Connect with us

Actual

Potrivit raportului Serviciului de Control din CJC, în spital NU se cumpără medicamente! Vedeţi detaliile

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Urmare a dispoziției președintelui Consiliului Judeţean Constanţa, Marius Horia Ţuţuianu, în data de 14.03.2018 începând cu ora 15:45 la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Constanța, Serviciul Control împreună cu Serviciul de Analiză Strategică și Creșterea Competitivității și Direcția de Dezvoltare Județeană si Coordonarea Instituțiilor de Sănătate, Sport și Învățământ din cadrul Consiliului Județean Constanța au efectuat un control ce a avut următoarele obiective: (1)Verificarea curățeniei; (2)Verificarea programului și prezenței angajaților; (3)Verificarea nevoilor/necesităților la inventar; (4)Verificarea stocurilor de medicamente, de materiale sanitare și de biocide; (5)Verificarea stadiului de implementare a conformităților conform planului și calendarului de conformare al autorizației sanitare; (6)Verificarea situației serviciului de prevenire a infecțiilor asociate actului medical (SPIAAM); Controlul s-a efectuat în 4 secții ale SCJU: Secția Clinică Medicină Internă II, Secția Clinică Neurologie, Secția Clinică Cardiologie, Secția Clinică Ortopedie-Traumatologie.

(1)Verificarea curățeniei

– În 3 din cele 4 secții verificate, curăţenia la nivel de secţie este, în general, corect întreţinută, făcând abstracție de aspectul nemodernizat al secției Clinică Medicină Internă II (unde nu persista vreun miros urât, culoarele și saloanele erau curățate, iar pacienții nu s-au plâns de stadiul curățeniei). În urma sondajelor aleatorii de inspecţie la nivel de saloane, s-a constatat un habitat adecvat actului medical pentru pacienți (salon curat, aerat, pacienţii multumiţi de actul medical şi de personalul medical, medicaţia prescrisă de medicul specialist nelipsită, regimul alimentar cu hrană de calitate). – La secția Neurologie curăţenia la nivel de secţie este nesatisfăcătoare (din declarațiile asistentelor medicale reiese că angajatele societății care asigură serviciul de curățenie, nu își îndeplinesc cu maximă diligenţă atribuţiile.  În plus, echipa de control a sesizat la nivelul secției un miros persistent neplăcut.); – Graficul de utilizare al substanţelor BIOCIDE este respectat (tabelul cu substanţe utilizate şi concentraţiile folosite coincid cu instrucţiunile de utilizare ale producătorului) – la o simplă verificare vizuală -Dezinsecție insuficientă la secțiile nemodernizate.

În aceste condiţii, s-au impus mai multe recomandări: -Monitorizarea responsabilă a modului de derulare a serviciilor externalizate (de ex: servicii de curățenie, spălătorie, dezinsecție și deratizare) cu accent pe respectarea clauzelor contractuale și a prevederilor legale în vigoare, în vederea identificării și remedierii la timp a eventualelor vulnerabilități în sistem.

  (2)Verificarea programului și prezenței angajaților – La nivelul secțiilor inspectate, s-a constatat faptul că majoritatea angajaților nu semnează în condicile de prezență ale cadrelor medicale. În aceste condiţii, şefii de secție și asistenții șefi, fiind direct responsabili de monitorizarea și luarea măsurilor necesare, trebuie să vegheze ca această practică generală să dispară.

 (3)Verificarea nevoilor/necesităților la inventar  – S-a constatat o bună organizare a activităţii de intervenţie si prevenţie la nivel de secţie (organizare echipament medical și medicație curentă/de urgență); – S-a constatat că, la nivelul grupurilor sanitare din saloane, nu există o aprovizionare corespunzătoare cu materiale igienico-sanitare. În acest context s-au făcut mai multe recomandări: – Direct responsabili cu aprovizionarea saloanelor cu materiale igienico-sanitare sunt asistenții șefi care trebuie să monitorizeze cu atenție gestionarea acestora.

– Monitorizarea responsabilă a modului de soluţionare a referatelor/rapoartelor prezentate de şefii de secţii  (de ex: lipsurile de medicamente, lipsurile de ață chirurgicală, de proteze, de piese, de instrumentar consumabil, de defecţiuni sesizate la nivel de mobilier, echipament IT, de reţelistică termică etc.) cu accent pe respectarea  prevederilor legale în vigoare, în vederea identificării și remedierii la timp a eventualelor vulnerabilități în sistem, cu raportarea lunară către Consiliul Judeţean Constanţa.

(4)Verificarea stocurilor de medicamente, de materiale sanitare și de biocide     De la pacienții intervievați reiese că aceștia nu au fost nevoiți să achiziționeze din bani proprii vreun medicament; – Nu există o gestiune a medicamentelor pe fiecare secție în parte, ci doar o gestiune generală la nivelul spitalului. – Stocurile farmaciei se actualizează de trei ori pe săptămână pe baza condicilor pentru prescripții medicale.

– A fost pusă la dispoziția echipei de control o situație actualizată a gestiunii spitalului cu medicamentele provenite din ajutoare/sponsorizări, situație din care s-a constatat că, un procent considerabil (peste 70%) este dedicat Secției Cardiologie (ajutoare obținute prin eforturi proprii) – lucru remarcabil ce denotă o implicare sporită și un interes ridicat al șefului de secție; Controlul pe teren a evidențiat lipsa îndelungată a unor medicamente importante (Diurex, Furosemid, Metroprolol etc.) care, deși accesibile financiar, nu au fost achiziționate de către SCJU de foarte multă vreme, în ciuda repetatelor solicitări adresate conducerii de către șefii de secții.Recomandările făcute sunt: – Sporirea eforturilor și altor șefi de secții în sensul obținerii de medicamente specializate nedecontate de CAS  din sponsorizări/ajutoare (după exemplul Secției de Cardiologie care ar putea reprezenta un exemplu de bune practici) în scopul de a răspunde prompt nevoilor de tratament ale pacienților.

(5) (6) Referitor la obiectivele de control (5)Verificarea stadiului de implementare a conformităților conform planului și calendarului de conformare al autorizației sanitare, și (6)Verificarea situației serviciului de prevenire a infecțiilor asociate actului medical (SPIAAM), datorită faptului că responsabilii nu erau prezenți (programul lor de lucru încetase), echipa de control a cerut personalului medical transmiterea de note de informare cu privire la stadiul  de realizare a acestor obiective.

Alte recomandări generale: – Reanalizarea eficienței externalizării unor servicii din domeniul sanitar  (cu accent pe analiza raportului cost/beneficiu) și regândirea strategiei de furnizare a acestora în regim in-house sau externalizat în scopul efectuării de cheltuieli economicoase și eficiente pentru instituție; – Asigurarea încadrării cu personal medico-sanitar și alte categorii de personal, conform normativelor de personal în vigoare, care să permită funcționarea spitalului în condiții de eficiență; – Urmărirea permanentă a gradului de satisfacție a pacienților internați, precum și a nivelului de mulțumire a angajaților spitalului cu privire la mediul organizațional și condițiile în care își desfășoară activitatea, cu raportarea periodică a rezultatelor monitorizării  către Consiliul Județean Constanța; -Raportarea lunară către Consiliul Judeţean Constanţa a ratei mortalității intraspitalicești, total și per secție, a ratei infecțiilor nozocomiale, total și per secție, a ratei de reinternare la 30 de zile după externare, a ratei de corelare între diagnosticul la internare și diagnosticul la externare în vederea indentificării problemelor din fiecare secţie, pentru o eficientizare a activităţii medicale.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Accident rutier în Dorobanțu, în vecinătatea unei stații peco

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, la ora 10:37, în localitatea Dorobanțu din comuna Nicolae Bălcescu a avut loc un eveniment rutier în care au fost implicate două autoturisme. Acesta s-a produs în imediata vecinătate a unei stații GPL.

La fața locului s-au deplasat rapid echipaje ale Smurd Medgidia, care au constatat că au fost rănite două persoane dar acestea sunt colaborante și conștiente. 

Iată cum s-a produs accidentul, potrivit IPJ Constanța: Un bărbat, în vârstă de 73 de ani, a condus autoturismul marca Dacia Super Nova, pe DN 2A, în localitatea Dorobanţu, dinspre strada Constanţa către Hârşova.

În momenmtul în care a ajuns la km 172, a efectuat un viraj la stânga pentru a intra pe un drum de pământ. Atunci a intrat în coliziune cu autoturismul marca VW Polo, condus de un bărbat, în vârstă de 67 de ani, în aceeaşi direcţie de mers și care se afla în depășirea primului auto.

A rezultat vătămarea corporală ușoară a conducătorului şi a unei pasagere, de 60 de ani, din al doilea auto.

Foto: IPJ Constanța

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Valoarea voucherelor de vacanță a crescut

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Valoarea voucherelor de vacanță a crescut la 244 de milioane de euro, la finalul lunii octombrie, o sumă de 8,4 ori mai mare față de cea de anul trecut. În primele 10 luni ale anului au fost emise 23,2 milioane de vouchere de vacanță pe hârtie și suport electronic.

Potrivit estimărilor ANAT, potențialul pieței este de 372 de milioane de euro numai în acest an, suma reprezentând acordarea voucherelor de vacanță în valoare de 1.450 de lei/persoană celor 1,2 milioane de angajați în sistemul public.

În luna octombrie au fost emise un număr de 1,2 milioane de vouchere, atât pe hârtie cât și pe suport electronic, în valoare de 14 milioane de euro, o sumă dublă față de luna septembrie. Octombrie a fost și luna cu cele mai multe vouchere pe suport electronic emise, comparativ cu celelalte luni ale anului, și anume un număr de 352.469, de 4,5 ori mai mare față de întreg anul 2017.

Potrivit statisticilor ANAT, iunie rămâne luna cu cea mai mare valoare a voucherelor emise în 2018, și anume 125 de milioane de euro.

“Se văd roadele folosirii voucherelor de vacanță în acest an. Zonele turistice populare, dar și cele mai puțin frecventate în anii anteriori, au înregistrat un trafic ridicat. 2018 a fost anul în care pachetele de vacanță în România realizate de agențiile de turism s-au vândut cu rapiditate nu numai în timpul verii, ci și pentru sărbătorile de iarnă. Agenții de turism i-au îndrumat pe proprietarii de vouchere de vacanță să aleagă cea mai bună opțiune pentru ei”, declară Nicolae Demetriade, președinte ANAT

În primul semestru al anului, numărul turiștilor a crescut cu 4,1%, potrivit Institutului Național de Statistică. Un alt efect al folosirii voucherelor de vacanță a fost creșterea cererilor de autorizare din partea unităților de cazare cu 10% în acest an.

”ANAT apreciază decizia Guvernului de prelungire a programului cu încă doi ani, până la 31 decembrie 2020, în cazul personalului din sistemul public, sumele de ordinul sutelor de milioane de euro care intră anual în industria turismului contribuind dovedit la creșterea domeniului și a economiei. Pentru activitatea agențiilor de turism, a unităților de cazare și alimentație publică, măsura de acordarea a voucherelor de vacanță este una dintre cele mai bune aprobate de guvern în ultimul timp.”, a precizat Consilierul de Comunicare, Gabriela Peșeț.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Constanța: Femeie lovită de o mașină pe trecerea de pietoni

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul acestei seri, la trecerea de pietoni din dreptul Asociației Județene a Pescarilor Sportivi din Constanța a avut loc un eveniment ruteir.

Potrivit IPJ Constanța, în jurul orei 17:30, un bărbat, în vârstă de 41 de ani, a condus un autoturism pe strada Baba Novac, în banda nr. 2, dinspre I.L.Caragiale către Poporului.

În momentul în care a ajuns la marcajul pietonal din dreptul Asociaţiei Judeţene a Pescarilor Sportivi din Constanţa, a surprins şi accidentat ușor o femeie, de 54 de ani, care s-a angajat în traversarea străzii pe marcajul pietonal, din partea dreaptă a conducătorului auto.

La fața locului au ajuns rapid echipaje ale serviciului de ambulanță, care au constatat că femeia a fost rănită ușor și s-a ales cu escoriații.

Foto: Ilustrativ

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: