Connect with us

Administratie

Primăria a republicat regulamentul de transport în regim de taxi. Vezi ce spune Lică Neagu!

Tatian Iorga

Publicat

la

Primăria Municipiului Constanța anunță că, în conformitate cu prevederile art. 7 al Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, se aduce la cunoștința publică proiectul de hotărâre pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea și executarea serviciului de transport în regim de taxi  în municipiul Constanța. Proiectul de hotărâre poate fi consultat: la sediul Primăriei Municipiului Constanța din strada Ștefan Mihăileanu nr. 10; Serviciul Management Drumuri și Transport Public; pe site-ul oficial la adresa www.primaria-constanta.ro, la secțiunea “De interes public – Transparență decizională pe Legea 52/2003”, începând cu data de 17.07.2019.

„În temeiul prevederilor art. 7, alin. (4) al Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, până la data de 15.08.2019 se pot trimite propuneri, sugestii sau opinii cu valoare de recomandare, privind proiectul de hotărâre supus dezbaterii publice. Propunerile, sugestiile sau opiniile pot fi trimise în scris:

– prin poștă, la sediul din Ștefan Mihăileanu nr. 10 – serviciul Management Drumuri și Transport Public

– prin email, la adresa alexandru.bica@primaria-constanta.ro.

Informații suplimentare pot fi obținute la numerele de telefon 0241/485890, 0241/488169, persoana de contact: Alexandru Bică. Materialele transmise vor purta mențiunea: „Recomandare la proiectul pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea și executarea serviciului de transport în regim de taxi în municipiul Constanța”“, se arată într-un comunicat al Primăriei.

Numărul de autorizații, mult prea mic!

Potrivit regulamentului privind organizarea şi executarea serviciului de transport în regim de taxi în municipiul Constanța, la articolul 10 este prevăzut că „numărul maxim de autorizaţii taxi pentru executarea serviciului de transport persoane în regim de taxi în municipiul Constanța, pentru o perioadă de 5 ani, este de 4 la 1.000 de locuitori, stabilindu-se astfel un număr de 1262 de autorizații taxi. De asemenea, pentru transportul de bunuri în regim de taxi pe raza municipiul Constanța s-a stabilit numărul de 150 de autorizații. În plus, la articolul 11 se arată că în cazul disponibilizării unor autorizaţii taxi, sub numărul stabilit la art. 10 alin. (1) sau în cazul măririi numărului de autorizaţii taxi, se declanşează procedura de atribuire a acestora, procedură la care au prioritate transportatorii autorizaţi înscrişi în listele de așteptare.“

Cu toate că legea prevede ca numărul maxim de autorizaţii taxi să fie de 4 la 1.000 de locuitori, taximetriștii din Constanța spun că 1.262 de autorizații sunt mult prea puține pentru nevoile orașului.

„În prezent sunt 1.600 de autorizații de taxi, pentru că municipiul Constanța avea mai mulți locuitori potrivit recensământului din 2001. Nu vrem ca acest număr să scadă, pentru că orașul Constanța este unul turistic, iar în timpul verii numărul locuitorilor crește semnificativ. Cu 1.262 de taxiuri nu faci față pe timp de vară, mai ales în perioada Festivalului Neversea“, a spus, pentru Ordinea, președintele Camerei Taximetriştilor din Constanța, Lică Neagu.

Lică Neagu a afirmat că va organiza o dezbatere la Casa de Cultură cu toți taximetriștii din oraș, pentru a analiza acest regulament, discuție la care va fi invitat și primarul Decebal Făgădău. Neagu a mai spus că la dezbatere va fi discutat inclusiv comportamentul unor taximetriști din Constanța, criticat de unii cetățeni.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Administratie

Gâju și Vrabie, bani cu nemiluita de la Guvernul Orban

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Cumpăna, condusă de PSD-ista Mariana Gâju, a primit o căruță de bani de la Guvernul liberal condus de Victor Orban. În total, UAT-ul condus de Mariana Gâju, care conduce Primăria de 20 de ani, a decontat de la Ministrul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației 2.299.571 de lei. Banii reprezintă plata solicitărilor depuse de unități administrativ-teritoriale, în perioada 22 – 29 noiembrie 2019, pentru decontarea bunurilor/serviciilor/lucrărilor executate pentru obiectivele de investiții, finanțate prin cele două etape ale Programului Național de Dezvoltare Locală (PNDL). Potrivit unui tabel publicat pe site-ul MLPDA, campioană la decontări este unitatea administrativă condusă de Valentin Vrabie – Medgidia, care a primit în total 2.756.837 de lei. Cârcotașii ar putea spune că este normal ca municipiul Medgidia să primească atât de mulți bani, în condițiile în care primarul orașului este membru PNL.  În lista deconturilor făcute de MLPDA se mai află și Consiliul Județean Constanța, care a primit aproape un milion de lei.

Amintim că Ministrul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, Ion Ștefan, a semnat, săptămâna trecută, documentele pentru plata a peste 608 milioane de lei, reprezentând solicitările depuse de unități administrativ-teritoriale, în perioada 22 – 29 noiembrie 2019, pentru decontarea bunurilor/serviciilor/lucrărilor executate pentru 1.032 de obiective de investiții, finanțate prin cele două etape ale Programului Național de Dezvoltare Locală (PNDL). 25 dintre acestea sunt primării din județul Constanța . Alte UAT-uri mai au de așteptat până când specialiștii ministerului vor verifica dacă lucrările pentru care au cerut decontarea cheltuielilor sunt executate conform proiectului. De altfel, Ministrul Dezvoltării și Lucrărilor Publice a anunțat că în urma controlului efectuat în cadrul programelor PNDL 1 și PNDL 2, zeci de lucrări nu vor fi decontate de Guvern, în urma unor nereguli descoperite.

„În perioada 7 – 18 ianuarie, Ministerul Lucrărilor Publice a continuat verificarea lucrărilor publice. Au fost verificate 139 de UAT-uri, din 8 județe, cu o valoare totală a decontărilor de 320 de milioane de lei, iar dintre acestea au fost găsite 19 solicitări neconforme, cu o valoare de 10 milioane de lei. (…) Pentru PNDL 2 am avut în control 1.282 de solicitări, au fost 43 neconforme cu o valoarea de 27 de milioane de lei iar 18 au fost retrase în mod voluntar cu o valoare de 10 milioane de lei. În total în urma acestui control au fost găsite în neregulă lucrări în valoare de 53 de milioane de lei, care vor fi retrase de la plată”, a precizat ministrul Dezvoltării.

Lista cu primăriile din județul Constanța care au primit fonduri prin PNDL, în 23.01.2020, este următoarea:

1.355.880 de lei – COGEALAC

413.342 de lei – CUMPANA

2.227.911 de lei – MEDGIDIA

31.644 de lei – 23 AUGUST

1.115.827 de lei – COBADIN

56.537 de lei – CRUCEA

1.173.756 de lei – CUMPANA

824.555 de lei – GRADINA

989.809 de lei – Consiliul Județean CONSTANTA

182.099 de lei – MIRCEA VODA

766.381 de lei – VALU LUI TRAIAN

118.094 de lei – VALU LUI TRAIAN

828.988 de lei – ADAMCLISI

73.785 de lei – BĂNEASA

293.914 de lei – BĂNEASA

1.499.572 de lei – CRUCEA

410.986 de lei – CUMPĂNA

714.829 de lei – CUMPĂNA

2.118.984 de lei – GÂRLICIU

57.323 de lei – GRĂDINA

359.728 de lei – GRĂDINA

175.709 de lei – LIMANU

612.767 de lei – MIHAIL KOGĂLNICEANU

261.668 de lei – MUNICIPIUL MEDGIDIA

65.635 de lei – MUNICIPIUL MEDGIDIA

201.623 de lei – MUNICIPIUL MEDGIDIA

323.051 de lei – OLTINA

478.350 de lei – ORAŞ HÂRŞOVA

679.307 de lei – ORAŞ NĂVODARI

479.763 de lei – ORAŞ OVIDIU

1.104.179 de lei – OSTROV

825.691 de lei – PEȘTERA

68.068 de lei – POARTA ALBĂ

122.934 de lei – POARTA ALBĂ

1.025.373 de lei – POARTA ALBĂ

785.400 de lei – SĂCELE

35.307 de lei – SILIŞTEA

1.295.077 de lei – SILIŞTEA

363.530 de lei – TOPALU

716.621 de lei – VALU LUI TRAIAN

Lista completă a UAT-urilor carer au primit bani poate fi consultată aici:

Download (XLS, 147KB)

Surse foto: flickr.com, Facebook

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Constanța. Preț mai MARE pentru GIGACALORIE! Populația nu va fi afectată!

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Consilierii locali din Constanța sunt convocați în ședință ordinară, săptămâna viitoare. Printre punctele puse în discuție se numără și proiectul de hotărâre privind stabilirea prețului local practicat de către RADET Constanța, începând din 01.01.2020 pentru energia termică destinată consumului populației (casnic) și pentru energia termică destinată consumatorilor noncasnici. Concret este vorba de o creștere cu 6% a prețeului energiei termice.

„Art.1 Se stabilește prețul local practicat de către R.A.D.E.T. Constanța, începând cu data de 01.01.2020 pentru energia termică destinată consumului populației  (casnic)  la  nivelul  de  462,28 lei/MWh (respectiv 537,63 lei/Gcal) inclusiv TVA;

Art.2 Se stabilește prețul local practicat de către R.A.D.ET. Constanța, începând cu data de 01.01.2020 pentru energia termică destinată consumatorilor noncasnici la nivelul de 537,72 lei/MWh (respectiv 625,37 lei/Gcal) inclusiv TVA;

Art.3 Se stabilește prețul local practicat de către R.A.D.E.T. Constanța, începând cu data de 01.01.2020 pentru energia termică destinată consumului populației (casnic) furnizată prin rețeaua de transport la nivelul de 310,83 lei/MWh (respectiv 361,49 lei/Gcal);

Art. 4  Se stabilește prețul  local practicat  de către R.A.D.E.T. Constanța, începând cu data de 01.0 1.2020 pentru energia termică destinată consumului noncasnic furnizată prin rețeaua de transport la nivelul de 379,63 lei/MWh (respectiv 441,51 Iei/GcaI)“, se arată în proiectul de hotărâre.

Amintim că, actualul tarif practicat de RADET, stabilit la 1 iulie 2019, pentru energia termică destinată consumului populaţiei (casnic), este de 445,05 lei/MWh (respectiv 517,60 lei/Gcal) inclusiv TVA, iar pentru consumatorii noncasnici este de 522,57 lei/MWh (respectiv 607,80 lei/Gcal) inclusiv TVA. Majorarea prețurilor energiei termice are la bază o decizie a Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei prin care s-a aprobat mărirea prețului de producție a agentului termic produs de Electrocentrale Constanta de la 1 ianuarie 2020.

Populația care folosește serviciile RADET trebuie să știe că nu va resimți această majorare. Potrivit unei hotărâri a Consiliului Local, adoptată în toamna anului trecut, pentru perioada 1 noiembrie 2019 – 30 aprilie 2020, constănțenii plătesc 250 de lei pentru o gigacalorie, diferența până la 537 de lei va fi suportată de bugetul de venituri și cheltuieli al municipiului Constanța. Cu alte cuvinte, tot de constănțeni, fie că sunt abonați la sistemul centralizat de încălzire sau nu.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Boris Parpală, fostul șef al Direcției Agricole Constanța, CONDAMNAT la 5 ani și 3 luni de ÎNCHISOARE

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Fostul şef al Direcţiei Agricole Constanţa Boris Parpală a fost condamnat, joi, la cinci ani şi trei luni de închisoare de Tribunalul Constanţa, după ce a convins 22 de primării să încheie contracte cu firma la care era administrator pentru diverse servicii. Decizia instanţei nu este definitivă şi poate fi atacată la Curtea de Apel Constanţa.

Tribunalul Constanţa a decis joi, condamnarea lui Boris Parpală, fostul director al Direcţiei Agricole la cinci ani şi trei luni de închisoare. De asemenea, societatea Fatum Consulting SRL, la care Parpală era administrator, a fost obligată la plata unei amenzi penale de 220.000 de lei şi suspendarea activităţii acesteia pentru o perioada de un an de la rămânerii definitive a acestei sentinţe.

IMPORTANT! Boris Parpală a fost trimis în judecată de procurorii DNA Constanţa. Anchetatorii au stabilit că în perioada 21 decembrie 2010 – 01 august 2014, Boris Parpală, ca urmare a influenţei şi autorităţii conferite de funcţiile pe care le-a deţinut în cadrul Consiliului Judeţean Constanţa şi în cadrul Direcţiei pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală a Judeţului Constanţa, în baza unor oferte realizate de acesta, a determinat reprezentanţii a 22 de primării de pe raza judeţului să încheie cu SC Fatum Consulting SRL, firmă pe care o administra, contracte de prestări ale unor servicii inutile şi nesolicitate de acestea (elaborarea strategiei de dezvoltare locală a comunei, consultanţă în elaborarea documentaţiei de finanţare a unor proiecte, etc.). Ulterior, în temeiul acestor contracte, inculpatul a emis facturi şi a contactat apoi reprezentanţii unităţilor administrativ-teritoriale cărora le-a solicitat plata sumelor facturate, iar după ce, în contul SC Fatum Consulting SRL, au fost virate fondurile respective, s-au făcut plăţi către diverşi furnizori şi retrageri de bani.

“În perioada de 01 ianuarie 2012 – 03 aprilie 2015, inculpatul Parpală Boris, în calitate de administrator de drept şi ulterior de fapt al SC Fatum Consulting SRL, a înregistrat în contabilitatea acesteia operaţiuni fictive şi cheltuieli nereale, diminuând astfel baza impozabilă, cu efectul prejudicierii bugetului de stat cu suma de 445.831 lei, reprezentând impozit pe profit şi taxă pe valoare adăugată”, au precizat reprezentanţii DNA conform news.ro.

Procurorii au mai afirmat că în anul 2013 Boris Parpală şi SC Fatum Consulting SRL au investit o parte din sumele încheiate cu cele 22 de primării pentru concesionarea unui teren, înfiinţarea unei livezi, ascunzând astfel originea sumelor respective.

Iată și soluția magistraților:

Solutia pe scurt: S.P. nr.43 :În baza art.12 lit.a din Legea nr.78/2000 cu aplicarea art.35 alin.1 C.p. (32 de acte materiale): Condamnă pe inculpatul Parpală Boris la pedeapsa închisorii de 3 ( trei ) ani. În baza art.396 alin.1,5 C.p.p. în ref. la art.16 alin.1 lit.b C.p.p.: Achită pe inculpatul Parpală Boris pentru comiterea infracţiunii prev. de art.13 din Legea nr.78/2000 cu aplic. art.35 alin.1 C.p.. În baza art.9 alin.1 lit.c din Legea nr.241/2005: Condamnă pe inculpatul Parpală Boris la pedeapsa închisorii de 2 (doi) ani şi 3 ( trei ) luni şi la pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prevăzute de art.66 lit. a (dreptul de a fi ales în autorităţile publice sau în funcţii publice), b (dreptul de a ocupa o funcţie implicând exerciţiul autorităţii de stat, d ( dreptul de a alege ) şi g (dreptul de a fi administrator) C.p. pe o durată de 3 ani după executarea pedepsei principale. În baza art.65 cod penal, Aplică inculpatului pedeapsa accesorie a interzicerii drepturilor prev. de art.66 lit.a, b, d ?i g cod penal, respectiv dreptul de a fi ales în autorită?ile publice sau în func?ii publice, dreptul de a ocupa o func?ie implicând exerci?iul autorită?ii de stat, dreptul de a alege ?i dreptul de a fi administrator. Constată incidenţa cazurilor de nedemnitate prevăzute de art.12 din Legea nr.241/2005 cu privire la inculpatul Parpală Boris. În baza art.49 alin.1 lit.a din Legea nr.123/2019 cu aplicarea art.5 C.p.: Condamnă pe inculpatul Parpală Boris la pedeapsa închisorii de 3 (trei ) ani şi 2 ( două ) luni. În baza art.2801 din Legea nr.31/1990: Condamnă pe inculpatul Parpală Boris la pedeapsa închisorii de 1 ( unu ) an. În baza art.38 alin.1 lit.a C.p., art.39 alin.1 lit.b C.p., art.45 alin.1,5 C.p.: Contopeşte pedepsele stabilite, aplică inculpatului pedeapsa cea mai grea, de 3 ( trei ) ani şi 2 ( două) luni închisoare, la care se adaugă o treime din totalul celorlalte pedepse ( 2 ani şi 1 lună ) , urmând ca în final inculpatul Parpală Boris să execute pedeapsa închisorii de 5 ( cinci ) ani şi 3 ( trei ) luni, în regim de detenţie, alături de pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prevăzute de art.66 lit. a (dreptul de a fi ales în autorităţile publice sau în funcţii publice), b (dreptul de a ocupa o funcţie implicând exerciţiul autorităţii de stat, d ( dreptul de a alege ) şi g (dreptul de a fi administrator) C.p. pe o durată de 3 ani după executarea pedepsei principale şi de pedeapsa accesorie a interzicerii drepturilor prev. de art.66 lit.a, b, d ?i g cod penal, respectiv dreptul de a fi ales în autorită?ile publice sau în func?ii publice, dreptul de a ocupa o func?ie implicând exerci?iul autorită?ii de stat, dreptul de a alege ?i dreptul de a fi administrator. În baza art.72 C.p.: Deduce din pedeapsa închisorii ce urmează a fi executată de către inculpat timpul reţinerii, arestării preventive şi a arestului la domiciliu, cu începere de la 27.04.2015 până la 27.06.2015. În baza art.9 alin.1 lit.c din Legea nr.241/2005, art.136 alin.2 C.p., art.137 alin.2, 4 lit.c C.p.: Condamnă pe inculpata S.C. Fatum Consulting S.R.L. Techirghiol la pedeapsa amenzii penale de 120.000 lei ( 120 zile amendă înmulţite cu 1000 lei ziua-amendă ) şi la pedeapsa complementară prev. de art.140 alin.1 C.p. – a suspendării activităţii acesteia pentru o perioadă de 1 an de la data rămânerii definitive a prezentei sentinţe, pedeapsă ce va fi pusă în executare potrivit dispoziţiilor art.34 şi 36 din Legea nr.253/2013. În baza art.49 alin.1 lit.a din Legea nr.123/2019 cu aplicarea art.5 C.p., art.136 alin.2 C.p., art.137 alin.2, 4 lit.c C.p.: Condamnă pe inculpata S.C. Fatum Consulting S.R.L. Techirghiol la pedeapsa amenzii de 110.000 lei ( 110 zile amendă înmulţite cu 1000 lei ziua-amendă ). În baza art.38 alin.1 lit.a, art.39 alin.1 lit.c, art.45 alin.1 C.p.: Contopeşte pedepsele stabilite şi aplică inculpatei S.C. Fatum Consulting S.R.L. TECHIRGHIOL pedeapsa amenzii penale de 220.000 lei alături de pedeapsa complementară a suspendării activităţii acesteia pentru o perioadă de 1 an de la data rămânerii definitive a prezentei sentinţe. În baza art. 13 alin. 1 din Legea nr. 241/2005, la data rămânerii definitive a prezentei hotărâri, o copie de pe dispozitivul hotărârii judecătoreşti definitive se va comunica Oficiului Naţional al Registrului Comerţului. Precum şi Oficiului Naţional de Prevenirea şi Combatere a Spălării Banilor. În baza art.397 C.p.p., art. art.1349, art.1357 C.civ., art., 1382 C.civ.: Obligă pe inculpaţii Parpală Boris şi S.C. Fatum Consulting S.R.L., în solidar, la plata sumei de 445.831 lei şi a accesoriilor ( majorări de întarziere, penalităţi şi dobânzi aferente ) calculate conform legislaţiei fiscale, până la data plăţii efective a debitului, către Ministerul Finanţelor Publice – A.N.A.F. – D.R.G.F.P. Galaţi – A.J.F.P. Constanţa, cu titlu de despăgubiri civile. În baza art.404 alin.4 lit.c C.p.p.: Menţine măsura sechestrului asigurator dispus prin Ordonanţa nr.82/P/2015 din data de 8.05.2015 a D.N.A. Serviciul Teritorial Constanţa asupra cotelor devălmaşe aparţinând inculpatului Parpală Boris din imobilele apartament situat în Constan?a, strada Unirii nr. 70 , bloc D, scara D, apart. 55, jude?ul Constan?a, înscris în cartea funciară nr. 227765-C1-U33 ?i teren intravilan situat în satul Izvoarele, atr. Proiectată B, lot 23, comuna Lipni?a, jude?ul Constan?a, înscris în cartea funciară nr. 100511. În baza art.11 Legea nr.241/2005, art.50 Legea nr.129/2019, art.404 alin.4 lit.c, art.249 alin.1 C.p.p.: Instituie măsura sechestrului asigurător asupra bunurilor mobile şi imobile ale inculpatei S.C. Fatum Consulting S.R.L. până la concurenţa sumei totale stabilite cu titlu de amendă penală cât şi de despăgubiri civile. Măsura este executorie de la data pronunţării prezentei sentinţe. În baza art.274 alin.2 C.p.p.: Dispune obligarea fiecărui inculpat la plata sumei de 4.000 lei, cu titlu de cheltuieli judiciare avansate de către stat. Cu drept de apel în termen de 10 zile de la comunicare. Pronunţată în şedinţă publică astăzi, 23.01.2020.

sursa foto: Cuget Liber

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: