Energie&Mediu Exclusiv Slide

Petiție împotriva proiectului OMV-Exxon de construire a unei stații industriale între Farul Tuzla și Epava Evaghelia

Iun 27, 2017 Adrian Cârlescu

Un activist civic din Costinești, implicat totodată în activitatea Partidului Ecologist Român, a transmis o petiție către OMV Petrom, Transgaz și ministerele energiei, turismului și mediului. Vasile-Marius Oprea, căci despre el este vorba, atrage atenția asupra posibilei încălcări a Constituției României și a legislației naționale și europene de mediu în privința avizării proiectului de construire a gazoductului Tuzla-Podișor și a facilităților industriale conexe ce urmează a fi amplasate într-o zonă destinată dezvoltării turistice.


Petitie Costinesti Tuzla

”Avizarea unui astfel de proiect este în neconcordanţă cu legislaţia naţională şi europeană, activitatea turistică de la ţărmul Mării Negre fiind de interes naţional. Dacă totuşi se avizează această cerere, pe malul Mării Negre, între Epava Evanghelia şi Farul Tuzla, se va edifica un terminal de gaze naturale şi o staţie de tratare gaze, similare celor existente deja la Terminalul Midia, unde se procesează gazul natural extras din mare. (…) Staţia de tratare a gazelor de la Tuzla va procesa de 6 ori mai mult gaz faţă de staţia din Vadu, prin urmare emisiile în atmosferă vor fi mai mari şi foarte aproape de locuinţe, pensiuni, hoteluri şi plajă, iar proiectul în forma actuală va periclita activitatea turistică care este în neconcordanţă cu activităţile industriale şi va duce la devalorizarea proprietăţilor din Costineşti şi Tuzla.”, se arată în petiția lui Vasile-Marius Oprea. Acesta subliniază faptul că ”entităţile implicate în proiect nu au informat corespunzător (deloc) populaţia cu privire la acest proiect”. Activistul din Costinești cere autorităților să mute proiectul stației de gratare a gazelor din zona Tuzla-Costinești la o distanță de 3-5 kilometri vest față de DN 39.

Vasile-Marius Oprea

Așa cum am informat în cadrul mai multor articole publicate în ziarul Ordinea.Ro, gazele ce vor fi extrase din largul Mării Negre vor fi introduse în circuitul comercial prin intermediul a cel puțin două stații de tratare ce urmează a fi constuite la Tuzla și la Vadu. Transgaz SA Mediaș, compania națională care asigură transportul gazelor naturale, a demarat deja proiectul de construire a unei conducte pentru transportul gazelor naturale, pe ruta Tuzla-Podișor (Giurgiu).

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Comments

comments

Adrian Cârlescu

About The Author

Adrian Cârlescu este absolvent al Facultăţii de Filozofie a Universităţii din Bucureşti (1998), finalizată cu o teză de licenţă coordonată de profesorul Gabriel Liiceanu, şi a unui masterat de filozofia culturii în cadrul aceleiaşi facultăţi (2000). Activează în presa locală, constănţeană, din anul 1998. A fost reporter şi editor de ştiri la MTC TV, redactor-şef la Replica de Constanţa, redactor în departamentul de investigaţii la Ziua de Constanţa, co-fondator la Dezvăluiri.Ro. De-a lungul timpului a publicat anchete jurnalistice despre retrocedările lui Radu Mazăre, introducerea Pădurii Comorova în intravilan şi vânzarea ei, abuzul judiciar de la Fruvimed Medgidia SA, geneza Fondului Proprietatea, jaful din piscicultură, interesele din zona investiţiilor în energia eoliană, averea ascunsă şi faptele reprobabile ale unor politicieni, magistraţi sau oameni de afaceri abonaţi la lucrări publice. În 2014, a publicat cartea-document „Columbia – spectacolul morţii. Regimul de detenţie în Colonia Cernavodă a Canalului Vechi”. În 2015, a publicat, alături de dr. Sorin Marcel Colesniuc, lucrarea „O istorie a oraşului Cernavodă”, redactând, în baza documentelor de arhivă, secţiunea dedicată evoluţiei oraşului din 1878 până în prezent.