încep prin a face o mențiune absolut necesară, pentru ca toți cetățenii să înțeleagă faptul că preocuparea domnului consilier Dia Ionel pentru înființarea cabinetelor medicale în unitățile de învățământ a făcut obiectul unui act normativ, încă din anul 2011, iar adoptarea unei HCL cu același obiect nu s-ar mai fi impus. Deși toți consilierii locali, inclusiv consilierii ALDE, au aprobat, prin HCL nr. 75/28.07.2016, înființarea unor cabinete medicale școlare, trebuie specificat faptul că, această hotărâre de consiliu local nu are putere legislativă superioară unui ordin de ministru, ce reglementează aceeași situație încă din anul 2011, de când există cadrul legal ce stabilește responsabilitățile tuturor instituțiilor implicate în acest proces, ocazie cu care îi recomand domnului consilier Dia Ionel, să lectureze Metodologia aprobată prin Ordinul comun nr. 5298/1668/2011 al Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și al Ministerului Sănătății. Acest ordin de ministru se aplică cu prioritate, lucru pe care domnul Dia Ionel, jurist fiind, sigur îl cunoaște.

Concret, pentru informarea domnului consilier Dia Ionel, potrivit Anexei 1:

  • VI, lit. b la Metodologie, directorul unității de învățământ este cel care ”semnalează nevoile de amenajare şi dotare a cabinetelor medicale administraţiei publice locale”.
  • XI, lit. b la Metodologie, inspectoratul școlar județean este cel care ”semnalează nevoile de amenajare şi dotare administraţiei publice locale”.
  • XII, lit. b și c la Metodologie, administrația publică locală asigură resursele financiare pentru dotarea cabinetelor și personalul medical necesar, ca urmare a semnalărilor transmise de unitatea școlară sau inspectoratul școlar județean. De menționat faptul că, potrivit Art. 3 alin. 3 din OUG nr. 162/2008, sumele necesare pentru asistența medicală sunt asigurate în baza unui contract încheiat cu direcția de sănătate publică și nu de la bugetul local.

Pe de altă parte, preocuparea primarului Viorel Ionescu pentru înființarea acestor cabinete medicale ar fi trebuit să fie cunoscută de consilierul local, domnul Dia Ionel, întrucât primarul Viorel Ionescu a accesat două programe de finanțare prin PNDL, prin care, în cadrul Liceului Teoretic ,,Ioan Cotovu”, au fost construite, deja, încă două clase și un cabinet medical, ce urmează a fi date în folosință, aspecte făcute publice pe pagina de facebook a Primăriei Orașului Hârșova și a mea, personală.

De asemenea, în cadrul aceluiași program de finanțare, se va realiza mansardarea Școlii Gimnaziale nr. 1 din Hârșova, execuție ce urmează a se demara în cursul acestui an, înființându-se și un cabinet medical.

Așadar, este evident că m-am preocupat de înființarea unor noi astfel de cabinete medicale, iar pentru spațiile deja existente, nu a existat un refuz de finanțare a dotărilor cabinetelor, acestea nefiind încă semnalate administrației publice locale de personalul ce avea astfel de atribuții, conform actului normativ arătat mai sus.

Dl. Consilier Dia Ionel își arată preocuparea, într-adevăr, însă numai pe hârtie și fără o informare corespunzătoare. Putem scrie orice, dar trebuie să o facem cu responsabilitate.

Apreciez, totuși, interesul domnului consilier județean Bola Bogdan, care și-a arătat sprijinul pentru a ajuta în implementarea acestui proiect, pe lângă Inspectoratul Școlar Județean și de ce nu, poate și în obținerea de fonduri suplimentare, necesare punerii în aplicare a acestui proiect, de la Consiliul Județean. Suntem deschiși unei colaborări cu consilierul județen, în acest sens, dacă se dorește o comunicare directă și pragmatică, nu doar un schimb de articole de presă.

Nu am contestat necesitatea unor astfel de cabinete medicale în unitățile de învățământ, nu am refuzat înființarea lor, de aceea am demarat și realizat, parțial, proiecte prin care, cu ajutorul unor programe de  finanțare să realizăm aceste obiective de investiție, dar, este curios, totuși, cum a constatat domnul Dia Ionel că nu există astfel de cabinete medicale abia în anul 2016 și 2018, deși ordinul ministrului sănătății este din anul 2011, iar Dia Ionel a fost consilier și perioada 2012-2016, dar înțeleg că nu l-a interesat la fel de mult ca acum sănătatea copiilor din unitățile de învățământ.

Faptul că și Dia Ionel are pretenția de a se realiza toate nevoile cetățenilor orașului Hârșova într-un interval de numai doi ani de zile, deși alții au avut la dispoziție câte două mandate și nu au făcut aceste lucruri, denotă un alt scop, un interes electoral, propagandistic, pe care îl observ din ce în ce mai acut în rândul potențialilor candidați ce se anunță la funcția de primar, din care face parte și el, dar încă nu cred că are curajul să o spună, atâta timp cât se pare că nu corespunde criteriilor stabilite de Chiriță Ionel și partidul pe care încă îl reprezintă”.

Care au fost acuzațiile consilierului Ionel Dia, citiți într-un articol “Ordinea.ro”:

Primarul din Hârșova, pus la zid de un consilier liberal: “Refuză înființarea și dotarea cabinetelor școlare”

 

 

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Claudiu Palaz (PMP): PNL jupoaie artiștii constănțeni

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Partidul Miscarea Populara, prin presedintele, Claudiu Iorga Palaz, a depus marți un proiect de hotarare, prin care solicita Consiliului Judetean Constanta sa aprobe atribuirea in folosinta gratuita din partea PNL CONSTANTA, a spatiului situat in strada Ion Lahovari, nr 2A.

“Spatiul solicitat spre folosinta gratuita este necesar pentru desfasurarea de activitati administrative (birouri) de catre Teatrul de Stat Constanta, spatiu ce a avut destinatia de sediu de partid, PNL. Consider ca este timpul ca PNL Constanta sa faca ceva pentru institutiile de cultura constantene si un prim pas ar fi ca PNL sa renunte la cei 2.200 euro/luna pe care ii primeste drept chirie pentru spatiul aminitit mai sus de la Consiliul Judetean Constanta!!! Nu cred ca este un capat de tara ca PNL sa accepte sa ajute Teatrul de Stat Constanta si sa nu-l mai jupoaie financiar de 2.200 euro lunar. Este imoral ca un partid politic ca PNL care are deja un sediu dat de catre Primaria Constanta pentru care plateste o chirie modica pentru o suprafata de aproape 300 mp, sa profite de pe urma banilor publici si sa pretinda chirie de la Consiliul Judetean Constanta pentru un alt spatiu (cel din strada Ion Lahovari, nr 2A) al carui detinator este”, transmite liderul PMP Constanța prin intermediul unui comunicat de presă remis redacției.

Astfel, prin documentul depus la sediul administrației județene, Palaz propune cedarea spațiului situat pe str. Traian înapoi Primăriei Constanța, iar liberalii să își mute sediul în spațiul pe care îl închiriază, de pe str. Lahovari. Dacă nu, să-l atribuie Teatrului de Stat din Constanța spre folosință gratuită.

“Propun ca PNL sa cedeze spatiul de pe str. Traian, inapoi primariei Constanta si sa se mute in cel pe care-l inchiriaza, de pe str. Ion Lahovari, sau sa-l atribuie pe cel din urma, Teatrului de Stat Constanta spre folosinta gratuita. Cum a avut noroc chiar PNL Constanta sa isi inchirieze sediul de partid  Consiliului Judeatean Constanta cand tot orasul este plin de spatii goale de inchiriat? La o simpla analiza a situatiei concluzia politica este urmatoarea: PSD a inchiriat un spatiu de la PNL si ii plateste acestuia 10.000 ron/luna. Domnilor de la PNL, va cer public ca pana la sedinta de consiliu de luna aceasta sa va dati acceptul notarial prin care dati in folosinta gratuita (renuntand la chiria platita din banii publici ai Consiliul Judetean Constanta pe care ati obtinut-o de la artistii constanteni, lunar) spatiul din Str. Ion Lahovari nr 2a Teatrului de Stat Constanta. Va cer public sa nu mai jupuiti artistii constanteni !!!” susține Claudiu Palaz prin intermediul aceluiași document de presă.

De altfel, președintele PMP Constanța face public și contractul de închiriere al sediului PNL din str. Lahovari către Teatrul de Stat Constanța. Iată documentul:

Download (PDF, 1.33MB)

 

 

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

UDMR rupe majoritatea PSD din Parlament. Kelemen Hunor: “Măsurile brutale în zona fiscală sunt contraproductive”

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Preşedintele UDMR, Kelemen Hunor, a declarat, luni, într-un interviu la RFI, că Guvernul nu ar fi trebuit să adopte OUG privind măsurile fiscale cu doar câteva zile înainte de terminarea anului calendaristic şi fiscal. El precizează că Uniunea nu susţine aceste măsuri luate brusc şi fără o dezbatere.

„Nu am susţinut nici anul trecut, când au fost anunţate printr-o Ordonanţă de Urgenţă, cu câteva zile înainte de terminarea anului calendaristic şi fiscal şi nu susţin nici acum, fiindcă nu a existat o dezbatere, nu a existat un studiu, ce se va întâmpla după introducerea acestor măsuri fiscale. Nu poţi să faci cu câteva zile înainte de terminarea anului, fiindcă nici companiile, nici societatea, nimeni nu poate fi pregătit pentru o astfel de schimbare şi nu este bine să faci brusc, şase luni măcar ar trebui să laşi, aşa cum scrie şi în legislaţia noastră internă, pentru ca toată lumea să se pregătească pentru o modificare fiscală şi mă îndoiesc că această dezbatere sau mă rog, dezbaterea OUG când va ajunge în Parlament va merge foarte lin. Nu ştiu dacă s-a gândit ministrul Finanţelor şi la o respingere a Ordonanţei undeva pe la mijlocul anului, ce va pune la loc sau cum va gestiona treaba. De aceea, eu cred că măsurile aşa brutale în zona fiscală, în zona de impozite sunt extrem de contraproductive”, a declarat liderul UDMR citat de stiripesurse.ro.

OUG privind măsurile fiscale prevede, între altele, o aşa-numită taxă pe lăcomie aplicată băncilor şi impozite de 2% şi 3% pe cifra de afaceri, în domenii ca telecom şi energetic.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: