Connect with us

Actual

Portul Constanţa, între americani şi … restul lumii. Chimpex intră pe piaţa de cereale

Maria Ionescu

Publicat

la

Pe data de 11 martie, Chimpex a semnat un acord de finanţare în valoare de 27 milioane de euro pentru construirea unui nou terminal de cereale.

Facilitatea de credit acordată de către Banca Comercială Română va permite Chimpex SA, unul dintre cei mai mari operatori portuari de la Marea Neagră, să implementeze unul dintre cele mai importante proiecte de modernizare ale sale.

Contractul, în valoare de 27 milioane de euro, cu o maturitate de 10 ani, a fost semnat în data de 11 martie 2016.

Chimpex va utiliza finanţarea pentru construcţia silozului de cereale cu o capacitate de 200.000 de tone. Terminalul va fi amplasat în Molul IV din Portul Constanţa, Dana 55 şi va avea o capacitate de procesare de peste 3,5 milioane de tone de cereale pe an (grâu, orz, porumb, rapiţă, floarea-soarelui, etc.). Terminalul va fi complet automatizat şi va permite descărcarea simultană a cerealelor din tren, camioane şi barje şi încărcarea acestora în vase de tip Panamax de până la 63.000 tone. Alte facilităţi oferite de noua construcţie sunt: aerisire şi monitorizare constantă printr-un sistem electromecanic dedicat, ajustări la încărcare şi descărcare, sistem de operare ecologic, dust-free şi transbordare directă de la mijlocul de transport la vas.

Chimpex SA Chimpex continuă să se remarce ȋn rândul operatorilor portuari din Constanța prin investiții majore ȋn modernizarea platformei, maximizând standardele de calitate pentru clienții săi. De asemenea, contribuie major la afirmarea poziţiei de top a României ȋn sectorul de comerţ internaţional cu cereale.

Construirea unui business solid acordând o deosebită atenţie siguranţei angajaților, protecției și menținerii unui mediu ȋnconjurător curat prin respectarea tuturor normelor ce se impun, având impact pozitiv ȋn economia națională, constituie obiectiv primordial al operatorului Chimpex.

Ameropa, “mămica” Chimpexului, este prezentă în 30 de ţări ale lumii

Chimpex este o companie subsidiară a grupului Ameropa Graines, care la rândul ei aparţine de compania elveţiană Ameropa Elveţia. Aceasta din urmă deţine în România, atât combinatul de îngrăşăminte azotoase Azomureş, cât şi Chimpex, unul dintre cei mai mari operatori din Portul Constanţa. Fondată în 1948, Ameropa este un trader internaţional de cereale şi îngrăşăminte, din Elveţia, aflat în proprietate privată, care acoperă pieţe tradiţionale, cum sunt Statele Unite, America de Sud, Europa, Asia şi Australia, la fel ca şi pieţe emergente din Africa de Nord şi Orientul Mijlociu. Ameropa are peste 4700 de angajaţi pe glob şi intermediază anual 10 milioane de tone de îngrăşăminte şi 10 milioane de tone de cereale.

Ameropa este prezentă în 30 de ţări şi are o expunere globală în pieţele tradiţionale pe cinci continente, motiv pentru care Chimpex a fost o companie fericită în momentul preluării. În anul 2013 traderii locali de cereale Ameropa Grains şi Alfred C. Toepfer (controlată de americanii de la ADM) au vândut fiecare câte 60.000 tone de grâu românesc Egiptului, pentru ca în 2014 ţara noastră să devină al doilea cel mai mare exportator de grâu în Egipt. După Franţa, care a fost principalul furnizor de grâu al Egiptului cu  livrări de circa 1 milion de tone, România a venit pe locul secund cu 780.000 de tone (26,8% din necesar) depăşind astfel Rusia care a asigurat 765.000 de tone (26,3%).În momentul de faţă, exporturile din portul Constanţa sunt realizate, pe jumătate, de către companii care aparţin Statelor Unite ale Americii, iar diferendele existente între acestea şi restul companiilor exportatoare sunt foarte mari, dar puţin vizibile. Reamintim că, în cursul anului trecut, un gigant american – conglomeratul agroindustrial ADM, unul dintre cei patru giganţi ai comerţului mondial cu materii prime agricole – a preluat două terminale din portul Constanţa într-o înţelegere de peste 90 mil. €. Americanii dispun la ora actuală de jumătate din capacităţile din port.

Comments

comments

Actual

Mesaj nou de vreme severă valabil în sud estul țării. Va ninge și în Dobrogea

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Pentru mâine, 30 noiembrie, a fost emisă o atenționare meteorologică valabilă în intervalul orar 5.00 – 20.00.

Mai multe județe din sud-estul țării se află sub cod galben ca urmare a fenomenelor vizate, respectiv ninsori moderate cantitativ și  strat de zăpadă.

În intervalul menționat, în sudul și estul Munteniei și în cea mai mare parte a Dobrogei treptat vor predomina ninsorile și se va depune strat de zăpadă. Cantitățile de precipitații vor depăși, pe arii restrânse 15…20 l/mp. Spre seară aria ninsorilor se va restrânge către Dobrogea, unde temporar vântul va avea unele intensificări, cu viteze de 40…45 km/h, pe alocuri viscolind ninsoarea.

Notă: Precipitații slabe, sub formă de ninsoare se vor semnala în sud-estul Olteniei, sudul Moldovei și în restul Munteniei. Pe litoral vor fi precipitații mixte, iar în noaptea de luni spre marți vor predomina ninsorile.

Vremea se va menține deosebit de rece în prima parte a săptămânii, mai ales pe parcursul nopților și dimineților.

În funcţie de evoluţia şi intensitatea fenomenelor meteorologice, Administraţia Naţională de Meteorologie va actualiza prezentul mesaj prin avertizări de vreme severă imediată.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Atenție! Este ceață densă pe Autostrăzile A2 și A4

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că ceața reduce vizibilitatea în trafic sub 100 de metri pe autostrada A2 București – Constanța, pe tronsonul kilometric 143 – 212, între localitățile Fetești, jud. Ialomița, și municipiul Constanța.

De asemenea, se circulă îngreunat din cauza ceții și pe întreg tronsonul kilometric al autostrăzii A4 Ovidiu-Agigea.

Ceaţa impune din partea celor aflaţi la volan, dar şi a celorlalte categorii de participanţi la traficul rutier, o conduită preventivă pe toată durata deplasării pe drumurile publice. Este necesar să se ruleze cu viteză redusă, adaptată permanent condiţiilor de drum, iar fiecare manevră în trafic să se facă numai după o temeinică asigurare. Pentru aceasta, oglinzile retrovizoare trebuie să fie reglate corespunzător.

Nu trebuie uitat că cea mai periculoasă manevră pe timp de ceaţă este depăşirea. Aceasta cu atât mai mult cu cât cei ce depăşesc pot fi surprinşi de apariţia bruscă de pe sensul opus a unor autovehicule care circulă fără lumini sau având în funcţiune doar luminile de poziţie.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

ÎPS Teodosie, OPRIT DE POLIȚIE în drum spre Ion Corvin

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Autoturismul cu care se deplasa ÎPS Teodosie spre Mănăstirea Sf Apostol Andrei de la Ion Corvin a fost oprit, în această dimineață, de un echipaj de poliție.

Arhiepiscopul Tomisului mergea la Ion Corvin pentru a oficia slujba, iar mașina în care se afla acesta a fost oprită pe chiar în intersecția DN 3 cu drumul care duce către mănăstire. Arhiepiscopul și șoferul său au fost verificați.

“Să vină cu inimă bună, să-și mângâie sufletul și sper că toate organele de ordine ne vor ajuta să fim în pace și în armonie”, le-a spus ÎPS Teodosie.

De altfel, mașinile care se îndreptau spre mănăstire au fost întoarse de filtrele de poliție, dacă ocupanții nu aveau domiciliul în comuna Ion Corvin.

Amintim că în 30 noiembrie este Praznicul Sf. Apostol Andrei, iar la Peştera şi Mânăstirea Sfântul Apostol Andrei de la Ion Corvin era organizate, în alți ani, pelerinaje la care participau mii de oameni.

Anul acest, autoritățile au interzis pelerinajele și nu face excepție nici cel de la Ion Corvin, deși Arhiepiscopul Tomisului a cerut lămuriri Prefecturii în instanță pentru decizia de a anula pelerinajul. De altfel, Silviu Coșa, prefectul județului Constanța a și refuzat invitația ÎPS Teodosie de a participa la slijba de la Sf. Andrei.

Facem mențiunea că multe localități din județul Constanța sunt în carantină din cauza numărului mare de infectări cu SARS COV2.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: