Connect with us

Actual

Potrivit raportului Serviciului de Control din CJC, în spital NU se cumpără medicamente! Vedeţi detaliile

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Urmare a dispoziției președintelui Consiliului Judeţean Constanţa, Marius Horia Ţuţuianu, în data de 14.03.2018 începând cu ora 15:45 la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Constanța, Serviciul Control împreună cu Serviciul de Analiză Strategică și Creșterea Competitivității și Direcția de Dezvoltare Județeană si Coordonarea Instituțiilor de Sănătate, Sport și Învățământ din cadrul Consiliului Județean Constanța au efectuat un control ce a avut următoarele obiective: (1)Verificarea curățeniei; (2)Verificarea programului și prezenței angajaților; (3)Verificarea nevoilor/necesităților la inventar; (4)Verificarea stocurilor de medicamente, de materiale sanitare și de biocide; (5)Verificarea stadiului de implementare a conformităților conform planului și calendarului de conformare al autorizației sanitare; (6)Verificarea situației serviciului de prevenire a infecțiilor asociate actului medical (SPIAAM); Controlul s-a efectuat în 4 secții ale SCJU: Secția Clinică Medicină Internă II, Secția Clinică Neurologie, Secția Clinică Cardiologie, Secția Clinică Ortopedie-Traumatologie.

(1)Verificarea curățeniei

– În 3 din cele 4 secții verificate, curăţenia la nivel de secţie este, în general, corect întreţinută, făcând abstracție de aspectul nemodernizat al secției Clinică Medicină Internă II (unde nu persista vreun miros urât, culoarele și saloanele erau curățate, iar pacienții nu s-au plâns de stadiul curățeniei). În urma sondajelor aleatorii de inspecţie la nivel de saloane, s-a constatat un habitat adecvat actului medical pentru pacienți (salon curat, aerat, pacienţii multumiţi de actul medical şi de personalul medical, medicaţia prescrisă de medicul specialist nelipsită, regimul alimentar cu hrană de calitate). – La secția Neurologie curăţenia la nivel de secţie este nesatisfăcătoare (din declarațiile asistentelor medicale reiese că angajatele societății care asigură serviciul de curățenie, nu își îndeplinesc cu maximă diligenţă atribuţiile.  În plus, echipa de control a sesizat la nivelul secției un miros persistent neplăcut.); – Graficul de utilizare al substanţelor BIOCIDE este respectat (tabelul cu substanţe utilizate şi concentraţiile folosite coincid cu instrucţiunile de utilizare ale producătorului) – la o simplă verificare vizuală -Dezinsecție insuficientă la secțiile nemodernizate.

În aceste condiţii, s-au impus mai multe recomandări: -Monitorizarea responsabilă a modului de derulare a serviciilor externalizate (de ex: servicii de curățenie, spălătorie, dezinsecție și deratizare) cu accent pe respectarea clauzelor contractuale și a prevederilor legale în vigoare, în vederea identificării și remedierii la timp a eventualelor vulnerabilități în sistem.

  (2)Verificarea programului și prezenței angajaților – La nivelul secțiilor inspectate, s-a constatat faptul că majoritatea angajaților nu semnează în condicile de prezență ale cadrelor medicale. În aceste condiţii, şefii de secție și asistenții șefi, fiind direct responsabili de monitorizarea și luarea măsurilor necesare, trebuie să vegheze ca această practică generală să dispară.

 (3)Verificarea nevoilor/necesităților la inventar  – S-a constatat o bună organizare a activităţii de intervenţie si prevenţie la nivel de secţie (organizare echipament medical și medicație curentă/de urgență); – S-a constatat că, la nivelul grupurilor sanitare din saloane, nu există o aprovizionare corespunzătoare cu materiale igienico-sanitare. În acest context s-au făcut mai multe recomandări: – Direct responsabili cu aprovizionarea saloanelor cu materiale igienico-sanitare sunt asistenții șefi care trebuie să monitorizeze cu atenție gestionarea acestora.

– Monitorizarea responsabilă a modului de soluţionare a referatelor/rapoartelor prezentate de şefii de secţii  (de ex: lipsurile de medicamente, lipsurile de ață chirurgicală, de proteze, de piese, de instrumentar consumabil, de defecţiuni sesizate la nivel de mobilier, echipament IT, de reţelistică termică etc.) cu accent pe respectarea  prevederilor legale în vigoare, în vederea identificării și remedierii la timp a eventualelor vulnerabilități în sistem, cu raportarea lunară către Consiliul Judeţean Constanţa.

(4)Verificarea stocurilor de medicamente, de materiale sanitare și de biocide     De la pacienții intervievați reiese că aceștia nu au fost nevoiți să achiziționeze din bani proprii vreun medicament; – Nu există o gestiune a medicamentelor pe fiecare secție în parte, ci doar o gestiune generală la nivelul spitalului. – Stocurile farmaciei se actualizează de trei ori pe săptămână pe baza condicilor pentru prescripții medicale.

– A fost pusă la dispoziția echipei de control o situație actualizată a gestiunii spitalului cu medicamentele provenite din ajutoare/sponsorizări, situație din care s-a constatat că, un procent considerabil (peste 70%) este dedicat Secției Cardiologie (ajutoare obținute prin eforturi proprii) – lucru remarcabil ce denotă o implicare sporită și un interes ridicat al șefului de secție; Controlul pe teren a evidențiat lipsa îndelungată a unor medicamente importante (Diurex, Furosemid, Metroprolol etc.) care, deși accesibile financiar, nu au fost achiziționate de către SCJU de foarte multă vreme, în ciuda repetatelor solicitări adresate conducerii de către șefii de secții.Recomandările făcute sunt: – Sporirea eforturilor și altor șefi de secții în sensul obținerii de medicamente specializate nedecontate de CAS  din sponsorizări/ajutoare (după exemplul Secției de Cardiologie care ar putea reprezenta un exemplu de bune practici) în scopul de a răspunde prompt nevoilor de tratament ale pacienților.

(5) (6) Referitor la obiectivele de control (5)Verificarea stadiului de implementare a conformităților conform planului și calendarului de conformare al autorizației sanitare, și (6)Verificarea situației serviciului de prevenire a infecțiilor asociate actului medical (SPIAAM), datorită faptului că responsabilii nu erau prezenți (programul lor de lucru încetase), echipa de control a cerut personalului medical transmiterea de note de informare cu privire la stadiul  de realizare a acestor obiective.

Alte recomandări generale: – Reanalizarea eficienței externalizării unor servicii din domeniul sanitar  (cu accent pe analiza raportului cost/beneficiu) și regândirea strategiei de furnizare a acestora în regim in-house sau externalizat în scopul efectuării de cheltuieli economicoase și eficiente pentru instituție; – Asigurarea încadrării cu personal medico-sanitar și alte categorii de personal, conform normativelor de personal în vigoare, care să permită funcționarea spitalului în condiții de eficiență; – Urmărirea permanentă a gradului de satisfacție a pacienților internați, precum și a nivelului de mulțumire a angajaților spitalului cu privire la mediul organizațional și condițiile în care își desfășoară activitatea, cu raportarea periodică a rezultatelor monitorizării  către Consiliul Județean Constanța; -Raportarea lunară către Consiliul Judeţean Constanţa a ratei mortalității intraspitalicești, total și per secție, a ratei infecțiilor nozocomiale, total și per secție, a ratei de reinternare la 30 de zile după externare, a ratei de corelare între diagnosticul la internare și diagnosticul la externare în vederea indentificării problemelor din fiecare secţie, pentru o eficientizare a activităţii medicale.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Mii de jucării și seturi cosmetice, găsite într-un container din portul Constanța Sud Agigea

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Joi, 21 martie 2019, inspectorii vamali de la Biroul vamal de frontieră Constanţa Sud, urmare a controlului fizic efectuat asupra mărfurilor aflate într-un container pentru o societate comercială cu sediul social în municipiul Bucureşti, au reţinut mii de produse.

Este vorba despre  2.880 seturi cosmetice – truse farduri, bunuri susceptibile a aduce atingere drepturilor de proprietate intelectuală pentru marca URBAN DECAY – NAKED; – 1.008 bucăţi jucării interactive din plastic (pisică vorbitoare), bunuri susceptibile a aduce atingere drepturilor de proprietate intelectuală pentru marca combinată TALKING TOM;  – 2.952 bucăţi jucării din plastic, diverse (păpuşi cu accesorii, ceasuri), bunuri susceptibile a aduce atingere drepturilor de proprietate intelectuală pentru marca L.O.L. Surprise !; – 500 seturi căşti fără fir cu acumulatori, bunuri susceptibile a aduce atingere drepturilor de proprietate intelectuală pentru design APPLE.

Valoarea totală a acestora, dacă ar fi fost comercializate la preţ de vânzare cu amănuntul este de aproximativ 228.480 euro.

”Conform prevederilor Regulamentului (UE) nr. 608/ 2013 şi a Legii nr. 344/ 2005 privind unele măsuri pentru asigurarea respectării drepturilor de proprietate intelectuală în cadrul operaţiunilor de vămuire, autoritatea vamală a reţinut bunurile contrafăcute în vederea trimiterii spre expertizare, la finalizarea cazului urmând a fi dispuse măsurile legale ce se impun.”, precizează Biroul de presă al Direcției Generale a Vămilor.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Competiție militară de volei la Constanța

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de


Academia Navală ”Mircea cel Bătrân” a fost gazda competiţiei de volei din cadrul concursurilor aplicativ-militare şi sportive pentru instituţiile militare de învăţământ, organizate de către Statul Major al Apărării, în perioada 14-21 martie.

Au participat opt echipe (masculin şi feminin) din instituţiile militare de învăţământ superior şi din şcolile de maiştri şi subofiţeri din Armata României. După şase zile de meciuri aprig disputate, joi 21 martie, a avut loc festivitatea de premiere a câştigătorilor, în prezenţa contraamiralului de flotilă Daniel Căpăţînă, comandantul garnizoanei Constanţa, a comandorului Dr. Octavian Tărăbuţă, rectorul Academiei Navale şi a colonelului Cristian Pelea, şeful Biroului Educaţie Fizică Militară din Statul Major al Apărării.

Echipele de volei ale Academiei Navale ”Mircea cel Bătrân” s-au clasat pe locul al IV-lea.

Competiţia este înscrisă în calendarul sportiv al anului 2019 pe Ministerul Apărării Naţionale şi va fi urmată, în luna aprilie, de concursul de judo, organizat la Sibiu şi de probele aplicativ-militare între instituţiile militare de învăţământ: patrulă, duel de foc, atletism şi nataţie, care vor fi organizate la Constanţa.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

La noapte se vor trasa marcaje rutiere pe b-dul Aurel Vlaicu

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Primăria municipiului Constanța, prin societatea Confort Urban, începe să traseze marcaje longitudinale și pietonale pe b-dul Aurel Vlaicu, tronsonul cuprins între sensul giratoriu de la intersecția cu str. Alba Iulia până la intersecția cu DN 3C.

În această seară, începând cu ora 22.00 se va închide alternativ câte o bandă de mers, de la intersecția b-dului Aurel Vlaicu cu str. Alba Iulia, până la intersecția cu strada Nicolae Filimon.

”Participanții la trafic sunt rugați să circule cu prudență și cu viteză redusă în zona în care se efectuează lucrările”, precizează Biroul de presă al Primăriei municipiului Constanța.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: