Connect with us

Administratie

Primăria ne explică de ce mai avem încă țânțari!

Tatian Iorga

Publicat

la

Primăria Constanța ne-a informat, prin intermediul unui comunicat, faptul că programul echipelor de dezinsecție a fost dat peste cap de ploile din ultimele zile, motiv pentru care, în timpul pe care l-a avut la dispoziție, societatea responsabilă de reducerea numărului de insecte care produc disconfort a suplimentat echipele pentru a acționa în toate spațiile verzi din municipiul Constanța.

„Lucrătorii stropesc astăzi spațiile verzi din Tomis I, II și III, Casa de Cultură, Icil și Trocadero. Mâine, echipele vor ajunge în Faleză Nord, Centru, Peninsulă și I.C. Brătianu, iar vineri se va acționa în stațiunea Mamaia, cartierele Tomis Plus, Palazu, Compozitori, Tomis Nord și parcul Tăbăcărie. Concomitent, platformele de gunoi sunt stropite împotriva insectelor și sunt igienizate. La acțiunea din această seară vor participa și reprezentanți ai asociațiilor de proprietari din zonele menționate, ai Direcției de Sănătate Publică și ai Primăriei Constanța, care și-au manifestat intenția de a participa la dezinsecție. Menționăm faptul că substanțele folosite de Primăria Municipiului Constanța sunt SolfacTrio Ec 200 și Deltatim plus, soluții avizate de Ministerul Sănătății și care au o sferă largă de acţiune destinată combaterii insectelor care produc disconfort (ţânţari, muşte, căpușe, gândaci, furnici, etc.). Pentru a combate insectele se folosesc 1,5 litri de soluție pentru 100 de litri apă. Atenționăm persoanele juridice și fizice din municipiu că au obligația să efectueze activităţile de dezinsecție și deratizare ale imobilelor, incintelor și gospodăriilor pe care le dețin, folosind numai substanțele aprobate de Ministerul Sănătății și prestatorii autorizați, concomitent cu acțiunile Primăriei precum și ori de câte ori este necesar – conform H.C.L.M. Constanța nr. 184/2013 art. 3, alin. 3“, notează Primăria.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Administratie

Decebal Făgădău: „Constanța va avea minibuze pentru transportul în comun“

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

18 autobuze de mici dimensiuni vor lega nordul de sudul orașului prin înființarea a două noi rute de transport public în comun, anunță Primăria Constanța. Primul traseu va pleca din Zona Industrială pe ruta Inel 2 – Casa de Cultură – Strada Unirii – Campus Universitar – Vivo, iar cel de-al doilea, va pleca din cartierul Km 5 și va ajunge la Centrul Comercial TOM, pe ruta Bulevardul Aurel Vlaicu – Strada Soveja – Bulevardul Alexandru Lăpușneanu.

„Pentru a răspunde nevoilor de mobilitate ale constănțenilor, având în vedere restricțiile pe care le avem, date de trama stradală și dimensiunile flotei actuale, am majorat capitalul social al CT BUS cu 10 milioane de lei pentru achiziționarea unui număr de 18 minibuze care să poată deservi aceste rute. În prima fază, rutele vor funcționa pe un program de zi, iar dacă se vor dovedi solicitate, vom introduce și curse de noapte, așa cum am procedat deja de la începutul acestei luni pe câteva rute extrem de importante. Este nevoie de un transport public puternic pe raza municipiului Constanța. În acest moment avem 104 autobuze Diesel Euro diesel noi, suntem în procedură de achiziție pentru 40 de autobuze electrice și în completare vom veni cu aceste minibuze care să acopere noile rute”, a declarat primarul municipiului Constanța, Decebal Făgădău.

Acesta a mai spus că noile rute vor răspunde nevoilor de mobilitate ale cetățenilor prin introducerea unor mijloace de transport public local de dimensiuni mai mici care să permită accesul pe străzi înguste, unde nu au loc autobuzele mari.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Constanța. Burse școlare, date cu întârziere. Primăria dă vina pe șefii unităților de învățământ

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Municipiului Constanța anunță că a acordat unităților de învățământ toți banii pentru bursele școlare, inclusiv pentru luna decembrie! Numai că, spune aceeași sursă, nu toți elevii au intrat în posesia lor. Evident, Primăria dă vina pe conducerile unităților de învățământ.

„Primăria Municipiului Constanța regretă întârzierile apărute, dar acestea au fost generate, cel mai probabil, de erori la nivelul unităților de învățământ. Condițiile și modalitatea de acordarea a burselor nu sunt decise de Primăria Constanța. Există mai multe proceduri care trebuie respectate, condițiile sunt stabilite de Ministerul Educației, dosarele sunt evaluate la nivel de unitate de învățământ și sunt centralizate de Inspectoratul Școlar Județean. De aici, listele ajung la autoritatea locală. Prin hotărâre de consiliu local, semestrial, se aprobă numărul burselor ce se acordă elevilor din învățământul preuniversitar de stat. În acest moment, toate unitățile de învățământ din municipiul Constanța care au solicitat au primit banii pentru toate bursele școlare, inclusiv pentru luna decembrie“, se arată într-un comunicat al Primăriei.

Conducerea administrației publice locale spune că elevii care nu au intrat în posesia burselor trebuie să se adreseze conducerii școlilor!

„Bursele școlare reprezintă o formă de sprijin material ce vizează atât protecția socială, cât și stimularea elevilor care obțin rezultate foarte bune la învățătură și disciplină. În municipiul Constanța, în semestrul I al anului școlar 2019-2020 se acordă 14.090 de burse școlare:

  • 199 burse de performanță în valoare de 500 de lei/lună

  • 10307 burse de merit în valoare de 50 de lei/lună

  • 327 burse de studiu în valoare de 250 de lei/lună

  • 3257 burse de ajutor social în valoare de 250 de lei/lună“, se mai arată în comunicat.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Parcarea supraetajată de la Spitalul Județean va fi închisă. Este pus în funcțiune sistemul automat de taxare

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Constanța a anunțat că au început lucrările la parcarea supraetajată din zona Spitalului Clinic Județean de Urgență Constanța! În acest sens, accesul autovehiculelor va fi restricționat în perioada 12 decembrie – 15 decembrie. Angajații SC Confort Urban SRL retrasează marcajele pietonale din incinta parcării. Paralel, se va lucra la punerea în funcțiune a sistemului automat de taxare.

„Posesorii de autovehicule parcate în incintă, sunt rugați să elibereze locurile ocupate până la data de 15 decembrie. Începând cu 16 decembrie, sistemul automat de taxare din parcarea supraetajată va fi pus în funcțiune. Pentru mașinile rămase în incintă se va achita tariful de parcare începând cu data de 16 decembrie, ora 00:00. Autovehiculele abandonate în parcarea supraetajată vor fi ridicate.

Taxarea prin sistemul automat de plată se realizează după cum urmează :

  • prima oră de staționare este gratuită
  • după prima oră, tariful de parcare este de 2 lei/oră TVA inclus.

Plata parcării se  realizează la automatele de plată, prin scanarea tichetului .

Programul de taxare este de luni – duminică 00:00 – 24:00.

În cazul pierderii / deteriorării tichetului de parcare se percepe o taxă în valoare de 100 lei TVA inclus“, se arată într-un comunicat al Primăriei.

Parcarea dispune de 265 de locuri, dintre care 30 % sunt atribuite riveranilor, în baza cererilor depuse la biroul parcări din cadrul SC Confort Urban SRL. În perioada 12 decembrie – 15 decembrie, se va lucra la punerea în funcțiune a sistemului automat de taxare iar marcajele pietonale din incinta parcării vor fi retrasate.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: