Connect with us

Politica

Noul Executiv, în ședință! Ce proiecte a trecut premierul Tudose în convocator

Mihaela Tîrpan

Publicat

la

Proiectele de acte normative care ar putea fi incluse pe agenda şedinţei Guvernului României din 18 octombrie 2017, ora 15.00:

I. PROIECTE DE LEGI

1. PROIECT DE LEGE pentru ratificarea Protocolului de aderare la Acordul Comercial dintre Uniunea Europeană şi statele membre ale acesteia, pe de o parte, şi Columbia şi Peru, pe de altă parte, pentru a se ţine seama de aderarea Ecuadorului, semnat la Bruxelles la 11 noiembrie 2016

2. PROIECT DE LEGE pentru ratificarea Acordului Economic şi Comercial Cuprinzător (CETA) între Canada, pe de o parte, şi Uniunea Europeană şi statele sale membre, pe de altă parte, semnat la Bruxelles la 30 octombrie 2016

3. PROIECT DE LEGE pentru modificarea şi completarea Legii nr.52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri.

II. PROIECTE DE HOTĂRÂRI

1. PROIECT DE HOTĂRÂRE pentru aprobarea Acordului între Ministerul Apelor şi Pădurilor din România şi Ministerul Resurselor de Apă din Republica Populară Chineză privind cooperarea în domeniul gospodăririi apelor, semnat la Bucureşti, la data de 8 septembrie 2017

2. PROIECT DE HOTĂRÂRE pentru aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2017 pentru Administraţia Naţională “Apele Române”, aflată în coordonarea Ministerului Apelor şi Pădurilor

3. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2017 pentru Societatea BĂIŢA S.A ŞTEI, aflată sub autoritatea Ministerului Economiei

4. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2017 pentru Societatea Naţională “PLAFAR” S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Economiei

5. PROIECT DE HOTĂRÂRE pentru stabilirea numărului de posturi şi a structurii organizatorice a Comisiei Naţionale de Prognoză

6. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2017 pentru Societatea Complexul Energetic Oltenia S.A, aflată aub autoritatea Ministerului Energiei

7. PROIECT DE HOTĂRÂRE pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr.179/2017 pentru aprobarea modului de repartizare şi de utilizare a sumelor prevăzute la lit.c) şi d) din anexa nr.3/13/02a la Legea bugetului de stat pe anul 2017 nr.6/2017

8. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind actualizarea valorii de inventar a unor imobile aflate în domeniul public al statului şi în administrarea Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc şi privind trecerea unor construcţii, de pe raza teritorială a judeţului Buzău, aflat în administrarea Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc, din domeniul public al statului în domeniul privat al statului, în vederea scoaterii din funcţiune şi casării

III. MEMORANDUMURI

1. MEMORANDUM cu tema: Aprobarea deschiderii de negocieri privind textul Memorandumului de Înţelegere dintre Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale din România şi Ministerul Schimbărilor Climatice şi Mediului din Emiratele Arabe Unite privind cooperarea în domeniul agriculturii

2. MEMORANDUM cu tema: Aprobarea privind semnarea Convenţiei între România şi Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord pentru eliminarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit şi pe câştiguri de capital şi prevenirea evaziunii fiscale şi a evitării plăţii impozitelor şi a Protocolului anexă la convenţie

3. MEMORANDUM cu tema: Mandatul delegaţiei române la cea de-a VII-a sesiune a Comisiei interguvernamentale româno-turkmene de colaborare comercial-economică şi tehnico-ştiinţifică (Ashabad, 6-7 noiembrie 2017)

4. MEMORANDUM cu tema: Scoaterea la concurs a treisprezece posturi vacante în cadrul Comisiei Naţionale pentru Controlul Activităţilor Nucleare (CNCAN)

5. MEMORANDUM cu tema: Iniţierea şi organizarea Campaniei “Centenar prin înfrăţiri”, campanie de înfrăţire a judeţelor din România şi sectoarelor Municipiului Bucureşti cu unităţi administrativ-teritoriale similare din statele unde există comunităţi de români, coordonată de Ministerul pentru Românii de Pretutindeni

6. MEMORANDUM cu tema: Măsuri destinate consolidării cadrului legal cu privire la monitorizarea şi evaluarea funcţionării pieţei de carburanţi

IV. NOTE

1. NOTĂ DE INFORMARE privind privind încheierea Acordului de Finanţare dintre Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi Fondul European de Investiţii pentru implementarea instrumentului financiar de creditare cu partajarea riscului finanţat din PNDR 2014-2020

2. NOTĂ privind discuţiile bilaterale din domeniul economic care au avut loc cu ocazia şedinţei comune a Guvernului României şi Bulgariei şi perspective de colaborare viitoare-3 octombrie 2017.

V. INFORMĂRI

1. INFORMARE privind stadiul pregătirii alegerilor locale parţiale din data de 5 noiembrie 2017

VI. PUNCTE DE VEDERE

1. PUNCT DE VEDERE al Guvernului referitor la propunerea legislativă pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 24/2016 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de neutralizare a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, iniţiată de domnul deputat PSD Ioan Munteanu împreună cu un grup de parlamentari PSD, ALDE (Bp. 180/2017)

2. PUNCT DE VEDERE al Guvernului referitor la propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, iniţiată de doamna deputat USR Cosette-Paula Chichirău şi un grup de parlamentari USR (Plx. 256/2017)

3. PUNCT DE VEDERE al Guvernului referitor la proiectul de Lege privind statutul personalului feroviar, provenit dintr-o propunere legislativă iniţiată de domnul senator PSD Mihai-Viorel Fifor împreună cu un grup de parlamentari PSD şi ALDE (Bp. 222/2016, Plx. 37/2017).

4. PUNCT DE VEDERE al Guvernului referitor la propunerea legislativă intitulată Lege pentru modificarea art. 10 alin. (4) din Legea educației naționale nr. 1/2011, iniţiată de domnul deputat PMP Marius Pașcan împreună cu un grup de parlamentari PMP și PNL (Plx. 254/2017)

5. PUNCT DE VEDERE al Guvernului referitor la propunerea legislativă pentru modificarea art. 9 din Legea nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publică, inițiată de domnul deputat PNL Claudiu Răcuci împreună cu un grup de parlamentari PNL (Bp. 264/2017)

6. PUNCT DE VEDERE al Guvernului referitor la propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 – Codul fiscal în sensul abilitării Consiliilor Locale să poată hotărî scutirea sau reducerea impozitului/taxei pe clădiri pentru clădirile de tip sală polivalentă-sală de sport aflate în proprietatea unității administrativ-teritoriale, iniţiată de domnul deputat PNL Sorin Moldovan împreună cu un grup de parlamentari PNL, PSD, PMP, USR, Minorități Naționale, UDMR (Bp. 302/2017)

7. PUNCT DE VEDERE al Guvernului referitor la propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 115 din 19 mai 2015 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, pentru modificarea Legii administrației publice locale nr. 215/2001, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 393/2004 privind statutul aleșilor locali, iniţiată de domnul deputat PNL Florin Roman împreună cu un grup de parlamentari PNL (Bp. 227/2017)

8. PUNCT DE VEDERE al Guvernului referitor la propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii cetățeniei române nr. 21/1991, iniţiată de domnul senator ALDE Hadârcă Ion (Bp. 212/2017)

9. PUNCT DE VEDERE al Guvernului referitor la propunerea legislativă intitulată Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, iniţiată de domnul senator USR Dan Lungu împreună cu un grup de parlamentari USR (Bp. 294/2017)

10.PUNCT DE VEDERE al Guvernului referitor la propunerea legislativă pentru completarea art. 30 din Legea viei și vinului în sistemul organizării comune a pieței vitivinicole nr. 164/2015, inițiată de doamna deputat PSD Rodica-Tudorița Boboc împreună cu un grup de parlamentari PSD, ALDE (Bp. 225/2017)

11.PUNCT DE VEDERE al Guvernului referitor la propunerea legislativă pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 40/2013 pentru finanțarea Institutului Național de Cercetare – Dezvoltare pentru Microbiologie și Imunologie „Cantacuzino” în vederea realizării Planului național de intervenție pentru prevenirea îmbolnăvirii în masă a populației, generate de epidemii și pandemii și încredințarea prestării unor servicii de interes economic general instituțiilor aflate în coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Sănătății, iniţiată de domnul deputat PSD Tudor Ciuhodaru împreună cu un grup de parlamentari PSD, ALDE, PMP, PNL, USR şi Minorităţi Naţionale (Bp.280/2017)

12. PUNCT DE VEDERE al Guvernului referitor la propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 14/1992 privind organizarea și funcționarea Serviciului Român de Informații, iniţiată de domnul senator PSD Adrian Țuțuianu împreună cu un grup de parlamentari PSD, ALDE, PNL și UDMR (Plx. 258/2017)

Comments

comments

Politica

Luminița Vlădescu, DEMISIE de la conducerea PSD Medgidia

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

După ce a pierdut alegerile locale pentru funcția de primar al municipiului Medgidia, Luminița Vlădescu își anunță demisia din funcția de președinte al organizației locale a PSD. Într-un mesaj postat pe contul său de Facebook, Luminița Vlădescu scrie că principalul motiv al demisiei îl constituie rezultatul slab de la alegerile locale. Totodată, fostul viceprimar al municipiului le transmite locuitorilor din Medgidia că nu renunță și la obiectivele propuse pentru oraș.

Iată mesajul:

“Astăzi am luat decizia firească de a-mi depune demisia din functia de președinte PSD Medgidia, ca urmare a rezultatelor slabe de la alegerile locale. Demisia mea este un act de onoare unilateral, în niciun caz de renunțare la obiectivele propuse pentru Medgidia. Mulțumesc tuturor colegilor, prietenilor și, mai ales, celor 2100 de alegători ai mei pentru susținere!”

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Marian Cîrnu, Pro România Năvodari, a pierdut funcția de consilier local la un vot: “Am crezut în mulți prieteni falși”

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Marian Cîrnu, primul pe lista Pro România pentru noul Consiliu Local al orașului Năvodari, a ratat mandatul din cauza unui vot.

Prin intermediul unei postări facută de candidatul Cîrnu pe contul său de Facebook, acesta îi informează pe cetățenii din orașul Năvodari că a reușit să adune 716 voturi și avea nevoie de… 717. La mustață, cum s-ar zice și ghinion pentru cei care își puseseră speranța că proiectele Pro România pentru Năvodari vor avea o voce în mandatul 2020 – 2024.

Iată și gandurile celui care a ratat Consiliul Local:

Salutare prieteni! Împreună am pierdut postul de consilier local la Năvodari pt 1 vot. Am avut 716 voturi. Era nevoie de 717.Imi asum! Am crezut în mulți prieteni falși. Dar tot împreună prin voturi am reușit noi, dvs, și ceilalți votanți din județ sa trimitem în Consiliul Județean Constanța 3 consilieri județeni! Va mulțumesc!

 

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

CCR a decis: Parlamentul stabilește data alegerilor parlamentare și respinge sesizarea președintelui Iohannis

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Judecătorii Curții Constituționale au respins, marți, sesizarea președintelui Klaus Iohannis și au decis că Parlamentul stabilește data alegerilor parlamentare din acest an.

Președintele Klaus Iohannis a sesizat la CCR Legea privind organizarea alegerilor parlamentare în luna august.

Potrivit sesizării de neconstituţionalitate transmisă luni CCR, Legea privind organizarea alegerilor parlamentare a fost adoptată atât de Senat cât şi Camera Deputaţilor în 27 iulie şi a fost transmisă două zile mai târziu al Preşedinţie în vederea promulgării.

Klaus Iohannis a cerut CCR să admită sesizarea de neconstituţionalitate şi să constate că legea este neconstituţională în ansamblul său.

„Similar stabilirii datei alegerilor locale, Parlamentul a optat pentru o soluţie legislativă potrivit căreia data următoarelor alegeri pentru Senat şi Camera Deputaţilor va fi stabilită de Parlament prin lege organică. Prin conţinutul normativ, această reglementare încalcă prevederile mai multor articole din Constituţie”, arăta şeful statului.

În sesizare se subliniază că stabilirea datei alegerilor parlamentare prin lege organică, cu cel puţin 60 de zile înaintea datei alegerilor, prin derogare, creează un cadru legislativ special doar pentru următoarele alegeri parlamentare.

„Apreciem că o atare modificare, realizată cu mai puţin de 6 luni înainte de alegerile la termen, încalcă exigenţele art. 1 alin. (5) din Constituţie în dimensiunea sa referitoare la previzibilitatea legii şi cea a securităţii raporturilor juridice”, a explicat preşedintele.

Acesta a precizat că s-a instituit, astfel, o prerogativă pentru Parlament de a stabili în mod discreţionar data alegerilor parlamentare.

„În actualul context, adoptarea unei legi prin care se stabileşte data alegerilor parlamentare devine cu atât mai problematică în situaţia în care ar interveni una dintre cauzele care determină prelungirea de drept a mandatului Parlamentului, cum este starea de urgenţă. Este posibil ca legea organică prin care s-a stabilit data alegerilor parlamentare să fie necesar să fie modificată din considerente ce ţin de evoluţia situaţiei sanitare”, a menţionat Klaus Iohannis.

Acesta susţine că prin intervenţia intempestivă şi formalizarea excesivă a procedurii de stabilire a datei alegerilor ”se creează premisele încălcării altor dispoziţii şi garanţii constituţionale”.

„Dacă senatorii şi deputaţii vor fi obligaţi să acorde votul în sensul adoptării legii de stabilire a datei alegerilor, atunci voinţa parlamentarului nu mai este liberă, mandatul devine unul imperativ, ceea ce plasează legea criticată pe tărâmul nulităţii absolute”, a mai spus Klaus Iohannis.

Preşedintele consideră că Parlamentul dobândeşte competenţa de a stabili data alegerilor în mod discreţionar, cu ignorarea regulilor stabilite de Constituţie, putându-se ajunge la prelungirea mandatului actualului Parlament, în afara cadrului constituţional.

„Camera Deputaţilor şi Senatul sunt alese pentru un mandat de 4 ani, care se prelungeşte de drept în stare de mobilizare, de război, de asediu sau de urgenţă, până la încetarea acestora. (…) O guvernare democratică presupune ca poporul să îşi desemneze reprezentaţii la nivelul autorităţilor publice la intervale regulate de timp. Rezultă că mandatul autorităţilor publice trebuie să fie limitat în timp”, a mai explicat Iohannis.

Conform legislaţiei, Guvernul este cel care stabileşte data alegerilor, iar aducerea la cunoştinţă publică a datei alegerilor se face cu cel puţin 90 de zile înainte de ziua votării, prin publicarea în Monitorul Oficial al României hotărârii Guvernului privind data alegerilor.

„Prin norma criticată, se poate ajunge la situaţia în care Parlamentul poate stabili data alegerilor în mod arbitrar, fără vreo limitare şi fără o sancţiune în cazul în care acesta, prin data stabilită, prelungeşte indirect mandatul în curs”, a mai precizat preşedintele României. (sursa: stiripesurse.ro)

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: