Connect with us

Administratie

Primăria Cernavodă se lăfăie. Vezi ce lefe uriașe au tipa de la turism, șoferul și îngrijitoarea

Mihaela Tîrpan

Publicat

la

Creșterile de salarii promise de Guvern în 2019 stârnesc deja controverse. Poliţiştii, militarii şi profesorii, alături de alţi bugetari, se bucură de salarii mai mari începând de anul acesta. Potrivit graficelor realizate pe baza legii salarizării, de la începutul anului 2019, angajaţii de la stat vor avea o creştere a salariului de 25%. Așa se face că angajații administrației locale din Cernavodă ajung să câștige – cu sporuri și alte beneficii obținute în funcție de vechimea în muncă, pregătirea profesională sau… condițiile de muncă, zeci de mii de lei. De departe, sar în evidență salariile directorului departamentului de turism din Primăria Cernavodă, cel al șoferului, dar și al îngrijitoarei. Cu toții primesc, pe lângă zecile de mii de lei trecute în dreptul rubricii “salariu brut” și spor pentru condiții de muncă.

“Ordinea.ro” a analizat salariile de bază ale personalului din cadrul aparatului de specialitate al primarului orașului Cernavodă stabilite conform Legii cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Ce înseamnă asta?! Dacă nu știați cu câți bani este plătit Liviu Negoiță, primarul orașului Cernavodă, atunci este bine să aveți în vedere că, lunar, edilul are o indemnizație de 14.820 de lei. Viceprimarul Șerif Cârjali nu se află departe de câștigul salarial al primarului Negoiță. Astfel, numărul doi în administrația locală din Cernavodă are o indemnizație lunară de 12.540 de lei.

Ceea ce este cu mult mai interesant abia acum urmează. Conform documentului pe care vi-l punem la dispoziție, dar pe care îl puteți studia și pe pagina de internet a administrației orașului Cernavodă, secretarul orașului este răsplătit pentru munca depusă cu o leafă de 11.400 de lei la care se adaugă un spor pentru… condiții de muncă de 10%. Mai departe, directorul executiv din Primăria Cernavodă are un salariu de 10.260 de lei și 10% spor pentru condiții de muncă. Arhitectul șef al administrației din orașul Cernavodă câștigă 9.257 de lei și primește și cele zece procente pentru condiții de muncă. La fel ca și arhitectul, unui șef de serviciu din aceeași administrație locală are un salariu de bază în valoare de 9.257 de lei. Mergând mai departe, un consilier IA care își desfășoară activitatea în cadrul aparatului propriu al primarului din Cernavodă are un salariu de bază de… 6.954 de lei și 15 % spor pentru condiții de muncă. De asemenea, inspectorii de specialitate din cadrul aceleiași administrații locale se învârt în jurul sumei de 4.000 de lei, salariu de bază. Nici salariul unui șofer din Primăria Cernavodă nu este unul de trecut cu vederea. Astfel, un șofer grad I are un salariu de bază care ajunge la 2.896 de lei și 15 % spor pentru condiții de muncă. Mergând pe același principiu, tot în administrația din Cernavodă, un paznic are un salariu de bază de 3.352 de lei și 15 % spor pentru condiții de muncă.

Care sunt salariile pe care le au angajații Direcției de Asistență Socială, vă invităm să studiați în documentul pe care vi-l punem la dispoziție:

Salarii%20de%20baza

Turism yok plătit cu zeci de mii de lei

Cu siguranță că ați remarcat în documentul anexat că la Cernavodă se face turism. Directorul acestui Departament, Alina Sava (soția consilierului local Marian Sava – fost candidat din partea PMP la fotoliul de primar al orașului Cernavodă), are un venit brut în valoare de… 8.778 lei și 10 % spor pentru condiții de muncă. Interesante sunt obiectivele turistice pe care orașul Cernavodă le prezintă celor veniți în vizită.

Marian Iordache, consilierul primarului Liviu Negoiță, n-a reușit să ni le prezinte. În schimb, a vorbit pentru “Ordinea.ro” despre gradul mare de ocupare al hotelurilor din Cernavodă, în anul 2018. Cinci la număr, din declarațiile sale. Mai mult, consilierul personal al primarului Negoiță nu a pierdut ocazia de a ne vorbi despre Mariana Mircea. A declarat pentru ziarul nostru că fostul primar al orașului Cernavodă a intrat în campanie electorală…

“Eu nu am prea multe comentarii de făcut. Salariile sunt în conformitate cu legislația în vigoare și ceea ce dvs. vedeți pe pagina de internet a Primăriei Cernavodă este salariul de bază, nu net. Cu sporuri. De exemplu, la paznic, Primăria Cernavodă are paznic la Căminul de Bătrâni și primește spor de noapte. Dincolo de acest aspect, pot să înțeleg și de ce m-ați întrebat de salariul angajatului de la turism (?!) dar noi chiar derulăm activități care presupun dezvoltarea turismului din Cernavodă. Și ca să aveți idee despre acest aspect, vă invit să vedeți, de exemplu, câți oameni au fost cazați în cele 5 hoteluri din Cernavodă, numai anul trecut. De asemenea, pot să mai înțeleg și de ce doamna Mariana Mircea a promovat discuția asta referitoare la salariile din administrația locală din Cernavodă; a intrat în campania electorală.”

Între timp, doamna de la turism are activitate serioasă. Pe contul de Facebook al Centrului de Turism din cadrul Primăriei Cernavodă apar – după cum se poate observa și din fotografia din deschiderea articolului nostru – informații despre cum crește… stuful din Transilvania, dar și despre deltele din aceeași zonă a țării. Și pentru această activitate, Alina Sava are un salariu brut de aproape 9 mii de lei.

NOTĂ! Este important să precizăm faptul că documentarea jurnalistică privind salariile din Primăria orașului Cernavodă a pornit de la declarațiile fostului primar al localității, Mariana Mircea, care a prezentat câteva dintre salariile pe care oamenii din echipa primarului Negoiță le au. Și nu sunt mici, dimpotrivă… Vi le reamintim:

Comments

comments

Administratie

Constanța. Comitetul pentru Situații de Urgență, în ședință pe tema epidemiei de Coronavirus

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Membrii Comitetului Județean pentru Situații de Urgență s-au reunit, astăzi, la sediul Instituției Prefectului – Județul Constanța, pentru a discuta măsurile care urmează să fie luate pentru preîntâmpinarea posibilei răspândiri a Coronavirusului. Potrivit unui comunicat al Prefecturii, după consultări cu toate autoritățile competente și pentru a acționa cu eficiență, s-a hotărât în ședinta CJSU și s-a transmis oficialilor din MAI și Ministerul Sănătății un set de măsuri viabile pentru județul Constanța.

„În primul rând, stabilirea unor zone de carantinare bine delimitate, destinat persoanelor cu înalt risc de transmitere a infecţiei cu Coronavirus. Astfel, au fost propuse trei spații de carantinare pe raza județului, care vor fi folosite la nevoie. De asemenea, a fost verificată resursa umană medicală (medici și asistente), care să fie relocați în zonele de frontieră, pentru triaj epidemiologic. În acest moment, există personal medical în PTF Vama Veche, PTF Negru Vodă, urmând ca mâine să fie detașați specialiști și la celelalte puncte de trecere a frontierei. În același timp, a fost asigurat personal medical în Portul Constanța și în Aeroportul Internațional „Mihail Kogălniceanu” Constanța.

Totodată, a fost constituit un grup de lucru activ, care se va afla sub coordonarea Direcției de Sănătate Publică Constanța, cu rol de prevenție, intervenție și comunicare a situației în timp real. Din acest grup de lucru mai fac parte: ISU Constanța, SAJ Constanța, UPU Constanța, SJ Constanța, Spitalul Militar Constanța, Spitalul CFR Constanța, Spitalul de Boli Infecțioase Constanța, Spitalul Municipal Mangalia, Spitalul Municipal Medgidia, Spitalul Orășenesc Cernavodă, Spitalul Orășenesc Hârșova, IPJ Constanța, Garda de Coastă, IJJ Constanța, Gruparea Mobilă de Jandarmi „Tomis” Constanța, Comandamentul Flotei, Brigada 9 Mecanizată „Mărășești”, Serviciul pentru Imigrări al Județului Constanța, CJ Constanța. Considerăm oportune măsurile preventive stabilite, având în vedere că județul Constanța are o specificitate aparte, cu cinci puncte de trecere a frontierei la granița cu Bulgaria, cu patru porturi maritime cu tranzit crescut, în care acostează nave din toată lumea, cu membri ai echipajelor care provin de pe toate continentele și un aeroport internațional. Vorbim, în prezent, de acțiuni de prevenție absolut normale, cu proceduri standard ratificate oficial la nivelul Uniunii Europene. Scopul acestor măsuri nu este acela de a induce panică, ci unul strict de control și limitare a unei situații de risc.

Facem apel către toți cetățenii care prezintă simptome ce pot fi asociate cu prezența Coronavirusului și vin din zonele de risc, să apeleze numărul de urgență 112. De asemenea, îi rugăm pe toți, de la mic la mare, să respecte un minim set de reguli, extrem de important împotriva îmbolnăvirilor, care a fost făcut public și de Ministerul Sănătății:

  • Spălați-vă mâinile de multe ori. Dezinfectarea poate fi decisivă pentru prevenirea infecției;
  • Mențineți distanța de cel puțin 2 metri între dumneavoastră și alte persoane, în special când acestea tușesc, strănută sau au febră;
  • Virusul se transmite mai ales pe cale respiratorie, dar poate intra în corp prin ochi, nas și gură, astfel evitați atingerea dacă nu v-ați spălat bine mâinile;
  • Dacă aveți infecție respiratorie acută, evitați apropierea de alte persoane, tușiți cu gura acoperită sau într-un șervețel de preferat de unică folosință, purtați mască de protecție si spălați mâinile;
  • Covid-19 este un virus, deci nu se utilizează antibiotic ca metodă de prevenire sau tratament.“, se arată într-un comunicat al prefectului George Niculescu.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Procedura de atribuire a lucrărilor de construcții în cadrul proiectului „Creșterea eficienței energetice a Liceului Ovidius Constanța”, ANULATĂ. Vezi de ce

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Procedura de atribuire a lucrărilor de construcții în cadrul proiectului „Creșterea eficienței energetice a imobilului Liceului Teoretic Ovidius Constanța” a fost anulată!

În luna august a anului 2019 a fost încheiat contractul de finanțare în cadrul proiectului „Creșterea eficienței energetice a imobilului Liceului Teoretic Ovidius Constanța” între Primăria Municipiului Constanța și Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice. În cadrul acestui proiect au fost demarate mai multe achiziții, dintre care cea mai importantă este procedura „Execuția lucrărilor de construcții”. La această procedură a fost depusă o singură ofertă.

În urma analizării propunerii financiare, comisia de evaluarea a solicitat clarificări. Ofertantul nu a răspuns la această solicitare în termenul solicitat, drept pentru care procedura a fost anulată.

Dat fiind termenul scurt de implementare a proiectului, autoritatea contractantă, Primăria Municipiului Constanța, va relua în cel mai scurt timp posibil procedura de atribuire. Pe această cale, invităm toți operatorii economici interesați să verifice anunțul ce va fi publicat pe www.e-licitatii.ro și să depună oferte. (comunicat de presă Primăria Constanța)

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Primăria Constanța impune măsuri de prevenție privind infectarea cu virusul ucigaș!

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Primarul Municipiului Constanța, Decebal Făgădău, a constituit în această dimineață grupul de lucru ce va coordona măsurile luate pentru prevenirea îmbolnăvirii cu noul coronavirus, COVID-19.  Din echipă fac parte reprezentanți ai Spitalului Clinic de Boli Infecțioase, ai Direcției Generale de Asistență Socială, ai Direcției Administrative, ai CT Bus și ai Poliției Locale Constanța.

„NU există niciun caz, până la acest moment, de îmbolnăvire cu noul coronavirus în municipiul Constanța. În această dimineață  la Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Constanța  s-au prezentat 4 cetățeni români întorși din Italia care nu prezentau niciun simptom de îmbolnăvire. Aceștia au fost testați pentru COVID-19 și vor rămâne în carantină la domiciliu până când vor veni rezultatele testelor, în maximum 48 ore. Reamintim faptul că toate unitățile de învățământ au fost dotate încă din luna decembrie cu materiale igienico-sanitare pentru a-i proteja pe cei mici de infecțiile respiratorii. În cursul zilei de astăzi, directorii grădinițelor, școlilor și liceelor din municipiul Constanța au fost rugați să-și refacă stocurile cu dezinfectanți și produse de curățenie. În acest scop, primarul Decebal Făgădău va disponibiliza de urgență toate sumele necesare în vederea prevenirii și limitării îmbolnăvirii cu noul coronavirus. De asemenea, toate sediile Primăriei Municipiului Constanța, inclusiv Centrul de Informare Cetățeni, Serviciul Evidență Persoane și Serviciul Stare Civilă au fost dotate cu dispensere ce conțin substanțe dezinfectante pentru a evita răspândirea bolilor virale. Vă rugăm să le folosiți cu încredere!“, se arată într-un comunicat al Primăriei.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: