Connect with us

Administratie

O firmă cu nume pisicesc, Felina Vet, adună câinii din Constanța. Operațiunea începe în 10 zile

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Strângerea câinilor de pe străzi pare o poveste fără sfârșit. Indiferent ce măsuri ar lua autoritățile, numărul maidanezilor crește în fiecare zi. O problemă cu câinii fără stăpân, și nu e de ieri, de azi, o are și municipiul Constanța. În ultima perioadă, pe străzile Constanței au apărut adevărate haite de câini, ceea ce a dus la creșterea numărului de persoane care se prezintă la urgența spitalului cu mușcături. Întrebat atât de consilierii locali, cât și de presă, ce măsuri ia pentru a rezolva problema câinilor fără stăpân, primarul Constanței, Decebal Făgădău a declarat miercuri, 20 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că Serviciul de ecarisaj al Primăriei va fi operațional în 10 zile.

„Trebuie să fiu onest cu cetățenii și spun că nu mă aștept să avem un randament ridicat încă de la început, ci mă interesează modul în care se face capturarea, sterilizarea, aplicarea de tratament și păstrarea câinilor conform termenelor legale. Cu alte cuvinte, îmi doresc o schimbare de mentalitate. Noi nu suntem dușmanii câinilor fără stăpân, ci încercăm să-i luăm de pe domeniul public, să-i îngrijim și să-i supunem procedurilor de adopție. Acțiunile vor fi dublate de apeluri către iubitorii de animale și asociațiile de profil, astfel încât să încurajăm adopția, sancționându-i totodată pe cei fie ne aduc câini din alte localități, ori pe cei care abandonează animalele. Constanța a suferit o campanie nemeritată de defăimare pentru că în adăpostul în care erau adunați câinii de pe raza mai multor unități administrativ-teritoriale, erau filmați câinii din altă localitate, dar era menționată Constanța. De aceea, vom face campanii de adopție, conștientizare a populației, sterilizare a câinilor și, evident, de sancționare a populației. Veți vedea că ceea vom face va fi sănătos, transparent nu față doar de lege, ciși față de aceste suflete“, a declarat primarul.

Edilul Constanței a afirmat, de asemenea, că mai mulți locuitori din cartierul Poarta 6 i-au sesizat faptul că au identificat mașini care aduc în Constanța câini din alte localități.

„Din punctul ăsta de vedere, Poliția Locală, împreună cu cea națională și Jandarmeria vor lucra identificarea celor care aduc câini din alte localități din dorința de a-și rezolva problemele interne“, a conchis primarul.

Prima licitație pentru capturarea câinilor, anulată!

Problemele în domeniul gestionării câinilor fără stăpân din municipiul Constanța sunt vechi. Amintim că, în 2017, Primăria Constanța a încheiat un contract pentru capturarea, transportul și adăpostirea câinilor fără stăpân, la un adăpost din Ovidiu. Societatea selectată pentru prestarea acestor activități se numea Green Life Recycling SRL și înainte să se ocupe de câini, se ocupase de deșeuri și care era deținută chiar de o fostă angajată a Primăriei Constanța, Maria Carmen Bucur, fostă Andrușcă.

Cotidianul Ordinea scria în toamna anului trecută că mai multe organizații pentru protecția animalelor au început să critice modalitatea în care Green Life Recycling SRL captura patrupedele de pe străzi. În iulie 2017 au apărut primele imagini ce atestau rele tratamente la adăpostul din Ovidiu: mizerie de nedescris, câini costelivi și traumatizați, ținuți în aceleași padocuri cu alți câini morți, pe care nu se obosea nimeni să-i ridice de acolo…În 2017, Primăria a anunțat că va organiza o licitație publică pentru a atribui lucrări de reparații în vederea reautorizării adăpostului propriu de pe strada Vârful cu dor, adăpost închis în 2016 pentru neconformitate. Din motive, autoritatea locală din Constanța a demarat mai multe lucrări de modernizare a biobazei din Constanța de pe strada Vârful cu Dor, investiție cea a vizat înființarea unor spații de cazare pentru 400 de câini. Făgădău a declarat că Primăria va păstra doar activitatea de adăpostire a câinilor, urmând să externalizeze capturarea și transportul patrupedelor către o societate comercială, prin licitație publică. În august 2018, a fost întocmit un caiet de sarcini în acest sens. După ce inițial, Primăria Constanța a lansat o licitație publică, în toamna anului trecut, nu s-a găsit nimeni interesat să participe la licitație, autoritatea locală a reluat licitația, care a fost câștigată de SC FELINA VET SRL, cu sediul în București, Sectorul 5. Valoarea totală a contractului este de 1.104.000 de lei, fără TVA. În ceea ce privește hrana câinilor, aceasta va fi asigurată de „Întreprindere individuală Ceapă Loredana Manuela“ (un fel de PFA), cu sediul în Brăila.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Administratie

Primăria ne îndeamnă să mergem mai mult pe jos!

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Constanța anunță că, în perioada 1 – 31 iulie, constănțenii sunt invitați să participe la concursul „Mergi pe Jos! E simplu și sănătos!“.

„Proiectul Portis Constanța prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „Zona Metropolitană Constanța“ lansează concursul „Mergi pe Jos! E simplu și sănătos!“, o competiție cu premii care are scopul de a încuraja mobilitatea pietonală în municipiul Constanța ca modalitate alternativă de deplasare în detrimentul utilizării autoturismului personal, pe distanțe scurte“, spune Primăria Constanța într-un comunicat.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

PNL a blocat angajarea unui „trântor pe post de șef“ la Direcția de Pază a județului Constanța

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Nimic nu părea să tulbure liniștea ședinței Consiliului Județean Constanța de astăzi din sala “Remus Opreanu” a Palatului Administrativ. Cu toate acestea, singurul punct de pe ordinea de zi care a „stricat armonia“ a fost proiectul privind modificarea organigramei și statului de funcții ale Direcției de Pază a Județului Constanța, inițiat de președintele CJC, Marius-Horia Țuțuianu. Mai exact, Țuțuianu a propus consilierilor locali angajarea unui director adjunct la Direcția de Pază a județului, în condițiile în care instituția din subordinea CJC, și care s-a confruntat cu probleme financiare uriașe, mai are în organigramă un director și un director adjunct. Interesant este că, pentru a-i face loc noului director adjunct, a cărui venituri anuale s-ar ridica la aproximativ 60.000 de lei, Direcția de Pază a desființat un post de pază, la care lucrau patru oameni.

Intenția de a angaja un al doilea director adjunct a fost aspru criticată de consilierii județeni ai PNL, care au spus, prin vocea lui Marian Crușoveanu (PNL) că nu este normal să angajezi un director adjunct și să desființezi un post unde pot lucra minim trei agenți de pază și care îți generează venituri.

„Singura sursă de venit a Direcției de Pază este prestarea de servicii de către agenții de pază. Numai că se preferă să desființeze postul unde lucrau 3 – 4 persoane și să angajeze un director care să facă ce…? Atribuțiile noului director adjunct erau oricum suplinite de angajații Direcției. Pentru ce mai era nevoie angajarea unui post de pază? Se dovedește încă o dată se bate joc de banul public, pentru că efortul financiar s-ar ridica la aproximativ 60.000 de lei/an“, a spus Marian Crușoveanu.

În lipsa inițiatorului proiectului, Horia Țuțuianu, directorul Direcţiei de Pază a judeţului Constanţa, Costel Stamat, a explicat că noul director adjunct se va ocupa de toți cei 250 de angajați ai Direcției. Pentru că explicațiile șefului Direcției de Pază a județului nu au fost convingătoare, atunci când a fost supus la vot, proiectul a picat, pentru că favoarea lui au votat doar 16 consilieri, PSD și ALDE, 14 consilieri (PNL) au votat împotriva, iar unul (Forin Goidea PMP) s-a abținut. Pentru ca proiectul să treacă, era nevoie de votul „pentru“ a cel puțin 20 de consilieri, adică jumătate plus unul din numărul total de consilieri județeni (37).

Victorie simbolică a PNL

După ședința de Consiliu, Marian Crușoveanu, secretarul general al PNL Constanța, a scris pe Facebook că PNL a purtat o victorie simbolică în ședința Consiliului Județean Constanța.

„Orice om care activează în domeniul privat știe că mărirea unei organigrame se face în funcție de nevoi, în funcție de resurse, în funcție de situații, dar niciodată doar de dragul de a crea un post inutil. În ședința Consiliului Județean, îmi pare bine că nu a trecut proiectul de hotărâre care se referea la modificarea organigramei și a statutului de funcții ale Direcției de Pază a Județului Constanța, care însemna înființarea a încă unui post de director adjunct, adică un consum în plus de resurse financiare, pentru un om care nu face altceva decât să plimbe hârtiile pentru o semnătură în plus. În esență, înființarea acestui post – de al doilea director adjunct- nu eficientizează cu nimic activitatea acelei direcții județene, despre care am mai luat atitudine. Am mai spus că această direcție nu face altceva decât să consume sume importante din bugetul Consiliului Județean, resurse financiare care ar putea fi folosite în alte părți, mult mai eficient. Ceea ce a fost și mai hilar în ședința de astăzi este că, pentru înființarea acestui post era necesară disponibilizarea unor agenți de pază; practic, îi dai afară pe oamenii care justifică activitatea ta, ca să angajezi încă un trântor pe post de șef. Simbolistica acestei victorii mici se referă la viziunile diferite dintre PNL și PSD în Constanța. Concluzia este că, în timp ce PSD-iștii sunt fixați pe angajarea de asistați de lux, PNL este pentru eficientizarea banului public în funcție de nevoi“, a scris Crușoveanu.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Consilierul local Adriana Arghirescu dă de pământ cu Făgădău. Invocă DESPĂGUBIRI SUSPECTE!

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Construcția sălii polivalente în Constanța tinde să se transforme în epopee. Deși Compania Națională de Investiții, cea care ar trebui să se ocupe de construcție, a semnat contractul de proiectare și execuție a lucrărilor încă din 17 decembrie 2018, până în prezent nu s-a turnat niciun cancioc de ciment la viitoarea sală polivalentă. Și nici nu credem că se va întâmpla prea curând, pentru că cei de la CNI au alte priorități, cum ar fi construcția celor trei stadioane de fotbal (Steaua, Rapid și Triumf) pentru Campionatul European de fotbal din 2020. Până când vor începe lucrările propriu-zise la sală, consilierul local al PNL Adriana Arghirescu, aduce în discuție un subiect care se va afla pe masa consilierilor locali în şedinţa de marţi, 25 iunie. Potrivit unui proiect de hotărâre inițiat de primarul Decebal Făgădău, aleşii locali trebuie să-și dea votul pentru inițiativa privind „aprobarea procedurilor de expropiere a imobilelor proprietate privată situate în amplasamentul obiectivului de investiții de utilitate publică și de interes local „Sală Polivalentă – 5.000 de locuri“, realizat prin Compania Națională de Investiții“.

Arghirescu spune că este vorba de propunerea de acordarea a unor despăgubiri pentru mai multe clădiri care s-au aflat pe terenul pe care ar urma să fie ridicată sala polivalentă. Consilierul liberal consideră aceste despăgubiri suspecte, în condițiile în care inițiativa vine la câteva luni bune după ce s-au încheiat formalitățile privind construcția sălii.

„Remarc cu un gust amar că practicile folosite de fosta administrație locală din Constanța condusă de Radu Mazăre sunt continuate fără nicio rușine de actualii capi ai municipiului. Mai exact, peste 100.000(o sută de mii) euro din bugetul municipalității vor merge la niște proprietari apăruți din neant așa cum apăreau și în administrația de tristă amintire. Vorbesc despre despăgubirile care vor fi acordate pentru realizarea Sălii Polivalente. Pe scurt, în 2014 Consiliul Local Constanța preda către Compania Națională de Investiții un teren de peste 60.000 mp pentru construcția Sălii Polivalente, un obiectiv trâmbițat în campania electorală de toți aspiranții la funcția de primar. În aceeași hotărâre, consilierii municipali aprobau demolarea tuturor construcțiilor existente pe acel teren anterior predării amplasamentului. Doi ani mai târziu, în 2016, tot consilierii locali aprobau prin hotărâre indicatorii tehnico-economici ai investiției. Când proiectul a fost gata și licitația pentru construcție finalizată…surpriză…au apărut proprietari care solicită despăgubiri pentru expropriere trei clădiri. Aceleași construcții care în urmă cu cinci ani figurau în domeniul privat al Municipiului Constanța. Este curios cum timp de patru ani nu s-a gândit nimeni să revendice acele clădiri și fix în 2018 după ce au fost finalizate toate etapele, municipalitatea “se vede nevoită” să plătească 124.422 euro cu titlul de despăgubiri. Iar primarul Constanței nu pierde vremea și inițiază imediat un proiect de hotărâre prin care acești bani să fie plătiți din bugetul Constanței. Cred că Decebal Făgădău ar trebui să ia aminte ce s-a întâmplat cu predecesorul său și ar trebui să fie mai atent cu astfel de cheltuieli “neprevăzute”“, spune Adriana Arghirescu într-o postare pe Facebook.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: