În cursul zilei de ieri v-am arătat imagini de la Podul Suspendat peste Dunăre de la Brăila, în care se vede cum asfaltul este deformat și cum șuruburile parapetului montat sunt scoase cu mâna de către un bărbat.
Potrivit lui Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR, este vorba despre şuruburi la parapet, nu la structura de rezistenţă a podului.
”Deşi este vorba despre parapet, şi dacă, să spunem, are loc un accident şi cineva acroşează parapetul, nu există riscul să cazi în Dunăre, pentru că după acel parapet mai este un trotuar de 3 metri şi mai este încă un parapet. Podul de la Brăila este încă sub posesia şi în responsabilitatea antreprenorului, pentru că încă nu s-a făcut recepţia finală la terminarea lucrării. Constructorul e obligat să rezolve neconformităţile până la sfârşitul lucrării. Am vorbit deja cu ei, i-am pus să verifice toate şuruburile şi să le înlocuiască sau să le completeze pe cele lipsă şi să strângă toate celelalte şuruburi. Astăzi s-au ocupat de verificat şi de strâns şuruburile. Constructorul spune că a avut mai multe echipe, nu s-au înţeles echipele între ele şi au uitat să strângă anumite şuruburi.”
În urma postării acestor imagini, Cristian Pistol, director general al CNAIR le-a cerut constructorilor podului să ia în serios contractul și să se asigure că lucrările sunt executate profesionist.
El le-a atras atenția că podul va fi recepționat doar dacă va respecta standardele de calitate prevăzute în contractul încheiat cu CNAIR.
Iată postarea integrală a CNAIR:
”Echipele constructorului italian Webuild au verificat ieri 35.000 din cele 100.000 de șuruburi ale parapetului montat pe Podul Suspendat peste Dunăre de la Brăila
Dintre acestea au fost identificate aproximativ 70 de șuruburi slăbite.
Astăzi va continua verificarea celorlalte șuruburi pentru a ne asigura că toate sunt strânse conform normativelor tehnice.
Operațiunea este supravegheată de responsabilii cu implementarea contractului din cadrul CNAIR.
Directorul General al CNAIR, Cristian Pistol, le-a cerut din nou constructorilor Podului Suspendat peste Dunăre de la Brăila să ia în serios contractul și să se asigure că lucrările sunt executate profesionist.
El le-a atras atenția că podul va fi recepționat doar dacă va respecta standardele de calitate prevăzute în contractul încheiat cu CNAIR.
Directorul General al CNAIR a precizat că acele lucrări care nu respectă standardele de calitate trebuie să fie remediate pe cheltuiala constructorului.”