Connect with us

Societate

Patronatele din turism: “După 15 mai, hotelurile pot să cazeze. Singura problema va fi cu masa”

Publicat

la

Prim-vicepreşedintele executiv al Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Dragoş Răducan, a declarat pentru News.ro că, dacă nu mai intervine vreo modificare legată de restricţii, atunci la data de 1 iunie vor veni primii turişti pe litoral din acest sezon. El spera ca până atunci să se rezolve şi situaţia legată de restaurante, iar dacă acestea vor rămâne în continuare închise, atunci hotelierii pot servi turiştii în sistem room-service.

Dragoş Răducan a declarat pentru News.ro, că după data de 15 mai, când urmează să fie ridicate restricţiile privind deplasările, hotelurile pot caza turişti, dar deocamdată problema va fi cu restaurantele că nu se ştie ce măsuri vor fi luate în privinţa acestora pentru menţinerea distanţării sociale.

“După 15 mai, când se ridică interdicţia de călătorie, hotelurile pot să cazeze. Problema va fi cu masa. Nu ştim unde vor mânca. Există mai multe scenarii. Nu doar la noi în ţară, ci în toată Europa nu se ştie care vor fi măsurile care se vor lua, care vor fi cerinţele de sănătate, de distanţare socială care se vor cere pentru restaurante. Alţii deschid înaintea noastră, alte ţări cu o industrie turistică mai mare decât a noastră şi se vor lua nişte hotărâri privind măsuirile de protecţie în cazul restaurantelor, piscinelor şi tot ce ţine de ramura turismului”, a afirmat prim-vicepreşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc.

El a spus că pe litoral primii turişti sunt aşteptaţi începând cu data de 1 iunie și vor fi găsite soluții și pentru all inclusive.

“Avem cereri, avem rezervări, unele sunt plătite în sistem early-booking şi dacă nu intervine nicio modificare, pe 1 iunie vom avea primii turişti pe litoral. Până atunci sper să se rezolve şi cu masa într-un fel sau altul, vom respecta legea şi ne vom adapta indiferent care vor fi solicitările. Doar dacă nu se interzice în continuare deschiderea restaurantelor, dar şi pentru asta avem o soluţie pentru că îi putem servi la camera în sistemul room-service. Probabil vom găsi soluţii şi pentru all-inclusive pentru că românii şi în general turiştii nu vor dori să renunţe la all-inclusive. Şi nu noi suntem cei care vom găsi cele mai bune soluţii, sunt alte ţări cu o industrie mai puternică, turcii, care sunt practic inventatorii all-inclusive-ului, nu vor renunţa la acest tip de servire a mesei, vor găsi nişte soluţii pe care le vom adapta şi noi în România”, a mai declarat prim-vicepreşedintele FPTR.

Comments

comments

Societate

CNAS a lansat „Ghidul asiguratului”

Publicat

la data de

Scris de

CNAS a lansat „Ghidul asiguratului”.

Pentru o mai bună cunoaştere a serviciilor oferite în cadrul sistemului social de asigurări de sănătate, CNAS a realizat Ghidul asiguratului, care   ajută publicul să înţeleagă modul de funcţionare a acestui sistem. Ghidul cuprinde informaţii despre calitatea de asigurat, modalităţile de accesare a serviciilor pe fiecare domeniu de asistenţă medicală, precum și drepturile şi obligaţiile asiguratului, conform reglementărilor în vigoare la nivelul lunii iulie 2021. Ghidul se adresează atât persoanelor asigurate, cât şi celor neasigurate,  care pot afla care sunt serviciile medicale la care au dreptul şi care este modalitatea de accesare a acestora.

„Informarea corectă, completă și accesibilă a celor pe care îi deservește un sistem de sănătate este o condiție fundamentală pentru buna funcționare a acestuia. Nu doar în România, ci în orice țară. Pe fondul unor reglementări complexe și deseori în schimbare, cu atât mai mult în contextul pandemiei COVID-19, a situa oamenii în centrul sistemului înseamnă nu doar a concepe și implementa politici de sănătate adecvate, ci și (mai ales) a le oferi acestora instrumente care să îi ajute să beneficieze de serviciile la care au dreptul, cu respectarea obligațiilor legale. Acest ghid este un astfel de instrument.”, afirmă Adrian Gheorghe, preşedintele CNAS, în prefaţa Ghidului asiguratului.

Pe baza propunerilor și recomandărilor primite după parcurgerea acestui ghid, CNAS va elabora şi alte ediţii, astfel încât să vină cât mai mult în sprijinul persoanelor care doresc să se informeze asupra modului în care pot accesa serviciile acordate în sistemul public de sănătate.

Ghidul asiguratului a fost postat pe site-ul CNAS, www.cnas.ro, și promovat pe pagina de Facebook a instituţiei.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Campanie de control pe litoral. Ce amenzi au aplicat inspectorii de muncă

Publicat

la data de

Scris de

În perioada 15 iulie – 4 septembrie a.c., se desfășoară Campania Națională privind identificarea și combaterea cazurilor de muncă nedeclarate și verificarea respectării prevederilor legale în domeniul securității și sănătății în muncă  în unități care desfășoară activitate pe litoralul Mării Negre.

In prima săptămână de control, inspectorii de muncă din cadrul serviciului control relații de muncă au verificat un număr de 62 angajatori, au aplicat sancțiuni contravenționale în valoare de 40.000 lei și au fost depistate 2 persoane care lucrau fără forme legale de angajare.

Inspectorii de muncă din cadrul serviciului securitate și sănătate în muncă au verificat un număr de 30 de angajatori unde au dispus 65 de masuri de remediere a neconformităților constatate si au aplicat o sancțiune contravenționala în valoare de 4.000 lei pentru neefectuarea instructajului din punct de vedere al securității și sănătății în muncă la angajare. Echipele de control au acționat și în weekend, ocazia cu care s-a verificat și respectarea de către angajatori a timpului de lucru și de odihnă al salariaților.

 

 

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Se modifică programul de vizitare la Acvariul din Constanța

Publicat

la data de

Scris de

De astăzi, vizitatorii Acvariului din Constanța vor avea acces în incintă până târziu. S-a modificat programul de vizitare, astfel că turiștii și localnicii se pot bucura de expozițiile de faună și floră până la ora 22.00.

Până acum programul era între orele 8.30 – 20.00.

Noul program, valabil până în data de 23 august, este de luni până duminică între orele 10.30- 22.00. Programul casieriei este între orele 10.30 – 21.30.

Prețul biletelor rămâne neschimbat, respectiv:

Adulți: 30 de lei

Tarif Însoțitor (0-18 ani) 20 de lei

Elevi/Studenți 7,50 lei
Copiii până la 7 ani intră gratuit.

Important: ACCESUL ÎN ACVARIU SE FACE PROGRESIV prin așteptarea la rând – indiferent de modalitatea de achiziționare a biletului – online sau la casier.

Reamintim că spațiul expozițional al Acvariului este destinat prezentării expoziției permanente de faună și floră acvatică, dar și unor expoziții temporare cu diverse tematici legate de biologie, ecologie acvatica și pescuit marin.

De-a lungul timpului, Acvariul din Constanța a adunat peste 100 de specii de pești și viețuitoare marine care aparțin unor zone geografice diverse. Ținând cont de criterii ecologice, biogeografice și taxonomice, Acvariul, este structurat în trei secții: Marină, Dulcicolă și Pești Exotici.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: