Connect with us

Actual

Potrivit raportului Serviciului de Control din CJC, în spital NU se cumpără medicamente! Vedeţi detaliile

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Urmare a dispoziției președintelui Consiliului Judeţean Constanţa, Marius Horia Ţuţuianu, în data de 14.03.2018 începând cu ora 15:45 la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Constanța, Serviciul Control împreună cu Serviciul de Analiză Strategică și Creșterea Competitivității și Direcția de Dezvoltare Județeană si Coordonarea Instituțiilor de Sănătate, Sport și Învățământ din cadrul Consiliului Județean Constanța au efectuat un control ce a avut următoarele obiective: (1)Verificarea curățeniei; (2)Verificarea programului și prezenței angajaților; (3)Verificarea nevoilor/necesităților la inventar; (4)Verificarea stocurilor de medicamente, de materiale sanitare și de biocide; (5)Verificarea stadiului de implementare a conformităților conform planului și calendarului de conformare al autorizației sanitare; (6)Verificarea situației serviciului de prevenire a infecțiilor asociate actului medical (SPIAAM); Controlul s-a efectuat în 4 secții ale SCJU: Secția Clinică Medicină Internă II, Secția Clinică Neurologie, Secția Clinică Cardiologie, Secția Clinică Ortopedie-Traumatologie.

(1)Verificarea curățeniei

– În 3 din cele 4 secții verificate, curăţenia la nivel de secţie este, în general, corect întreţinută, făcând abstracție de aspectul nemodernizat al secției Clinică Medicină Internă II (unde nu persista vreun miros urât, culoarele și saloanele erau curățate, iar pacienții nu s-au plâns de stadiul curățeniei). În urma sondajelor aleatorii de inspecţie la nivel de saloane, s-a constatat un habitat adecvat actului medical pentru pacienți (salon curat, aerat, pacienţii multumiţi de actul medical şi de personalul medical, medicaţia prescrisă de medicul specialist nelipsită, regimul alimentar cu hrană de calitate). – La secția Neurologie curăţenia la nivel de secţie este nesatisfăcătoare (din declarațiile asistentelor medicale reiese că angajatele societății care asigură serviciul de curățenie, nu își îndeplinesc cu maximă diligenţă atribuţiile.  În plus, echipa de control a sesizat la nivelul secției un miros persistent neplăcut.); – Graficul de utilizare al substanţelor BIOCIDE este respectat (tabelul cu substanţe utilizate şi concentraţiile folosite coincid cu instrucţiunile de utilizare ale producătorului) – la o simplă verificare vizuală -Dezinsecție insuficientă la secțiile nemodernizate.

În aceste condiţii, s-au impus mai multe recomandări: -Monitorizarea responsabilă a modului de derulare a serviciilor externalizate (de ex: servicii de curățenie, spălătorie, dezinsecție și deratizare) cu accent pe respectarea clauzelor contractuale și a prevederilor legale în vigoare, în vederea identificării și remedierii la timp a eventualelor vulnerabilități în sistem.

  (2)Verificarea programului și prezenței angajaților – La nivelul secțiilor inspectate, s-a constatat faptul că majoritatea angajaților nu semnează în condicile de prezență ale cadrelor medicale. În aceste condiţii, şefii de secție și asistenții șefi, fiind direct responsabili de monitorizarea și luarea măsurilor necesare, trebuie să vegheze ca această practică generală să dispară.

 (3)Verificarea nevoilor/necesităților la inventar  – S-a constatat o bună organizare a activităţii de intervenţie si prevenţie la nivel de secţie (organizare echipament medical și medicație curentă/de urgență); – S-a constatat că, la nivelul grupurilor sanitare din saloane, nu există o aprovizionare corespunzătoare cu materiale igienico-sanitare. În acest context s-au făcut mai multe recomandări: – Direct responsabili cu aprovizionarea saloanelor cu materiale igienico-sanitare sunt asistenții șefi care trebuie să monitorizeze cu atenție gestionarea acestora.

– Monitorizarea responsabilă a modului de soluţionare a referatelor/rapoartelor prezentate de şefii de secţii  (de ex: lipsurile de medicamente, lipsurile de ață chirurgicală, de proteze, de piese, de instrumentar consumabil, de defecţiuni sesizate la nivel de mobilier, echipament IT, de reţelistică termică etc.) cu accent pe respectarea  prevederilor legale în vigoare, în vederea identificării și remedierii la timp a eventualelor vulnerabilități în sistem, cu raportarea lunară către Consiliul Judeţean Constanţa.

(4)Verificarea stocurilor de medicamente, de materiale sanitare și de biocide     De la pacienții intervievați reiese că aceștia nu au fost nevoiți să achiziționeze din bani proprii vreun medicament; – Nu există o gestiune a medicamentelor pe fiecare secție în parte, ci doar o gestiune generală la nivelul spitalului. – Stocurile farmaciei se actualizează de trei ori pe săptămână pe baza condicilor pentru prescripții medicale.

– A fost pusă la dispoziția echipei de control o situație actualizată a gestiunii spitalului cu medicamentele provenite din ajutoare/sponsorizări, situație din care s-a constatat că, un procent considerabil (peste 70%) este dedicat Secției Cardiologie (ajutoare obținute prin eforturi proprii) – lucru remarcabil ce denotă o implicare sporită și un interes ridicat al șefului de secție; Controlul pe teren a evidențiat lipsa îndelungată a unor medicamente importante (Diurex, Furosemid, Metroprolol etc.) care, deși accesibile financiar, nu au fost achiziționate de către SCJU de foarte multă vreme, în ciuda repetatelor solicitări adresate conducerii de către șefii de secții.Recomandările făcute sunt: – Sporirea eforturilor și altor șefi de secții în sensul obținerii de medicamente specializate nedecontate de CAS  din sponsorizări/ajutoare (după exemplul Secției de Cardiologie care ar putea reprezenta un exemplu de bune practici) în scopul de a răspunde prompt nevoilor de tratament ale pacienților.

(5) (6) Referitor la obiectivele de control (5)Verificarea stadiului de implementare a conformităților conform planului și calendarului de conformare al autorizației sanitare, și (6)Verificarea situației serviciului de prevenire a infecțiilor asociate actului medical (SPIAAM), datorită faptului că responsabilii nu erau prezenți (programul lor de lucru încetase), echipa de control a cerut personalului medical transmiterea de note de informare cu privire la stadiul  de realizare a acestor obiective.

Alte recomandări generale: – Reanalizarea eficienței externalizării unor servicii din domeniul sanitar  (cu accent pe analiza raportului cost/beneficiu) și regândirea strategiei de furnizare a acestora în regim in-house sau externalizat în scopul efectuării de cheltuieli economicoase și eficiente pentru instituție; – Asigurarea încadrării cu personal medico-sanitar și alte categorii de personal, conform normativelor de personal în vigoare, care să permită funcționarea spitalului în condiții de eficiență; – Urmărirea permanentă a gradului de satisfacție a pacienților internați, precum și a nivelului de mulțumire a angajaților spitalului cu privire la mediul organizațional și condițiile în care își desfășoară activitatea, cu raportarea periodică a rezultatelor monitorizării  către Consiliul Județean Constanța; -Raportarea lunară către Consiliul Judeţean Constanţa a ratei mortalității intraspitalicești, total și per secție, a ratei infecțiilor nozocomiale, total și per secție, a ratei de reinternare la 30 de zile după externare, a ratei de corelare între diagnosticul la internare și diagnosticul la externare în vederea indentificării problemelor din fiecare secţie, pentru o eficientizare a activităţii medicale.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Iată ce se mai întâmplă prin Constanța: Adăpost improvizat pe un teren viran de pe Șoseaua Mangaliei

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Direcția Generală Poliția Locală Constanța din cadrul Primăriei Municipiului Constanța își desfășoară activitatea în interesul comunității locale și acționează pentru respectarea normelor legale privind sancționarea faptelor de încălcare a unor norme de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice precum și pentru menținerea curățeniei și protejării mediului pe raza municipiului Constanța.

Astfel, data de 24.09.2018, polițiștii locali care se aflau în exercitarea atribuțiilor de serviciu în cartierele constănțene Abator, Faleză Nord, Poarta 1,Poarta 2, Inel I, Inel 2, Tomis 3, Griviței, Tomis Nord, Henry Coandă, Tomis Plus, Palazu Mare, Badea Cârțan, Piața Ovidiu, Centru, Sala Sporturilor dar și în alte zone de interes ale municipiului Constanța au aplicat 162 de amenzi contravenționale în valoare totală de 35.030 lei pentru acte de comerț ilicit, tulburarea ordinii și liniștii publice, consum de băuturi alcoolice în alte locuri decât cele special amenajate, rascolirea gunoiului din containere, deplasarea cu mijlocul de transport în comun fără a deține titlu de călătorie valabil, nerespectarea normelor privind circulația pe drumurile publice și alte fapte antisociale care vizează in special menținerea curățeniei pe domeniul public al orașului Constanța.

Printre acestea, două amenzi contravenționale în cuantum total de 600 lei au fost aplicate pentru organizarea unei nunți ce era în desfășurare la o locație situată pe Aleea Umanității din cartierul Henry Coandă din municipiul Constanța.
La eveniment participau numeroase persoane care tulburau liniștea vecinilor.
În acest caz s-a dispus măsura întreruperii activității ilicite și resigurarea stării de curățenie de către participanți.

Într-o altă zonă a orașului în parcarea de la Poarta 1, o persoană a fost amendată contravențional cu suma de 1.000 lei pentru că a efectuat cu intenție manevre de întoarcere, accelerări și frânări bruște ( drifturi) pe domeniul public.
La vederea echipajului, bărbatul în vârstă de 29 de ani a demarat în trombă, fiind oprit după aproximativ 300 de metri.
Nu a scăpat neamendată nici o constănțeancă care a desfășurat activități de picnic pe domeniul public din cartierul constănțean Faleză Nord.

Aceasta a fost sancționată contravențional cu suma de 1000 de lei pentru că a fost surprinsă în timp ce făcea grătar pe trotuarul aferent unui imobil de pe strada Tabla Buții, încălcându-se astfel prevederile Legii nr.54/2012, privind desfășurarea activităților de picnic.

Tot în data de 24.09.2018, polițiștii locali împreună cu lucrători ai firmei de salubrizare SC. Polaris M Holding au acționat în zona Abator lângă un complex, în scopul igienizării zonei și menținerii unei permanente stări de curățenie după ce mai multe persoane își improvizaseră un adăpost pe un teren viran situat pe Șoseaua Mangaliei.
Persoanele în cauză au fost legitimate și sancționate contravențional, iar zona a fost igienizată de către lucrătorii firmei de salubritate.
De asemenea, li s-a recomandat să se deplaseze către localitatea de domiciliu, respectiv comuna Cobadin din județul Constanța.
Menționăm faptul că astfel de acțiuni se vor desfășura în mod sistematic, în scopul prevenirii și combaterea încălcării normelor legale în vigoare.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

O nouă avertizare meteorologică a intrat în vigoare! Vezi ce spune

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În intervalul 25 septembrie, ora 9.30 – 27 septembrie, ora 9.00. vremea va fi rece, iar valorile termice, atât cele diurne, cât și cele nocturne, vor fi în general cu 4…8 grade mai coborâte decât normele perioadei.

În timpul nopților și al dimineților, local în centrul țării, pe arii restrânse în nord-vestul teritoriului și în dealurile Munteniei și ale Olteniei și cu totul izolat în rest, temperaturile vor coborî sub 0 grade și se va produce brumă.

Pe parcursul zilei de marți, 25 septembrie, vântul va mai avea unele intensificări în cea mai mare parte a țării, cu viteze mai mari pe litoral, în nordul și în centrul Moldovei unde temporar se vor atinge viteze de 55…70 km/h. La munte, mai ales în zona Carpaților Meridionali și a Carpaților de Curbură, vor fi rafale în general de 70…90 km/h, iar la altitudini de peste 1500 m, trecător vor fi precipitații slabe, mixte.

Miercuri, 26 septembrie, intensificări ale vântului se vor mai semnala în regiunile estice și sud-estice, cu rafale de 45…55 km/h.

Avertizarea meteorologică se referă la tot cuprinsul țării.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Se apropie termenul scadent pentru plata impozitelor și taxelor locale

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Serviciul Public de Impozite și Taxe (SPIT) Constanța amintește contribuabililor faptul că data de 1 octombrie este ultima zi de plată pentru achitarea impozitelor și taxelor locale aferente semestrului al II-lea din anul fiscal 2018.

Venind în întâmpinarea nevoilor constănțenilor de a achita mai simplu și rapid, instituția noastră a dezvoltat numeroase modalități de plată:

1.Online:

– pe site-ul www.spit-ct.ro, secțiunea “Servicii online/Plata impozite”, integral sau în 3 rate prin programul BT;

– pe site-ul www.ghiseul.ro, secțiunile “Plătește online impozite și taxe” și “Plată fără autentificare”;

– prin serviciul Internet Banking;

– prin ordin de plată predefinit pe canal electronic, utilizând Serviciul Internet Banking – Banca Transilvania;

– prin Serviciul Direct Debit – Banca Transilvania.

  1. Prin intermediul telefonului mobil: utilizând aplicația e-Tax Mobile – SPIT;
  2. Prin ordin de plată: beneficiar Primăria Municipiului Constanța, cod fiscal: 4785631;
  3. Prin numerar(în municipiul Constanța):

– la stațiile OMV – Petrom, prin serviciul Westaco Express;

– la agențiile băncii Garanti Bank;

– la toate oficiile Poșta Română.

  1. Prin numerar sau prin intermediul cardului bancar: la orice agenție fiscală SPIT, integral sau în 3 rate (BT, Garanti Bank).

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: