Connect with us

Administratie

Prefectul Constanței, raport de activitate după prima săptămâna de mandat. Nemulțumirile și directivele lui Niculescu

Mihaela Tîrpan

Publicat

la

După prima săptămână de la preluarea fotoliului de reprentant al Guvernului în teritoriu, George Sergiu Niculescu prezintă principalele actviități pe care le-a desfășurat, coordonat și la care a participat. Care îi sunt nemulțumirile, de ce are nevoie urgentă Instituția Prefectului, care sunt principalele coordonate după care își desfășoară activitatea, ce se întâmplă cu epava navei din Portul Midia, dar și modul în care sunt luate măsurile în cadrul instituțiilor deconcentrate, toate în mesajul prefectului Niculescu, pe care vi-l punem la dispoziție în forma comunicată:

Stimați locuitori ai județului Constanța,
 
De la momentul preluării mandatului de prefect al județului Constanța, am anunțat că activitatea mea va sta sub semnul a două coordonate: interesul cetățeanului și domnia legii. De asemenea, afirmam că voi acționa public cu deplină transparență în activitatea administrativă pe care o voi desfăşura și că voi fi un partener de dialog și de colaborare cu toate structurile administrației publice şi cu organizațiile societății civile. Indiferent cât de scurt sau de lung va fi acest mandat, îmi propun să desfășor o activitate transparentă și cu deschidere față de public. Acest fapt va fi posibil prin informări periodice despre activitatea desfășurată, în calitatea mea de prefect al județului Constanța.
Începând de astăzi, vă prezint activitatea pentru primele zile, măsurile luate, întâlnirile, astfel încât voi încerca să vă familiarizez cu tot ce înseamnă activitatea Prefecturii, dincolo de ușile acestei instituții. Am ales să vă prezint cum decurg primele zile la Prefectura Constanței, pe scurt, prin prezentarea unui ”Jurnal al Prefectului de Constanța”.
 
Luni, 06 ianuarie:
Am coordonat ședința de lucru cu fiecare departament din cadrul Instituției Prefectului județului Constanța în parte, respectiv Serviciul Juridic – Achiziții, Serviciul Monitorizarea Serviciilor Publice Deconcentrate, Serviciul Financiar – Contabil, Biroul de Informare, Relații cu Publicul si Secretariat. Drept concluzie, vă informez că Instituția Prefectului Județului Constanța ARE NEVOIE URGENȚĂ DE DIGITALIZARE. Acest lucru înseamnă registratură electronică, doar așa urmând să putem repartiza și menține un control corect asupra tuturor documentelor de intrare și de ieșire din instituție. În același timp, se va înlesni fluxul documentelor între departamentele instituției.
 
Marți, 07 ianuarie:
Am organizat o întâlnire de lucru la sediul Prefecturii cu reprezentanții ABADL, DSP și DVS. Împreună, am decis monitorizarea săptămânală a parametrilor calitativi ai apei din zona epavei, prin efectuarea de analize chimice și bacteriologice. În plus, am cerut o evaluare a riscurilor din perspectiva fiecărei instituții cu capacitate de control. De asemenea, în aceeași zi am participat și la o întâlnire de lucru la sediul APMC, la discuții participând directorul APMC, Costel Stanca, precum și directorul ANR, Cosmin Dumitrache. Vă informez că la această întâlnire, tema discuțiilor a constituit-o situația navei eșuate în Portul Midia. Drept concluzie, vă aduc la cunoștință faptul că este în desfășurare procedura de licitație în vederea contractării serviciului de ranfulare a navei din Portul Midia.
 
 
Miercuri, 08 ianuarie:
La sediul Instituției Prefectului, am primit vizita mai multor primari din județul Constanța și am desfășurat mai multe activități administrative curente. De asemenea, am dialogat cu reporterii unor televiziuni de știri pe teme diverse.
 
Joi, 09 ianuarie:
Am organizat, la sediul Instituției Prefectului, o întâlnire de lucru cu reprezentanții AJPIS. Sunt în măsură să vă informez că pe agenda de lucru au fost trecute două puncte, respectiv identificarea rapidă a unei soluții în vederea acordării despăgubirilor bănești sinistraților din comuna Mihai Viteazu și cooperarea între cele două instituții, în vederea depunerii spre finanțare, din fonduri europene, a unor proiecte.
 
Vineri, 10 ianuarie:
Am participat la o ședință de lucru desfășurată la sediul Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Autovehiculelor. Un alt punct important în agenda de lucru a fost o întâlnire, la sediul Instituției Prefectului, cu directorul ACN și primarul comunei Cumpăna, Mariana Gâju. Vă informez că mi-a fost prezentată situația lucrărilor de consolidare a malului, tot ceea ce au întreprins autoritățile locale și centrale până în prezent în vederea consolidării malului care pune în pericol mai multe locuințe și, foarte important, vieți omenești. Am cerut informare zilnică privind această situație, deoarece am înțeles gravitatea situației și am decis să mă implic pentru grăbirea lucrărilor. Tot vineri, vă aduc la cunoștință că, în urma sesizărilor din partea reprezentanților mass – media, am cerut conducerii Gărzii de Mediu verificarea informațiilor privind deversarea de materiale de construcții în lacul Siutghiol și identificarea zonei în care s-a făcut acest lucru.
 
Doresc să subliniez faptul că sunt pregătit să folosesc toate pârghiile legale pentru a veni în sprijinul fiecărui cetățean al județului Constanța.”

Comments

comments

Administratie

Măsuri împotriva îmbolnăvirilor. Școlile și grădinițele din Constanța, dotate cu dezinfectanți

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Constanța anunță, că unitățile de învățământ din Constanța au fost dotate cu dezinfectanți și covorașe, pentru prevenirea riscului de îmbolnăvire la copii.

„Încă de la sfârșitul anului trecut, primarul municipiului Constanța, Decebal Făgădău, a acordat sumele necesare pentru achiziția de materiale igienico-sanitare la toate unitățile de învățământ din oraș. Din acești bani au fost achiziționate covorașe, dispensere, substanțe dezinfectante, precum și soluțiile necesare împiedicării răspândirii virusurilor de sezon. Aceste materiale au fost instalate la toate intrările și ieșirile din unitățile de învățământ, astfel încât să fie luate toate măsurile necesare pentru protecția copiilor, a personalului și a părinților care îi însoțesc pe cei mici. Facem apel către conducerile unităților de învățământ, precum și către cadrele didactice pentru a-i educa, a-i sfătui și a-i învăța pe copii să le folosească și să respecte cu strictețe măsurile igienico-sanitare, astfel încât să diminuăm, pe cât posibil, riscul îmbolnăvirilor cu afecțiuni respiratorii, în special gripă. Medicii specialiști recomandă părinților să fie atenți la igiena celor mici iar la primele semne de boală să se prezinte la medicul de familie pentru diagnosticare și instituirea unui tratament corect.“, se arată într-un comunicat al Primăriei.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Primăria a preluat rețeaua de termie de la CET. Popa de la RADET se plânge de starea proastă a țevilor

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Constanța a reușit să preia de la Electrocentrale Constanța (CET) rețeaua primară de termoficare, pentru care a plătit aproximativ 2 milioane de lei. De la 1 ianuarie, rețeaua de termoficare este în administrarea RADET, care a preluat de la CET și 38 de oameni ce lucrează la întreținerea conductelor. Cum rețeaua este foarte veche, de mai bine de 40 de ani, evident și problemele sunt mari. Directorul RADET Constanța, Liviu Popa, a declarat pentru Ordinea.ro că, de la 1 ianuarie și până astăzi, angajații RADET au avut aproximativ 20 de intervenții asupra rețelei preluate.

„Sunt zile în care avem și câte 4, 5 sau 6 avarii. Lucrăm la foc continuu pentru a nu înregistra pierderi mari. Chiar acum aveam o avarie mare pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu“, a spus Popa.

Directorul RADET a dat ca exemplu strada Unirii, unde zile trecute s-a intervenit pentru o avarie, dar s-au descoperit la fața locului alte trei. Ordinea.ro a relatat în urmă cu două zile că pe strada Unirii, în dreptul grădiniței nr. 45, a apărut o avarie a RADET. Un constănțean a atras atenția asupra faptului că lucrarea este efectuată pe o stradă, care a fost recent asfaltată. Constănțeanul a mai spus că, anul trecut, în zonă au fost efectuate nu mai puțin de 20 de intervenții, iar problema nu pare să se rezolve prea curând. Contactat telefonic, dispeceratul RADET a confirmat, la vremea respectivă, că echipele lor intervin pe strada Unirii la conductele preluate de la CET.

Rețeaua va fi modernizată

Amintim că, municipalitatea va depune un proiect pentru obținerea de fonduri europene în vederea modernizarea și redimensionării rețelei de transport a energiei termice preluate de la CET. Modernizarea rețelei însemnă redimensionarea tuturor magistralelor, instalarea unui sistem de pompare a agentului termic în lanț și a unor senzori care să detecteze eventualele probleme.

„Proiectul, în situația în care va fi aprobat, el trebuie să se finalizeze în etape, pentru că în integralitate nu are cum să se finalizeze, până la încheiere actualului exercițiu financiar cu fonduri structurale. Adică, cu alte cuvinte, până în 2022, cel mult cu o prorogare până în 2023“, a declarat primarul Decebal Făgădău într-o conferință de presă.

O nouă companie – CT Heat & Energy

Tot primarul a precizat că municipalitatea are în vedere să înființeze o nouă companie a orașului în domeniul enerigie. Aceasta se va numi „CT Heat & Energy“ și care va avea cuprins în statul său atât procesul de transport și distribuție a energiei termice, cât și cel de producție. Cu alte cuvinte, municipalitatea dorește înființarea unei societăți, care să facă ceea ce fac acum CET și RADET. Bineînțeles că, în primă fază, noua companie se va ocupa doar de transportul energiei termice. Pe măsură ce lucrurile vor evolua, noua societate va prelua și distribuția de la RADET.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

PMP îi cere prefectului să analizeze funcționarea CL Agigea: “Cine este primarul Maricel să-și permită asemenea abuzuri?”

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Jurnaliștii Ordinea.ro au arătat, într-un articol în exclusivitate semnat de jurnalistul Adrian Cârlescu faptul că, la Agigea, Consiliul Local funcționează, de două mandate, cu doi consilieri în minus față de forma legală.

Detaliile anchetei Ordinea.ro le puteți analiza aici:

Cum și-a prigonit baronul PSD-ist din Agigea opozanții. Consiliul local funcționează ilegal, cu doi consilieri în minus

“Cine este primarul Maricel să-și permită asemenea abuzuri?”

Astăzi, conducerea Partidului Mișcarea Populară Constanța a depus un memoriu la Instituția Prefectului Județului Constanța prin care solicită DE URGENȚĂ clarificarea modului de constituire și funcționare a Consiliului Local Agigea.

“Este inadmisibil ca într-o perioadă în care ne dorim transparența administrațiilor locale, CL Agigea să funcționeze șchiopătând fără 2 consilieri locali pe motiv că nu a vrut primarul Măricel Cârjaliu Cristian! Cum se poate să ai o asemenea abordare ca edil în condițiile în care acei oameni au primit votul cetățenilor din comuna Agigea și au fost trimiși să le reprezinte interesele în acel consiliu? Cine este primarul Măricel să-și permită asemenea abuzuri și nicio instituite a statului să nu se sesizeze? De ce prefecții care au fost din 2016 până azi au acoperit un asemenea abuz? Cer public prefectului George Niculescu să dispună urgent un control în vederea lămuririi situației existente la Agigea”, precizează Claudiu Iorga Palaz, președintele PMP Constanța.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: